Marketing w sektorze medycznym
12 zajęć
6 tygodni
Dyrektorka marketingu w SiDLY Healthcare
Twórz strategie marketingowe, badaj potrzeby klientów, buduj silny wizerunek placówki medycznej.
Opanuj marketingowe know-how w sektorze medycznym i zwiększ rozpoznawalność oraz zaufanie placówki lub specjalisty. Zdobądź wiedzę marketingową, która pozwoli ci świadomie kształtować wizerunek, poprawi reputację i zwiększy zaufanie wśród pacjentów. Naucz się dobierać właściwe kanały komunikacyjne zgodnie z obowiązującymi regulacjami.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
SPECJALISTĄ MARKETINGU
Poznasz specyfikę marketingu usług medycznych oraz elementy odróżniące go od innych branż. Dowiesz się, jakich marketingowych narzędzi używać w zależności od potrzeb i jak robić to zgodnie z prawem. Ten kurs to dobre wprowadzenie do pracy w branży medycznej.
-
MANAGEREM PLACÓWKI MEDYCZNEJ
Nauczysz się wykorzystywać narzędzia marketingowe, które zwiększą rozpoznawalność i zaufanie do promowanej placówki medycznej. Zbudujesz strategię marketingową oraz dowiesz się, jak dobrać kanały marketingowe adekwatne do działalności medycznej.
-
WŁAŚCICIELEM PLACÓWKI MEDYCZNEJ
Zyskasz marketingowe know-how, które wykorzystasz przy budowaniu świadomego wizerunku swojej placówki. Zadbasz o poprawę reputacji, zwiększenie rozpoznawalności i zaufania wśród pacjentów. Nauczysz się dobierać odpowiednie kanały komunikacyjne, które trafią do właściwych odbiorców.
-
LEKARZEM LUB OSOBĄ PROWADZĄCĄ SAMODZIELNĄ PRAKTYKĘ
Dowiesz się, jak efektywnie zarządzać własnym wizerunkiem, korzystając z różnych kanałów promocji. Nauczysz się budować relacje z pacjentami oraz zarządzać ich doświadczeniem.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
-
SILNA MARKA Dowiesz się, na co warto zwrócić uwagę podczas budowania wizerunku marki zarówno specjalisty, jak i placówki medycznej. Poznasz dobre praktyki stosowane w branży oraz wykonasz analizę wewnętrzną i zewnętrzną organizacji, z których praktyczne wnioski wykorzystasz w codziennej pracy.
-
ZAUFANIE I LOJALNOŚĆ Poznasz zalety i zasady budowania zaufania i lojalności względem placówki/specjalisty, co wykorzystasz w tworzeniu strategii pozyskiwania klientów. Dowiesz się, jak badać i analizować doświadczenie pacjentów oraz monitorować ich satysfakcję z usługi.
-
STRATEGIA MARKETINGOWA USŁUG MEDYCZNYCH Przygotujesz plan działań marketingowych, dzięki czemu wyznaczysz długofalowe cele strategiczne. Nauczysz się wyznaczać wskaźniki KPI oraz monitorować efektywność podjętych działań.
PROWADZĄCA
Kamila
Krzak
- Od 10 lat wspiera firmy i placówki medyczne w działaniach marketingowych, komunikacyjnych oraz operacyjnych
- Dyrektorka marketingu w spółce SiDLY Healthcare realizującej projekty dla Ministerstwa Zdrowia, PZU czy Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z zakresu technologii medycznej wykorzystującej AI
- Organizuje wydarzenia naukowe i konferencje oraz realizuje kampanie marketingowe. Współpracowała z GE Healthcare, Siemens Healthineers Polska oraz Bracco Imaging Polska
- Specjalizuje się w tworzeniu strategii marketingowych zwiększających wydajność procesów biznesowych oraz wprowadzających innowacje
PROGRAM KURSU
wtorek 22 października, 18:30-20:00
Wprowadzenie do marketingu medycznego – specyfika rynku, podstawowe pojęcia, trendy
- Czym jest rynek medyczny?
- Podstawowe pojęcia w kontekście marketingu medycznego
- Medyczny marketing mix
- Trendy polskiego i europejskiego rynku usług medycznych
czwartek 24 października, 18:30-20:00
Budowanie silnej marki w ochronie zdrowia
- Pojęcie marki
- Budowanie marki placówki medycznej
- Profesjonalny wizerunek lekarza – marka osobista, która wzmacnia placówkę
- Przykłady silnych marek placówek medycznych w Polsce
wtorek 29 października, 18:30-20:00
Prawo i etyka w marketingu usług medycznych
- Przepisy prawne regulujące marketing usług medycznych
- Zasady etyki w działalności marketingowej związanej z usługami medycznymi
- Znajdowanie równowagi między obostrzeniami prawnymi a skuteczną promocją
czwartek 31 października, 18:30-20:00
Poznaj pacjenta
- Segmentacja pacjentów
- Kryteria podziału, typologie
- Demografia, potrzeby i preferencje klientów
- Opracowanie person marketingowych pacjentów
wtorek 5 listopada, 18:30-20:00
Diagnoza medyczna i nie tylko. Analiza rynku i organizacji
- Analiza konkurencji i identyfikacja nisz rynkowych
- Analiza wewnętrzna (SWOT)
- Wewnętrzne zasoby jednostki
czwartek 7 listopada, 18:30-20:00
Jak reklamować zdrowie? Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w ochronie zdrowia
- Grupy docelowe a wybór kanału marketingu
- Materiały drukowane
- Materiały online (www, media społecznościowe)
- Content marketing
- Opinie i polecenia – jak pozyskać dobrą opinię?
wtorek 12 listopada, 18:30-20:00
Identyfikacja wizualna – branding usług medycznych
- Identyfikacja wizualna placówki zdrowotnej/specjalisty
- Współpraca z grafikami i agencją
- Budowanie spójnej identyfikacji wizualnej online i offline (reklamy, szyldy, gabinet)
- Rebranding – kiedy warto?
- Dobre i złe praktyki w zakresie identyfikacji wizualnej
czwartek 14 listopada, 18:30-20:00
Wejdź w buty pacjenta – ścieżka decyzyjna pacjenta
- Czym jest ścieżka decyzyjna pacjenta?
- Mapowanie punktów styku z placówką medyczną i lekarzem
- Rozwidlenia, przeszkody, droga na skróty
wtorek 19 listopada, 18:30-20:00
Doświadczenie pacjenta. Jak budować zaufanie i lojalność?
- Strategie pozyskiwania pacjentów
- Analiza doświadczeń i badanie satysfakcji pacjentów
- Opracowanie strategii komunikacji z pacjentami
- Rekonstrukcja i projektowanie doświadczenia pacjenta
- Standardy obsługi (rejestrator-pacjent, lekarz-pacjent)
- Trudna rozmowa. Przykłady dobrych praktyk
wtorek 26 listopada, 18:30-20:00
Brak planowania to planowanie niepowodzeń. Planowanie kampanii reklamowej
- Cele kampanii
- Budżet
- Dobór kanałów marketingowych pod kątem grup docelowych
czwartek 28 listopada, 18:30-20:00
Czy lekarz potrzebuje PR-owca? Strategia PR w ochronie zdrowia
- PR a marketing medyczny
- Strategia wizerunkowa placówki medycznej/specjalisty
- Analiza ryzyka wizerunkowego
- Kryzys wizerunkowy – jak sobie radzić?
wtorek 3 grudnia, 18:30-20:00
Recepta na strategię marketingową usług medycznych
- Elementy strategii marketingowej
- Wyznaczanie celów długofalowych strategii
- Monitorowanie efektywności strategii marketingowej (KPI, wskaźniki)
Co o nas mówią
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.