Marketing w branży kosmetycznej
6 tygodni
12 zajęć
E-commerce Marketing Manager & Influencer Coordinator w Eveline Cosmetics oraz Christian Laurent
Dowiedz się, jak promować produkty i usługi w branży beauty
DATY:
09.01 – 17.02.2025
CZAS TRWANIA:
6 TYGODNI
poniedziałki i czwartki
18:30 - 20:00
Poznaj strukturę rynku kosmetycznego i metody promocji produktów, linii lub marki w tej branży. Zarządzaj profilami w mediach społecznościowych, targetuj komunikaty i naucz się tworzyć kampanie reklamowe, które przyciągają zainteresowanie odbiorców. Dowiedz się też więcej o influencer marketingu i możliwościach, jakie daje.
Kurs „Marketing w branży kosmetycznej” ukończysz z listą działań ESG dla marki, kartą produktową, planem publikacji z wykorzystaniem Excela i Canvy, mediaplanem na najbliższy rok i wieloma innymi narzędziami do wykorzystania w codziennej pracy.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
SPECJALISTĄ MARKETINGU/ JUNIOR MARKETING MANAGEREM SPOZA BRANŻY KOSMETYCZNEJ
Dowiesz się więcej o specyfice usług marketingowych w branży kosmetycznej. Zdobędziesz wiedzę na temat tworzenia dostosowanej do potrzeb odbiorców strategii reklamowej, a nowe umiejętności ułatwią ci wejście do branży beauty.
-
OSOBĄ PROWADZĄCĄ FIRMĘ W BRANŻY BEAUTY (SALON KOSMETYCZNY, NIEWIELKA MARKA) LUB FREELANCEREM
Stworzysz kompletną strategię marketingową, dzięki której będziesz skutecznie i konsekwentnie promować swoją markę, usługi i produkty. Szczegółowy plan działań reklamowych zmniejszy też ryzyko pojawienia się często popełnianych błędów komunikacyjnych.
TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU
-
Promowanie marki/produktu z branży beauty w Internecie
Poznasz metody tworzenia sklepu internetowego, prowadzenia profili w mediach społecznościowych oraz najbardziej popularne platformy do rezerwacji usług. Dowiesz się też więcej o influencer marketingu.
-
Budowanie przewagi nad konkurencją
Nauczysz się budować persony klientów, opracowywać programy lojalnościowe oraz personalizować oferty. Otrzymasz też wskazówki dotyczące interakcji z odbiorcami w mediach społecznościowych.
-
Tworzenie strategii marki kosmetycznej
Określisz swój cel w branży beauty i docelowego odbiorcę usług lub produktów. Opracujesz budżet działań reklamowych i poznasz metody ustalania KPI oraz ROAS, co pomoże ci lepiej analizować wyniki kampanii.
PROWADZĄCA
Agnieszka
Bernaś
-Oleszczuk
- E-commerce Marketing Manager & Influencer Coordinator w Eveline Cosmetics oraz Christian Laurent
- Ma prawie 10 lat doświadczenia w prowadzeniu marketingu marek z branży beauty
- Na co dzień współpracuje z influencerami, którzy promują w mediach społecznościowych marki Eveline Cosmetics oraz Christian Laurent
- Pracowała w Grupie Bielenda, gdzie odpowiadała za digital marketing, zarządzała działem e-commerce oraz współtworzyła sklep internetowy bielenda.com
Program kursu
Czwartek 9 stycznia, 18:30-20:00
Wprowadzenie do rynku kosmetycznego: rynek polski, europejski i globalny
- Kategoryzacja i struktura rynku beauty w liczbach: produkcja, obroty, eksport
- Odpowiedzialność za środowisko: ekologia, działania z obszaru CSR (ang. Corporate Social Responsibility) oraz ocena działań ESG (ang. Environmental, Social and Governance)
- Regulacje prawne w Polsce, Unii Europejskiej oraz na świecie: ograniczenia, rola Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego
- Safety assessor i jego rola w powstawaniu produktu kosmetycznego
Poniedziałek 13 stycznia, 18:30-20:00
Ile waży marketing w budżecie marki kosmetycznej?
