Kurs Unreal Engine 5 | Programowanie Gier i Rozwój Interaktywnych Światów | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo

Unreal Engine Game Developer

Prowadzi Maciej Celmer
starszy programista w CD Projekt RED

  • Buduj interaktywne światy oraz interfejs użytkownika
  • Rozwijaj mechanikę rozgrywki za pomocą Blueprints
  • Programuj obiektowo w języku C++ przy użyciu UE5
  • Projektuj gry – w kilkuosobowych zespołach przygotujecie grę na silniku UE5, nawiązującą do podanego wcześniej tematu
DATY:
2 października  – 10 lutego 2025
CZAS TRWANIA:
(16 tygodni)

Dla kogo jest ten kurs?

Audience icon
Deweloperów
Masz już doświadczenie w programowaniu i chcesz się nauczyć tworzyć gry? Podczas kursu poszerzysz swoją wiedzę o język programowania C++. Pomoże ci to w pracy nad tworzeniem projektów w Unreal Engine 5. Poznasz zasady stosowania różnych mechanik w grze, dzięki czemu rozgrywka będzie atrakcyjniejsza.
Specjalistów IT
Masz już doświadczenie w tworzeniu wizualizacji do gier, ale nie w programowaniu? Dołącz do kursu, uzupełnij swoją wiedzę o znajomość języka C++. Opanujesz techniki debugowania i radzenia sobie z błędami w kodzie, a umiejętności, które już masz, wykorzystasz do tworzenia niepowtarzalnych tytułów.
Web deweloperów
Podczas kursu rozszerzysz swoje umiejętności związane z tworzeniem gier. Opanujesz niezbędne do tego narzędzia takie jak język C++ oraz silnik Unreal Engine. Dzięki praktycznym zajęciom, kurs skończysz z gotowym projektem gry, który wzbogaci twoje portfolio i otworzy nowe możliwości kariery.
Osób, które chcą wejść do gamedevu
Przeniknij do świata gier i zacznij je programować jako game developer! Opanuj podstawy programowania w C++, poznaj przydatne narzędzia i rozwijaj się w branży gamingowej. Pod okiem doświadczonego prowadzącego przygotujesz prototyp gry, który zamieścisz w portfolio.
Co na ciebie czeka?
  • Język C++

    Zdobędziesz podstawową wiedzę z C++, dzięki czemu praca z Blueprints będzie efektywniejsza. Opanujesz programowanie obiektowe oraz nauczysz się pracować z funkcjami, strukturą, pamięcią, a nawet zajrzysz pod maskę silnika.

    Communication and campaigns
  • Unreal Engine 5

    Rozwiniesz mechanikę rozgrywki za pomocą Blueprints, skonfigurujesz oddziaływanie postaci z otaczającymi ją obiektami oraz stworzysz interaktywne światy i interfejs użytkownika.

    Identity
  • Animacja, grafika i sztuczna inteligencja

    Przećwiczysz tworzenie zarówno statycznych obiektów jak i sekwencji ruchomych. Zastosujesz podstawowe systemy AI wykorzystywane w grach, które wymagają zaawansowanej logiki i inteligentnych zachowań postaci.

    Perfomance
  • Branża gamingowa

    Dowiesz się, co jest grane w branży, jakie są obecne zapotrzebowania rynku, trendy i prognozy. Poznasz różne specjalizacje oraz ścieżki rozwoju w gamedevie, zwłaszcza na polskim rynku.

