Pierwsze stanowisko kierownicze
9 tygodni
12 zajęć
Chief of Staff w sektorze ETP w Deloitte
NAUCZ SIĘ EFEKTYWNIE ZARZĄDZAĆ ZESPOŁEM I BUDOWAĆ RELACJE Z JEGO CZŁONKAMI
Oprócz licznych warsztatów oraz materiałów dodatkowych umożliwiających samokształcenie i autodiagnozę, możesz wziąć udział w godzinnej indywidualnej sesji coachingu z lektorką.
Zarządzasz swoim pierwszym zespołem i chcesz uniknąć często popełnianych błędów? Na kursie dowiesz się, jak delegować zadania, rozmawiać z pracownikami, motywować ich do działania oraz zarządzać wydajnością zespołu. Poznasz tajniki komunikacji NVC, dzięki którym zaczniesz budować przywództwo oparte na szacunku i zrozumieniu potrzeb członków zespołu.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
MANAGEREM LUB TEAM LEADEREM Z NIEWIELKIM DOŚWIADCZENIEM
Naucz się zarządzania talentami, delegowania zadań i prowadzenia rozmów feedbackowych oraz 1:1. Zacznij efektywnie zarządzać czasem i buduj autorytet lidera, który jest częścią zespołu.
-
WŁAŚCICIELEM NOWEJ FIRMY LUB STARTUPU
Zdobądź umiejętności liderskie i świadomie zarządzaj zespołem specjalistów. Buduj wizerunek i kulturę organizacyjną firmy oraz zyskaj świadomość procesów grupowych. Twórz relacje i motywuj pracowników.
-
SPECJALISTĄ PRZYGOTOWUJĄCYM SIĘ DO AWANSU NA STANOWISKO KIEROWNICZE
Przygotuj się do wyzwań wynikających z nowej roli i zyskaj narzędzia pomocne w zarządzaniu zespołem, w którym często znajdują się dotychczasowi współpracownicy. Wypracuj mindset lidera i zacznij myśleć o sobie jak o przewodniku, a nie przywódcy.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
-
BUDOWANIE AUTORYTETU
Użyj inteligencji emocjonalnej w praktyce i wykorzystają ją do zmierzenia się z trudnymi sytuacjami na stanowisku managerskim. Określ swoją misję, wizję i wartości jako lidera zespołu. Poznaj kluczowe kompetencje miękkie i stwórz własną strategię lidera.
-
BUDOWANIE ZESPOŁU
Dowiedz się, na co zwracać uwagę przy doborze członków zespołu i jak pracować z przedstawicielami różnych pokoleń. Poznaj cykl życia zespołu, jego dynamikę rozwoju oraz zasady i etapy tworzenia wydajnego teamu.
-
KOMPETENCJE LIDERA
Naucz się wyznaczać realistyczne cele oraz delegować zadania tak, aby efektywnie wykorzystywać czas swój i pracowników. Zacznij stosować sprawdzone techniki wspierające komunikację z podwładnymi.
PROWADZĄCA
Agata Jacel
- Chief of Staff w sektorze ETP w Deloitte
- Opracowuje szczegółowe plany wdrożenia nowych rozwiązań technologicznych, bazując na analizie potrzeb biznesowych
- Prowadzi szkolenia dla pracowników, zapewniając im niezbędne kompetencje do efektywnego korzystania z nowych narzędzi i procedur
- Analizuje dane, aby identyfikować możliwości poprawy efektywności procesów, co przekłada się na ich większą skuteczność
- Certyfikaty i szkolenia:
- Agile PM
- NVC Need Based Coaching
- CoachWise Advanced Program
- DiSC Trainer & Facilitator
PROGRAM KURSU
Środa 4 grudnia, 18:30-20:00
Transformacja z członka zespołu w managera
- Analiza nowej sytuacji biznesowej: jak przejść przez transformację swojej pozycji zawodowej?
- Rola managera i kluczowych obowiązków – omówienie możliwych wariantów dostępnych w organizacjach
- Kodeks pracy a rola managera: formy zatrudnienia, ograniczenia, nagany itp.
- Identyfikacja i analiza kluczowych umiejętności managerskich
- Manager, lider, szef – różnice między zarządzaniem a przywództwem
- Personal branding
Poniedziałek 9 grudnia, 18:30-20:00
Skuteczna komunikacja
- Techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej
- Wprowadzenie do komunikacji bez przemocy
- Wprowadzenie do udzielania informacji zwrotnej: czym jest i jakie może przybrać formy?
- Najczęstsze błędy w komunikacji
Środa 11 grudnia, 18:30-20:00
Rola lidera w pracy z zespołem
- Budowanie zaufania i empatii w relacjach z zespołem – wprowadzenie do inteligencji emocjonalnej
- Definiowanie oczekiwań względem członków zespołu
- Tworzenie wizji zespołu i budowanie wspólnego celu
- Prezentacja siebie jako managera-lidera przed zespołem
- Narzędzia umożliwiające poznanie członków zespołu i tego, jakie role przyjmują w grupie
- Ćwiczenie z definiowaniem swoich wartości osobistych i liderskich
Poniedziałek 16 grudnia, 18:30-20:00
Rekrutacja i budowanie zespołu
- Kultura i dynamika zespołu
- Jak przygotować się do rekrutacji i przeprowadzić ją sprawnie i efektywnie
- Wprowadzenie do zarządzania zespołami wielopokoleniowymi
- Jak tworzyć zespół z uwzględnieniem talentów poszczególnych jego członków?
- Jak budować wartości zespołu, by wspierały strategię rozwoju firmy?
- Wsparcie rozwoju talentów na przykładzie testu Gallupa
Środa 18 grudnia, 18:30-20:00
Motywowanie zespołu cz. 1
- Zrozumienie potrzeb i motywacji pracowników. Wprowadzenie do teorii o potrzebach i technik ich realizacji na podstawie NVC
- Zastosowanie różnorodnych technik motywacyjnych: docenianie, nagradzanie, oferowanie rozwoju zawodowego
Poniedziałek 13 stycznia, 18:30-20:00
Motywowanie zespołu cz. 2
- Omówienie modelu Kena Blancharda
- Wprowadzenie do techniki instant motivation
- Prezentacja arkusza oceny zaangażowania i motywacji w pracy
- Studium przypadku: analiza skutecznych strategii motywacyjnych
- Plan rozwoju pracownika, wprowadzenie do możliwości kształtowania ścieżki pracownika z uwzględnieniem osobistych aspiracji
Środa 15 stycznia, 18:30-20:00
Przewodzenie zespołom. Trening umiejętności liderskich
- Kluczowe kompetencje miękkie (asertywność, aktywne słuchanie itp.)
- Budowanie autorytetu formalnego i nieformalnego
- Reguły wywierania wpływu
- Strategia lidera
- Warsztat: lider w trudnej sytuacji
Poniedziałek 20 stycznia, 18:30-20:00
Zarządzanie czasem i delegowanie zadań
- Zarządzanie czasem: planowanie, priorytetyzacja i efektywne wykorzystanie czasu (Matryca Eisenhowera)
- Work-life balance
- Techniki zarządzania zadaniami
Środa 22 stycznia, 18:30-20:00
Sztuka udzielania informacji zwrotnej
- Rodzaje informacji zwrotnej (korekcyjna, stabilizująca, motywacyjna itp.)
- Metody udzielania informacji zwrotnej: SPINKA, FUKO, GOLD, KANAPKA
- Jak prowadzić rozmowy 1:1
- Rozwiązanie umowy z pracownikiem jako szczególny rodzaj rozmowy feedbackowej
Poniedziałek 27 stycznia, 18:30-20:00
Zarządzanie wydajnością zespołu
- Ustalanie celów wydajnościowych i monitorowanie postępów
- Techniki zarządzania celami
- Zarządzanie zespołami wirtualnymi
- Ocena osiągnięć pracowników i zapewnienie ich efektywności
- Studium przypadku: strategie zarządzania wydajnością zespołu
Środa 29 stycznia, 18:30-20:00
Zarządzanie konfliktami
- Rozpoznawanie i analiza konfliktów w miejscu pracy
- Techniki skutecznego rozwiązywania sporów i mediacji
- Wprowadzenie do teorii mediacji i kręgów naprawczych
- Warsztat praktyczny: praca nad scenariuszami konfliktów i wchodzenie w rolę mediatora
Poniedziałek 3 lutego, 18:30-20:00
Skuteczne prowadzenie spotkań
- Planowanie i przygotowanie do spotkań
- Techniki moderowania dyskusji i utrzymania efektywnej interakcji
- Narzędzia wspomagające generowanie pomysłów
- Omówienie przykładu organizacji pracy – roli Release Train Engineer w SAFe®
Co uczestnicy mówią o naszych kursach?
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu.