Kurs
online

Zostań ekspertem marketing automation

Skuteczny marketing to nie tylko atrakcyjne grafiki i dobre copy, to przede wszystkim odpowiednia strategia i nowoczesne procesy. Opanuj umiejętność doboru najlepiej działających automatyzacji marketingowych, które będą realizowały twoje cele i aktualne wyzwania, stojące przed organizacją. Poznaj narzędzia wspierające działania oraz mechanizmy ich stosowania. Działaj skutecznie, osiągaj KPI i zwiększaj ruch na swojej stronie za pomocą narzędzi online marketingowych.
Dzięki zrozumieniu roli automatyzacji marketingu poznasz najbardziej skuteczne strategie działania, które będą realizowały wyznaczone cele marketingowe organizacji
Zdobędziesz umiejętność identyfikowania potrzeb organizacji oraz definiowania celów
Nauczysz się zbierać, analizować
i wykorzystywać dane potrzebne do optymalizowania kampanii
Zwiększysz konwersję klientów
na swojej stronie
Poznaj swojego nowego wykładowcę:
Rafał Oleksiak
CRM Manager w Travelist.pl /
Ex Marketing Automation Manager
w Allegro
W Allegro budował od podstaw rozwiązania MA i zarządzał 12-osobowym zespołem odpowiedzialnym za ponad 10% obrotów całego serwisu
Zajmował się wyborem vendora MA
do integracji z Allegro, a w kolejnych latach był odpowiedzialny
za prowadzenie projektu z trzema zespołami deweloperskimi, budując własne rozwiązanie MA od podstaw
Prowadzi zespół odpowiedzialny
za wdrożenie i skalowanie działań marketing automation w Travelist.pl
Od 14 lat zajmuje się cyfrowymi działaniami marketingowymi, od 6 lat działa jako specjalista odCRM i MA
Zajmował się wdrażaniem
i skalowaniem rozwiązań MA w dużych organizacjach
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię,
ale i użyteczną wiedzę,
z której będziesz codziennie korzystać
w pracy i osiągać swoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Customers Journeys
Opanujesz budowanie ścieżki doświadczenia klienta oraz dowiesz się, jak na jej podstawie tworzyć scenariusze ukierunkowane na realizację wyznaczonych celów.
Cykl życia klienta – CLM i CVM
Nauczysz się strategicznego podejścia
do zarządzania relacjami z klientem. Dowiesz się
w jaki sposób wykorzystywać świadomość, zaangażowanie, konwersję, retencję i lojalność przy tworzeniu kampanii automatycznych.
Personalizacja
Dowiesz się jak zbierać, przechowywać
i zarządzać danymi swoich klientów. Będziesz umiał wykorzystać te informacje w tworzeniu przewagi rynkowej swojej firmy.
Zaczynamy:
23 listopada
Czas trwania:
7 tygodni
12 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne, dzięki którym utrwalisz wiedzę i nauczysz się badać zachowania i potrzeby klientów, tworzyć dedykowane kampania automatyczne oraz optymalizować je względem oczekiwanych KPI.
Wspieramy każdego
Wykładowca udzieli informacji zwrotnych i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Miejsce Marketing Automation w firmie
Czwartek 23.11.23 18:00
  • - Czy potrzebujesz MA w swojej organizacji?
  • - Definiowanie celów jakie chcesz realizować (input & output KPIs)
  • - Idealny zespół, zależności, wsparcie (in-house/outsource)
  • - Główne wyzwania w zarządzaniu kampaniami w dużych i mniejszych firmach (zarządzanie interesariuszami w firmie, możliwe podejścia)
  • - Jak wyliczyć możliwe dochody ze scenariuszy?
Zajęcia nr 2.
Przegląd dostępnych narzędzi MA na rynku
Poniedziałek 27.11.23 18:00
  • - Przegląd najważniejszych na rynku narzędzi i określenie ich różnic oraz przewag
  • - Optymalizacja kosztów – za co płacimy, na czym można zaoszczędzić?
  • - Najważniejszy moment w CRM – integracja narzędzia w organizacji
    • - potrzebne zasoby
    • - in-house/outsource
    • - największe ryzyka, na co trzeba zwrócić uwagę
  • - Efekt końcowy - optymalne narzędzie do wyzwań i wielkości organizacji
Zajęcia nr 3.
Omnichannel – dostępne kanały MA i ich relacja
Czwartek 30.11.23 18:00
  • - Charakterystyka poszczególnych kanałów
  • - Co musi znajdować się w briefie do agencji / działów contentu, by zminimalizować iteracje i opóźnienia
  • - Email best practices – tworzenie layoutów; podnoszenie CTR z kampanii mailowych
  • - Push z aplikacji mobilnej – open rate as CTR
  • - Web push – wyświetlenia na 100%
  • - Kanał SMS i ROI
  • - Ruch darmowy i płatny (relacja MA do działań SEM i Facebook Ads), czyli jak zwiększyć ruch za pomocą MA ROI z kanałów płatnych
Zajęcia nr 4.
Data Management (higiena bazy) – serce każdej kampanii i automatyzacji
Poniedziałek 04.12.23 18:00
  • - Zbieranie zgód marketingowych – najlepsze praktyki
  • - Regularne czyszczenie bazy. Po co i jak?
  • - Wskaźnik KPI mówiący o jakości bazy i jej wzroście
  • - Po co odpowiednie dane: behawioralne, transakcyjne, użytkownika i jak je zapewnić?
  • - Batch or event triggers – różnice, wybór odpowiednich triggerów
  • - Najczęstsze podejścia do danych w MA
    • - integracja całości baz danych
    • - wybór i selekcja w celu optymalizacji kosztów
    • - idealny dashboard
Zajęcia nr 5.
Customer Journeys – budowa scenariuszy na podstawie wcześniej zdefiniowanych celów
Czwartek 07.12.23 18:00
  • - Scenariusze automatyczne a kampanie ustawiane „ręcznie”
  • - Lucidchart – jako przykład gdzie mogą powstawać idee MA
  • - Jak generować pomysły na scenariusze o największym impakcie i skalowalności na podstawie danych (Google Analytics quick review)
  • - Wspólna budowa scenariusza i na co trzeba zwrócić uwagę
  • - Złoty graal automatyzacji – porzucony koszyk i przykład integracji scenariusza (krok po kroku)
Zajęcia nr 6.
Cykl życia klienta – parasol łączący wszystkie kampanie automatyczne (CLM/CVM)
Czwartek 14.12.23 18:00
  • - Definicja mikro KPI jako punktu wyjścia do pracy na cyklu życia klienta
  • - Jak zdefiniować cele tak, by zagwarantować wzrost długofalowy w organizacji?
  • - Omówienie głównych etapów cyklu życia klienta i przykłady kampanii:
    • - Prospect / lead nurturing
    • - Onboarding
    • - Engagement
    • - Retention / churn prevency
    • - dormant / churn reactivation
Zajęcia nr 7.
Traffic & conversion approach – scenariusze oparte
na danych i lejek użytkownika
Poniedziałek 11.12.23 18:00
  • - Definicja lejka zakupowego i najważniejszych punktów styczności
  • - Struktury najbardziej skalowalnych scenariuszy w ujęciu synergii kampanii inspiracyjnych i konwersyjnych
    • - kampanie przeznaczone do zwiększania ruch na stronie
    • - porzucone przeglądanie
    • - porzucone wyszukiwanie
    • - porzucona lista ulubionych
    • - porzucony koszyk
    • - zakupy klientów powracających
    • - kampanie pozakupowe
Zajęcia nr 8.
Optymalizacja kampanii – jak zagwarantować stabilny stały rozwój bazując na testach A/B
Poniedziałek 18.12.23 18:00
  • - Narzędzia do weryfikacji istotności statystycznej
  • - Grupa kontrolna
  • - Najlepsze praktyki testowania kampanii marketingowych
  • - Top testy o największej sile skalowalności
Zajęcia nr 9.
Personalizacja – wykorzystanie danych w organizacji
do przewagi rynkowej
Czwartek 21.12.23 18:00
  • - Możliwe podejścia w personalizacji
  • - Top przykłady personalizacji o największej skali i czego warto unikać
  • - Moduły dynamiczne w mailach marketingowych – placeholders & personalization approach
  • - Content marketingowy w komunikacji systemowej (transakcyjnej) – najlepsze podejścia
Zajęcia nr 10.
Tools management – przydatne narzędzia w pracy
na MA i najważniejsze definicje w pracy CRM/MA/CVM
Poniedziałek 08.01.24 18:00
  • - Deliverability / spam score rate / konwersja / CPM / POC / capping management
  • - ROI w MA – case study wyliczania kosztu pozyskania leadów do opt-outów z mało efektywnych kampanii
  • - Email on Acid / Litmus – weryfikacja jakości
  • - Najlepsze praktyki sprawdzenia kampanii przed wysyłką – lista kontrolna
  • - Testy wewnętrzne przed startem nowej kampanii – planowanie i rozpisanie edge case
  • - Daily check – co może pójść źle i jak temu zapobiegać
Zajęcia nr 11.
AI w Marketing Automation – jak wykorzystać machine learning w działaniach MA
Czwartek 11.01.24 18:00
  • - Główne zastosowania
    • - optymalny czas wysyłki
    • - preferowany kanał dotarcia
    • - personalizacja 1:1 rekomendacji
    • - ocena prawdopodobieństwa porzucenia serwisu
    • - tworzenie treści komunikacyjnych
  • - ChatGPT i język Python – scrapery i jak mogą nam pomóc
Zajęcia nr 12.
Loyalty – czy można odpalić program lojalnościowy tylko za pomocą narzędzi MA?
Poniedziałek 15.01.24 18:00
  • - Jak zdefiniować główne KPI budujące zaangażowanie?
  • - LTV jako główny wskaźnik powracalności i optymalizacji
  • - Programy lojalnościowe – czy warto / POC
 
Chce uzyskać
informacje
Wypełnij formularz, aby zarejestrować się na kurs. Nasz konsultant ds. edukacji skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.
Pole obowiązkowe
Uzyskaj informacje