Przedstawiciel handlowy w branży farmaceutycznej
Dowiedz się, jak sprzedawać produkty farmaceutyczne
DATY:
11 września – 23 października
CZAS TRWANIA:
7 TYGODNI
PONIEDZIAŁKI I ŚRODY
18:00-19:30
Na naszym kursie poznasz specyfikę pracy przedstawiciela w firmie farmaceutycznej, co ułatwi ci zmianę branży i wdrożenie się do nowego środowiska. Dowiesz się też, jak powinna wyglądać skuteczna rozmowa handlowa z przedstawicielem apteki. Zaczniesz wykorzystywać techniki negocjacyjne, język korzyści i poznasz metody budowania relacji z klientem. Poruszymy również temat monitorowania działań konkurencji i tworzenia atrakcyjnych ofert handlowych.
Podczas kursu stworzysz historię produktu OTC, ofertę z wyliczeniami narzutu i marży oraz plan wprowadzenia nowego produktu do aptek.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
SPRZEDAWCĄ SPOZA BRANŻY FARMACEUTYCZNEJ
Dowiesz się, jak wygląda branża farmaceutyczna. Poznasz podstawowe produkty lecznicze oraz terminologię, aby budować wizerunek eksperta i przeprowadzać merytoryczne rozmowy sprzedażowe z przedstawicielami aptek. Poznasz też regulacje oraz wymogi prawne obowiązujące w branży farmaceutycznej.
-
PRZEDSTAWICIELEM HANDLOWYM W BRANŻY FARMACEUTYCZNEJ Z NIEWIELKIM DOŚWIADCZENIEM
Poprawisz swoje umiejętności sprzedażowe i poznasz nowe techniki efektywnego zarządzania i planowania pracy w terenie. Zaczniesz lepiej rozumieć swoich klientów, budować z nimi relacje oraz dostosowywać ofertę do ich indywidualnych potrzeb. Nauczysz się korzystać z technik sprzedażowych w celu osiągnięcia lepszych wyników.
-
Przedsiębiorcą z branży farmaceutycznej
Będziesz lepiej określać cele sprzedażowe i zaczniesz monitorować oraz analizować wyniki pracy sprzedawców. Wykorzystasz do tego systemy pomiarowe oraz narzędzia analityczne. Będziesz budować strategie promocyjne, motywować zespół, analizować konkurencję i zarządzać długofalowymi relacjami z klientami.
-
OSOBĄ ZARZĄDZAJĄCĄ ZESPOŁEM
Prowadzisz zespół i zależy ci, aby pracownicy osiągali coraz lepsze wyniki? Zadbaj o ich rozwój i zainwestuj w ten lub inny dowolny kurs Laby. Kliknij tutaj i wypełnij krótki formularz, aby poznać szczegóły specjalnej oferty dla firm.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
-
Specyfika pracy sprzedawcy farmaceutycznego Dowiesz się, jak na co dzień wygląda praca przedstawiciela w branży farmaceutycznej i z jakimi wyzwaniami się mierzy. Nasz wykładowca opowie również o funkcjach i stanowiskach w aptekach oraz jaka jest rola i udział poszczególnych segmentów w rynku aptecznym.
-
Przygotowanie do pracy w terenie Nauczysz się planować pracę i budować atrakcyjne oferty, które są lepsze od tego, co proponuje konkurencja. Poznasz również narzędzia pomocne w codziennej pracy przedstawiciela handlowego w branży farmaceutycznej.
-
Techniki sprzedaży w branży farmaceutycznej Dowiesz się, jak prezentować klientowi ofertę, pokonywać jego obiekcje oraz prowadzić skuteczne negocjacje cenowe. Podczas zajęć poznasz lepiej proces zamykania sprzedaży i przygotujesz ofertę zimową na nadchodzący sezon dla przykładowego klienta.
