Odkryj tajniki zarządzania strategią marketingową i zostań skutecznym dyrektorem działu!
DATY:
2 GRUDNIA – 30 STYCZNIA
12 ZAJĘĆ ONLINE NA ŻYWO
Pod okiem Kamili Cichockiej, CMO Lead w Microsoft, zyskasz kluczowe kompetencje niezbędne na stanowisku dyrektora marketingu. Zgłębisz analizę otoczenia rynkowego, nauczysz się identyfikować dynamiczne trendy i wykorzystywać je jako kluczowe narzędzia sukcesu biznesowego. Dowiesz się, jak budować przewagę konkurencyjną, a także jak skutecznie kierować zaangażowanym zespołem.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
CMO
Kurs pozwoli ci odkryć, jak wpływać na biznes oraz zbudować markę osobistą. Wzmocnisz umiejętności analityczne i negocjacyjne oraz dowiesz się, jak stworzyć zaangażowany zespół.
-
Dyrektorem marketingu z niewielkim doświadczeniem
Wejdź w rolę CMO dzięki wykorzystaniu nowych narzędzi i trendów, zaawansowanej analizy oraz najlepszych praktyk liderów branży. Wzmocnij pozycję i autorytet w zespole oraz zrozum potrzeby biznesu.
-
Managerem marketingu
Aspirujesz do roli CMO? Na kursie poznasz od podstaw obowiązki wymagane na tym stanowisku, zbudujesz strategię marketingową pod okiem CMO z Microsoft i dowiesz się, jak zawalczyć o awans!
TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU:
-
Tworzenie zespołu i zarządzanie
Nauczysz się skutecznie komunikować z zespołem wewnętrznym i zewnętrznym, dobierać odpowiednich specjalistów, rozdzielać role i ustalać osiągalne KPI. Dowiesz się, jak zbudować nowy silny zespół lub zwiększyć wydajność istniejącego.
-
Organizacja procesów
Opracujesz skuteczną strategię marketingową, która będzie gotowa do wdrożenia. Nauczysz się określać cele dla zespołu marketingu, monitorować skuteczność swojej pracy i wprowadzać korekty.
-
Strategia i planowanie
Nauczysz się stosować analizę PEST i tworzyć strategie marketingowe, które realizują globalne cele biznesowe. Ocenisz rynek i potrzeby klientów, a także swoją pozycję na tle konkurencji.
Prowadząca:
Kamila
Cichocka
- CMO Lead w Microsoft
- Prowadzi rozbudowane działania marketingowe, które obejmują wszystkie grupy produktów Microsoft
- Potrafi skutecznie łączyć empatię, szacunek dla konsumenta i długofalowe, strategiczne planowanie
- Ma doświadczenie w marketingu inkluzywnym, realizowała tego typu kampanie dla Microsoft i Tech Data
- Została wyróżniona w rankingu „Strong Women in IT 2023”, poświęconemu kobietom, odznaczającym się determinacją w tworzeniu i wdrażaniu innowacji w branży IT
Program kursu
02.12.2024
Struktura działu
- Zdefiniowanie obszarów działania marketingu
- Podział ról w zespole
- Kompetencje w dziale marketingu
- Sposoby ustalania KPI dla członków zespołu
05.12.2024
Zarządzanie zespołem marketingu
- Cykl życia zespołu
- Innowacja i kreacja w zespole
- Zarządzanie zasobami zewnętrznymi (outsourcing, współpraca z agencjami)
- Wybrane style przywództwa, które wspierają skuteczność działu marketingu
- Samomotywacja CMO
09.12.2024
Miejsce i rola CMO w organizacji
- Przegląd wybranych modeli organizacji
- Ustalenie celów działu marketingu oraz kryteriów sukcesu
- Modele GTM – Integracja celów organizacji z celami marketingowymi
- Komunikacja z organizacją – budowa relacji z klientem wewnętrznym
- Dział marketingu i sprzedaży – jak uzyskać efekt synergii
12.12.2024
CMO jako strateg – etapy planowania
- Jak zacząć planowanie?
- Cykle planowania w marketingu
- Cele biznesowe – jak z nimi pracować?
- Budżetowanie w marketingu
16.12.2024
Analiza otoczenia marketingowego
- Analiza marketingowa: badania rynku, ocena potrzeb klientów, analiza konkurencji,
- Analiza PEST – zastosowanie
- Badanie trendów
- Określanie czynników przewagi konkurencyjnej produktu/usługi (analiza SWOT)
09.01.2025
Personalizacja w marketingu
- Definicja grup docelowych
- Planowanie ścieżki klienta
13.01.2025
Planowanie strategiczne
- Elementy strategii marketingowej
- Pułapka komodytyzacji
- Pozycjonowanie marki
- Filary marki
- Customer Value proposition
- Ustalanie celów działań marketingowych oraz planu marketingowego – wybór taktyk
16.01.2025
Marketing oparty na danych
- Dane i potencjał ich wykorzystania w marketingu
- Omówienie wybranych case studies
- Organizacja dojrzała cyfrowo
- Automatyzacja w marketingu
20.01.2025
Wdrożenie planu marketingowego
- Od strategii do taktyki
- Budowanie planu taktycznego, korygowanie i bieżący monitoring
- Content marketing
- Pułapki egzekucji
23.01.2025
Raportowanie wyników
- CMO w roli lidera transformacji
- Dobre praktyki skutecznego raportowania
- Dashboardy: strategiczny, taktyczny, operacyjny – wykorzystanie
27.01.2025
Przegląd wybranych trendów konsumenckich: marketing odpowiedzialny społecznie
- Trendy konsumenckie
- Brand purpose
- Marketing odpowiedzialny społecznie
30.01.2025
Połączony świat i inne megatrendy ważne dla marketingu
- Rewolucja 4.0 i jej wpływ na działania marketingowe
- Trendy marketingowe – okiem eksperta
- Budowa zwinnej organizacji marketingowej
Jak wygląda kurs?
-
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Z ich pomocą poznasz i nauczysz się wykorzystywać w praktyce codzienne procesy, działania i narzędzia HR, by móc jeszcze lepiej odpowiadać na dynamiczne oczekiwania organizacji.
-
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
-
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Co o nas mówią
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu.