Strategie Pricingowe | Międzynarodowa szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Strategie Pricingowe

Opanuj pracę z kluczowymi elementami procesów cenowych i wybierz odpowiednie mechanizmy promocji. Analizuj potrzeby biznesu i podejmuj decyzje, które wzmocnią pozycję twojej firmy na rynku. To wszystko pod okiem specjalisty – Michała Osowskiego.
Opanuj do perfekcji analizę procesów cenowych przy użyciu najnowszych narzędzi i metod sprawdzonych w praktyce
Zbuduj nowoczesny zespół pricingowy i markę osobistą, które będą miały realne przełożenie na biznes
Dynamicznie zarządzaj polityką cenową produktów i usług w MŚP, sklepach e-commerce oraz dużych organizacjach, w tym również w branży retail
Poznaj swojego
nowego wykładowcę:
Michał Osowski
Chief Revenue Officer w Onex Group ex Strategy Manager w Monitor Deloitte
Od prawie dekady bada relacje i konsekwencje procesów pricingowych, pracując w biznesie i firmach konsultingowych.
Jako Chief Revenue Officer w Onex Group jest odpowiedzialny za efektywne działanie zespołów marketingu i sprzedaży.
Poprzednio zajmował stanowisko Strategy Managera w Monitor Deloitte. Prowadził projekty, których głównym celem było doradztwo biznesowe klientów.
Pracował, między innymi, jako Revenue Manager w Danone, gdzie zajmował się cenami oraz był konsultantem w Simon-Kucher & Partners, w którym tworzył projekty dla klientów w obszarach cen, promocji i sprzedaży.
Dzięki swojemu szerokiemu doświadczeniu tworzy rekomendacje biznesowe dla klientów, które prowadzą do wymiernych wyników.
Nasze podejście – ​​dać ci nie tylko wiedzę, ale i praktyczne umiejętności, które zaczniesz wykorzystywać w codziennej pracy już w trakcie kursu, i które pomogą ci zrealizować zawodowe cele.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Strategia
Zdobędziesz wiedzę, która pomoże wyznaczyć kierunek doboru cen i promocji dla produktów i usług w długim terminie, które będą zbieżne z celami całej organizacji.
Procesy
Dowiesz się, jak powinien wyglądać przepływ informacji i decyzji zespołu, aby praca była efektywna i miała wymierny pozytywny wpływ na działanie organizacji.
Egzekucja i analiza
Nauczysz się wdrażać pomysły i idee cenowe w życie w efektywny sposób oraz będziesz mierzyć efektywność swoich działań.
Zespół
Dowiesz się, jak powinien wyglądać zespół dopasowany do wymagań twojej organizacji oraz jak powinien być on usytuowany w strukturze całej firmy.
Zaczynamy:
6 listopada
Czas trwania:
7 tygodni
14 lekcji
21 godzin
Format:
Webinary
Warsztaty
+ feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do Twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Warsztat I: ocena „dojrzałości działań cenowych” w firmie
6.11.2023, godz. 18:30
  • - Ocena zaawansowania działań cenowych na podstawie wystandaryzowanego kwestionariusza
  • - Zdobycie wiedzy na temat skali wyzwań stojących przed organizacją w kontekście działań cenowych
Zajęcia nr 2.
Dzień z życia zespołu cen. Operacyjne przedstawienie działania zespołu efektywnie współpracującego z organizacją
09.11.2023, godz. 18:30
  • - Umiejscowienie zespołu w strukturze organizacji i raportowanie
  • - Stanowiska i obowiązki w zespole
  • - KPI i odpowiedzialności zespołu
  • - Współpraca z innymi działami
Zajęcia nr 3.
Co mówi nam cena? Wprowadzenie do strategii cenowych
13.11.2023, godz. 18:30
  • - Jakie funkcje spełnia cena?
  • - Typy strategii cenowych stosowanych na rynku
Zajęcia nr 4.
Czy tylko cena określa wartość produktu? Cena jako element strategii przedsiębiorstwa
16.11.2023, godz. 18:30
  • - Zrozumienie ścisłego powiązania strategii z ceną
  • - Przeformułowanie strategii firmy na funkcję ceny
Zajęcia nr 5.
Cena jako kierunek działań firmy – cele strategii cenowych
20.11.2023, godz. 18:30
  • - KPI ściśle powiązane ze strategiami cenowymi
  • - Możliwe kierunki działań zespołu cen
  • - Przeformułowanie strategii przedsiębiorstwa na dobór odpowiedniej strategii cenowej
Zajęcia nr 6.
To, co każdy strateg wiedzieć musi – cenowa elastyczność popytu jako podstawowe narzędzie zarządzania cenami
23.11.2023, godz. 18:30
  • - Cenowa elastyczność popytu
  • - Przedstawienie podejścia do obliczania cenowej elastyczności popytu wraz z przykładami
  • - Interpretacja wyników i zastosowanie w praktyce
Zajęcia nr 7.
Jak odpowiednio ustalić cenę? Empiryczne metody wyznaczania cen
27.11.2023, godz. 18:30
  • - Analiza Conjoint
  • - Analiza progów cenowych
  • - Analiza Van Westendorp
Zajęcia nr 8.
Jak często zmieniać ceny? Dynamiczne zarządzanie cenami
30.11.2023, godz. 18:30
  • - Na czym realnie polega dynamiczne zarządzanie cenami?
  • - Efektywne podejście do dynamicznego zarządzania cenami
  • - Warunki do skutecznego stosowania cen dynamicznych wraz z przykładami
Zajęcia nr 9.
Czy promocje mają sens? Zarządzanie promocjami
04.12.2023, godz. 18:30
  • - Cele promocji
  • - KPI promocji
  • - Podejście do zarządzania rabatami dla kontrahentów
  • - Planowanie promocji i budżetu
Zajęcia nr 10.
2+1 czy rabat procentowy? Mechanizmy promocji
07.12.2023, godz. 18:30
  • - Czym są mechanizmy promocji
  • - Typy mechanizmów promocji
  • - Dobór odpowiednich mechanizmów do produktu lub usługi i strategii cenowej
Zajęcia nr 11.
Bez dobrego planu ani rusz. Wdrożenie, monitorowanie i kontrola strategii cenowych
11.12.2023, godz. 18:30
  • - Proces wdrożenia strategii cenowej: zaplanowanie, komunikacja, współpraca innych działów oraz zarządu
  • - Dobór odpowiednich KPI i regularne raportowanie
Zajęcia nr 12.
Dlaczego zarządzanie danymi jest tak ważne? Podejście do zbierania danych cenowych
14.12.2023, godz. 18:30
  • - Dostęp do danych cenowych i promocyjnych
  • - Poprawność danych jako warunek skutecznego zarządzania cenami
  • - Przechowywanie danych
Zajęcia nr 13.
Globalna perspektywa i relacje wewnątrz organizacji
18.12.2023, godz. 18:30
  • - Pokazanie głębokich zależności działania między zespołem cen a innymi działami w firmie
  • - Istotność decyzji krótkoterminowych wpływających na długoterminowe cele organizacji
Zajęcia nr 14.
Warsztat II: plan wdrożenia elementów działań cenowych w celu zoptymalizowania działania firmy
21.12.2023, godz. 18:30
  • - Selekcja elementów i działań dotychczas poznanych do implementacji w firmie uczestnika kursu
  • - Określenie celu i przygotowanie planu wdrożenia
 
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe