Zarządzanie w sporcie – kurs online | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Zarządzanie w sporcie

Daty: 10 września –
17 października
Czas trwania: 12 zajęć 6 tygodni
Paulina Wójtowicz,
managerka sportowa
general manager Igi Świątek (2019-2023)
lector photo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

ZBUDUJ SILNĄ MARKĘ SPORTOWCA, KLUBU LUB PRODUKTU SPORTOWEGO

Nauczysz się nawiązywać współpracę ze sportowcami, klubami sportowymi i sponsorami. Dowiesz się, jak budować wizerunek w branży sportowej oraz jak radzić sobie z kryzysami PR-owymi. Zrozumiesz specyfikę marketingu sportowego, różnych kanałów komunikacji oraz budowania relacji z mediami. Poznasz sposoby pozyskiwania finansowania od sponsorów i z grantów.
 

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • MANAGEREM KLUBU SPORTOWEGO

    Zdobędziesz praktyczne umiejętności i wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu i działań PR-owych na rzecz swojego klienta. Dowiesz się, jak skutecznie pozyskiwać sponsorów, zarówno prywatnych, jak i samorządowych.

  • TRENEREM, SPORTOWCEM LUB OSOBĄ CHCĄCĄ ZOSTAĆ MANAGEREM SPORTOWYM

    Na kursie rozszerzysz kompetencje zawodowe, dzięki czemu z łatwością połączysz ścieżkę kariery sportowej i managerskiej. Poznasz zakres odpowiedzialności managera sportu, zasady etyki oraz regulacje prawne działalności sportowej.

  • WŁAŚCICIELEM FIRMY

    Zdobędziesz nowe kompetencje, dzięki którym rozwiniesz biznes w branży sportowej. Dowiesz się, jak efektywnie zarządzać karierą klienta, dbać o marketing oraz jak pozyskiwać sponsorów. Poznasz branżę oraz prawne i logistyczne aspekty pracy.

NA KURSIE DOWIESZ SIĘ, JAK ZARZĄDZAĆ:

  1. KARIERĄ SPORTOWCA

    Poznasz sprawdzone praktyki kierowania rozwojem wizerunkowym zawodnika. Dowiesz się, o co należy zadbać przy podpisywaniu kontraktu oraz jak efektywnie budować relacje z mediami.

  2. ORGANIZACJAMI SPORTOWYMI

    Poznasz struktury organizacyjne oraz metody zarządzania nimi. Dowiesz się, skąd pozyskiwać fundusze na dalszy rozwój oraz jak budować strategie sponsoringowe.

  3. IMPREZAMI SPORTOWO-REKREACYJNYMI

    Dowiesz się, jak przygotować imprezę sportowo-rekreacyjną pod kątem logistycznym oraz jak zaplanować jej budżet. Poznasz możliwości dostępnych kanałów marketingowych oraz metody analizy efektywności działań promocyjnych.

PROWADZĄCA

Paulina
Wójtowicz

  • Sport managerka z 12-letnim doświadczeniem w branży
  • General Manager Igi Świątek w latach 2019-2023, odpowiedzialna za zdobycie kontraktów ze sponsorami takimi jak: Rolex, PZU, Xiaomi, Tecnifibre, Oshee. Obsługiwała też kontrakt z Asics
  • Managerka sportowców indywidualnych oraz organizacji sportowych; aktualnie prowadzi na wyłączność m. in. Ksawerego Masiuka, Magdę Łuczak, Krzysztofa i Michała Chmielewskich, a także Polski Związek Pływacki
  • Właścicielka sportowej agencji managerskiej odpowiedzialnej za działania marketingowe, PR-owe, pozyskiwanie sponsorów oraz negocjacje
  • Uzyskała licencję do jedynego w Polsce turnieju tenisowego rangi WTA 250

PROGRAM KURSU

MODUŁ 1: WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA SPORTEM

01

10.09.2024, 18:00-19:30

Organizacja sportu w Polsce

  • Rodzaje organizacji sportowych
  • Sektor publiczny, prywatny i dobrowolny w zarządzaniu sportem
  • Zarządzanie publicznymi instytucjami sportowymi
  • Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych związanych ze sportem
  • Rynek sportu
  • Komercjalizacja sportu
  • Igrzyska olimpijskie jako przedsięwzięcie biznesowe
02

12.09.2024, 18:00-19:30

Prawne i etyczne wyzwania sportu

  • Zakres odpowiedzialności managera sportu
  • Zasady etyki sportowej
  • Umowy i kontrakty
  • Ubezpieczenie odpowiedzialności sportowej
  • Prawne aspekty dopingu
  • Zakłady bukmacherskie
  • Odpowiedzialność karna w sporcie
  • Rozwiązywanie sporów powstałych w ramach działalności sportowej
03

17.09.2024, 18:00-19:30

Finansowanie sportu

  • Źródła finansowania sportu
  • Przychody, wydatki, budżetowanie i alokacja środków
  • Sprawozdania finansowe
  • Wynagrodzenia zawodników, koszty i podział zysków
  • Sponsoring
  • Kwestie podatkowe
04

19.09.2024, 18:00-19:30

Marketing w sporcie

  • Marketing sportu a marketing przez sport
  • Specyfika marketingu sportu – sport jako produkt
  • Analiza rynku
  • Marketing mix w sporcie: marka, wartość, dystrybucja, cena
05

24.09.2024, 18:00-19:30

Komunikacja marketingowa i PR w sporcie

  • Projektowanie spójnej komunikacji marketingowej
  • Rola mediów i rzecznika prasowego w budowaniu PR
  • Narzędzia i kanały komunikacji marketingowej w sporcie
  • Media społecznościowe
  • PR w sytuacjach kryzysowych

MODUŁ 2: ZARZĄDZANIE KARIERĄ SPORTOWCA INDYWIDUALNEGO

06

26.09.2024, 18:00-19:30

Rozpoczynanie współpracy z zawodnikiem indywidualnym

  • Kariera w ujęciu sportowym
  • Rola managera w zarządzaniu karierą sportowca
  • Pozyskiwanie sportowców do współpracy
  • Rozpoczęcie współpracy i podpisanie kontraktu
  • Analiza sytuacji zawodnika – analiza obecnych kontraktów, wizerunku i finansów
07

01.10.2024, 18:00-19:30

Zarządzanie karierą indywidualnego sportowca

  • Prowadzenie kalendarza – aranżowanie spotkań
  • Coaching sportowy
  • Sponsoring
    • Sponsoring a kontrakty reklamowe
    • Tworzenie strategii sponsoringowej
    • Pozyskiwanie sponsorów do współpracy
    • Ustalanie zasad współpracy
08

03.10.2024, 18:00-19:30

Budowanie marki osobistej sportowca

  • Przygotowanie strategii wizerunkowej
  • Prowadzenie mediów społecznościowych sportowca
  • Budowanie relacji z mediami
  • Przygotowanie medialne sportowca

MODUŁ 3: ZARZĄDZANIE ORGANIZACJAMI SPORTOWYMI

09

08.10.2024, 18:00-19:30

Zarządzanie klubem sportowym

  • Rola managera w klubie sportowym
  • Zarządzanie operacyjne
  • Struktury organizacyjne
  • Sport kwalifikowany a powszechny
  • Zarządzanie związkiem sportowym
  • Zarządzanie ligą zawodową
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubie sportowym
  • Zarządzanie wizerunkiem zawodowych klubów sportowych
10

10.10.2024, 18:00-19:30

Zarządzanie finansami zawodowych klubów sportowych

  • Źródła finansowania zawodowych klubów sportowych
  • Tworzenie strategii sponsoringowej dla klubu sportowego
  • Analiza sprawozdania przedsiębiorstwa sportowego
  • Ocena strategii budowy wartości przedsiębiorstwa sportowego
  • Podatki w sporcie

MODUŁ 4: ZARZĄDZANIE IMPREZAMI SPORTOWO-REKREACYJNYMI

11

15.10.2024, 18:00-19:30

Organizacja i zarządzanie imprezami sportowo-rekreacyjnymi

  • Rodzaje imprez
  • Planowanie
  • Budżet
  • Współpraca sponsoringowa, rozliczenie i sprawozdanie finansowe z imprezy sportowo-rekreacyjnej
  • Działania w zakresie realizacji
  • Praca społeczna i wolontariat
  • Logistyka eventowa
  • Bezpieczeństwo imprez sportowych
12

17.10.2024, 18:00-19:30

Promocja imprez sportowo-rekreacyjnych

  • Wybór kanałów marketingowych
  • Strategia marketingowa
  • Promocja w mediach społecznościowych
  • Współpraca promocyjna z partnerami medialnymi i sponsorami
  • Reklamy tradycyjne – billboardy, plakaty, prasa, telewizja
  • Analiza efektywności działań promocyjnych

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu.

Pole obowiązkowe
Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.
Więcej informacji