Kurs
online

E-commerce- dedykowane metody marketingu

Ten kurs, krok po kroku, nauczy cię, jak tworzyć strategię dla projektów e-commerce. Poznasz kluczowe narzędzia, które umożliwiają badanie zachowań użytkowników. Opanujesz rozwiązania technologiczne, które pozwolą ci zwiększyć sprzedaż. Agnieszka Mioduszewska, Head of E-commerce Operations w Isobar, nauczy cię, jak zbudować własną ofertę produktową i analizować potencjał biznesowy rynku.
Po 12 lekcjach:
Zrozumiesz zachowania konsumentów w internecie i stworzysz portret swojego klienta.
Zwiększysz ruch w swoim projekcie e-commerce i znajdziesz sposób na zwiększenie konwersji.
Będziesz wdrażać narzędzia reklamowe i formaty cyfrowe, które umożliwiają tworzenie kalendarza marketingowego.
Poznaj swoją
nową wykładowczynię:
Agnieszka Mioduszewska
Head of E-commerce
Operations w Isobar
Odpowiadała za rozwój sprzedaży wielu marek we współpracy z największymi graczami na rynku e-commerce.
Posiada doświadczenie w badaniu zachowań klientów w przestrzeni cyfrowej, testowaniu rozwiązań technologicznych, zwiększaniu efektywności sprzedaży oraz monitorowaniu konkurencyjnych marek.
Odpowiadała za sprzedaż marek premium we współpracy z największą platformą e-commerce w branży beauty w Polsce (L’Oreal Luxe).
Jako Channel Communication Manager w Glov zajmowała się planowaniem i realizacją wielokanałowych działań promocyjnych.
Koordynowała programy sprzedaży detalicznej w firmie Microsoft.
Ukończyła studia podyplomowe z dziedziny e-commerce na Akademii Leona Koźmińskiego.
Podczas kursu wspólnie przejdziemy przez każdy etap tworzenia strategii e-commerce: od wyboru oferty produktowej po planowanie działań wspierających ruch na ścieżce zakupowej.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Strategia w e-commerce
Omówimy plusy i minusy różnych modeli biznesowych w e-commerce. Dowiesz się, w jaki sposób można z ich pomocą osiągać cele strategiczne i co należy wziąć pod uwagę, żeby wybrać model, który najlepiej wykorzysta potencjał twojej firmy. To pozwoli ci stworzyć skuteczną strategię w e-commerce.
Oferta produktowa
Zrozumiesz, jak wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć unikalną ofertę produktową dla marketplace lub własnego e-sklepu. Omówimy proces tworzenia oferty, dobór asortymentu i wyboru kanałów dystrybucji na przykładach z doświadczenia prowadzącej.
Pozyskiwanie ruchu (traffic)
Dowiesz się, jakie są preferencje polskich konsumentów. Nauczysz się rozumieć ich zachowania w internecie i poznasz skuteczne narzędzia, które pozwolą ci na zwiększenie koszyka zakupowego. Dowiesz się, jakie rozwiązania techniczne w e-commerce pomogą ci zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do większej liczby klientów.
Zaczynamy:
5 września 2022
Czas trwania:
6 tygodni
12 zajęć
18 godzin
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy dotyczący zadań domowych
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne, dzięki którym łatwiej oswoisz się z materiałem. Z ich pomocą opanujesz narzędzia niezbędne do tego, żeby rozwijać projekty e-commerce, tworzyć portret konsumenta, planować działania marketingowe i analizować konkurencję.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Rynek e-commerce w Polsce
5 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / poniedziałek
  • - Wartość i dynamika wzrostu rynku
  • - Specyfika konsumenta i segmentacja
  • - Nowe pokolenie klientów cyfrowych
  • - Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce
Zajęcia nr 2.
Strategia i modele w e-commerce
7 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / środa
  • - Jak zacząć budować e-biznes w odparciu o strategiczne cele
  • - Wybór modeli e-commerce najlepiej realizujących strategię marki
  • - Omnichannel: buzzword czy must have
Zajęcia nr 3.
Analiza rynku oraz konkurencji
12 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / poniedziałek
  • - Jak analizować swoje otoczenie e-biznesowe: źródła danych i analiz w praktyce
  • - Analiza rynku – case study
Zajęcia nr 4.
Zachowania konsumenta w internecie
14 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / środa
  • - Segmentacja klientów, budowanie persony i ścieżka zakupowa.
  • - User experience – o co tak naprawdę chodzi.
  • - Czym jest i jak kreować USP (unikatowa wartość) dla klienta.
Zajęcia nr 5.
Budowanie oferty produktu online
19 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / poniedziałek
  • - Kreowanie, wybór asortymentu vs. kanały dystrybucji.
  • - Strona produktu — opisy i zdjęcia, które sprzedają
  • - E-commerce content: czym jest PIM, DAM i inne przydatne narzędzia
Zajęcia nr 6.
Technologia i usability w e-commerce
21 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / środa
  • - Przegląd platform.
  • - Omówienie narzędzi i rozwiązań pomocnych w analizach ecommerce.
  • - Czym jest usability w e-commerce.
  • - Warsztat: heurystyki Nielsena w praktyce.
Zajęcia nr 7.
Prawo w e-commerce
26 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / poniedziałek
  • - Prawa konsumenta a obowiązki e- sprzedawcy.
  • - Klauzule abuzywne w regulaminach e-sklepów.
  • - Ochrona danych osobowych (RODO).
Zajęcia nr 8.
Płatności i obsługa transakcji e-commerce
28 września, 19.00 – 20.30 GMT+1 / środa
  • - Metody płatności online.
  • - Specyfika polskich konsumentów: płatności, dostawy, obsługa transakcji.
  • - Obsługa klienta: wyzwania związane z customer care.
  • - Customer care a social media.
Zajęcia nr 9.
Ruch, konwersja i wartość koszyka
3 października, 19.00 – 20.30 GMT+1 / poniedziałek
  • - Jak wpływać na pozyskiwanie ruchu (traffic) do e-sklepu.
  • - Konwersja: czynniki bezpośrednio wpływające na sprzedaż.
  • - Wartość koszyka: metody zwiększania koszyka zakupowego.
Zajęcia nr 10.
Digital marketing w e-commerce
5 października, 19.00 – 20.30 GMT+1 / środa
  • - Media online w podziale na: paid, owned i earned.
  • - Przegląd wybranych formatów reklamowych dostępnych w SM (Instagram, Facebook, Tiktok) z ukierunkowaniem na e-commerce.
  • - Marketing plan w praktyce — jak tworzyć kalendarz marketingowy w oparciu o dane sprzedażowe.
Zajęcia nr 11.
Warsztaty: praca w e-commerce
10 października, 19.00 – 20.30 GMT+1 / poniedziałek
  • - Kluczowe kompetencje i narzędzia przydatne w pracy E-commerce Managera.
  • - Obszary wiedzy warte rozwoju.
  • - Jak budować zespół w e-commerce
Zajęcia nr 12.
Przegląd trendów i rekomendacje dla
managerów e-commerce
12 października, 19.00 – 20.30 GMT+1 / środa
  • - Social commerce.
  • - Chatboty i wirtualni asystenci.
  • - Video live selling i tym podobne.
  • - Desk research w e-commerce: gdzie szukać inspiracji i źródeł wiedzy w e-commerce.
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.