Kurs online Zarządzanie projektem budowlanym w praktyce — naucz się zarządzać projektami budowlanymi od A do Z | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Zarządzanie projektem budowlanym w praktyce

Daty: 8 kwietnia – 6 czerwca
Czas trwania: 15 zajęć 8 tygodni 2 moduły
Mirosław Wnęk
Lead Project Management
w Echo Investment
lector photo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

NAUCZ SIĘ ZARZĄDZAĆ PROJEKTAMI BUDOWLANYMI OD A DO Z

Laba została zatwierdzona przez PMI do wydania 21 godzin kontaktowych i PDU dla tego kursu

Poznaj specyfikę branży, regulacje i najnowsze normy, a także procedury przetargowe oraz wymogi BHP. Naucz się realizować projekty zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju oraz stosując ekologiczne innowacje i szereg optymalizacji, dzięki którym będziesz skutecznie zarządzać pracą zespołu.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • DOŚWIADCZONYM CZŁONKIEM ZESPOŁÓW PROJEKTÓW BUDOWLANYCH – ASYSTENTEM PM, INŻYNIEREM, SITE MANAGEREM, ARCHITEKTEM

    Zyskasz perspektywę całego procesu zarządzania projektami budowlanymi od wyboru i zakupu działki, aż po przygotowanie dokumentacji zamykającej przedsięwzięcie. Krok po kroku zrealizujesz własny projekt pod okiem eksperta. Poznasz najczęściej popełniane błędy oraz sposoby jak ich uniknąć, co wzmocni twoją pewność siebie i przygotuje do awansu na PM-a.

  • POCZĄTKUJĄCY (MAX DO 2 LAT) KIEROWNICY PROJEKTÓW BUDOWLANYCH/ KIEROWNICY PORTFELA PROJEKTÓW BUDOWLANYCH

    Poznasz pełnię możliwości zarządzania projektem budowlanym. Głęboko wnikniesz w procedury i formalne wymogi, które przestaną być barierą. Nauczysz się budować i motywować dojrzały zespół w skali mikro (na budowie) oraz makro (w całej organizacji). Poznasz metody skutecznej komunikacji z interesariuszami oraz budowy własnego autorytetu, przez co zwiększysz wpływ na sam projekt oraz biznes.

  • DOŚWIADCZENI (POWYŻEJ 2 LAT) KIEROWNICY PROJEKTÓW, KTÓRZY CHCĄ WYSPECJALIZOWAĆ SIĘ W WĄSKIEJ DZIEDZINIE

    Zyskasz nową, węższą specjalizację projektową, w której poznasz specyfikę oraz niuanse realizacji projektów budowlanych. Przejdziesz w praktyce przez wszystkie fazy realizacji projektu, wzbogacając i porządkując dotychczasowe doświadczenie. Zakup działki, prace projektowe, plac budowy czy formalności urzędowe przestaną być trudnością. Zyskasz solidną dawkę nowych doświadczeń, a wraz z nimi – perspektywę dynamicznego rozwoju zawodowego.

  • DOŚWIADCZENI (POWYŻEJ 3 LAT) MANAGEROWIE, KIEROWNICY I WŁAŚCICIELE FIRM WYKONAWCZYCH

    Zrozumiesz rolę oraz zakres odpowiedzialności PM-a (unikanie opóźnień, negocjacje umów, zwiększanie zysków) w projekcie budowlanym. Poprawisz współpracę z członkami zespołu i zwiększysz efektywność pracy dzięki nowym metodom zarządzania. Lepiej zrozumiesz potrzeby klienta, a nabyte umiejętności komunikacyjne sprawią, że twoja współpraca z przełożonymi będzie łatwiejsza.

Tematy, które poruszymy podczas kursu:

  1. PROCEDURA REALIZACJI PROJEKTU BUDOWLANEGO OD A DO Z

    Przeprowadzisz cały projekt od wyboru działki, aż po dokumentację i czynności związane z zamknięciem realizacji. Poznasz procesy decyzyjne, kontrolne, optymalizacyjne oraz te codzienne, które każdego dnia zachodzą na budowie.

  2. EFEKTYWNY NADZÓR

    Dowiesz się, jak budować i dbać o zmotywowany zespół poprzez efektywny nadzór i wsparcie. Usprawnisz komunikację z interesariuszami (inwestor, zespół, urząd), zapewniając maksymalizację wydajności pracy i realizację
    wg ustaleń.

  3. ZNAJOMOŚĆ WYMOGÓW FORMALNYCH

    Dzięki umiejętnemu poruszaniu się w gąszczu przepisów, stosowania procedur odwoławczych, a przede wszystkim wczesnemu wykrywaniu potencjalnego ryzyka w projekcie, unikniesz wielu kosztownych błędów. Nabierzesz pewności w samodzielnym stosowaniu procedur oraz zbudujesz silny autorytet.

PROWADZĄCY

Mirosław Wnęk

  • „Jeśli zbudujesz zespół ludzi, którzy razem z partnerami biznesowymi podążają w jednym kierunku, będziesz w stanie zrealizować najambitniejsze zadania.”
  • Od 17 lat jest koordynatorem projektów budowlanych.
  • Zrealizował projekty:
    • Kraków – Hortus Apartments – 3 000 PUM
    • Kraków – Bronowicka 42 – 3 000 PUM
    • Kraków – Rakowicka Go Apartments – 7 500 PUM
    • Warszawa – mieszkania na wynajem Taśmowa – 12 000 PUM
    • Kraków – akademik Student Depot – Lobos – 13 000 PUM
    • Kraków – mieszkania na wynajem – 3 Maja – 12 000 PUM
  • Obecnie pracuje jako Lead Project Manager w Echo Investment SA, gdzie zarządza całym procesem inwestycyjnym od zakupu działki, aż do zakończenia budowy
    i rozliczenia projektu.
  • Pracował w Banku BPH jako koordynator procesów inwestycyjnych związanych z doposażeniem oddziałów bankowych. Nadzorował: dokumentacje, kontrolę kosztorysów, raportowanie, zlecanie i odbiór wykonywanych prac, umowy serwisowe oraz optymalizację kosztów administracyjnych w obiektach banku.

PROGRAM KURSU

  • 00

    Poniedziałek 8.04 18:30-20:00

    Poznajmy się!

    • Spotkanie online 60-90 min. otwartej rozmowy o doświadczeniu i oczekiwaniach
  • MODUŁ 1: I FAZA WSTĘPNA – DZIAŁKA I JEJ ZAGOSPODAROWANIE

  • 01

    Czwartek 11.04 18:30-20:00

    Kim jest PM na budowie?

    • PM i jego rola w projekcie
    • Projekt – zakres, gdzie się zaczyna i gdzie kończy
    • Mini-warsztat: tworzymy własny projekt – założenia i cele
    • Dyskusja nad projektami
  • 02

    Poniedziałek 15.04 18:30-20:00

    Wszystko zaczyna się od gruntu – jak adresować wyzwania?

    • Wybrane metody analizy chłonności gruntu przed zakupem
    • Checklista do sprawdzenia przed zakupem (sytuacja prawna, dokumenty formalne, uwarunkowania terenu)
    • Umowa zakupu – najważniejsze punkty, różne sposoby zakupu i kruczki prawne
    • Najczęstsze błędy przy analizie i zakupie gruntu
  • 03

    Czwartek 18.04 18:30-20:00

    Zaczynamy projektować

    • Metody wyboru projektanta – subiektywny ranking
    • Co powinna zawierać umowa projektowa?
    • Ustanie zakresu obowiązków
    • Kryteria określania standardów projektu
    • Fazy projektowe i ich rola w procesie
    • Etapy wyceny projektu i ich wpływ na realizację
  • 04

    Poniedziałek 22.04 18:30-20:00

    Formalności, czyli jak odnaleźć się w gąszczu dokumentów i pozwoleń?

    • Podstawowe dokumenty formalne do rozpoczęcia projektowania
    • Ścieżka formalna – przygotowujemy dokumenty wymagane do uzyskania pozwolenia
    • Weryfikacja zakresu dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę
    • Proces uzyskiwania PnB krok po kroku
    • Elementy ścieżki odwoławczej i jak sobie z nimi radzić
  • 05

    Czwartek 25.04 18:30-20:00

    W jaki sposób tworzymy harmonogram i budżet?

    • Jak wygląda tworzenie harmonogramu inwestycji w zależności od etapu?
    • Kreatywne tworzenie harmonogramu, czyli jak zarządzać oczekiwaniami inwestorów
    • Metody tworzenia wycen, kalkulacji i wskaźników rentowności w zależności od typu inwestycji
    • Proces akceptacji budżetu – jak uniknąć przekroczeń?
    • Skuteczne raportowanie do zarządu – czyli jakie?
    • Moment prawdy: optymalizacja projektu w zależności od sytuacji ekonomicznej
    • Ryzyka i szanse tej fazy projektu
  • 06

    Poniedziałek 29.04. 18:30-20:00

    „Zespół is the king" – zbuduj, motywuj, zaopiekuj!

    • Tworzenie zespołu i jego struktury w skali mikro (na budowie) i w skali makro (w całej organizacji)
    • Rekrutacja: na co zwrócić uwagę, podział ról – przykłady
    • Budowanie relacji, określenie wspólnego celu, motywacja w zależności od fazy rozwoju zespołu
    • Budowanie zespołu w zależności od typu inwestycji
  • 07

    Poniedziałek 6.05 18:30-20:00

    Jak nie utonąć w procedurach przetargowych?

    • Co powinna zawierać dokumentacja przetargowa?
    • Kręta ścieżka wyboru wykonawcy
    • Jak wybrać najlepszego wykonawcę?
    • Kluczowe kryteria podejmowania decyzji przy wyborze wykonawcy
    • Umowa z wykonawcą – najważniejsze punkty i przestrogi
  • MODUŁ 2: II FAZA REALIZACJA PROJEKTU od A do Z

  • 08

    Czwartek 9.05 18:30-20:00

    Checklista przed startem realizacji

    • O czym nigdy nie wolno zapominać przed rozpoczęciem realizacji?
    • Rozbiórki, wycinki, przekładki… – lista „to do”
    • Co może pójść nie tak na tym etapie realizacji?
  • 09

    Poniedziałek 13.05 18:30-20:00

    3, 2, 1… rozpoczynamy realizację!

    • Jeszcze o formalnościach – wnioski, zgłoszenia i inne niezbędne dokumenty
    • Wybieramy inspektorów nadzoru i ustalamy zakres obowiązków
    • Przekazanie placu budowy krok po kroku
    • Kluczowe punkty harmonogramu rzeczowo-finansowego – co trzeba wiedzieć?
    • Charakterystyka procesu decyzyjnego na budowie
  • 10

    Czwartek 16.05 18:30-20:00

    Realizacji ciąg dalszy – planowanie i relacje

    • Jak budować relacje z wykonawcami, by osiągnąć wspólny cel?
    • Recepta na codzienne wyzwania: fakturowanie, przeroby, protokoły odbioru, finansowanie
    • Fazy realizacji – co jeszcze może nas zaskoczyć?
    • Praktyki dobrego planowania
    • Odporność psychiczna kierownika projektu i sposoby radzenia sobie z trudnościami
  • 11

    Poniedziałek 20.05 18:30-20:00

    Jeszcze o realizacji – kontrola i optymalizacje

    • Mówimy sprawdzam: kontrola budżetu
    • Kontrola harmonogramu – jak często?
    • Najlepsze praktyki zarządzania jakością
    • Rekomendowane optymalizacje w czasie realizacji
  • 12

    Czwartek 23.05 18:30-20:00

    Ekologia i BHP w trakcie realizacji

    • Główne wymagania w zakresie ochrony środowiska
    • Nowoczesne rozwiązania ekologiczne w projektach (fotowoltaika, ładowarki elektrycznych samochodów itp.)
    • Aktualne BHP w trakcie budowy
  • 13

    Poniedziałek 27.05 18:30-20:00

    Faza pozwolenia na użytkowanie – o czym pamiętać?

    • Checklista: przygotowanie obiektu do odbioru do użytkowania
    • Przygotowujemy dokumenty formalne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie
    • Odbiór strażacki i sanepidu
    • Jak w praktyce wygląda odbiór budynku przez nadzór budowlany?
    • Uzyskanie pozwolenia – najczęstsze błędy
  • 14

    Poniedziałek 3.06 18:30-20:00

    Zamykamy i rozliczamy projekt

    • Prace końcowe – bardziej istotne niż sądziłeś
    • Zamknięcie umowy z głównym wykonawcą – dobre praktyki
    • Tworzymy wniosek o zakończenie inwestycji
    • Elementy protokołu końcowego z inwestorem
    • Niuanse procesu gwarancyjnego
  • 15

    Czwartek 6.06 18:30-20:00

    Showtime session – najlepsze prace, trendy i rekomendacje do dalszego rozwoju!

    • Prezentacja i ocena wybranych fragmentów projektów kursantów
    • Kilka słów o trendach, czyli co nas czeka w nowym roku?
    • Możliwości dalszego rozwoju w branży
    • Pogłębiona sesja Q&A

Więcej informacji

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.

Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Więcej informacji