Marketing w branży sportowej
12 zajęć
6 tygodni
International Brand Manager w EA,
ex-Marketing Manager w PZPN
POZNAJ SPECYFIKĘ BRANŻY SPORTOWEJ I TWÓRZ SKUTECZNE STRATEGIE MARKETINGOWE
Na kursie nauczysz się nawiązywać współpracę ze sportowcami, klubami sportowymi i sponsorami. Dowiesz się, jak budować wizerunek w branży sportowej oraz radzić sobie z kryzysami PR-owymi. Zrozumiesz specyfikę marketingu sportowego, różnych kanałów komunikacji oraz budowania relacji z mediami. Poznasz sposoby pozyskiwania finansowania od sponsorów i z grantów.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
Specjalistą ds. marketingu sportu z niewielkim doświadczeniem
Zyskasz nową wiedzę z zakresu zarządzania, marketingu i PR. Poznasz różne formy promocji oraz zdobędziesz wiedzę na temat finansowania działalności, współpracy z samorządem lokalnym i sponsorami.
-
Trenerem sportowym
Zdobędziesz nowe możliwości zawodowe, które można łączyć z pracą trenera. Nauczysz się tworzyć wizerunek drużyny w mediach. Budowanie trwałych relacji z kibicami nie będzie stanowiło dla ciebie problemu.
-
Sportowcem (aktywnym lub kończącym karierę)
Dowiesz się, jak samodzielnie kreować wizerunek swój lub innego sportowca. Poznasz sposoby na pozyskiwanie kontaktów reklamowych oraz nauczysz się efektywniej zarządzać działaniami marketingowymi.
-
Właścicielem firmy
Poznasz specyfikę branży sportowej oraz sposoby budowania marki sportowca/klubu/obiektu i prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Dowiesz się, jak współpracować ze sponsorami i promować swój biznes przez sport.
TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY NA KURSIE:
-
Marketing sportowców, klubów i imprez
Kurs wprowadzi cię w świat tradycyjnego i cyfrowego marketingu sportu. Poznasz tajniki budowania wizerunku sportowca i klubu oraz relacji z kibicami. Dowiesz się, jak organizować i promować wydarzenia sportowe.
-
Komunikacja i PR
Nauczysz się budować spójną tożsamość wizualną i komunikacyjną w sporcie oraz zarządzać PR-em w sytuacjach kryzysowych. Poznasz narzędzia do komunikacji marketingowej i znaczenie rzecznika prasowego.
-
Sponsoring w sporcie
Dowiesz się o roli, jaką pełni sponsoring sportu w strategii marketingowej przedsiębiorstw. Poznasz skuteczne sposoby pozyskiwania sponsorów dla organizacji i wydarzeń związanych ze sportem. Opracujesz ofertę sponsoringową dla klubu lub zawodnika.
PROWADZĄCY
Łukasz
Brylski
- International Brand Manager EE w Electronic Arts
- Ma ponad 10-letnie doświadczenie jako marketing manager w sporcie
- Współtwórca i wykonawca strategii marketingowej Polskiego Związku Piłki Nożnej. Manager odpowiedzialny za współpracę ze sponsorami, takimi jak: Fortuna, STS, Leroy Merlin czy Biedronka
- ex-Branding & Signage Manager – Mistrzostwa Świata FIFA U20 w 2019 roku oraz
- Ex-Branding & Sponsorship Manager – Mistrzostwa Europy UEFA U21 w 2017 roku
- Absolwent pierwszej polskiej edycji UEFA Certificate in Football Management (UEFA CFM)
PROGRAM KURSU
Wtorek, 3.12.2024, 18:30-20:00
Wprowadzenie do marketingu sportowego
- Specyfika rynku sportowego w Polsce
- Podstawowe pojęcia marketingowe: marketing tradycyjny, cyfrowy, lejki, grupy docelowe
- Marketing sportu a marketing poprzez sport
- Marketing sportu a marketing usług
- Marketing mix w sporcie
- Trendy w sporcie
Czwartek, 5.12.2024, 18:30-20:00
Sport jako produkt
- Specyfika produktu sportowego
- Cykl życia produktu
- Zarządzanie produktem sportowym
- Tworzenie spójnej tożsamości wizualnej i komunikacyjnej
Wtorek, 10.12.2024, 18:30-20:00
Sponsoring sportu
- Sponsoring sportu w strategii marketingowej przedsiębiorstw
- Planowanie, realizacja i kontrola efektów
- Zwrot inwestycji sponsoringowych w sporcie
- Projekt sponsoringowy
- Sponsoring sportu a aspekty prawne
Czwartek, 12.12.2024, 18:30-20:00
Analiza rynku i badania marketingowe w marketingu sportu
- Metody i narzędzia badawcze w marketingu sportowym
- Zrozumienie potrzeb i preferencji klientów
- Analiza konkurencji i identyfikacja nisz rynkowych
Wtorek, 17.12.2024, 18:30-20:00
Tworzenie strategii i planu marketingowego
- Od strategii do realizacji planu marketingowego
- Ustalenie celów, budżetu i harmonogramu działań
- Monitorowanie postępów i mierzenie sukcesu
Czwartek, 19.12.2024, 18:30-20:00
Marketing klubów sportowych
- Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w promocji klubów sportowych
- Współpraca organizacji sportowej z samorządem lokalnym w marketingu sportu
- Budowanie marki klubu sportowego
- Budowanie relacji z kibicami klubu, kibice jako element marketingu organizacji
Wtorek, 7.01.2025, 18:30-20:00
Marketing sportowców indywidualnych
- Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w karierze sportowca
- Budowanie marki i wizerunku sportowca
- Pozyskiwanie kontraktów reklamowych i sponsorskich ze sportowcem i dla sportowca
Czwartek, 9.01.2025, 18:30-20:00
Marketing imprez sportowych
- Organizacja wydarzeń sportowych jako narzędzie marketingowe
- Budowanie marki imprezy sportowej
- Marketing doświadczeń i jego wpływ na budowanie relacji z klientami
- Marketing międzynarodowych imprez sportowych
Wtorek, 14.01.2025, 18:30-20:00
Marketing obiektów sportowych
- Narzędzia marketingu tradycyjnego i cyfrowego w promocji obiektów sportowych
- Budowa marki obiektu sportowego
Czwartek, 16.01.2025, 18:30-20:00
Media i sport
- Rynek mediów sportowych w Polsce i Europie
- Strategia marketingowa dla mediów sportowych
- Media tradycyjne vs. nowe media, rola telewizji, radia, prasy i internetu w sporcie
- Prawa mediowe i ich wpływ na rozwój sportu
- Rola social mediów w sporcie
Wtorek, 21.01.2025, 18:30-20:00
Komunikacja marketingowa i PR w sporcie
- Instrumenty komunikacji marketingowej w sporcie
- Projektowanie zintegrowanej komunikacji marketingowej
- Budowanie relacji z mediami
- Rola rzecznika prasowego
- PR w sytuacjach kryzysowych
Czwartek, 23.01.2025, 18:30-20:00
E-sport i grywalizacja
- Czym jest e-sport?
- Tradycyjny sport vs e-sport
- E-sport jako idealne narzędzie marketingowe
- Nowe sposoby angażowania młodszych kibiców (generacja Z)
- Grywalizacja jako narzędzie motywacji kibiców/konsumentów wpływające na wzrost przychodów
Co o nas mówią nasi kursanci?
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.