Optymalizacja procesów biznesowych | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online
poziom middle

Optymalizacja procesów biznesowych

Poznaj główne założenia lean managementu. Dowiedz się, jak zminimalizować straty i jak wykorzystać 5S oraz Kaizen, by poprawić jakość procesów biznesowych. Podczas tego kursu Iwona Sikorska, Lead Process Owner w KMD Poland sp. z o.o., wyjaśni, jak stosować techniki i narzędzia lean oraz jak wprowadzić filozofię i kulturę lean w organizacji.
Process Owner w ramach struktury SIAM (Service Integration and Management).
Posiada certyfikaty: Professional Scrum Master, Professional Scrum Product Owner, Audytor wewnętrzny zintegrowanych systemów zarządzania, ITIL Foundation, SIAM Foundation i Prince2.
Występowała jako prelegent na konferencjach Process and Operation Excellence Summit oraz SPIN (Service Process Improvement Network).
Poznaj swoją nową wykładowczynię:
Iwona Sikorska
Lead Process Owner
KMD Poland sp. z o.o.
Odpowiada za właściwą dokumentację i pomiary procesów oraz ich usprawnianie w celu osiągnięcia większej efektywności.
Usprawnianiem procesów zajmuje się zawodowo od 2008 roku.
Pracę w KMD Poland rozpoczęła od stanowiska Change Managera. Jej głównym zadaniem było zaplanowanie i wdrożenie lean managementu w polskim oddziale.
Jako Process Excellence Manager w KMD odpowiadała za zaprojektowanie i wdrożenie systemu zarządzania procesami, systemu zarządzania jakością (ISO 9001), bezpieczeństwem informacji (ISO 27001) oraz usługami IT (ISO 20 000).
Była odpowiedzialna za wdrożenie lean managementu w polskim oddziale firmy OTIS.
Pełniła funkcję audytora wewnętrznego ISO oraz asesora ACE w europejskich oddziałach spółek UTC.
Prowadziła szkolenia i warsztaty dla ponad 500 osób.
Z wykształcenia jest psychologiem. Ukończyła SWPS na kierunku Społeczna Psychologia Informatyki i Komunikacji.
Dowiedz się, jak stosując metodologię lean, zwiększyć produktywność i zredukować straty. Po ukończeniu tego kursu, będziesz potrafił wykorzystać narzędzia lean i metody ciągłego doskonalenia w praktyce.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Podstawy
Podczas kursu poznasz podstawowe założenia filozofii lean, kluczowe elementy lean managementu oraz relacje między nimi. Dowiesz się, jak oferować klientom lepszą jakość, zużywając mniej zasobów oraz jak uzyskać przewagę nad konkurencją w obszarze produkcji i usług.
Narzędzia
Poznasz najważniejsze narzędzia lean managementu oraz metody wizualizacji i pomiaru procesów, ich standaryzacji i ciągłego doskonalenia. Nauczysz się stosować wspomniane narzędzia w swoim biznesie, krok po kroku i dowiesz się, jak osiągać najlepsze wyniki z ich wykorzystaniem.
Procesy
Dzięki opanowaniu zasad lean managementu, będziesz efektywnie zarządzać skomplikowanymi procesami, jednostkami organizacyjnymi i zmianą. Po ukończeniu kursu zrozumiesz, jaką rolę w procesie transformacji pełnią menedżerowie. Dowiesz się, jak wprowadzać zmiany, wykorzystując narzędzia lean.
Zaczynamy:
28.02.2022
Czas trwania:
6 tygodni
11 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej Ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Dzięki nim, nauczysz się wykorzystywać lean management w codziennej pracy, zaczynając od etapu wprowadzenia aż po zaawansowane użycia.  
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji. 
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Lean management – metody wdrożenia, korzyści
28 lutego, 18:30 - 20:00
  • - Co to jest lean management?
  • - Początki lean na świecie i w Polsce.
  • - Przykłady stosowania lean w procesach produkcyjnych i biznesowych.
  • - Korzyści z zastosowania lean.
  • - Przykłady metod wdrażania lean oraz najczęściej popełniane błędy.
Zajęcia nr 2.
Lean w strategii firmy
3 marca, 18:30 - 20:00
  • - Potrzeby klienta vs. cele biznesowe.
  • - Za co płaci klient, czyli definiowanie wartości oferowanego produktu.
  • - Jakość i przepływ jako recepta na sukces.
  • - Transformacja lean – jak zaplanować, od czego zacząć i jaka jest rola zespołu.
  • - Kultura lean i zwiększenie świadomości menedżerów.
Zajęcia nr 3.
Narzędzia lean w praktyce
7 marca, 18:30 - 20:00
  • - Porządek w miejscu pracy jako podstawa usprawnienia.
  • - Wizualizacja stanu obecnego.
  • - Mapowanie strumieni wartości.
  • - Standaryzacja.
  • - Zbieranie informacji o błędach.
  • - Różne formy zbierania informacji zwrotnej od klienta.
  • - Rozwiązywanie problemów oraz zapobieganie ich występowaniu w przyszłości.
Zajęcia nr 4.
Podstawowe narzędzie lean – 5S
10 marca, 18:30 - 20:00
  • - Przedstawienie narzędzia.
  • - Przykłady zastosowania.
  • - Najczęściej popełniane błędy.
  • - 5S na moim stanowisku pracy.
  • - Jak zorganizować sobie obszar roboczy.
  • - 5S a praca zdalna.
Zajęcia nr 5.
SIPOC – pierwszy krok w zarządzaniu procesowym
14 marca, 18:30 - 20:00
  • - Kim jest mój klient.
  • - Na jakim poziomie organizacyjnym SIPOC ma zastosowanie.
  • - Różne metody wykonania SIPOC-a.
  • - Przykłady użycia.
Zajęcia nr 6.
Mapowanie strumieni wartości
17 marca, 18:30 - 20:00
  • - Różne rodzaje map i ich zastosowanie.
  • - VSM dla procesów biznesowych.
  • - Gemba jako podstawa.
  • - Mapa procesu – pierwszy krok do usprawnień.
  • - Gemba a praca zdalna.
Zajęcia nr 7.
Eliminacja strat w procesach
21 marca, 18:30 - 20:00
  • - MUDA, TIMWOODS, DOWNTIME.
  • - Gdzie szukać obszarów do poprawy.
  • - Od czego zacząć optymalizację.
Zajęcia nr 8.
Kaizen i ciągłe doskonalenie
24 marca, 18:30 - 20:00
  • - Filozofia Kaizen w praktyce biznesowej.
  • - Rodzaje warsztatów Kaizen.
  • - System sugestii pracowniczych (przykłady).
  • - PDCA.
Zajęcia nr 9.
Pomiary procesów
28 marca, 18:30 - 20:00
  • - KPIs – co i po co mierzyć oraz jak raportować.
  • - Dlaczego warto mierzyć dojrzałość procesów.
  • - Metody pomiaru dojrzałości procesów.
  • - Badanie zadowolenia klienta.
  • - Badanie zadowolenia pracowników.
Zajęcia nr 10.
Narzędzia wspomagające rozwiązywanie problemów
31 marca, 18:30 - 20:00
  • - Pierwszy krok: właściwie zdefiniować problem.
  • - Jak dojść do przyczyn źródłowych.
  • - Praktyczny toolkit do rozwiązywania problemów: burza mózgów, diagram rybiej ości, 5xdlaczego, matryca oceny pomysłów.
  • - Rodzaj problemu a dobór narzędzi.
Zajęcia nr 11.
Lean a inne metodologie
4 kwietnia, 18:30 - 20:00
  • - Przykłady systemów i metod zarządzania jakością.
  • - Możliwość i celowość integrowania lean z innymi metodami.
  • - Trendy w zarządzaniu jakością i refleksje na do widzenia.
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.