KURS ONLINE
Marketing
Automation
Rafał Oleksiak,
Head of CRM & Marketing Automation w Booksy / Ex-Marketing Automation Manager w Allegro
![ELVTR Expansion photo](https://laba-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/uploads/courses/zostan-ekspertem-marketing-automation/rafal-new-layout-3-min.png)
Zautomatyzuj działania marketingowe i zwiększ liczbę konwersji
FORMAT KURSU:
NAGRANIA 12 ZAJĘĆ ONLINE
Na kursie poznasz narzędzia i strategie marketingowe, które pomogą ci w optymalizacji czasu i zasobów pracy. Nauczysz się opracowywania kampanii nastawionych na pozyskiwanie nowych klientów i konwersję ruchu na stronie.Opanujesz umiejętność mierzenia skuteczności kampanii i analizy kluczowych wskaźników dzięki czemu będziesz mógł je skuteczniej planować.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
WŁAŚCICIELEM PRZEDSIĘBIORSTWA
Dzięki wprowadzeniu automatyzacji marketingowych poprawisz wydajność procesów biznesowych wewnątrz firmy. Nauczysz się zbierać, analizować i wykorzystywać dane potrzebne do optymalizowania kampanii i podejmowania strategicznych decyzji w obszarze zarządzania doświadczeniem klientów.
-
SPECJALISTĄ DS. MARKETINGU
Zdobędziesz wyspecjalizowaną wiedzę, która pozwoli ci zrozumieć używane w skutecznych kampaniach. Nauczysz się tworzyć i wdrażać strategie marketingowe, które zwiększają sprzedaż. Dzięki nowym umiejętnościom, zwiększysz swoją atrakcyjność na rynku pracy.
-
DIGITAL MARKETEREM
Rozwiniesz umiejętności związane z konfigurowaniem kampanii zautomatyzowanych. Zyskasz nowe umiejętności w obszarze marketingu, a dzięki zrozumieniu mechanizmów MA, polepszysz wyniki swojej pracy, zmniejszając przy tym jej nakłady.
-
MARKETING MANAGEREM
Wyeliminujesz zbędne manualne procesy. Zdobędziesz umiejętność konfiguracji działań marketingowych oraz będziesz wiedział jak tworzyć spersonalizowane i skuteczne kampanie. Poprawisz też kontrolę i monitoring danych, co pomoże ci lepiej zrozumieć potrzeby twoich klientów.
TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU:
-
Customers Journeys Dzięki zebranym danym zbudujesz ścieżkę doświadczenia klienta, a na jej podstawie stworzysz scenariusze odpowiadające konkretnym zachowaniom od kliknięcia po dokonanie zakupu.
-
CYKL ŻYCIA KLIENTA – CLM I CVM Nauczysz się strategicznego podejścia do zarządzania relacjami z klientem. Dowiesz się w jaki sposób wykorzystywać świadomość, zaangażowanie, konwersję, retencję i lojalność przy tworzeniu kampanii automatycznych.
-
Personalizacja Dowiesz się, jak zbierać, przechowywać i zarządzać danymi swoich klientów. Będziesz umiał wykorzystać te informacje w tworzeniu spersonalizowanych kampanii, odpowiadających na potrzeby odbiorców.
Prowadzący
![](https://laba-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/uploads/courses/zostan-ekspertem-marketing-automation/rafal_2-min.png)
Rafał Oleksiak
- Head of CRM & Marketing Automation w Booksy / Ex-Marketing Automation Manager w Allegro
- Od 14 lat zajmuje się cyfrowymi działaniami marketingowymi, od 6 lat działa jako specjalista od CRM i MA
- Zajmował się wdrażaniem i skalowaniem rozwiązań MA w dużych organizacjach
- W Allegro budował od podstaw rozwiązania MA i zarządzał 12-osobowym zespołem odpowiedzialnym za ponad 10% obrotów całego serwisu
PROGRAM KURSU
Zajęcia 1
Miejsce Marketing Automation w firmie
- Czy potrzebujesz MA w swojej organizacji?
- Definiowanie celów jakie chcesz realizować (input & output KPIs)
- Idealny zespół, zależności, wsparcie (in-house/outsource)
- Główne wyzwania w zarządzaniu kampaniami w dużych i mniejszych firmach (zarządzanie interesariuszami w firmie, możliwe podejścia)
- Jak wyliczyć możliwe dochody ze scenariuszy?
Zajęcia 2
Przegląd dostępnych narzędzi MA na rynku
- Przegląd najważniejszych na rynku narzędzi i określenie ich różnic oraz przewag
- Optymalizacja kosztów – za co płacimy, na czym można zaoszczędzić?
- Najważniejszy moment w CRM – integracja narzędzia w organizacji
- potrzebne zasoby
- in-house/outsource
- największe ryzyka, na co trzeba zwrócić uwagę
- Efekt końcowy - optymalne narzędzie do wyzwań i wielkości organizacji
Zajęcia 3
Omnichannel – dostępne kanały MA i ich relacja
- Charakterystyka poszczególnych kanałów
- Co musi znajdować się w briefie do agencji / działów contentu, by zminimalizować iteracje i opóźnienia
- E-mail best practices – tworzenie layoutów; podnoszenie CTR z kampanii mailowych
- Push z aplikacji mobilnej – open rate as CTR
- Web push – wyświetlenia na 100%
- Kanał SMS i ROI
- Ruch darmowy i płatny (relacja MA do działań SEM i Facebook Ads), czyli jak zwiększyć ruch za pomocą MA ROI z kanałów płatnych
Zajęcia 4
Data Management – serce każdej kampanii i automatyzacji
- Zbieranie zgód marketingowych – najlepsze praktyki
- Regularne czyszczenie bazy. Po co i jak?
- Wskaźnik KPI mówiący o jakości bazy i jej wzroście
- Po co odpowiednie dane: behawioralne, transakcyjne, użytkownika i jak je zapewnić?
- Batch or event triggers – różnice, wybór odpowiednich triggerów
- Najczęstsze podejścia do danych w MA
- integracja całości baz danych
- wybór i selekcja w celu optymalizacji kosztów
- idealny dashboard
Zajęcia 5
Customer Journeys – budowa scenariuszy na podstawie wcześniej zdefiniowanych celów
- Scenariusze automatyczne a kampanie ustawiane „ręcznie”
- Lucidchart – jako przykład gdzie mogą powstawać idee MA
- Jak generować pomysły na scenariusze o największym impakcie i skalowalności na podstawie danych (Google Analytics quick review)
- Wspólna budowa scenariusza i na co trzeba zwrócić uwagę
- Złoty graal automatyzacji – porzucony koszyk i przykład integracji scenariusza (krok po kroku)
Zajęcia 6
Traffic & conversion approach – scenariusze oparte na danych
i lejek użytkownika
- Definicja lejka zakupowego i najważniejszych punktów styczności
- Struktury najbardziej skalowalnych scenariuszy w ujęciu synergii kampanii inspiracyjnych i konwersyjnych
- kampanie przeznaczone do zwiększania ruch na stronie
- porzucone przeglądanie
- porzucone wyszukiwanie
- porzucona lista ulubionych
- porzucony koszyk
- zakupy klientów powracających
- kampanie pozakupowe
Zajęcia 7
Cykl życia klienta – parasol łączący wszystkie kampanie automatyczne (CLM/CVM)
- Definicja mikro KPI jako punktu wyjścia do pracy na cyklu życia klienta
- Jak zdefiniować cele tak, by zagwarantować wzrost długofalowy w organizacji?
- Omówienie głównych etapów cyklu życia klienta i przykłady kampanii:
- prospect/lead nurturing
- onboarding
- engagement
- retention/churn prevency
- dormant/churn reactivation
Zajęcia 8
Personalizacja – wykorzystanie danych w organizacji do przewagi rynkowej
- Możliwe podejścia w personalizacji
- Top przykłady personalizacji o największej skali i czego warto unikać
- Moduły dynamiczne w mailach marketingowych – placeholders & personalization approach
- Content marketingowy w komunikacji systemowej (transakcyjnej) – najlepsze podejścia
Zajęcia 9
Optymalizacja kampanii – jak zagwarantować stabilny stały rozwój bazując na testach A/B?
- Narzędzia do weryfikacji istotności statystycznej
- Grupa kontrolna
- Najlepsze praktyki testowania kampanii marketingowych
- Top testy o największej sile skalowalności
Zajęcia 10
Tools management – przydatne narzędzia w pracy na MA
i najważniejsze definicje w pracy CRM/MA/CVM
- Deliverability/spam score rate/konwersja/CPM/POC/capping management
- ROI w MA – case study wyliczania kosztu pozyskania leadów do opt-outów z mało efektywnych kampanii
- E-mail on Acid/Litmus – weryfikacja jakości
- Najlepsze praktyki sprawdzenia kampanii przed wysyłką – lista kontrolna
- Testy wewnętrzne przed startem nowej kampanii – planowanie i rozpisanie edge case
- Daily check – co może pójść źle i jak temu zapobiegać?
Zajęcia 11
AI w Marketing Automation – jak wykorzystać machine learning w działaniach MA
- Główne zastosowania
- optymalny czas wysyłki
- preferowany kanał dotarcia
- personalizacja 1:1 rekomendacji
- ocena prawdopodobieństwa porzucenia serwisu
- tworzenie treści komunikacyjnych
- ChatGPT i język Python – scrapery i jak mogą nam pomóc
Zajęcia 12
Loyalty – czy można odpalić program lojalnościowy tylko
za pomocą narzędzi MA?
- Jak zdefiniować główne KPI budujące zaangażowanie?
- LTV jako główny wskaźnik powracalności i optymalizacji
- Programy lojalnościowe – czy warto / POC
Jak wygląda kurs?
![](https://laba-site-static.fra1.digitaloceanspaces.com/pl/uploads/courses/Top%20Manager/new_block-photos/11.webp)
-
Wygodny format nauki online
Ucz się na dowolnym urządzeniu z dowolnego miejsca. To, gdzie i kiedy się uczysz, zależy tylko od Ciebie! Z naszym kursem online z łatwością dodasz naukę do swojego harmonogramu.
-
Nieograniczony dostęp
Dostosuj tempo nauki do swoich indywidualnych potrzeb, zatrzymuj nagrania, aby zrobić notatki, kilkukrotnie odtwarzaj najważniejsze fragmenty, aby lepiej przyswoić wiedzę. Dostęp do materiałów masz 24/7.
-
Format kursu
Nagrania 12 lekcji online + materiały dodatkowe: prezentacje w formacie pdf, prace domowe do samodzielnego wykonania.
Co o nas mówią
Prześlij swoje zgłoszenie
Wypełnij formularz, aby otrzymać więcej szczegółów i zapisać się na kurs.