    Perfomance
Program kursu
  32 zajęcia
  64 godziny
  1. środa 2.10 18:00-20:00
    Wstęp do programowania gier komputerowych
    • Gatunki gier
    • Platformy
    • Rynek gier komputerowych (Polska + worldwide)
    • Technologie
  2. poniedziałek 7.10 18:00-20:00
    Wprowadzenie do C++
    • Historia i zastosowania C++
    • Dlaczego C++ używany jest w gamedevie?
    • Instalacja Visual Studio Community
    • Podstawy składni C++
    • Program Hello World
    • Zmienne
  3. środa 9.1018:00-20:00
    Podstawy C++
    • Pętle: for, if, while
    • Instrukcja switch
    • Tablice
    • Funkcje
  4. poniedziałek 14.10 18:00-20:00
    Proste programy w C++
    • Prosty kalkulator
    • Prosta gra tekstowa w kółko i krzyżyk
  5. środa 16.10 18:00-20:00
    Wskaźniki
    • Wskaźniki
    • Referencje
    • Dynamiczne alokowanie pamięci
    • Tablice dynamiczne
    • Inteligentny wskaźnik
  1. poniedziałek 21.1018:00-20:00
    Programowanie obiektowe cz. 1
    • Klasy
    • Modyfikatory dostępu
    • Konstruktor i destruktor
  2. środa 23.1018:00-20:00
    Programowanie obiektowe cz. 2
    • Dziedziczenie
    • Metody wirtualne
    • Polimorfizm
    • Klasy abstrakcyjne
  3. poniedziałek 28.1018:00-20:00
    Prosta gra tekstowa
    • Modelowanie obiektowe
    • SOLID
    • Gra korzystająca z klas
  4. środa 30.1018:00-20:00
    Szablony
    • Szablony funkcji
    • Szablony klas
  5. poniedziałek 4.1118:00-20:00
    Biblioteka standardowa C++
    • String
    • Vector
    • List
    • Map
  6. środa 6.11 18:00-20:00
    Podstawowe algorytmy
    • Wyszukiwanie: liniowe i binarne
    • Sortowanie: selection sort i bubble sort
  7. środa 13.11 18:00-20:00
    Zaawansowane struktury danych
    • Listy
    • Drzewa
    • Grafy
  8. poniedziałek 18.1118:00-20:00
    Wielowątkowość w C++
    • Wprowadzenie teoretyczne do wielowątkowości
    • Tworzenie wątku
    • Metody synchronizacji wątków
    • Problemy związane z wielowątkowością
  9. środa 20.1118:00-20:00
    System kontroli wersji
    • Wprowadzenie i praca z Git
    • Wzorzec Pętla Gry
    • Pierwszy projekt w Git
  10. poniedziałek 25.11 18:00-20:00
    Wprowadzenie do Unreal Engine 5
    • Przegląd silników gier
    • Charakterystyka Unreal Engine
    • Tworzenie projektu
    • Interfejs edytora
    • Ustawianie i manipulowanie obiektami
    • Podstawy architektury Unreal Engine 5
    • Praca z dokumentacją
  11. środa 27.11 18:00-20:00
    Wprowadzenie do Blueprintów
    • Podstawowe wzorce projektowe występujące w grach: update method, komponenty
    • Podstawowe bloczki w Blueprintach
    • Pętle sterujące
    • Implementowanie prostej logiki na Blueprincie levelu
    • Prosty komponent
  12. poniedziałek 2.1218:00-20:00
    Input
    • Input w Blueprintach
    • Alternatywny strzał
  13. środa 4.1218:00-20:00
    Proste mechaniki
    • Eksplozje
    • Wybuchające obiekty
    • Materiały
  14. poniedziałek 9.1218:00-20:00
    Matematyka w grach komputerowych
    • Punkty i wektory
    • Macierze
    • Kwaterniony
    • Przykłady użycia funkcji matematycznych w Unreal Engine
  15. środa 11.1218:00-20:00
    Komponenty w C++
    • Tworzenie klas C++ w Unreal Engine
    • Komponent do chwytania i rzucania przedmiotów
  16. poniedziałek 16.1218:00-20:00
    Interaktywne obiekty
    • Tworzenie interaktywnych obiektów
  17. środa 18.12 18:00-20:00
    Grafika komputerowa w grach
    • Rendering
    • Tekstury
    • Shadery
    • Antyaliasing
    • Pipeline graficzny
  18. środa 8.0118:00-20:00
    UI
    • Tworzenie interfejsu użytkownika
  19. poniedziałek 13.0118:00-20:00
    Menu gry
    • Menu główne
    • Menu pauzy
  20. środa 15.0118:00-20:00
    Sztuczna inteligencja cz. 1
    • Znajdowanie ścieżek
    • Drzewa decyzyjne
    • Maszyny stanów
  21. poniedziałek 20.0118:00-20:00
    Sztuczna inteligencja cz. 2
    • Drzewa zachowań
    • Blackboard
    • Implementacja prostego drzewa zachowań
    • Tworzenie nowych zadań dla drzewa zachowań w Blueprintach
  22. środa 22.0118:00-20:00
    Animacje cz. 1
    • Krótka historia animacji
    • Wprowadzenie do animacji szkieletowych
    • Tworzenie i zarządzanie grafem animacyjnym
  23. poniedziałek 27.01 18:00-20:00
    Animacje cz. 2
    • Importowanie własnych animacji
    • Rozwijanie grafu animacyjnego
  24. środa 29.01 18:00-20:00
    Sztuczna Inteligencja cz. 3
    • Tworzenie tasków w C++
    • Bardziej zaawansowane drzewa zachowań
    • Percepcja
    • Atak
  25. poniedziałek 3.0218:00-20:00
    Projektowanie poziomów
    • Zarządzanie wieloma poziomami
    • Używanie narzędzia do rzeźbienia terenu
    • Oświetlenie poziomu
  26. środa 5.0218:00-20:00
    Kariera programisty gier
    • Możliwości rozwoju kariery
    • Przedstawienie popularnych pytań rekrutacyjnych
    • Przeprowadzenie przykładowych rozmów rekrutacyjnych
    • Polecane źródła informacji w celu dalszego rozwoju
  27. poniedziałek 10.0218:00-20:00
    Prezentacja i omówienie projektów zaliczeniowych
    • Prezentacje i omówienie projektów zaliczeniowych
   

Prowadzący

Maciej Celmer

  • Starszy programista C++ z 10-letnim doświadczeniem, obecnie pracuje w CD Projekt RED. Programował gry dla największych polskich firm, takich jak: Techland, QLOC

  • Współtworzył tytuły: Cyberpunk 2077, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Dying Light 2, Wiedźmin 4

  • Od lat bierze udział w game jamach zarówno jako uczestnik, jak i juror

  • Wykładowca programowania gier komputerowych na Uniwersytecie Wrocławskim

Wymagania przed rozpoczęciem kursu
  1. Zainteresowanie grami komputerowymi
    • Grasz, uczestniczysz w imprezach gamingowych i trzymasz rękę na pulsie? Świetnie, to właściwa baza!
  2. Sprzęt
    • System operacyjny – Windows 10 64-bit version 1909 revision .1350 lub wyższa, lub wersja 2004 i 20H2 revision .789 lub wyższa
    • Procesor – Quad-core Intel or AMD, 2.5 GHz lub szybszy
    • Pamięć operacyjna – min 8 GB RAM
    • Karta graficzna – kompatybilna z DirectX 11 lub 12
  3. Oprogramowanie
    • Unreal Engine 5
    • Visual Studio Community
  4. Projekt końcowy – game jam

    W 4 lub 5-osobowych zespołach kursanci zaprojektują, wykonają i zaprezentują grę na silniku Unreal Engine 5, nawiązującą do podanego wcześniej tematu.

Co o nas mówią

  • Iwona Todorska
    Kierownik projektu

    Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)

  • Dawid Pośliński
    CEO w Selleo

    Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.

  • Piotr Kaczmarczyk
    Implementation Consultant

    Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.

  • Artur Wojtas
    Starszy Analityk Biznesowy

    Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę

Dowiedz się więcej
i skorzystaj
z Summer Sale

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu i pomoże wybrać drugi kurs w promocyjnej cenie -50%. Oferta ważna do 31 sierpnia – lub do wyczerpania miejsc. Szczegóły znajdziesz w regulaminie promocji.
Pole obowiązkowe
Pole obowiązkowe
Pole obowiązkowe
Kötelező mező
Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.
WIĘCEJ INFORMACJI