Kurs online na żywo Specjalista marketing automation – opanuj umiejętności doboru najskuteczniejszych automatyzacji marketingowych | Szkoła biznesu Laba

KURS ONLINE

Marketing
Automation

Rafał Oleksiak,
Head of CRM & Marketing Automation w Booksy / Ex-Marketing Automation Manager w Allegro

ELVTR Expansion photo

Zautomatyzuj działania marketingowe i zwiększ liczbę konwersji

FORMAT KURSU:

NAGRANIA 12 ZAJĘĆ ONLINE

Na kursie poznasz narzędzia i strategie marketingowe, które pomogą ci w optymalizacji czasu i zasobów pracy. Nauczysz się opracowywania kampanii nastawionych na pozyskiwanie nowych klientów i konwersję ruchu na stronie.Opanujesz umiejętność mierzenia skuteczności kampanii i analizy kluczowych wskaźników dzięki czemu będziesz mógł je skuteczniej planować.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • WŁAŚCICIELEM PRZEDSIĘBIORSTWA

    Dzięki wprowadzeniu automatyzacji marketingowych poprawisz wydajność procesów biznesowych wewnątrz firmy. Nauczysz się zbierać, analizować i wykorzystywać dane potrzebne do optymalizowania kampanii i podejmowania strategicznych decyzji w obszarze zarządzania doświadczeniem klientów.

  • SPECJALISTĄ DS. MARKETINGU

    Zdobędziesz wyspecjalizowaną wiedzę, która pozwoli ci zrozumieć używane w skutecznych kampaniach. Nauczysz się tworzyć i wdrażać strategie marketingowe, które zwiększają sprzedaż. Dzięki nowym umiejętnościom, zwiększysz swoją atrakcyjność na rynku pracy.

  • DIGITAL MARKETEREM

    Rozwiniesz umiejętności związane z konfigurowaniem kampanii zautomatyzowanych. Zyskasz nowe umiejętności w obszarze marketingu, a dzięki zrozumieniu mechanizmów MA, polepszysz wyniki swojej pracy, zmniejszając przy tym jej nakłady.

  • MARKETING MANAGEREM

    Wyeliminujesz zbędne manualne procesy. Zdobędziesz umiejętność konfiguracji działań marketingowych oraz będziesz wiedział jak tworzyć spersonalizowane i skuteczne kampanie. Poprawisz też kontrolę i monitoring danych, co pomoże ci lepiej zrozumieć potrzeby twoich klientów.

TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU:

  1. Customers Journeys

    Dzięki zebranym danym zbudujesz ścieżkę doświadczenia klienta, a na jej podstawie stworzysz scenariusze odpowiadające konkretnym zachowaniom od kliknięcia po dokonanie zakupu.

  2. CYKL ŻYCIA KLIENTA – CLM I CVM

    Nauczysz się strategicznego podejścia do zarządzania relacjami z klientem. Dowiesz się w jaki sposób wykorzystywać świadomość, zaangażowanie, konwersję, retencję i lojalność przy tworzeniu kampanii automatycznych.

  3. Personalizacja

    Dowiesz się, jak zbierać, przechowywać i zarządzać danymi swoich klientów. Będziesz umiał wykorzystać te informacje w tworzeniu spersonalizowanych kampanii, odpowiadających na potrzeby odbiorców.

     

Prowadzący

Rafał Oleksiak

  • Head of CRM & Marketing Automation w Booksy / Ex-Marketing Automation Manager w Allegro
  • Od 14 lat zajmuje się cyfrowymi działaniami marketingowymi, od 6 lat działa jako specjalista od CRM i MA
  • Zajmował się wdrażaniem i skalowaniem rozwiązań MA w dużych organizacjach
  • W Allegro budował od podstaw rozwiązania MA i zarządzał 12-osobowym zespołem odpowiedzialnym za ponad 10% obrotów całego serwisu

PROGRAM KURSU

Zajęcia 1

Miejsce Marketing Automation w firmie

  • Czy potrzebujesz MA w swojej organizacji?
  • Definiowanie celów jakie chcesz realizować (input & output KPIs)
  • Idealny zespół, zależności, wsparcie (in-house/outsource)
  • Główne wyzwania w zarządzaniu kampaniami w dużych i mniejszych firmach (zarządzanie interesariuszami w firmie, możliwe podejścia)
  • Jak wyliczyć możliwe dochody ze scenariuszy?

Zajęcia 2

Przegląd dostępnych narzędzi MA na rynku

  • Przegląd najważniejszych na rynku narzędzi i określenie ich różnic oraz przewag
  • Optymalizacja kosztów – za co płacimy, na czym można zaoszczędzić?
  • Najważniejszy moment w CRM – integracja narzędzia w organizacji
    • potrzebne zasoby
    • in-house/outsource
    • największe ryzyka, na co trzeba zwrócić uwagę
  • Efekt końcowy - optymalne narzędzie do wyzwań i wielkości organizacji

Zajęcia 3

Omnichannel – dostępne kanały MA i ich relacja

  • Charakterystyka poszczególnych kanałów
  • Co musi znajdować się w briefie do agencji / działów contentu, by zminimalizować iteracje i opóźnienia
  • E-mail best practices – tworzenie layoutów; podnoszenie CTR z kampanii mailowych
  • Push z aplikacji mobilnej – open rate as CTR
  • Web push – wyświetlenia na 100%
  • Kanał SMS i ROI
  • Ruch darmowy i płatny (relacja MA do działań SEM i Facebook Ads), czyli jak zwiększyć ruch za pomocą MA ROI z kanałów płatnych

Zajęcia 4

Data Management – serce każdej kampanii i automatyzacji

  • Zbieranie zgód marketingowych – najlepsze praktyki
  • Regularne czyszczenie bazy. Po co i jak?
  • Wskaźnik KPI mówiący o jakości bazy i jej wzroście
  • Po co odpowiednie dane: behawioralne, transakcyjne, użytkownika i jak je zapewnić?
  • Batch or event triggers – różnice, wybór odpowiednich triggerów
  • Najczęstsze podejścia do danych w MA
    • integracja całości baz danych
    • wybór i selekcja w celu optymalizacji kosztów
    • idealny dashboard

Zajęcia 5

Customer Journeys – budowa scenariuszy na podstawie wcześniej zdefiniowanych celów

  • Scenariusze automatyczne a kampanie ustawiane „ręcznie”
  • Lucidchart – jako przykład gdzie mogą powstawać idee MA
  • Jak generować pomysły na scenariusze o największym impakcie i skalowalności na podstawie danych (Google Analytics quick review)
  • Wspólna budowa scenariusza i na co trzeba zwrócić uwagę
  • Złoty graal automatyzacji – porzucony koszyk i przykład integracji scenariusza (krok po kroku)

Zajęcia 6

Traffic & conversion approach – scenariusze oparte na danych
i lejek użytkownika

  • Definicja lejka zakupowego i najważniejszych punktów styczności
  • Struktury najbardziej skalowalnych scenariuszy w ujęciu synergii kampanii inspiracyjnych i konwersyjnych
    • kampanie przeznaczone do zwiększania ruch na stronie
    • porzucone przeglądanie
    • porzucone wyszukiwanie
    • porzucona lista ulubionych
    • porzucony koszyk
    • zakupy klientów powracających
    • kampanie pozakupowe

Zajęcia 7

Cykl życia klienta – parasol łączący wszystkie kampanie automatyczne (CLM/CVM)

  • Definicja mikro KPI jako punktu wyjścia do pracy na cyklu życia klienta
  • Jak zdefiniować cele tak, by zagwarantować wzrost długofalowy w organizacji?
  • Omówienie głównych etapów cyklu życia klienta i przykłady kampanii:
    • prospect/lead nurturing
    • onboarding
    • engagement
    • retention/churn prevency
    • dormant/churn reactivation

Zajęcia 8

Personalizacja – wykorzystanie danych w organizacji do przewagi rynkowej

  • Możliwe podejścia w personalizacji
  • Top przykłady personalizacji o największej skali i czego warto unikać
  • Moduły dynamiczne w mailach marketingowych – placeholders & personalization approach
  • Content marketingowy w komunikacji systemowej (transakcyjnej) – najlepsze podejścia

Zajęcia 9

Optymalizacja kampanii – jak zagwarantować stabilny stały rozwój bazując na testach A/B?

  • Narzędzia do weryfikacji istotności statystycznej
  • Grupa kontrolna
  • Najlepsze praktyki testowania kampanii marketingowych
  • Top testy o największej sile skalowalności

Zajęcia 10

Tools management – przydatne narzędzia w pracy na MA
i najważniejsze definicje w pracy CRM/MA/CVM

  • Deliverability/spam score rate/konwersja/CPM/POC/capping management
  • ROI w MA – case study wyliczania kosztu pozyskania leadów do opt-outów z mało efektywnych kampanii
  • E-mail on Acid/Litmus – weryfikacja jakości
  • Najlepsze praktyki sprawdzenia kampanii przed wysyłką – lista kontrolna
  • Testy wewnętrzne przed startem nowej kampanii – planowanie i rozpisanie edge case
  • Daily check – co może pójść źle i jak temu zapobiegać?

Zajęcia 11

AI w Marketing Automation – jak wykorzystać machine learning w działaniach MA

  • Główne zastosowania
    • optymalny czas wysyłki
    • preferowany kanał dotarcia
    • personalizacja 1:1 rekomendacji
    • ocena prawdopodobieństwa porzucenia serwisu
    • tworzenie treści komunikacyjnych
  • ChatGPT i język Python – scrapery i jak mogą nam pomóc

Zajęcia 12

Loyalty – czy można odpalić program lojalnościowy tylko
za pomocą narzędzi MA?

  • Jak zdefiniować główne KPI budujące zaangażowanie?
  • LTV jako główny wskaźnik powracalności i optymalizacji
  • Programy lojalnościowe – czy warto / POC

Jak wygląda kurs?

  • Wygodny format nauki online

    Ucz się na dowolnym urządzeniu z dowolnego miejsca. To, gdzie i kiedy się uczysz, zależy tylko od Ciebie! Z naszym kursem online z łatwością dodasz naukę do swojego harmonogramu.

  • Nieograniczony dostęp

    Dostosuj tempo nauki do swoich indywidualnych potrzeb, zatrzymuj nagrania, aby zrobić notatki, kilkukrotnie odtwarzaj najważniejsze fragmenty, aby lepiej przyswoić wiedzę. Dostęp do materiałów masz 24/7.

  • Format kursu

    Nagrania 12 lekcji online + materiały dodatkowe: prezentacje w formacie pdf, prace domowe do samodzielnego wykonania.

Co o nas mówią

Joanna Pośpiech Manager marketingu

Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.

Natalia Olszyńska HR Specialist & Recruitment Specialist

Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!

Dawid Pośliński CEO w Selleo

Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.

Piotr Kaczmarczyk Implementation Consultant

Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.

Artur Wojtas Starszy Analityk Biznesowy

Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę

Grzegorz Polak

Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)

Iwona Todorska Kierownik projektu

Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)

Anna Grabowiec HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o

Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!

Prześlij swoje zgłoszenie

Wypełnij formularz, aby otrzymać więcej szczegółów i zapisać się na kurs.

Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Dowiedz się więcej