Marketing w branży sportowej – kurs online | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Marketing w branży sportowej

Czas trwania: 3.12.2024-23.01.2025
12 zajęć
6 tygodni
Wykładowca: Łukasz Brylski
International Brand Manager w EA,
ex-Marketing Manager w PZPN
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

POZNAJ SPECYFIKĘ BRANŻY SPORTOWEJ I TWÓRZ SKUTECZNE STRATEGIE MARKETINGOWE

Na kursie nauczysz się nawiązywać współpracę ze sportowcami, klubami sportowymi i sponsorami. Dowiesz się, jak budować wizerunek w branży sportowej oraz radzić sobie z kryzysami PR-owymi. Zrozumiesz specyfikę marketingu sportowego, różnych kanałów komunikacji oraz budowania relacji z mediami. Poznasz sposoby pozyskiwania finansowania od sponsorów i z grantów.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • Specjalistą ds. marketingu sportu z niewielkim doświadczeniem

    Zyskasz nową wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu i PR. Poznasz różne formy promocji oraz zdobędziesz wiedzę na temat finansowania działalności, współpracy z samorządem lokalnym i sponsorami.

  • Trenerem sportowym

    Zdobędziesz nowe możliwości zawodowe, które można łączyć z pracą trenera. Nauczysz się tworzyć wizerunek drużyny w mediach. Budowanie trwałych relacji z kibicami nie będzie stanowiło dla ciebie problemu.

  • Sportowcem (aktywnym lub kończącym karierę)

    Dowiesz się, jak samodzielnie kreować wizerunek swój lub innego sportowca. Poznasz sposoby na pozyskiwanie kontaktów reklamowych oraz nauczysz się efektywniej zarządzać działaniami marketingowymi.

  • Właścicielem firmy

    Poznasz specyfikę branży sportowej oraz sposoby budowania marki sportowca/klubu/obiektu i prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Dowiesz się, jak współpracować ze sponsorami i promować swój biznes przez sport.

TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY NA KURSIE:

  1. Marketing sportowców, klubów i imprez

    Kurs wprowadzi cię w świat tradycyjnego i cyfrowego marketingu sportu. Poznasz tajniki budowania wizerunku sportowca i klubu oraz relacji z kibicami. Dowiesz się, jak organizować i promować wydarzenia sportowe.

  2. Komunikacja i PR

    Nauczysz się budować spójną tożsamość wizualną i komunikacyjną w sporcie oraz zarządzać PR-em w sytuacjach kryzysowych. Poznasz narzędzia do komunikacji marketingowej i znaczenie rzecznika prasowego.

  3. Sponsoring w sporcie

    Dowiesz się o roli, jaką pełni sponsoring sportu w strategii marketingowej przedsiębiorstw. Poznasz skuteczne sposoby pozyskiwania sponsorów dla organizacji i wydarzeń związanych ze sportem. Opracujesz ofertę sponsoringową dla klubu lub zawodnika.

PROWADZĄCY

Łukasz
Brylski

  • International Brand Manager EE w Electronic Arts
  • Ma ponad 10-letnie doświadczenie jako marketing manager w sporcie
  • Współtwórca i wykonawca strategii marketingowej Polskiego Związku Piłki Nożnej. Manager odpowiedzialny za współpracę ze sponsorami, takimi jak: Fortuna, STS, Leroy Merlin czy Biedronka
  • ex-Branding & Signage Manager – Mistrzostwa Świata FIFA U20 w 2019 roku oraz
  • Ex-Branding & Sponsorship Manager – Mistrzostwa Europy UEFA U21 w 2017 roku
  • Absolwent pierwszej polskiej edycji UEFA Certificate in Football Management (UEFA CFM)

PROGRAM KURSU

01

Wtorek, 3.12.2024, 18:30-20:00

Wprowadzenie do marketingu sportowego

  • Specyfika rynku sportowego w Polsce
  • Podstawowe pojęcia marketingowe: marketing tradycyjny, cyfrowy, lejki, grupy docelowe
  • Marketing sportu a marketing poprzez sport
  • Marketing sportu a marketing usług
  • Marketing mix w sporcie
  • Trendy w sporcie
02

Czwartek, 5.12.2024, 18:30-20:00

Sport jako produkt

  • Specyfika produktu sportowego
  • Cykl życia produktu
  • Zarządzanie produktem sportowym
  • Tworzenie spójnej tożsamości wizualnej i komunikacyjnej
03

Wtorek, 10.12.2024, 18:30-20:00

Sponsoring sportu

  • Sponsoring sportu w strategii marketingowej przedsiębiorstw
  • Planowanie, realizacja i kontrola efektów
  • Zwrot inwestycji sponsoringowych w sporcie
  • Projekt sponsoringowy
  • Sponsoring sportu a aspekty prawne
04

Czwartek, 12.12.2024, 18:30-20:00

Analiza rynku i badania marketingowe w marketingu sportu

  • Metody i narzędzia badawcze w marketingu sportowym
  • Zrozumienie potrzeb i preferencji klientów
  • Analiza konkurencji i identyfikacja nisz rynkowych
05

Wtorek, 17.12.2024, 18:30-20:00

Tworzenie strategii i planu marketingowego

  • Od strategii do realizacji planu marketingowego
  • Ustalenie celów, budżetu i harmonogramu działań
  • Monitorowanie postępów i mierzenie sukcesu
06

Czwartek, 19.12.2024, 18:30-20:00

Marketing klubów sportowych

  • Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w promocji klubów sportowych
  • Współpraca organizacji sportowej z samorządem lokalnym w marketingu sportu
  • Budowanie marki klubu sportowego
  • Budowanie relacji z kibicami klubu, kibice jako element marketingu organizacji
07

Wtorek, 7.01.2025, 18:30-20:00

Marketing sportowców indywidualnych

  • Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w karierze sportowca
  • Budowanie marki i wizerunku sportowca
  • Pozyskiwanie kontraktów reklamowych i sponsorskich ze sportowcem i dla sportowca
08

Czwartek, 9.01.2025, 18:30-20:00

Marketing imprez sportowych

  • Organizacja wydarzeń sportowych jako narzędzie marketingowe
  • Budowanie marki imprezy sportowej
  • Marketing doświadczeń i jego wpływ na budowanie relacji z klientami
  • Marketing międzynarodowych imprez sportowych
09

Wtorek, 14.01.2025, 18:30-20:00

Marketing obiektów sportowych

  • Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w promocji obiektów sportowych
  • Budowa marki obiektu sportowego
10

Czwartek, 16.01.2025, 18:30-20:00

Media i sport

  • Rynek mediów sportowych w Polsce i Europie
  • Strategia marketingowa dla mediów sportowych
  • Media tradycyjne vs. nowe media, rola telewizji, radia, prasy i internetu w sporcie
  • Prawa mediowe i ich wpływ na rozwój sportu
  • Rola social mediów w sporcie
11

Wtorek, 21.01.2025, 18:30-20:00

Komunikacja marketingowa i PR w sporcie

  • Instrumenty komunikacji marketingowej w sporcie
  • Projektowanie zintegrowanej komunikacji marketingowej
  • Budowanie relacji z mediami
  • Rola rzecznika prasowego
  • PR w sytuacjach kryzysowych
12

Czwartek, 23.01.2025, 18:30-20:00

E-sport i grywalizacja

  • Czym jest e-sport?
  • Tradycyjny sport vs e-sport
  • E-sport jako idealne narzędzie marketingowe
  • Nowe sposoby angażowania młodszych kibiców (generacja Z)
  • Grywalizacja jako narzędzie motywacji kibiców/konsumentów wpływające na wzrost przychodów

Co o nas mówią nasi kursanci?

Dawid Pośliński CEO w Selleo

Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.

Piotr Kaczmarczyk Implementation Consultant

Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.

Artur Wojtas Starszy Analityk Biznesowy

Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę

Grzegorz Polak

Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)

Iwona Todorska Kierownik projektu

Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)

Natalia Olszyńska HR Specialist & Recruitment Specialist

Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!

Anna Grabowiec HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o

Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!

Joanna Pośpiech Manager marketingu

Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.

Magda Radzikowska-Buchała Google ⭐⭐⭐⭐⭐

Profesjonalna firma, świetny kurs z Google Ads, materiały. Konkretna wiedza do wykorzystania od razu. Polecam :)

Angelika Kowalik Google ⭐⭐⭐⭐⭐

Bralam udzial w kilku kursach przygotowanych przez szkole LABA - Analityka w marketingu, Marketing Automation i Google Ads Analityk reklamowy - kursy przygotowane bardzo merytorycznie. Jestem bardzo zadowolona i szczerze polecam kursy i szkole LABA!

Dowiedz się więcej

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.

Pole obowiązkowe
Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.
Więcej informacji