KURS ONLINE NA ŻYWO
Marketing
Automation
Rafał Oleksiak
CRM Manager w Travelist.pl / ex-Marketing Automation Manager w Allegro
Chcesz zwiększyć zwrot z inwestycji marketingowych, oszczędzając przy tym czas i zasoby?
DATY:
23 LISTOPADA - 15 STYCZNIA 2024
CZAS TRWANIA:
12 ZAJĘĆ
7 TYGODNI
18 GODZIN
Pod okiem Rafała Oleksiaka, ex-Marketing Automation Managera w Allegro, poznasz narzędzia
i strategie marketing automation, które pomogą ci
w pozyskiwaniu nowych klientów i w optymalizacji pracy. Nauczysz się opracowywania kampanii nastawionych na pozyskiwanie i konwersję ruchu na stronie
oraz dostosowywania ich do różnych etapów cyklu życia klienta. Zdobędziesz wiedzę na temat przeprowadzania skutecznych testów A/B
i optymalizacji kampanii oraz poznasz sposoby zastosowania AI służące ulepszaniu marketing automation. Opanujesz umiejętność mierzenia skuteczności kampanii i analizy kluczowych wskaźników
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
Kierownikiem działu marketingu
Wyeliminujesz zbędne ręczne procesy, zaoszczędzając swój czas
i zasoby. Zdobędziesz umiejętność konfiguracji działań marketingowych, ułatwisz tworzenie spersonalizowanych
i skutecznych kampanii, które będą docierały do twojego klienta. Poprawisz kontrolę i monitoring danych, co dostarczy informacji
o preferencjach twoich klientów i pomoże lepiej zrozumieć ich potrzeby. -
Digital Marketerem
Rozwiniesz swoje umiejętności związane z konfigurowaniem kampanii zautomatyzowanych. Zyskasz nowe rozwijające umiejętności
w obszarze marketingu, a dzięki zrozumieniu mechanizmów MA, polepszysz wyniki swojej pracy, zmniejszając przy tym jej nakłady. -
Właścicielem przedsiębiorstwa
Dzięki wprowadzeniu automatyzacji marketingowych poprawisz wydajność procesów biznesowych wewnątrz firmy. Nauczysz
się personalizować i skutecznie prowadzić kampanie zwiększające sprzedaż. Nauczysz się zbierać, analizować i wykorzystywać dane potrzebne do optymalizowania kampanii i podejmowania strategicznych decyzji w obszarze zarządzania doświadczeniem klientów, a także zaoszczędzisz czas i zasoby. -
Początkującym specjalistą ds. marketingu
Ucząc się automatyzacji marketingowej, podniesiesz swoją wartość
i atrakcyjność na rynku pracy. Zdobędziesz wyspecjalizowaną wiedzę, która pozwoli ci zrozumieć narzędzia i technologię używaną
w skutecznych kampaniach. Nauczysz się tworzyć i wdrażać strategie marketingowe, które poprzez konwersję zwiększają sprzedaż.
TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU:
-
Customers Journeys Opanujesz budowanie ścieżki doświadczenia klienta oraz dowiesz się, jak na jej podstawie tworzyć scenariusze ukierunkowane na realizację wyznaczonych celów.
-
Cykl życia klienta – CLM
i CVMNauczysz się strategicznego podejścia do zarządzania relacjami z klientem. Dowiesz się w jaki sposób wykorzystywać świadomość, zaangażowanie, konwersję, retencję i lojalność przy tworzeniu kampanii automatycznych.
-
Personalizacja Dowiesz się jak zbierać, przechowywać i zarządzać danymi swoich klientów. Będziesz umiał wykorzystać te informacje w tworzeniu przewagi rynkowej swojej firmy.
Prowadzący
Rafał Oleksiak
- CRM Manager w Travelist.pl / Ex Marketing Automation Manager w Allegro
- Prowadzi zespół odpowiedzialny za wdrożenie i skalowanie działań marketing automation w Travelist.pl
- Od 14 lat zajmuje się cyfrowymi działaniami marketingowymi, od 6 lat działa jako specjalista od CRM i MA
- Zajmował się wdrażaniem i skalowaniem rozwiązań MA
w dużych organizacjach - W Allegro budował od podstaw rozwiązania MA i zarządzał 12-osobowym zespołem odpowiedzialnym za ponad 10% obrotów całego serwisu
- Zajmował się wyborem vendora MA do integracji z Allegro,
a w kolejnych latach był odpowiedzialny za prowadzenie projektu z trzema zespołami deweloperskimi, budując własne rozwiązanie MA od podstaw
PROGRAM KURSU
-
01
Czwartek 23.11.23 18:00
Miejsce Marketing Automation w firmie
- Czy potrzebujesz MA w swojej organizacji?
- Definiowanie celów jakie chcesz realizować (input & output KPIs)
- Idealny zespół, zależności, wsparcie (in-house/outsource)
- Główne wyzwania w zarządzaniu kampaniami w dużych i mniejszych firmach (zarządzanie interesariuszami w firmie, możliwe podejścia)
- Jak wyliczyć możliwe dochody ze scenariuszy?
-
02
Poniedziałek 27.11.23 18:00
Przegląd dostępnych narzędzi MA na rynku
- Przegląd najważniejszych na rynku narzędzi i określenie ich różnic oraz przewag
- Optymalizacja kosztów – za co płacimy, na czym można zaoszczędzić?
- Najważniejszy moment w CRM – integracja narzędzia w organizacji
- potrzebne zasoby
- in-house/outsource
- największe ryzyka, na co trzeba zwrócić uwagę
- Efekt końcowy - optymalne narzędzie do wyzwań i wielkości organizacji
-
03
Czwartek 30.11.23 18:00
Omnichannel – dostępne kanały MA i ich relacja
- Charakterystyka poszczególnych kanałów
- Co musi znajdować się w briefie do agencji / działów contentu, by zminimalizować iteracje i opóźnienia
- Email best practices – tworzenie layoutów; podnoszenie CTR z kampanii mailowych
- Push z aplikacji mobilnej – open rate as CTR
- Web push – wyświetlenia na 100%
- Kanał SMS i ROI
- Ruch darmowy i płatny (relacja MA do działań SEM i Facebook Ads), czyli jak zwiększyć ruch za pomocą MA ROI z kanałów płatnych
-
04
Poniedziałek 04.12.23 18:00
Data Management (higiena bazy) – serce każdej kampanii
i automatyzacji- Zbieranie zgód marketingowych – najlepsze praktyki
- Regularne czyszczenie bazy. Po co i jak?
- Wskaźnik KPI mówiący o jakości bazy i jej wzroście
- Po co odpowiednie dane: behawioralne, transakcyjne, użytkownika i jak je zapewnić?
- Batch or event triggers – różnice, wybór odpowiednich triggerów
- Najczęstsze podejścia do danych w MA
- integracja całości baz danych
- wybór i selekcja w celu optymalizacji kosztów
- idealny dashboard
-
05
Czwartek 07.12.23 18:00
Customer Journeys – budowa scenariuszy na podstawie wcześniej zdefiniowanych celów
- Scenariusze automatyczne a kampanie ustawiane „ręcznie”
- Lucidchart – jako przykład gdzie mogą powstawać idee MA
- Jak generować pomysły na scenariusze o największym impakcie i skalowalności na podstawie danych (Google Analytics quick review)
- Wspólna budowa scenariusza i na co trzeba zwrócić uwagę
- Złoty graal automatyzacji – porzucony koszyk i przykład integracji scenariusza (krok po kroku)
-
06
Poniedziałek 11.12.23 18:00
Traffic & conversion approach – scenariusze oparte na danych
i lejek użytkownika- Definicja lejka zakupowego i najważniejszych punktów styczności
- Struktury najbardziej skalowalnych scenariuszy w ujęciu synergii kampanii inspiracyjnych i konwersyjnych
- kampanie przeznaczone do zwiększania ruch na stronie
- porzucone przeglądanie
- porzucone wyszukiwanie
- porzucona lista ulubionych
- porzucony koszyk
- zakupy klientów powracających
- kampanie pozakupowe
-
07
Czwartek 14.12.23 18:00
Cykl życia klienta – parasol łączący wszystkie kampanie automatyczne (CLM/CVM)
- Definicja mikro KPI jako punktu wyjścia do pracy na cyklu życia klienta
- Jak zdefiniować cele tak, by zagwarantować wzrost długofalowy w organizacji?
- Omówienie głównych etapów cyklu życia klienta i przykłady kampanii:
- Prospect / lead nurturing
- Onboarding
- Engagement
- Retention / churn prevency
- dormant / churn reactivation
-
08
Poniedziałek 18.12.23 18:00
Optymalizacja kampanii – jak zagwarantować stabilny stały rozwój bazując na testach A/B
- Narzędzia do weryfikacji istotności statystycznej
- Grupa kontrolna
- Najlepsze praktyki testowania kampanii marketingowych
- Top testy o największej sile skalowalności
-
09
Czwartek 21.12.23 18:00
Personalizacja – wykorzystanie danych w organizacji
do przewagi rynkowej- Możliwe podejścia w personalizacji
- Top przykłady personalizacji o największej skali i czego warto unikać
- Moduły dynamiczne w mailach marketingowych – placeholders & personalization approach
- Content marketingowy w komunikacji systemowej (transakcyjnej) – najlepsze podejścia
-
10
Poniedziałek 08.01.24 18:00
Tools management – przydatne narzędzia w pracy na MA
i najważniejsze definicje w pracy CRM/MA/CVM- Deliverability / spam score rate / konwersja / CPM / POC / capping management
- ROI w MA – case study wyliczania kosztu pozyskania leadów do opt-outów z mało efektywnych kampanii
- Email on Acid / Litmus – weryfikacja jakości
- Najlepsze praktyki sprawdzenia kampanii przed wysyłką – lista kontrolna
- Testy wewnętrzne przed startem nowej kampanii – planowanie i rozpisanie edge case
- Daily check – co może pójść źle i jak temu zapobiegać
-
11
Czwartek 11.01.24 18:00
AI w Marketing Automation – jak wykorzystać machine learning w działaniach MA
- Główne zastosowania
- optymalny czas wysyłki
- preferowany kanał dotarcia
- personalizacja 1:1 rekomendacji
- ocena prawdopodobieństwa porzucenia serwisu
- tworzenie treści komunikacyjnych
- ChatGPT i język Python – scrapery i jak mogą nam pomóc
- Główne zastosowania
-
12
Poniedziałek 15.01.24 18:00
Loyalty – czy można odpalić program lojalnościowy tylko
za pomocą narzędzi MA?- Jak zdefiniować główne KPI budujące zaangażowanie?
- LTV jako główny wskaźnik powracalności i optymalizacji
- Programy lojalnościowe – czy warto / POC
UZYSKAJ DODATKOWE INFORMACJE
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.