Unreal Engine Game Developer
Prowadzi Maciej Celmer
starszy programista w CD Projekt RED
- Buduj interaktywne światy oraz interfejs użytkownika
- Rozwijaj mechanikę rozgrywki za pomocą Blueprints
- Programuj obiektowo w języku C++ przy użyciu UE5
- Projektuj gry – w kilkuosobowych zespołach przygotujecie grę na silniku UE5, nawiązującą do podanego wcześniej tematu
Dla kogo jest ten kurs?
-
Język C++
Zdobędziesz podstawową wiedzę z C++, dzięki czemu praca z Blueprints będzie efektywniejsza. Opanujesz programowanie obiektowe oraz nauczysz się pracować z funkcjami, strukturą, pamięcią, a nawet zajrzysz pod maskę silnika.
-
Unreal Engine 5
Rozwiniesz mechanikę rozgrywki za pomocą Blueprints, skonfigurujesz oddziaływanie postaci z otaczającymi ją obiektami oraz stworzysz interaktywne światy i interfejs użytkownika.
-
Animacja, grafika i sztuczna inteligencja
Przećwiczysz tworzenie zarówno statycznych obiektów jak i sekwencji ruchomych. Zastosujesz podstawowe systemy AI wykorzystywane w grach, które wymagają zaawansowanej logiki i inteligentnych zachowań postaci.
-
Branża gamingowa
Dowiesz się, co jest grane w branży, jakie są obecne zapotrzebowania rynku, trendy i prognozy. Poznasz różne specjalizacje oraz ścieżki rozwoju w gamedevie, zwłaszcza na polskim rynku.
-
poniedziałek 7.10 18:00-20:00Wprowadzenie do C++
- Historia i zastosowania C++
- Dlaczego C++ używany jest w gamedevie?
- Instalacja Visual Studio Community
- Podstawy składni C++
- Program Hello World
- Zmienne
-
środa 9.1018:00-20:00Podstawy C++
- Pętle: for, if, while
- Instrukcja switch
- Tablice
- Funkcje
-
poniedziałek 14.10 18:00-20:00Proste programy w C++
- Prosty kalkulator
- Prosta gra tekstowa w kółko i krzyżyk
-
środa 16.10 18:00-20:00Wskaźniki
- Wskaźniki
- Referencje
- Dynamiczne alokowanie pamięci
- Tablice dynamiczne
- Inteligentny wskaźnik
-
poniedziałek 21.1018:00-20:00Programowanie obiektowe cz. 1
- Klasy
- Modyfikatory dostępu
- Konstruktor i destruktor
-
środa 23.1018:00-20:00Programowanie obiektowe cz. 2
- Dziedziczenie
- Metody wirtualne
- Polimorfizm
- Klasy abstrakcyjne
-
poniedziałek 28.1018:00-20:00Prosta gra tekstowa
- Modelowanie obiektowe
- SOLID
- Gra korzystająca z klas
-
środa 30.1018:00-20:00Szablony
- Szablony funkcji
- Szablony klas
-
poniedziałek 4.1118:00-20:00Biblioteka standardowa C++
- String
- Vector
- List
- Map
-
środa 6.11 18:00-20:00Podstawowe algorytmy
- Wyszukiwanie: liniowe i binarne
- Sortowanie: selection sort i bubble sort
-
środa 13.11 18:00-20:00Zaawansowane struktury danych
- Listy
- Drzewa
- Grafy
-
poniedziałek 18.1118:00-20:00Wielowątkowość w C++
- Wprowadzenie teoretyczne do wielowątkowości
- Tworzenie wątku
- Metody synchronizacji wątków
- Problemy związane z wielowątkowością
-
środa 20.1118:00-20:00System kontroli wersji
- Wprowadzenie i praca z Git
- Wzorzec Pętla Gry
- Pierwszy projekt w Git
-
poniedziałek 25.11 18:00-20:00Wprowadzenie do Unreal Engine 5
- Przegląd silników gier
- Charakterystyka Unreal Engine
- Tworzenie projektu
- Interfejs edytora
- Ustawianie i manipulowanie obiektami
- Podstawy architektury Unreal Engine 5
- Praca z dokumentacją
-
środa 27.11 18:00-20:00Wprowadzenie do Blueprintów
- Podstawowe wzorce projektowe występujące w grach: update method, komponenty
- Podstawowe bloczki w Blueprintach
- Pętle sterujące
- Implementowanie prostej logiki na Blueprincie levelu
- Prosty komponent
-
poniedziałek 2.1218:00-20:00Input
- Input w Blueprintach
- Alternatywny strzał
-
środa 4.1218:00-20:00Proste mechaniki
- Eksplozje
- Wybuchające obiekty
- Materiały
-
poniedziałek 9.1218:00-20:00Matematyka w grach komputerowych
- Punkty i wektory
- Macierze
- Kwaterniony
- Przykłady użycia funkcji matematycznych w Unreal Engine
-
środa 11.1218:00-20:00Komponenty w C++
- Tworzenie klas C++ w Unreal Engine
- Komponent do chwytania i rzucania przedmiotów
-
poniedziałek 16.1218:00-20:00Interaktywne obiekty
- Tworzenie interaktywnych obiektów
-
środa 18.12 18:00-20:00Grafika komputerowa w grach
- Rendering
- Tekstury
- Shadery
- Antyaliasing
- Pipeline graficzny
-
środa 8.0118:00-20:00UI
- Tworzenie interfejsu użytkownika
-
poniedziałek 13.0118:00-20:00Menu gry
- Menu główne
- Menu pauzy
-
środa 15.0118:00-20:00Sztuczna inteligencja cz. 1
- Znajdowanie ścieżek
- Drzewa decyzyjne
- Maszyny stanów
-
poniedziałek 20.0118:00-20:00Sztuczna inteligencja cz. 2
- Drzewa zachowań
- Blackboard
- Implementacja prostego drzewa zachowań
- Tworzenie nowych zadań dla drzewa zachowań w Blueprintach
-
środa 22.0118:00-20:00Animacje cz. 1
- Krótka historia animacji
- Wprowadzenie do animacji szkieletowych
- Tworzenie i zarządzanie grafem animacyjnym
-
poniedziałek 27.01 18:00-20:00Animacje cz. 2
- Importowanie własnych animacji
- Rozwijanie grafu animacyjnego
-
środa 29.01 18:00-20:00Sztuczna Inteligencja cz. 3
- Tworzenie tasków w C++
- Bardziej zaawansowane drzewa zachowań
- Percepcja
- Atak
-
poniedziałek 3.0218:00-20:00Projektowanie poziomów
- Zarządzanie wieloma poziomami
- Używanie narzędzia do rzeźbienia terenu
- Oświetlenie poziomu
-
środa 5.0218:00-20:00Kariera programisty gier
- Możliwości rozwoju kariery
- Przedstawienie popularnych pytań rekrutacyjnych
- Przeprowadzenie przykładowych rozmów rekrutacyjnych
- Polecane źródła informacji w celu dalszego rozwoju
-
poniedziałek 10.0218:00-20:00Prezentacja i omówienie projektów zaliczeniowych
- Prezentacje i omówienie projektów zaliczeniowych
Prowadzący
Maciej Celmer
-
Starszy programista C++ z 10-letnim doświadczeniem, obecnie pracuje w CD Projekt RED. Programował gry dla największych polskich firm, takich jak: Techland, QLOC
-
Współtworzył tytuły: Cyberpunk 2077, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Dying Light 2, Wiedźmin 4
-
Od lat bierze udział w game jamach zarówno jako uczestnik, jak i juror
-
Wykładowca programowania gier komputerowych na Uniwersytecie Wrocławskim
-
Zainteresowanie grami komputerowymi
- Grasz, uczestniczysz w imprezach gamingowych i trzymasz rękę na pulsie? Świetnie, to właściwa baza!
-
Sprzęt
- System operacyjny – Windows 10 64-bit version 1909 revision .1350 lub wyższa, lub wersja 2004 i 20H2 revision .789 lub wyższa
- Procesor – Quad-core Intel or AMD, 2.5 GHz lub szybszy
- Pamięć operacyjna – min 8 GB RAM
- Karta graficzna – kompatybilna z DirectX 11 lub 12
-
Oprogramowanie
- Unreal Engine 5
- Visual Studio Community
-
Projekt końcowy – game jam
W 4 lub 5-osobowych zespołach kursanci zaprojektują, wykonają i zaprezentują grę na silniku Unreal Engine 5, nawiązującą do podanego wcześniej tematu.
Co o nas mówią
-
Iwona Todorska
Kierownik projektuZdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)
-
Dawid Pośliński
CEO w SelleoBardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.
-
Piotr Kaczmarczyk
Implementation ConsultantOgólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.
-
Artur Wojtas
Starszy Analityk BiznesowyDo tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę