Zarządzanie w sporcie
12 zajęć
6 tygodni
ex-General Manager
Igi Świątek
ZBUDUJ SILNĄ MARKĘ SPORTOWCA, KLUBU LUB PRODUKTU SPORTOWEGO
Nauczysz się nawiązywać współpracę ze sportowcami, klubami sportowymi i sponsorami. Dowiesz się, jak budować wizerunek w branży sportowej oraz jak radzić sobie z kryzysami PR-owymi. Zrozumiesz specyfikę marketingu sportowego, różnych kanałów komunikacji oraz budowania relacji z mediami. Poznasz sposoby pozyskiwania finansowania od sponsorów i z grantów.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
MANAGEREM KLUBU SPORTOWEGO
Zdobędziesz praktyczne umiejętności i wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu i działań PR-owych na rzecz swojego klienta. Dowiesz się, jak skutecznie pozyskiwać sponsorów, zarówno prywatnych, jak i samorządowych.
-
TRENEREM, SPORTOWCEM LUB OSOBĄ CHCĄCĄ ZOSTAĆ MANAGEREM SPORTOWYM
Na kursie rozszerzysz kompetencje zawodowe, dzięki czemu z łatwością połączysz ścieżkę kariery sportowej i managerskiej. Poznasz zakres odpowiedzialności managera sportu, zasady etyki oraz regulacje prawne działalności sportowej.
-
WŁAŚCICIELEM FIRMY
Zdobędziesz nowe kompetencje, dzięki którym rozwiniesz biznes w branży sportowej. Dowiesz się, jak efektywnie zarządzać karierą klienta, dbać o marketing oraz jak pozyskiwać sponsorów. Poznasz branżę oraz prawne i logistyczne aspekty pracy.
-
OSOBĄ ZARZĄDZAJĄCĄ ZESPOŁEM
Prowadzisz zespół i zależy ci, aby pracownicy osiągali coraz lepsze wyniki? Zadbaj o ich rozwój i zainwestuj w ten lub inny dowolny kurs Laby. Kliknij tutaj i wypełnij krótki formularz, aby poznać szczegóły specjalnej oferty dla firm.
NA KURSIE DOWIESZ SIĘ, JAK ZARZĄDZAĆ:
-
KARIERĄ SPORTOWCA Poznasz sprawdzone praktyki kierowania rozwojem wizerunkowym zawodnika. Dowiesz się, o co należy zadbać przy podpisywaniu kontraktu oraz jak efektywnie budować relacje z mediami.
-
ORGANIZACJAMI SPORTOWYMI Poznasz struktury organizacyjne oraz metody zarządzania nimi. Dowiesz się, skąd pozyskiwać fundusze na dalszy rozwój oraz jak budować strategie sponsoringowe.
-
IMPREZAMI SPORTOWO-REKREACYJNYMI Dowiesz się, jak przygotować imprezę sportowo-rekreacyjną pod kątem logistycznym oraz jak zaplanować jej budżet. Poznasz możliwości dostępnych kanałów marketingowych oraz metody analizy efektywności działań promocyjnych.
PROWADZĄCA
Paulina
Wójtowicz
- Sport managerka z 12-letnim doświadczeniem w branży
- General Manager Igi Świątek w latach 2019-2022, odpowiedzialna za zdobycie kontraktów ze sponsorami takimi jak: Rolex, PZU, Xiaomi, Tecnifibre, Oshee. Obsługiwała też kontrakt z Asics
- Managerka sportowców indywidualnych oraz organizacji sportowych; aktualnie prowadzi na wyłączność m. in. Ksawerego Masiuka, Magdę Łuczak, Krzysztofa i Michała Chmielewskich, a także Polski Związek Pływacki
- Właścicielka sportowej agencji managerskiej odpowiedzialnej za działania marketingowe, PR-owe, pozyskiwanie sponsorów oraz negocjacje
- Uzyskała licencję do jedynego w Polsce turnieju tenisowego rangi WTA 250
PROGRAM KURSU
MODUŁ 1: WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA SPORTEM
10.09.2024, 18:00-19:30
Organizacja sportu w Polsce
- Rodzaje organizacji sportowych
- Sektor publiczny, prywatny i dobrowolny w zarządzaniu sportem
- Zarządzanie publicznymi instytucjami sportowymi
- Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych związanych ze sportem
- Rynek sportu
- Komercjalizacja sportu
- Igrzyska olimpijskie jako przedsięwzięcie biznesowe
12.09.2024, 18:00-19:30
Prawne i etyczne wyzwania sportu
- Zakres odpowiedzialności managera sportu
- Zasady etyki sportowej
- Umowy i kontrakty
- Ubezpieczenie odpowiedzialności sportowej
- Prawne aspekty dopingu
- Zakłady bukmacherskie
- Odpowiedzialność karna w sporcie
- Rozwiązywanie sporów powstałych w ramach działalności sportowej
17.09.2024, 18:00-19:30
Finansowanie sportu
- Źródła finansowania sportu
- Przychody, wydatki, budżetowanie i alokacja środków
- Sprawozdania finansowe
- Wynagrodzenia zawodników, koszty i podział zysków
- Sponsoring
- Kwestie podatkowe
19.09.2024, 18:00-19:30
Marketing w sporcie
- Marketing sportu a marketing przez sport
- Specyfika marketingu sportu – sport jako produkt
- Analiza rynku
- Marketing mix w sporcie: marka, wartość, dystrybucja, cena
24.09.2024, 18:00-19:30
Komunikacja marketingowa i PR w sporcie
- Projektowanie spójnej komunikacji marketingowej
- Rola mediów i rzecznika prasowego w budowaniu PR
- Narzędzia i kanały komunikacji marketingowej w sporcie
- Media społecznościowe
- PR w sytuacjach kryzysowych
MODUŁ 2: ZARZĄDZANIE KARIERĄ SPORTOWCA INDYWIDUALNEGO
26.09.2024, 18:00-19:30
Rozpoczynanie współpracy z zawodnikiem indywidualnym
- Kariera w ujęciu sportowym
- Rola managera w zarządzaniu karierą sportowca
- Pozyskiwanie sportowców do współpracy
- Rozpoczęcie współpracy i podpisanie kontraktu
- Analiza sytuacji zawodnika – analiza obecnych kontraktów, wizerunku i finansów
01.10.2024, 18:00-19:30
Zarządzanie karierą indywidualnego sportowca
- Prowadzenie kalendarza – aranżowanie spotkań
- Coaching sportowy
- Sponsoring
- Sponsoring a kontrakty reklamowe
- Tworzenie strategii sponsoringowej
- Pozyskiwanie sponsorów do współpracy
- Ustalanie zasad współpracy
03.10.2024, 18:00-19:30
Budowanie marki osobistej sportowca
- Przygotowanie strategii wizerunkowej
- Prowadzenie mediów społecznościowych sportowca
- Budowanie relacji z mediami
- Przygotowanie medialne sportowca
MODUŁ 3: ZARZĄDZANIE ORGANIZACJAMI SPORTOWYMI
08.10.2024, 18:00-19:30
Zarządzanie klubem sportowym
- Rola managera w klubie sportowym
- Zarządzanie operacyjne
- Struktury organizacyjne
- Sport kwalifikowany a powszechny
- Zarządzanie związkiem sportowym
- Zarządzanie ligą zawodową
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubie sportowym
- Zarządzanie wizerunkiem zawodowych klubów sportowych
10.10.2024, 18:00-19:30
Zarządzanie finansami zawodowych klubów sportowych
- Źródła finansowania zawodowych klubów sportowych
- Tworzenie strategii sponsoringowej dla klubu sportowego
- Analiza sprawozdania przedsiębiorstwa sportowego
- Ocena strategii budowy wartości przedsiębiorstwa sportowego
- Podatki w sporcie
MODUŁ 4: ZARZĄDZANIE IMPREZAMI SPORTOWO-REKREACYJNYMI
15.10.2024, 18:00-19:30
Organizacja i zarządzanie imprezami sportowo-rekreacyjnymi
- Rodzaje imprez
- Planowanie
- Budżet
- Współpraca sponsoringowa, rozliczenie i sprawozdanie finansowe z imprezy sportowo-rekreacyjnej
- Działania w zakresie realizacji
- Praca społeczna i wolontariat
- Logistyka eventowa
- Bezpieczeństwo imprez sportowych
17.10.2024, 18:00-19:30
Promocja imprez sportowo-rekreacyjnych
- Wybór kanałów marketingowych
- Strategia marketingowa
- Promocja w mediach społecznościowych
- Współpraca promocyjna z partnerami medialnymi i sponsorami
- Reklamy tradycyjne – billboardy, plakaty, prasa, telewizja
- Analiza efektywności działań promocyjnych
Co o nas mówią
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.