Analityk biznesowy od A do Z — kurs online | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Analityk biznesowy
od A do Z

Czas trwania: 15.10 – 10.12
8 tygodni
15 zajęć
Prowadząca: Magdalena Straś
Wiceprezeska IIBA Poland Chapter,
ex-Senior Business Analyst Lead w Sii Polska
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Naucz się współpracować z biznesem i zespołem projektowym, prowadząc analizę wymagań i procesów

Poprawnie prowadzona analiza biznesowa jest kluczem do sukcesu projektów. Dowiedz się, jak identyfikować interesariuszy i dobierać odpowiednie strategie komunikacji, aby w sposób kontrolowany przeprowadzić proces zmiany. Twórz dokumentację dostosowaną do wymagań oraz realizuj projekty spójne ze strategią i przynoszące prawdziwą wartość biznesową.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • SPECJALISTĄ Z BRANŻY IT
    (np. analitykiem funkcjonalnym, product ownerem czy scrum masterem)

    Nauczysz się planować i realizować wszystkie etapy procesu analizy biznesowej. Poznasz metody prowadzenia dokumentacji. Dowiesz się, jak skutecznie zbierać i przetwarzać wymagania. Wzmocnisz umiejętności komunikacji z zespołem i klientami.

  • SPECJALISTĄ Z INNEJ BRANŻY
    (np. project managerem, analitykiem czy process managerem)

    Zapoznasz się ze specyfiką procesu projektowego w IT i nauczysz się w praktyce wszystkich elementów analizy biznesowej. Zdobędziesz wiedzę i umiejętności oraz poznasz narzędzia potrzebne w przebranżowieniu na analityka biznesowego.

  • POCZĄTKUJĄCYM ANALITYKIEM BIZNESOWYM

    Wzbogacisz doświadczenie w projektowaniu i dokumentowaniu analiz, nauczysz się dostosowywać procesy do kontekstu biznesowego oraz dowiesz się, jak wprowadzić standardy IIBA i narzędzia wspierające pracę analityka biznesowego.

Tematy, które poruszymy podczas kursu:

  1. Rola i zakres pracy

    Zrozumiesz zakres obowiązków i znaczenie roli analityka biznesowego w firmie. Dowiesz się, m.in. jak przeprowadzać proces analizy biznesowej, zbierać wymagania, wdrażać zmianę, zbudować zespół projektowy oraz rozmawiać z interesariuszami.

  2. Techniki i narzędzia

    Zapoznasz się z technikami i narzędziami używanymi w pracy analityka biznesowego. Zrozumiesz znaczenie standardów BPMN i UML. Dowiesz się, w jaki sposób efektywnie komunikować zebrane wymagania i jak nimi zarządzać.

  3. Sposoby gromadzenia wymagań

    Nauczysz się prawidłowo dobierać metody zbierania wymagań do swoich potrzeb i możliwości. Poznasz dobre praktyki oraz spróbujesz swoich sił podczas symulowanej interakcji z klientem.

PROWADZĄCA

Magdalena
Straś

  • Wiceprezeska IIBA Poland Chapter, ex-Senior Business Analyst Lead w Sii Polska
  • Ma ponad 15-letnie doświadczenie w sektorze ubezpieczeniowym, bankowym, logistycznym i farmaceutycznym, a także w sektorze publicznym
  • Specjalizuje się w analizie biznesowej, w tym analizie wymagań, zarządzaniu, modelowaniu i usprawnianiu procesów biznesowych oraz wspieraniu zmiany
  • Prowadziła szkolenia z modelowania i zarządzania procesami (m.in. BPMN i UML) oraz analizy biznesowej dla konsultantów Maltem w Paryżu i Singapurze
  • Pracowała z firmami, takimi jak: Deloitte Business Consulting, TUiR WARTA, KBC Verzekeringen, bpost (Poczta Belgijska), Sii Polska, Roche/Genentech

PROGRAM KURSU

01

Wtorek, 15 października, 18:30-20:30

Zakres i aspekty pracy analityka biznesowego

  • zasady prowadzenia analizy biznesowej – okiem praktyka
  • rola analityka biznesowego w tworzeniu dojrzałego zespołu projektowego, produktu i procesów
  • współpraca analityka biznesowego z innymi rolami projektowymi (Product Owner, Klient, zespół projektowy) ze szczególnym uwzględnieniem metodyk zwinnych
02

