Kurs online na żywo Specjalista marketing automation – opanuj umiejętności doboru najskuteczniejszych automatyzacji marketingowych | Szkoła biznesu Laba

KURS ONLINE NA ŻYWO

Marketing
Automation

Rafał Oleksiak
CRM Manager w Travelist.pl / ex-Marketing Automation Manager w Allegro

ELVTR Expansion photo

Chcesz zwiększyć zwrot z inwestycji marketingowych, oszczędzając przy tym czas i zasoby?

DATY:

23 LISTOPADA - 15 STYCZNIA 2024

CZAS TRWANIA:

12 ZAJĘĆ
7 TYGODNI
18 GODZIN

Pod okiem Rafała Oleksiaka, ex-Marketing Automation Managera w Allegro, poznasz narzędzia
i strategie marketing automation, które pomogą ci
w pozyskiwaniu nowych klientów i w optymalizacji pracy. Nauczysz się opracowywania kampanii nastawionych na pozyskiwanie i konwersję ruchu na stronie
oraz dostosowywania ich do różnych etapów cyklu życia klienta. Zdobędziesz wiedzę na temat przeprowadzania skutecznych testów A/B
i optymalizacji kampanii oraz poznasz sposoby zastosowania AI służące ulepszaniu marketing automation. Opanujesz umiejętność mierzenia skuteczności kampanii i analizy kluczowych wskaźników

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • Kierownikiem działu marketingu

    Wyeliminujesz zbędne ręczne procesy, zaoszczędzając swój czas
    i zasoby. Zdobędziesz umiejętność konfiguracji działań marketingowych, ułatwisz tworzenie spersonalizowanych
    i skutecznych kampanii, które będą docierały do twojego klienta. Poprawisz kontrolę i monitoring danych, co dostarczy informacji
    o preferencjach twoich klientów i pomoże lepiej zrozumieć ich potrzeby.

  • Digital Marketerem

    Rozwiniesz swoje umiejętności związane z konfigurowaniem kampanii zautomatyzowanych. Zyskasz nowe rozwijające umiejętności
    w obszarze marketingu, a dzięki zrozumieniu mechanizmów MA, polepszysz wyniki swojej pracy, zmniejszając przy tym jej nakłady.

  • Właścicielem przedsiębiorstwa

    Dzięki wprowadzeniu automatyzacji marketingowych poprawisz wydajność procesów biznesowych wewnątrz firmy. Nauczysz
    się personalizować i skutecznie prowadzić kampanie zwiększające sprzedaż. Nauczysz się zbierać, analizować i wykorzystywać dane potrzebne do optymalizowania kampanii i podejmowania strategicznych decyzji w obszarze zarządzania doświadczeniem klientów, a także zaoszczędzisz czas i zasoby.

  • Początkującym specjalistą ds. marketingu

    Ucząc się automatyzacji marketingowej, podniesiesz swoją wartość
    i atrakcyjność na rynku pracy. Zdobędziesz wyspecjalizowaną wiedzę, która pozwoli ci zrozumieć narzędzia i technologię używaną
    w skutecznych kampaniach. Nauczysz się tworzyć i wdrażać strategie marketingowe, które poprzez konwersję zwiększają sprzedaż.

TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU:

  1. Customers Journeys

    Opanujesz budowanie ścieżki doświadczenia klienta oraz dowiesz się, jak na jej podstawie tworzyć scenariusze ukierunkowane na realizację wyznaczonych celów.

  2. Cykl życia klienta – CLM
    i CVM

    Nauczysz się strategicznego podejścia do zarządzania relacjami z klientem. Dowiesz się w jaki sposób wykorzystywać świadomość, zaangażowanie, konwersję, retencję i lojalność przy tworzeniu kampanii automatycznych.

  3. Personalizacja

    Dowiesz się jak zbierać, przechowywać i zarządzać danymi swoich klientów. Będziesz umiał wykorzystać te informacje w tworzeniu przewagi rynkowej swojej firmy.

     

Prowadzący

Rafał Oleksiak

  • CRM Manager w Travelist.pl / Ex Marketing Automation Manager w Allegro
  • Prowadzi zespół odpowiedzialny za wdrożenie i skalowanie działań marketing automation w Travelist.pl
  • Od 14 lat zajmuje się cyfrowymi działaniami marketingowymi, od 6 lat działa jako specjalista od CRM i MA
  • Zajmował się wdrażaniem i skalowaniem rozwiązań MA
    w dużych organizacjach
  • W Allegro budował od podstaw rozwiązania MA i zarządzał 12-osobowym zespołem odpowiedzialnym za ponad 10% obrotów całego serwisu
  • Zajmował się wyborem vendora MA do integracji z Allegro,
    a w kolejnych latach był odpowiedzialny za prowadzenie projektu z trzema zespołami deweloperskimi, budując własne rozwiązanie MA od podstaw

PROGRAM KURSU

  • 01

    Czwartek 23.11.23 18:00

    Miejsce Marketing Automation w firmie

    • Czy potrzebujesz MA w swojej organizacji?
    • Definiowanie celów jakie chcesz realizować (input & output KPIs)
    • Idealny zespół, zależności, wsparcie (in-house/outsource)
    • Główne wyzwania w zarządzaniu kampaniami w dużych i mniejszych firmach (zarządzanie interesariuszami w firmie, możliwe podejścia)
    • Jak wyliczyć możliwe dochody ze scenariuszy?
  • 02

    Poniedziałek 27.11.23 18:00

    Przegląd dostępnych narzędzi MA na rynku

    • Przegląd najważniejszych na rynku narzędzi i określenie ich różnic oraz przewag
    • Optymalizacja kosztów – za co płacimy, na czym można zaoszczędzić?
    • Najważniejszy moment w CRM – integracja narzędzia w organizacji
      • potrzebne zasoby
      • in-house/outsource
      • największe ryzyka, na co trzeba zwrócić uwagę
    • Efekt końcowy - optymalne narzędzie do wyzwań i wielkości organizacji

  • 03

    Czwartek 30.11.23 18:00

    Omnichannel – dostępne kanały MA i ich relacja

    • Charakterystyka poszczególnych kanałów
    • Co musi znajdować się w briefie do agencji / działów contentu, by zminimalizować iteracje i opóźnienia
    • Email best practices – tworzenie layoutów; podnoszenie CTR z kampanii mailowych
    • Push z aplikacji mobilnej – open rate as CTR
    • Web push – wyświetlenia na 100%
    • Kanał SMS i ROI
    • Ruch darmowy i płatny (relacja MA do działań SEM i Facebook Ads), czyli jak zwiększyć ruch za pomocą MA ROI z kanałów płatnych

  • 04

    Poniedziałek 04.12.23 18:00

    Data Management (higiena bazy) – serce każdej kampanii
    i automatyzacji

    • Zbieranie zgód marketingowych – najlepsze praktyki
    • Regularne czyszczenie bazy. Po co i jak?
    • Wskaźnik KPI mówiący o jakości bazy i jej wzroście
    • Po co odpowiednie dane: behawioralne, transakcyjne, użytkownika i jak je zapewnić?
    • Batch or event triggers – różnice, wybór odpowiednich triggerów
    • Najczęstsze podejścia do danych w MA
      • integracja całości baz danych
      • wybór i selekcja w celu optymalizacji kosztów
      • idealny dashboard

  • 05

    Czwartek 07.12.23 18:00

    Customer Journeys – budowa scenariuszy na podstawie wcześniej zdefiniowanych celów

    • Scenariusze automatyczne a kampanie ustawiane „ręcznie”
    • Lucidchart – jako przykład gdzie mogą powstawać idee MA
    • Jak generować pomysły na scenariusze o największym impakcie i skalowalności na podstawie danych (Google Analytics quick review)
    • Wspólna budowa scenariusza i na co trzeba zwrócić uwagę
    • Złoty graal automatyzacji – porzucony koszyk i przykład integracji scenariusza (krok po kroku)

  • 06

    Poniedziałek 11.12.23 18:00

    Traffic & conversion approach – scenariusze oparte na danych
    i lejek użytkownika

    • Definicja lejka zakupowego i najważniejszych punktów styczności
    • Struktury najbardziej skalowalnych scenariuszy w ujęciu synergii kampanii inspiracyjnych i konwersyjnych
      • kampanie przeznaczone do zwiększania ruch na stronie
      • porzucone przeglądanie
      • porzucone wyszukiwanie
      • porzucona lista ulubionych
      • porzucony koszyk
      • zakupy klientów powracających
      • kampanie pozakupowe

  • 07

    Czwartek 14.12.23 18:00

    Cykl życia klienta – parasol łączący wszystkie kampanie automatyczne (CLM/CVM)

    • Definicja mikro KPI jako punktu wyjścia do pracy na cyklu życia klienta
    • Jak zdefiniować cele tak, by zagwarantować wzrost długofalowy w organizacji?
    • Omówienie głównych etapów cyklu życia klienta i przykłady kampanii:
      • Prospect / lead nurturing
      • Onboarding
      • Engagement
      • Retention / churn prevency
      • dormant / churn reactivation

  • 08

    Poniedziałek 18.12.23 18:00

    Optymalizacja kampanii – jak zagwarantować stabilny stały rozwój bazując na testach A/B

    • Narzędzia do weryfikacji istotności statystycznej
    • Grupa kontrolna
    • Najlepsze praktyki testowania kampanii marketingowych
    • Top testy o największej sile skalowalności

  • 09

    Czwartek 21.12.23 18:00

    Personalizacja – wykorzystanie danych w organizacji
    do przewagi rynkowej

    • Możliwe podejścia w personalizacji
    • Top przykłady personalizacji o największej skali i czego warto unikać
    • Moduły dynamiczne w mailach marketingowych – placeholders & personalization approach
    • Content marketingowy w komunikacji systemowej (transakcyjnej) – najlepsze podejścia

  • 10

    Poniedziałek 08.01.24 18:00

    Tools management – przydatne narzędzia w pracy na MA
    i najważniejsze definicje w pracy CRM/MA/CVM

    • Deliverability / spam score rate / konwersja / CPM / POC / capping management
    • ROI w MA – case study wyliczania kosztu pozyskania leadów do opt-outów z mało efektywnych kampanii
    • Email on Acid / Litmus – weryfikacja jakości
    • Najlepsze praktyki sprawdzenia kampanii przed wysyłką – lista kontrolna
    • Testy wewnętrzne przed startem nowej kampanii – planowanie i rozpisanie edge case
    • Daily check – co może pójść źle i jak temu zapobiegać

  • 11

    Czwartek 11.01.24 18:00

    AI w Marketing Automation – jak wykorzystać machine learning w działaniach MA

    • Główne zastosowania
      • optymalny czas wysyłki
      • preferowany kanał dotarcia
      • personalizacja 1:1 rekomendacji
      • ocena prawdopodobieństwa porzucenia serwisu
      • tworzenie treści komunikacyjnych
    • ChatGPT i język Python – scrapery i jak mogą nam pomóc

  • 12

    Poniedziałek 15.01.24 18:00

    Loyalty – czy można odpalić program lojalnościowy tylko
    za pomocą narzędzi MA?

    • Jak zdefiniować główne KPI budujące zaangażowanie?
    • LTV jako główny wskaźnik powracalności i optymalizacji
    • Programy lojalnościowe – czy warto / POC

UZYSKAJ DODATKOWE INFORMACJE

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.

Pole obowiązkowe
Uzyskaj informacje