Kurs
online

Product Management

Dobry produkt to pierwszy krok do sukcesu firmy. Drugim jest dobry Product Manager, który umiejętnie nim pokieruje. Product Manager musi wiedzieć, jakie problemy zaspokaja jego produkt i w jakim kierunku powinien być rozwijany. Musi znać i rozumieć zarówno produkt, jak i użytkownika.
Podczas kursu z Rafałem Kamińskim w 7 tygodni poznasz i opanujesz kompetencje niezbędne na tym stanowisku. Nauczysz się tworzyć i rozwijać produkty, zarządzać zespołem oraz „sprzedawać” swoje pomysły decydentom. Zakończysz kurs z gotową strategią i planem wdrożenia produktu.
Poznasz i zrozumiesz cały procesu zarządzania produktem – od pomysłu, przez przygotowanie strategii i wdrożenie, po monitorowanie sukcesu i kolejne kroki w jego rozwoju.
Nauczysz się tworzyć produkty, które spełnią indywidualne oczekiwania odbiorców a jednocześnie będą popularne na dużą skalę.
Dowiesz się, jak zostać liderem w branży i jak utrzymać tę pozycję oraz skąd czerpać inspiracje i wiedzę o najnowszych trendach na rynku.
Poznaj swojego nowego wykładowcę:
Rafał Kamiński
Product Manager
Grupa OLX
Od 11 lat pracuje w obszarze produktowym. Obecnie odpowiada za tworzenie strategii i wdrażanie rozwiązań w metodologii Scrum w Grupie OLX dla topowych portali nieruchomości na rynkach: Polskim (Otodom), Rumuńskim (Storia) i Portugalskim (Imovirtual).
W swojej karierze zarządzał zespołami liczącym ponad 25 osób, prowadząc nawet 7 projektów jednocześnie.
Wdrożył nowego ubezpieczyciela na rynku Polskim (Euroins) oraz spółdzielnię danych na rynku rumuńskim we współpracy z firmą Gemius i Netsprint (Target 42).
Posiada certyfikat Product Managera wydany przez Product School w 2021 roku oraz certyfikat IPMA w prowadzeniu projektów.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz również użyteczną wiedzę, której będziesz mógł używać na co dzień w pracy i która pomoże ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tworzenie strategii i wdrażanie produktu
Opanujesz techniki, które pomogą ci w procesie tworzenia strategii i wdrażania produktu dla użytkownika końcowego. Poznasz narzędzia służące do badania produktu i użytkownika, nauczysz się odczytywać ich wyniki i wyciągać praktyczne wnioski, dzięki czemu lepiej zrozumiesz swój produkt i użytkownika.
Zarządzanie zespołem produktowym i interesariuszami
Poznasz różne podejścia do zarządzania i będziesz mógł wybrać to, które najlepiej pasuje do twojego zespołu. Dowiesz się, jak dobrze zaprezentować swój produkt i przekonać decydentów do swojego pomysłu.
Rozwój produktu po wdrożeniu
Dowiesz się, jak monitorować gotowy produkt i podejmować kolejne kroki w jego rozwoju. Nauczysz się, jak z dużej ilości pomysłów i wymagań wybierać te najważniejsze, które najlepiej odpowiadają na potrzeby użytkowników i dowiesz się, gdzie szukać możliwości rozwoju produktu.
Zaczynamy:
9 sierpnia 2022
Czas trwania:
7 tygodni
14 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Dzięki nim, z pomocą prowadzącego, przećwiczysz umiejętności niezbędne na stanowisku Product Managera.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji. 
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Rola i kompetencje managera produktu
09.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Poznajmy się!
  • - Definicja i postrzeganie roli managera produktu
  • - Jaka jest różnica między zarządzaniem produktem a zarządzaniem projektem?
  • - Ustalanie roli managera produktu w organizacji – zestaw twardych i miękkich kompetencji
  • - Przyszłość i znaczenie roli managera produktu
Zajęcia nr 2.
Rozwój produktu to praca zespołowa – podział ról i delegowanie odpowiedzialności
11.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Role i specjalizacje w zespole rozwoju produktu
  • - Metodologie zarządzania i różnice między nimi (Kanban, Scrum, Waterfall)
  • - Zarządzanie i raportowanie do stakeholderów
  • - Efektywne zarządzanie zespołem zdalnym
Zajęcia nr 3.
Myśl jak lider produktu
16.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Proces rozwoju produktu
  • - Core Values – jak wyróżnić swój produkt spośród innych?
  • - Przegląd najciekawszych produktów z różnych branż
  • - Golden Circle („dlaczego?”)
  • - OKRy
Zajęcia nr 4.
Poznaj swojego użytkownika
18.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Mapowanie podróży klienta
  • - Segmentacja użytkowników i tworzenie person - warsztat
  • - Wywiad czy ankieta? - porównanie narzędzi
Zajęcia nr 5.
Poznaj swój produkt
23.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Charakterystyka techniczna metryk – wnioski dla Product Managera
  • - Metryki gwiazdy północnej – praktyczne implikacje
  • - Cohort Analysis
  • - DAU, MAU, UU, 2D7 i inne metryki zaangażowania użytkowników
  • - Model AARRR – możliwości zastosowania
Zajęcia nr 6.
Stawianie hipotez i szukanie możliwości
25.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Blue sky (ślepy strzał) – przykłady
  • - Konwersja metryk w możliwości
  • - Gdzie znaleźć możliwości poza metrykami?
  • - Analiza sytuacji rynkowej – sygnały i trendy
  • - Walidacja hipotez i możliwości w produkcie
Zajęcia nr 7.
Zrozumienie potrzeb rynku a konkretne działania
30.08.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Badanie modeli biznesowych, Lean Canvas
  • - Kanwa propozycji wartości i jej znaczenie w praktyce
  • - Spotkanie rynku z rozwiązaniem – dopasowanie produktu do rynku
Zajęcia nr 8.
Design Thinking – przewaga nad innymi metodami
01.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Efekty Design Thinking
  • - Empatyzacja
  • - Produkt jako efekt myślenia proklienckiego
Zajęcia nr 9.
Walidacja – projektowanie i prototypowanie, MVP
06.09.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Prototypowanie produktów – optymalizacja kosztowa
  • - Jak sformułować MVP – skuteczne metody
  • - Praktyczne narzędzia do szybkiego testowania hipotez
Zajęcia nr 10.
Priorytetyzacja – kiedy wszystko jest „na wczoraj”
08.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Przegląd strategii priorytetyzacji poprzez RICE Scoring, the Kano Model, MoSCow Method, Impact vs. Effort Matrix oraz inne
  • - Jak i kiedy powiedzieć „NIE”
Zajęcia nr 11.
Jak zaplanować wdrożenie produktu
13.09.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Statystyki sukcesu
  • - Model 4P
  • - Marketing i reklama
  • - Eksperymenty
Zajęcia nr 12.
Co teraz? Praktyczne kroki po wdrożeniu produktu
15.08.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Impreza!
  • - Weryfikacja metryk sukcesu oraz mierzenie zdrowia produktu
  • - Jak zebrać i gdzie szukać opinii klientów
  • - Analiza post-mortem wdrożenia
  • - Decyzje do podjęcia
Zajęcia nr 13.
Przygotowanie do prezentacji produktu przed decydentami - warsztat
20.09.22 Wtorek 18:30-20:00
  • - Praktyczne wskazówki jak zaprezentować swój produkt
  • - Przekonaj innych do swojego pomysłu
  • - Udokumentuj swoją pracę
Zajęcia nr 14.
Prezentacja produktów stworzonych w trakcie zajęć – warsztat
22.09.22 Czwartek 18:30-20:00
  • - Prezentacja strategii i planów wdrożeń wybranych produktów
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.