PROWADZĄCY
Szymon
Krupka
- Key Account Manager w Johnson & Johnson
- Ma ponad 11-letnie doświadczenie w sprzedaży produktów farmaceutycznych
- Przez lata kariery tworzył i zarządzał odnoszącym sukcesy zespołem sprzedażowym przedstawicieli farmaceutycznych
- Odpowiada za współpracę z największymi sieciami farmaceutycznymi w Polsce oraz sprzedaż internetową
PROGRAM KURSU
Środa 11 września, 18:00-19:30
Specyfika pracy przedstawiciela w firmie farmaceutycznej
- Niezbędne kompetencje, rola przedstawiciela w organizacji
- Cele i zadania (KPI)
- Specyfika pracy w korporacji farmaceutycznej
- Funkcje i stanowiska w aptece
Poniedziałek 16 września, 18:00-19:30
Specyfika rynku farmaceutycznego
- Produkty w branży medycznej
- Producenci, dystrybutorzy, łańcuch dostaw
- Rynek aptek w podziale na sieć 100+,40-99, 20-39, 10-19, 5-9 i IND
- Kategoryzacja aptek
- Rola i udział poszczególnych segmentów w rynku aptecznym
Środa 18 września, 18:00-19:30
Przygotowanie do pracy w terenie
- Planowanie pracy
- Budowanie konkurencyjnych ofert
- Praca z danymi
- Narzędzia wykorzystywane w codziennej pracy
Poniedziałek 23 września, 18:00-19:30
Wizyta handlowa
- Etapy wizyty handlowej
- Rozmowa handlowa
- Komunikacja, nawiązywanie relacji, angażowanie w rozmowę
- Wykorzystanie technik negocjacyjnych, języka korzyści, zadawania pytań
- Wizyta „telefoniczna”
- Wizyty podwójne – jak przygotować się do pracy z przełożonym?
Środa 25 września, 18:00-19:30
Budowanie relacji z klientem/farmaceutą
- Edukacja – jak skutecznie rozmawiać o produkcie?
- Rodzaje szkoleń w aptekach i formy monitorowania rekomendacji
- Techniki budowania wiarygodności handlowca
- Budowanie długofalowego planu współpracy z klientem
Poniedziałek 30 września, 18:00-19:30
Warsztat technik sprzedażowych w branży farmaceutycznej
- Prezentacja oferty
- Pokonywanie obiekcji, negocjacje cenowe
- Zamykanie sprzedaży
Środa 2 października, 18:00-19:30
Współpraca z klientami – kwestie finansowe i prawne
- Etyczne i prawne aspekty współpracy
- Tworzenie kontraktów
- Kluczowe parametry, trendy rynkowe
- Obieg faktur i rozliczeń z klientami, czyli jak zapewnić sobie spokój, gdy audyt pojawi się w firmie
Poniedziałek 7 października, 18:00-19:30
Marketing farmaceutyczny w praktyce
- Regulacje dla działań promocyjnych w branży farmaceutycznej
- Strategie marketingowe, narzędzia i techniki promocji
- Wprowadzanie nowego produktu
- Jak monitorować i reagować na zmiany rynkowe oraz działania konkurencji?
Środa 9 października, 18:00-19:30
Ekspozycja produktów i merchandising
- Zasady budowania ekspozycji i widoczności w aptece, podział apteki na strefy
- Czy warto inwestować w ekspozycję produktów?
- Materiały POS
- Skuteczność ekspozycji/wizualizacji na przykładach z różnych aptek
Poniedziałek 14 października, 18:00-19:30
E-commerce w branży farmaceutycznej
- Zasady działania aptek internetowych
- Segmentacja klientów aptek internetowych
- Narzędzia oraz formy współpracy w ramach e-commerce
Środa 16 października, 18:00-19:30
Strategiczne planowanie działań rynkowych
- Monitorowanie działań konkurencji oraz rynku
- Zarządzanie zmianą, czyli jak odnaleźć się na rynku, który zmienia się bardzo dynamicznie a wraz z nim nasza organizacja
- Przygotowanie strategii i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom rynku
Poniedziałek 21 października, 18:00-19:30
Etapy i formy rekrutacji oraz onboarding
- Ćwiczenia rekrutacyjne, assessment, zadania indywidualne
- Budowanie CV przedstawiciela farmaceutycznego
- Wynagrodzenia i systemy bonusowe
Środa 23 października, 18:00-19:30
Planowanie kariery w branży farmaceutycznej
- Development plan (plus omówienie funkcji takich jak: KAM, KAS, Marketing, BI)
- Przygotowanie do rozmów rocznych
- Test myślenia lateralnego
Co o nas mówią
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu.