Kurs online Strategie biznesowe — poznaj proces strategicznego zarządzania w nieprzewidywalnym otoczeniu | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Strategie biznesowe

Wykorzystuj najnowsze trendy biznesowe do tworzenia pionierskich strategii, przewidywania ich skutków i konsekwencji. Przeprowadzaj analizę otoczenia, korzystając z modelu PESTEL oraz analizy pięciu sił Portera oraz wykorzystaj strategię przewagi kosztowej do osiągnięcia sukcesu. Pod okiem Piotra Skrzypczyńskiego, Business Development Directora w firmie Volkswagen Financial Service, nauczysz się krytycznie oceniać plany strategiczne pod kątem możliwych niepowodzeń oraz zajmiesz aktywną pozycję w planowaniu i rozwijaniu przyszłych transformacji zarządzanego biznesu, uwzględniajac sprawdzone strategie.
Definiuj odpowiednie wskaźniki realizacji strategii – KPI, OKR.
Wdrażaj strategię poprzez komunikację celów oraz określ najważniejsze projekty w twoim obszarze, które pomogą ci w osiąganiu wyników biznesowych.
Zdobądź i utrzymaj przewagę konkurencyjną w dynamicznym środowisku biznesowym.
Poznaj swojego
wykładowcę
Piotr Skrzypczyński
Business Development Director w firmie Volkswagen Financial Services
Ekspert z 18-letnim doświadczeniem zawodowym w obszarach strategii, transformacji organizacji i zarządzania produktami
Współprowadził transformację agile banku Santander — jedną z największych tego typu transformacji w regionie CEE
Praktyk i entuzjasta przywództwa w stylu Management 3.0.
Ma doświadczenie w sektorach: finansowym (Volkswagen Financial Services, ING Bank, Nationale Nederlanden, Santander, BGK), logistycznym (DPD), energetycznym (Elsen), chemicznym (Selena)
Pasjonat aktywnego spędzania czasu oraz ciągłego podnoszenia własnych kompetencji
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w codziennej pracy i które pomogą ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Analizy
Analiza otoczenia PESTEL i analiza 5 sił Portera pozwalają na zrozumienie wpływu różnych czynników na działalność firmy oraz na identyfikację potencjalnych zagrożeń i szans, co umożliwia skuteczne planowanie i podejmowanie decyzji strategicznych.
Przewaga nad konkurencją
Strategia dywersyfikacji, strategia przewagi kosztowej, strategia platformowa i Strategia Błękitnego Oceanu to popularne strategie w zarządzaniu strategicznym. Dzięki ich znajomości osiągniesz przewagę konkurencyjną i zwiększysz wartości dla klientów.
Monitorowanie celów
Dzięki temu podejściu skupisz się na najważniejszych celach i będziesz śledzić ich postępy w sposób transparentny i mierzalny. OKR pozwala na lepszą komunikację i porozumienie w organizacji, ponieważ każdy pracownik wie, jakie cele są najważniejsze i jak jego praca wpływa na ich realizację.
Zaczynamy:
17 sierpnia
Czas trwania:
14 zajęć
9 tygodni
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne, dzięki którym utrwalisz wiedzę i przetestujesz swoje nowe umiejętności.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do Twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Do czego dziś tak naprawdę potrzebna jest organizacji strategia?
17.08.2023, 18:30 - 20:00
  • - Czym jest strategia, a czym nie?
  • - Strategia a doskonałość operacyjna — różnice
  • - Stałe określanie przewagi konkurencyjnej
  • - Jak przebiega proces planowania strategicznego — zbiór najlepszych praktyk
  • - Kto odpowiada za strategię ?
Zajęcia nr 2.
Ustalamy cel i sens istnienia firmy
22.08.2023, 18:30 - 20:00
  • - Wyznaczanie misji i wizji wg. koncepcji „Golden Circle” – Why, How, What? (Simon Sinek)
  • - ESG — kierunek, cel, czy może konieczność dla wielu firm?
  • - Dlaczego warto włączyć wartości i kulturę organizacyjną do strategii?
  • - Case studies: Patagonia, Apple, Southwest Airlines
Zajęcia nr 3.
Analiza PESTEL i 5 sił Portera — określamy otoczenie makroekonomiczne w strategii i analizujemy warunki biznesowe w kilku krokach
24.08.2023, 18:30 - 20:00
  • - Kluczowe wymiary analizy makroekonomicznej zgodnie z modelem PESTEL
  • - Narzędzia i metody analizy PESTEL
  • - Wnioski z analizy — na bazie case studies
  • - Wymiary analizy biznesowej zgodnej z modelem 5 sił Portera
  • - Analiza krok po kroku — praktyczne przykłady
  • - 5 sił Portera vs. Analiza PESTEL — wnioski i rekomendacje prowadzącego
Zajęcia nr 4.
Cel: wykreować i długofalowo utrzymywać przewagę konkurencyjną. Koncepcja kreowania i utrzymywania wartości
29.08.2023, 18:30 - 20:00
  • - Case Study: Ryanair
  • - Jak uzyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną w dłuższej perspektywie w świecie VUCA — na przykładach
  • - Case Study: Mobileye — The Future of Driverless Cars
Zajęcia nr 5.
