Product Management | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Product Management

Dobry produkt to pierwszy krok do sukcesu firmy. Drugim jest dobry Product Manager, który umiejętnie nim pokieruje. Product Manager musi wiedzieć, jakie problemy zaspokaja jego produkt i w jakim kierunku powinien być rozwijany. Musi znać i rozumieć zarówno produkt, jak i użytkownika.
Podczas kursu z Rafałem Kamińskim w 7 tygodni poznasz i opanujesz kompetencje niezbędne na tym stanowisku. Nauczysz się tworzyć i rozwijać produkty, zarządzać zespołem oraz „sprzedawać” swoje pomysły decydentom. Zakończysz kurs z gotową strategią i planem wdrożenia produktu.
Poznasz i zrozumiesz cały procesu zarządzania produktem – od pomysłu, przez przygotowanie strategii i wdrożenie, po monitorowanie sukcesu i kolejne kroki w jego rozwoju.
Nauczysz się tworzyć produkty, które spełnią indywidualne oczekiwania odbiorców a jednocześnie będą popularne na dużą skalę.
Dowiesz się, jak zostać liderem w branży i jak utrzymać tę pozycję oraz skąd czerpać inspiracje i wiedzę o najnowszych trendach na rynku.
Poznaj swojego nowego wykładowcę:
Rafał Kamiński
Product Manager
Grupa OLX
Od 11 lat pracuje w obszarze produktowym. Obecnie odpowiada za tworzenie strategii i wdrażanie rozwiązań w metodologii Scrum w Grupie OLX dla topowych portali nieruchomości na rynkach: Polskim (Otodom), Rumuńskim (Storia) i Portugalskim (Imovirtual).
W swojej karierze zarządzał zespołami liczącym ponad 25 osób, prowadząc nawet 7 projektów jednocześnie.
Wdrożył nowego ubezpieczyciela na rynku Polskim (Euroins) oraz spółdzielnię danych na rynku rumuńskim we współpracy z firmą Gemius i Netsprint (Target 42).
Posiada certyfikat Product Managera wydany przez Product School w 2021 roku oraz certyfikat IPMA w prowadzeniu projektów.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz również użyteczną wiedzę, której będziesz mógł używać na co dzień w pracy i która pomoże ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tworzenie strategii i wdrażanie produktu
Opanujesz techniki, które pomogą ci w procesie tworzenia strategii i wdrażania produktu dla użytkownika końcowego. Poznasz narzędzia służące do badania produktu i użytkownika, nauczysz się odczytywać ich wyniki i wyciągać praktyczne wnioski, dzięki czemu lepiej zrozumiesz swój produkt i użytkownika.
Zarządzanie zespołem produktowym i interesariuszami
Poznasz różne podejścia do zarządzania i będziesz mógł wybrać to, które najlepiej pasuje do twojego zespołu. Dowiesz się, jak dobrze zaprezentować swój produkt i przekonać decydentów do swojego pomysłu.
Rozwój produktu po wdrożeniu
Dowiesz się, jak monitorować gotowy produkt i podejmować kolejne kroki w jego rozwoju. Nauczysz się, jak z dużej ilości pomysłów i wymagań wybierać te najważniejsze, które najlepiej odpowiadają na potrzeby użytkowników i dowiesz się, gdzie szukać możliwości rozwoju produktu.
Zaczynamy:
9 sierpnia 2022
Czas trwania:
7 tygodni
14 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Dzięki nim, z pomocą prowadzącego, przećwiczysz umiejętności niezbędne na stanowisku Product Managera.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji. 
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Rola i kompetencje managera produktu
09.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Poznajmy się!
  • - Definicja i postrzeganie roli managera produktu
  • - Jaka jest różnica między zarządzaniem produktem a zarządzaniem projektem?
  • - Ustalanie roli managera produktu w organizacji – zestaw twardych i miękkich kompetencji
  • - Przyszłość i znaczenie roli managera produktu
Zajęcia nr 2.
Rozwój produktu to praca zespołowa – podział ról i delegowanie odpowiedzialności
11.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Role i specjalizacje w zespole rozwoju produktu
  • - Metodologie zarządzania i różnice między nimi (Kanban, Scrum, Waterfall)
  • - Zarządzanie i raportowanie do stakeholderów
  • - Efektywne zarządzanie zespołem zdalnym
Zajęcia nr 3.
Myśl jak lider produktu
16.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Proces rozwoju produktu
  • - Core Values – jak wyróżnić swój produkt spośród innych?
  • - Przegląd najciekawszych produktów z różnych branż
  • - Golden Circle („dlaczego?”)
  • - OKRy
Zajęcia nr 4.
Poznaj swojego użytkownika
18.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Mapowanie podróży klienta
  • - Segmentacja użytkowników i tworzenie person - warsztat
  • - Wywiad czy ankieta? - porównanie narzędzi
Zajęcia nr 5.
Poznaj swój produkt
23.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Charakterystyka techniczna metryk – wnioski dla Product Managera
  • - Metryki gwiazdy północnej – praktyczne implikacje
  • - Cohort Analysis
  • - DAU, MAU, UU, 2D7 i inne metryki zaangażowania użytkowników
  • - Model AARRR – możliwości zastosowania
Zajęcia nr 6.
Stawianie hipotez i szukanie możliwości
25.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Blue sky (ślepy strzał) – przykłady
  • - Konwersja metryk w możliwości
  • - Gdzie znaleźć możliwości poza metrykami?
  • - Analiza sytuacji rynkowej – sygnały i trendy
  • - Walidacja hipotez i możliwości w produkcie
Zajęcia nr 7.
Zrozumienie potrzeb rynku a konkretne działania
30.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Badanie modeli biznesowych, Lean Canvas
  • - Kanwa propozycji wartości i jej znaczenie w praktyce
  • - Spotkanie rynku z rozwiązaniem – dopasowanie produktu do rynku
Zajęcia nr 8.
Design Thinking – przewaga nad innymi metodami
01.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Efekty Design Thinking
  • - Empatyzacja
  • - Produkt jako efekt myślenia proklienckiego
Zajęcia nr 9.
Walidacja – projektowanie i prototypowanie, MVP
06.09.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Prototypowanie produktów – optymalizacja kosztowa
  • - Jak sformułować MVP – skuteczne metody
  • - Praktyczne narzędzia do szybkiego testowania hipotez
Zajęcia nr 10.
Priorytetyzacja – kiedy wszystko jest „na wczoraj”
08.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Przegląd strategii priorytetyzacji poprzez RICE Scoring, the Kano Model, MoSCow Method, Impact vs. Effort Matrix oraz inne
  • - Jak i kiedy powiedzieć „NIE”
Zajęcia nr 11.
Jak zaplanować wdrożenie produktu
13.09.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Statystyki sukcesu
  • - Model 4P
  • - Marketing i reklama
  • - Eksperymenty
Zajęcia nr 12.
Co teraz? Praktyczne kroki po wdrożeniu produktu
15.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Impreza!
  • - Weryfikacja metryk sukcesu oraz mierzenie zdrowia produktu
  • - Jak zebrać i gdzie szukać opinii klientów
  • - Analiza post-mortem wdrożenia
  • - Decyzje do podjęcia
Zajęcia nr 13.
Przygotowanie do prezentacji produktu przed decydentami - warsztat
20.09.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Praktyczne wskazówki jak zaprezentować swój produkt
  • - Przekonaj innych do swojego pomysłu
  • - Udokumentuj swoją pracę
Zajęcia nr 14.
Prezentacja produktów stworzonych w trakcie zajęć – warsztat
22.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Prezentacja strategii i planów wdrożeń wybranych produktów
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.