Kurs
online

Strategic Marketing

Zbuduj strategię komunikacji marki pod okiem Magdaleny Wieczorek, Head of Marketing w Henkel Poland. Podczas kursu nauczysz się precyzyjnie określać grupę docelową i analizować jej preferencje. Krok po kroku stworzysz kompleksowy plan komunikacji i nauczysz się kreować treści, które przyciągną uwagę oraz skłonią do działania. Poznasz również metody i narzędzia wykorzystywane do skutecznego pomiaru efektywności działań marketingowych.
Stworzysz zrównoważoną strategię marketingową na podstawie modelu biznesowego twojej firmy oraz nauczysz się wpływać na brand equity
Przeprowadzisz pełną analizę rynku, trendów, grupy docelowej i konkurencji, która pozwoli ci obrać odpowiedni kierunek rozwoju i skalowania biznesu
Zwiększysz poziom lojalności klientów i obniżysz koszt dotarcia do nich dzięki precyzyjnemu określeniu grup docelowych oraz technikom segmentacji i pozycjonowania
Poznaj swoją nową wykładowczynię:
Magdalena Wieczorek
Dyrektor Marketingu w Schwarzkopf Professional
Jest laureatką prestiżowych nagród Henkel Polska Award za najlepszy projekt w dziedzinie zrównoważonego rozwoju 2021 oraz digitalizacji 2018, 2019.
Jest ekspertką w tworzeniu strategii zrównoważonego marketingu oraz określaniu Brand Purpose, czyli sensu istnienia marki.
Wspiera firmy w rozwoju, dzięki wykorzystaniu strategicznego modelu marketingowego, opartego na ich modelu biznesowym, przewadze konkurencyjnej, wartościach dla klienta i kulturze organizacyjnej.
Nasze podejście – ​​dać ci nie tylko wiedzę, ale i praktyczne umiejętności, które zaczniesz wykorzystywać w codziennej pracy już w trakcie kursu, i które pomogą ci zrealizować zawodowe cele.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Analiza otoczenia biznesowego
Nauczysz się analizować konkurencję i rynek, biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu, rentowność i czynniki efektywności. Dowiesz się, jak analiza trendów może wpłynąć na budowanie strategii.
Segmentacja i pozycjonowanie
Dowiesz się, dlaczego segmentacja jest kluczem do stworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej firmy. Będziesz wiedział, jak uszeregować poszczególne segmenty według pierwszeństwa i poznasz model Product Service Positioning Matrix (PSP).
Tworzenie wartości
Opanujesz tajniki tworzenia wartości klienta i wartości organizacji. Nauczysz się oceniać skuteczność i mierzyć wyniki strategicznych działań marketingowych w firmie.
Opracowanie strategii
Dzięki kursowi stworzysz zrównoważoną strategię marketingową dla swojej organizacji. W trakcie zajęć samodzielnie zbudujesz poszczególne elementy nowej strategii, bazując na feedbacku od eksperta i wymianie doświadczeń z innymi uczestnikami.
Zaczynamy:
26 marca
Czas trwania:
12 zajęć
6 tygodni
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Z ich pomocą poznasz i nauczysz się korzystać z narzędzi niezbędnych w marketingu strategicznym.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji. 
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Marketing w funkcji zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa
26 Marca 18:30-20:00 Wtorek
  • - Zarządzanie marketingiem
  • - Marketing w procesie tworzenia wartości
  • - Marketing jako centralna funkcja w przedsiębiorstwie
Zajęcia nr 2.
Planowanie marketingowe
28 Marca 18:30-20:00 Czwartek
  • - Marketing Management w perspektywie modelu G-STICK
  • - Struktura i proces tworzenia planu marketingowego
Zajęcia nr 3.
Analiza środowiska biznesowego: analiza konkurencji
02 Kwietnia 18:30-20:00 Wtorek
  • - Identyfikacja konkurencji
  • - Analiza mocnych i słabych stron konkurencji na podstawie zasobów i kompetencji
  • - Analiza strategii konkurencji
Zajęcia nr 4.
Analiza środowiska biznesowego: analiza rynku i analiza trendów
04 Kwietnia 18:30-20:00 Czwartek
  • - Wymiary analizy rynku
  • - Trendy rynkowe, technologiczne i konsumenckie
Zajęcia nr 5.
Analiza wewnętrzna i strategia rozwoju firmy
09 Kwietnia 18:30-20:00 Wtorek
  • - Analiza finansowa w obszarze sprzedaży i profitowości
  • - Analiza efektywności przedsiębiorstwa
Zajęcia nr 6.
Segmentacja i pozycjonowanie
11 Kwietnia 18:30-20:00 Czwartek
  • - Proces strategicznej identyfikacji grupy docelowej klientów
  • - Jak nadawać priorytety poszczególnym segmentom
Zajęcia nr 7.
Propozycja wartości klienta
16 Kwietnia 18:30-20:00 Wtorek
  • - Proces tworzenia wartości. Jak grupować wartości
  • - Definiowanie Points of Difference i Points of Parity
  • - Tworzenie zrównoważonej przewagi konkurencyjnej
Zajęcia nr 8.
Tworzenie wartości organizacji
18 Kwietnia 18:30-20:00 Czwartek
  • - Wartość monetarna a wartość strategiczna
  • - Key Performance Metrics: ilościowe określenie rezultatów działań strategicznego marketingu w organizacji
Zajęcia nr 9.
Zrównoważony Marketing
23 Kwietnia 18:30-20:00 Wtorek
  • - Proces kreowania wartości marki dla przedsiębiorstwa
  • - Budowanie procesu strategicznego zarządzania marką
Zajęcia nr 10.
Budowanie i zarządzanie wartością marki (Brand Equity)
25 Kwietnia 18:30-20:00 Czwartek
  • - Proces kreowania wartości marki dla przedsiębiorstwa
  • - Budowanie procesu strategicznego zarządzania marką
Zajęcia nr 11.
Budowanie i zarządzanie wartością marki (Brand Equity)
30 Kwietnia 18:30-20:00 Wtorek
  • - Przegląd wybranych case studies (warsztaty)
Zajęcia nr 12.
Projektowanie Modelu Biznesowego w perspektywie Strategicznego Marketingu
07 Maja 18:30-20:00 Wtorek
  • - Sposoby kreowania wartości przez przedsiębiorstwo w określonym rynku
  • - Tworzenie mapy wartości
 
Uzyskaj informacje
Wypełnij formularz, aby zarejestrować się na kurs. Nasz konsultant ds. edukacji skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.
Pole obowiązkowe
 

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Uzyskaj informacje