Kurs
online

Analityk reklamowy Google Ads

Zdobądź wiedzę na temat SEM i najważniejszych narzędzi reklamowych Google. Naucz się unikać przepalania budżetu na nieefektywne kampanie i poznaj najważniejsze czynniki warunkujące ich skuteczność. Trafnie określaj grupy docelowe oraz naucz się segmentacji odbiorców. Poznaj metryki i raporty Google Analytics 4.
Poznaj swojego nowego wykładowcę:
Jakub Machała
Ex-Konsultant w Grow with Google
Przez 6 lat działał w programie doradczo-edukacyjnym Grow with Google, gdzie zajmował się szkoleniami i doradztwem dla MŚP.
W ramach projektu „Google Internetowe Rewolucje” zajmował się rekomendowaniem, opracowywaniem i wprowadzaniem nowych strategii marketingowych na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.
Był konsultantem w programie Google „Firmy Jutra” oraz mentorem w programie szkoleniowym Google „Umiejętności Jutra”.
Obecnie pracuje na stanowisku New Business Managera w agencji digitalk.pl.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w codziennej pracy i które pomogą ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Planowanie i dobór odpowiedniej kampanii Google Ads
W trakcie zajęć stworzysz swoją pierwszą kampanię, zdobędziesz wgląd w proces tworzenia efektywnych reklam oraz wybierania odpowiednich słów kluczowych.
Techniczne aspekty analityki (Google Analytics)
Poznasz kluczowe funkcje Google Analytics, takie jak śledzenie ruchu na stronie, analiza konwersji, segmentacja użytkowników i generowanie raportów. Zdobędziesz umiejętność interpretowania danych oraz wykorzystywania ich do podejmowania świadomych i trafnych decyzji marketingowych.
Sieć reklamowa, discovery i wideo
Dowiesz się, jak efektywnie wykorzystać różnorodne formaty reklamowe, w tym tekstowe, graficzne i wideo, aby dotrzeć do potencjalnych klientów na różnych platformach.
Zaczynamy:
5 grudnia
Czas trwania:
8 tygodni
12 zajęć + sesja Q&A
Format:
Webinary Sesja Q&A ,
Praktyczne zadania domowe
+ feedback od wykładowcy
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Dzięki nim poznasz różne sposoby tworzenia skutecznych kampanii, efektywne planowanie i zarządzanie budżetem kampanii SEM oraz znajomość strategii ustalania stawek.
Wspieramy każdego
Wykładowca udzieli informacji zwrotnych i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Wprowadzenie do narzędzi Google
5.12, wtorek, 18:30-20:00
  • - Znaczenie narzędzi Google w marketingu cyfrowym
  • - Podstawowa terminologia i uporządkowanie pojęć związanych z SEM, SEO, PPC
  • - Mechanizm działania SEM, SEO, PPC
  • - Wstępna prezentacja głównych narzędzi: Google Analytics, Google Tag Manager, Google Ads, Google Merchant Center, Looker Studio, Google Search Console, Profil Firmy Google
Zajęcia nr 2.
Wstęp do analityki. Poznanie mechanizmów działania i możliwości zastosowania Google Analytics
7.12, czwartek, 18:30-20:00
  • - Zasada działania Google Analytics 4
  • - Zrozumienie podstawowych metryk i raportów
  • - Podstawowe ustawienia GA4 zgodne z dobrymi praktykami – praktyczna checklista

Warsztat w trakcie zajęć:
Uzyskanie dostępu do konta demonstracyjnego Google Analytics, nawigacja po koncie i ustawieniach.

Zajęcia nr 3.
Pierwsze kroki z Google Ads
12.12, wtorek, 18:30-20:00
  • - Zakładanie i ustawienie konta Google Ads.
  • - Łączenie Google Ads i GA4
  • - Ustawienia konwersji
  • - Omówienie interfejsu Google Ads.

Warsztat w trakcie zajęć:
Zakładanie darmowego konta Google Ads. Ścieżka postępowania przy dodawaniu nowego użytkownika do konta oraz przy konfiguracji konwersji w Google Ads.

Zajęcia nr 4.
Planowanie i dobór odpowiedniej kampanii Google Ads
14.12, czwartek, 18:30-20:00
  • - Rodzaje kampanii Google Ads
  • - Lejek sprzedażowy
  • - Rozumienie stawek i licytacji w Google Ads; rodzaje strategii ustalania stawek: CPA, ROAS, maksymalizacja liczby kliknięć, maksymalizacja konwersji
  • - Określanie optymalnego budżetu. Przydatne narzędzia Google Ads: planer słów kluczowych, planer kampanii
Zajęcia nr 5.
Tworzenie pierwszej kampanii w Google Ads
19.12, wtorek, 18:30-20:00
  • - Budowa kampanii: struktura i elementy składowe.
  • - Tworzenie kampanii w sieci wyszukiwania (linki sponsorowane)
  • - Typy dopasowań słów kluczowych
  • - Optymalizacja kampanii w sieci wyszukiwania
  • - Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA)
  • - Audyt wyniku jakości kampanii, CTR i CPC. Wyświetlenia i Kliknięcia
Zajęcia nr 6.
Kampanie produktowe Google Ads
21.12, czwartek, 18:30-20:00
  • - Wdrożenie i konfiguracja Google Merchant Center
  • - Tworzenie i konfiguracja kampanii produktowej
  • - Optymalizacja kampanii produktowej
Zajęcia nr 7.
AI w reklamie Google
9.01, wtorek, 18:30-20:00
  • - Elementy AI w Google Ads
  • - Tworzenie kampanii inteligentnych dla e-commerce i usług Performance Max
  • - Zastosowanie kampanii Performance Max – kiedy warto je wybrać?
  • - Możliwości optymalizacji kampanii inteligentnych
Zajęcia nr 8.
Sieć reklamowa, Discovery i wideo
11.01, czwartek, 18:30-20:00
  • - Dobór odpowiedniej reklamy w górze lejka sprzedażowego
  • - Tworzenie reklam display, discovery i wideo (reklama kontekstowa)
  • - Remarketing w Google Ads
Zajęcia nr 9.
Techniczne aspekty analityki
16.01, wtorek, 18:30-20:00
  • - Wdrożenie Google Analytics 4 na stronie
  • - Google Tag Manager – omówienie i zastosowanie narzędzia
  • - Konfiguracja konwersji dla usług i e-commerce
  • - Sprawdzenie poprawności zbieranych danych
Zajęcia nr 10.
Analiza ruchu na stronie, raportowanie wyników
18.01, czwartek, 18:30-20:00
  • - Segmentacja odbiorców
  • - Tworzenie i wykorzystywanie UTMów
  • - Tworzenie własnych raportów w dziale „Eksploracja” (raporty eksploracji, pokrywania się segmentów, eksploracja sekwencji ścieżki)
  • - Looker Studio – opis i wykorzystanie narzędzia
Zajęcia nr 11.
Pozostałe narzędzia Google dla marketerów
23.01, wtorek, 18:30-20:00
  • - Google Search Console
  • - Profil Firmy Google
Zajęcia nr 12.
Podsumowanie i rozwijanie umiejętności
25.01, czwartek, 18:30-20:00
  • - Śledzenie zmian i aktualizacji w Google Ads i Analytics
  • - Przyszłość SEM i narzędzi Google
  • - Jak dalej rozwijać swoje umiejętności w zakresie narzędzi Google? Jak korzystać z materiałów Google, które z nich są najbardziej wartościowe?
  • - Certyfikacja Google Ads i Google Analytics (certyfikaty Skillshop)
Sesja Q&A
30.01, wtorek, 18:30-20:00
 
Chcę uzyskać informację
Wypełnij formularz, aby zarejestrować się na kurs. Nasz konsultant ds. edukacji skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.
Pole obowiązkowe
Uzyskaj informacje