Strategia wyróżniania/ odróżniania/ differentiation — czy to dobry punkt wyjścia?
31.08.2023, 18:30 - 20:00
  • - Kluczowe wybory strategiczne i jak do nich podejść
  • - Czym jest strategia wyróżniania/ odróżniania?
  • - Narzędzia/ analiza/ parametry/ wskaźniki — charakterystyczne dla tej strategii
  • - Potencjalne wyzwania i słabości tej strategii — w jakich okolicznościach może nie działać?
  • - warunki dla jej powodzenia
  • - Case Study
Zajęcia nr 6.
Prosta i jednocześnie trudna w realizacji strategia przewagi kosztowej
5.09.2023, 18:30 - 20:00
  • - Kluczowe wybory strategiczne — jakie kryteria przyjąć?
  • - Czym jest strategia przewagi kosztowej?
  • - W jaki sposób realizować ją w praktyce?
  • - Case Study: Walmart i Amazon rywalizacja, ALDI
Zajęcia nr 7.
Industry disruptions — czyli wstrząsy w branży jako czynnik definiujący strategię od nowa
7.09.2023, 18:30 - 20:00
  • - Czym są wstrząsy rynkowe?
  • - Czy moja branża jest odporna nie nie?
  • - W jaki sposób mogę przygotować się do nich?
  • - Case Study: TESLA
  • - Case Study: Netflix
Zajęcia nr 8.
Dlaczego strategie platformowe zaczęły podbijać świat?
12.09.2023, 18:30 - 20:00
  • - Czym charakteryzują się strategie kluczowych platform
  • - Case Study: Spotify, Netflix
  • - wnioski dla innych branż
Zajęcia nr 9.
Szukamy własnego "Błękitnego Oceanu"
14.09.2023, 18:30 - 20:00
  • - Błękitny i Czerwony Ocean — czym się charakteryzują?
  • - Jak skutecznie poszukiwać innowacji — zbiór praktyk
  • - Analiza przykładów — komentarz prowadzącego
  • - Case Study: 3D Printing — firma EOSl
Zajęcia nr 10.
Ustalamy format strategii i plan wdrożenia
26.09.2023, 18:30 - 20:00
  • - Jakie elementy powinien zawierać?
  • - Jak przebiega proces tworzenia strategii?
  • - Kto nad nią pracuje w firmach?
  • - Zdrowie strategii — jak monitorować realizację?
  • - Ewaluacja i zmiany w strategiach
  • - Strategia na poziomie spółki, grupy kapitałowej
  • - Strategia w wymiarze międzynarodowym
Zajęcia nr 11.
Wdrażamy strategię w organizacji w sposób zwinny
28.09.2023, 18:30 - 20:00
  • - W jaki sposób zwinne firmy zarządzają strategicznie, wykorzystując podejście OKR? - case study Google
  • - Jak definiować, kaskadować i wdrożyć cele strategiczne?
  • - KPI — jak prawidłowo wyznaczyć?
  • - Projekty strategiczne jako wehikuł realizacji strategii — jak wybierać te o największej wartości
  • - Plan wdrożenia strategii krok po kroku
  • - Budżetowanie w strategii
Zajęcia nr 12.
Struktura firmy i procesy biznesowe wspierające zwinność organizacji
3.10.2023, 18:30 - 20:00
  • - W jaki sposób struktura organizacyjna i procesy mogą wspierać realizację strategii, zapewniając zwinność biznesową — przykłady
  • - Tworzenie struktury organizacyjnych dostosowanych do elastycznych, zwinnych strategii
  • - Dostosowanie procesów biznesowych do celów strategicznych – optymalizacja, robotyzacja, automatyzacja procesów
  • - Management 3.0 i podejście unFix w zakresie struktur
  • - Case study: Model struktury i procesów Spotify – wdrożenie w Santander
Zajęcia nr 13.
Transformacja strategiczna i kultura organizacyjna
5.10.2023, 18:30 - 20:00
  • - Transformacja strategiczna – kiedy i jak ją przeprowadzić?
  • - Transformacja kulturowa — jak sprawdzić, czy nasze wartości wzmacniają realizację strategii?
  • - Rola kadry zarządzającej w procesie komunikacji i wdrożenia strategii
  • - W jaki sposób komunikować strategię do pracowników i otoczenia zewnętrznego — najlepsze praktyki
  • - Strategia z perspektywy pracowników – czyli jak skutecznie zarządzać zmianą
  • CASE STUDY: zwinna transformacja Santander Bank
Zajęcia nr 14.
Wrap-up & presentations
10.10.2023, 18:30 - 20:00
  • - Trendy w zakresie zarządzania strategicznego
  • - Ścieżki i możliwości rozwoju zawodowego, gdzie i w jaki sposób uczestniczyć w procesie rekrutacyjnym?
  • - Podsumowanie kursu i sesja Q&A
  • - Prezentacja wybranych strategii przygotowanych przez uczestników
Uzyskaj informacje
Wypełnij formularz, aby zarejestrować się na kurs. Nasz konsultant ds. edukacji skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.
Pole obowiązkowe
Uzyskaj informacje