Czwartek, 17 października, 18:30-20:30

Analiza strategiczna i wizja produktu w kontekście analizy biznesowej

  • analiza strategiczna i jej wpływ na podejście do analizy biznesowej
  • środowisko biznesowe a proces zbierania wymagań i praktyka biznesowa
  • zapoznanie z narzędziami analizy w praktyce (PESTEL, MOST, SWOT i Boston Box)
  • przygotowanie Planu Analizy Biznesowej (Business Analysis Approach)
03

Wtorek, 22 października, 18:30-20:30

Proces analizy biznesowej krok po kroku

  • model rozwiązywania problemów vs. model analizy biznesowej
  • omówienie poszczególnych etapów procesu analizy biznesowej, inputy i outputy – co należy wiedzieć?
  • podstawowe techniki i narzędzia używane na poszczególnych etapach
04

Czwartek, 24 października, 18:30-20:30

Techniki badawcze w analizie biznesowej

  • sprawdzone techniki jakościowe: analiza dokumentów, prezentacji i materiałów strategicznych, wywiady, obserwacja, warsztaty, grupy fokusowe, scenariusze, prototypowanie, persony
  • wybrane techniki ilościowe i ich praktyczne zastosowanie (kwestionariusze, badania metryczne – weryfikacja zadań i pomiar czasu, analiza danych)
  • sposoby dokumentacji bieżącej sytuacji biznesowej (modele as-is)
05

Wtorek, 29 października, 18:30-20:30

Analiza interesariuszy i wzory komunikacji

  • wprowadzenie definicji i kategoryzacja interesariuszy na podstawie ich pozycji i zainteresowania
  • strategie komunikacji i zarządzania interesariuszami
  • schematy RACI i RASCI w praktyce
06

Czwartek, 31 października, 18:30-20:30

Modelowanie systemów biznesowych

  • techniki modelowania: model działalności biznesowej (BAM) i analiza CATWOE
  • wydarzenia i reguły biznesowe
  • model BAM w praktyce i osiąganie konsensusu, gap analysis
07

Wtorek, 12 listopada, 18:30-20:30

Modelowanie procesów biznesowych

  • jak uchwycić kontekst organizacyjny i systemowy?
  • UML i BPMN – różnice i zastosowania
  • tworzenie modelu w praktyce – SIPOC i BPMN
  • wybrane metody usprawniania procesów, usuwanie wąskich gardeł, przeprojektowanie procesu
08

Czwartek, 14 listopada, 18:30-20:30

Zbieranie i dokumentacja wymagań

  • typowe problemy etapu oraz główne praktyki: wywiad, warsztat, obserwacja i prototypowanie
  • tworzenie listy wymagań i praca z backlogiem, ocena wymagań (SMART)
  • walidacja wymagań w praktyce – jak skutecznie walidować wymagania?
09

Wtorek, 19 listopada, 18:30-20:30

Dokumentowanie i zarządzanie zmianami wymagań

  • praktyczne sposoby dokumentowania wymagań oraz preferowane narzędzia
  • kategorie i priorytetyzacja wymagań (MoSCoW)
  • zarządzanie wymaganiami i wersjonowanie
10

Czwartek, 21 listopada, 18:30-20:30

Modelowanie wymagań

  • przypadki użycia i ich wykorzystanie w praktyce
  • user stories, features – wymagania w warunkach ciągłej zmiany
  • modelowanie danych
  • wizualne modelowanie wymagań (RML)
  • wdrożenie narzędzi Atlassian (Jira i Confluence)
11

Wtorek, 26 listopada, 18:30-20:30

Dostarczanie wymagań w procesie wytwórczym

  • główne modele procesu wytwórczego (Waterfall, SCRUM)
  • udział analityka biznesowego w poszczególnych etapach projektu
  • współpraca z zespołem developerskim i testerami
  • rola analityka biznesowego w zespole zwinnym
12

Czwartek, 28 listopada, 18:30-20:30

Tworzenie business i financial case'ów

  • business feasibility, technical feasibility a financial feasibility
  • struktura dobrego business case'u
  • kategorie kosztów i zysków – ocena wpływu i ryzyka
  • opiniowanie i prezentacja case'ów
13

Wtorek, 3 grudnia, 18:30-20:30

Wdrażanie zmiany biznesowej

  • środowiska zmiany: zewnętrzne, wewnętrzne i indywidualne
  • etapy zmiany i emocje z nimi związane
  • strategia biznesowa a strategie wprowadzania zmiany (CBAM)
  • komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • rola analityka we wsparciu zmiany
14

Czwartek, 5 grudnia, 18:30-20:30

Finalizacja projektu

  • checklista etapów i metod pracy – podsumowanie i dyskusja przygotowująca do zadania końcowego
  • drzewo decyzyjne – jak wybrać właściwe techniki i narzędzia?
  • Q&A
15

Wtorek, 10 grudnia, 18:30-20:30

Podsumowanie kursu i wprowadzenie do BABOKa

  • rozszerzenie najciekawszych tematów z kursu
  • wprowadzenie do specyfiki analizy w rozumieniu IIBA, z uwzględnieniem sposobu czytania BABOKa, kompetencji i ścieżek rozwoju w analizie biznesowej
  • pakiet to-go: jak zaprezentować nabywane umiejętności w CV

Co nasi kursanci mówią o Labie?

Grzegorz Polak

Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)

Dawid Pośliński CEO w Selleo

Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.

Joanna Pośpiech Manager marketingu

Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.

Piotr Kaczmarczyk Implementation Consultant

Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.

Iwona Todorska Kierownik projektu

Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)

Artur Wojtas Starszy Analityk Biznesowy

Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę

Anna Grabowiec HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o

Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!

Natalia Olszyńska HR Specialist & Recruitment Specialist

Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!

Magda Radzikowska-Buchała

Profesjonalna firma, świetny kurs z Google Ads, materiały. Konkretna wiedza do wykorzystania od razu. Polecam :)

Angelika Kowalik

Bralam udzial w kilku kursach przygotowanych przez szkole LABA - Analityka w marketingu, Marketing Automation i Google Ads Analityk reklamowy - kursy przygotowane bardzo merytorycznie. Jestem bardzo zadowolona i szczerze polecam kursy i szkole LABA!

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu oraz ceny kursu.

Pole obowiązkowe
Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Narzędzia, z których będziemy korzystać podczas kursu:

  • 01

    FreeMind
    (lub podobne)

    Narzędzia do modelowania map myślowych, służących do zbierania i analizy informacji oraz planowania

  • 02

    LucidChart i MS Visio

    Narzędzia służące do modelowania (UML i BPMN), szczególnie przydatne do modelowania procesów w ramach notacji BPMN

  • 03

    BizAgi

    Kompleksowe narzędzie do modelowania procesów w notacji BPMN oraz ich analizy i usprawniania

  • 04

    Balsamiq i Axure

    Narzędzia służące do tworzenia modeli ekranów (mockupów); pierwsze jest bardzo podstawowe i pozwala po prostu na zredagowanie ekranu, umiejscowienie poszczególnych elementów, drugie natomiast jest narzędziem kompleksowym, umożliwiającym nawet tworzenie stron lub elementów stron/interface’ów

  • 05

    JIRA i Confluence

    Narzędzia Atlassian, które wzajemnie się uzupełniają; JIRA jest narzędziem online do trackowania zadań, historyjek, spalonego na projekcie czasu, zasobów, kontrolowania i planowania release’ów itd. Confluence jest narzędziem w pełni z JIRĄ współpracującym, które pozwala na szeroką (w zależności od zastosowanych rozwiązań i wtyczek) dokumentację analityczną, połączenie jej z zadaniami czy historyjkami w JIRA oraz zautomatyzowane tworzenie dokumentacji

  • 06

    MS PowerPoint i MS Excel
    (lub Google Docs i Google Slides)

    Podstawowe narzędzia MS – arkusz kalkulacyjny, którego będziemy używać do tworzenia list wymagań oraz prezentacji i raportów

Więcej informacji