- Matryca strategii komunikacyjnej
- Media tradycyjne: telewizja, prasa, radio, outdoor
- Digital marketing: paid oraz owned media, praca z UGC – treściami generowanymi przez użytkowników
- PR i księga kryzysu
Czwartek 16 stycznia, 18:30-20:00
Od czego zacząć: produkt czy strategia?
- Product management: jak stworzyć produkt lub usługę?
- Brand management: zarządzanie wizerunkiem produktu, linii, serii, marki
- Copywriting produktowy: deklaracje marketingowe (claims)
- Jak śledzić trendy i na nie reagować?
- Analiza konkurencji
Poniedziałek 20 stycznia, 18:30-20:00
Budowanie strategii marki w branży beauty
- Twój cel w branży: sprzedajesz produkt czy monetyzujesz swoją wiedzę i umiejętności?
- Grupa docelowa: kto jest idealnym odbiorcą twojego produktu lub usługi?
- Określenie budżetu na działania marketingowe
- KPI oraz ROAS: wyznaczanie wskaźników
- Tworzenie oferty
- Raporty i analizy
Czwartek 23 stycznia, 18:30-20:00
Jak zbudować przewagę nad konkurencją? Co wyróżnia twój biznes na tle innych?
- Archetyp marki i persony klientów: do kogo kierujesz swój produkt, kto go kupi i dlaczego
- Ambasadorzy marki: ty oraz twoi pracownicy
- Influencer – osoba, która ma realny wpływ na potencjalnych nowych klientów
- Lojalny klient: o tworzeniu programów gratyfikacyjnych
- Personalizacja oferty i zarządzanie jakością obsługi
Poniedziałek, 27 stycznia, 18:30-20:00
Jak identyfikować klientów i analizować ich zachowania w kanałach komunikacji, które prowadzisz?
- Niezależny audyt
- Grupa fokusowa
- Słabe punkty kanałów i usług – jak się ich wystrzegać?
- Analiza ruchu na stronie w Google Analitycs 4
- Efekt ROPO (research online, purchase offline) i jego odwrócona odmiana
Czwartek 30 stycznia, 18:30-20:00
Kanały komunikacji, które możesz wykorzystać do promowania marki beauty online
- Sklep internetowy i promocja online za pomocą SEO oraz SEM
- Social media: profile marki i płatne reklamy
- Influencer marketing: PR, rodzaje rozliczenia z influencerami, afiliacja, ambasadorstwo
- Portale i wydawnictwa
- Systemy zarządzania rezerwacjami klientów (Booksy, Znanylekarz)
- Usługi, których w internecie nie zareklamujesz
Poniedziałek 3 lutego, 18:30-20:00
Jak pozyskiwać klientów?
- Content marketing
- Influencer marketing
- Programy afiliacyjne
- Email marketing: praca z własną bazą oraz mailingi zewnętrzne
Czwartek 6 lutego, 18:30-20:00
Najlepsze platformy reklamowe dla branży beauty
- Google Ads: rodzaje reklam, kampanie produktowe oraz Performance Max, rola katalogu i feeda produktowego, Google Local
- Platformy video: YouTube, TikTok
- Social commerce: Meta Ads
Poniedziałek 10 lutego, 18:30-20:00
Narzędzia do zarządzania projektami i kampaniami
- Organizacja i zarządzanie projektami: Asana, Trello i inne
- Plan publikacji: Meta Business Suite
- Tworzenie grafik i wideo: Canva, CapCut
- Zarządzanie kampaniami w social mediach (np. NapoleonCat, Canva, Later)
- Wykorzystanie AI w marketingu
Czwartek, 13 lutego, 18:30-20:00
Jak podnosić swoje kompetencje i śledzić trendy?
- Badania rynkowe: jak je czytać i odróżniać sponsorowane treści od generalnych tez
- Co czytać i kogo śledzić w social mediach?
- Branżowe raporty, które warto śledzić
- Wydarzenia branżowe, które warto odwiedzać
Poniedziałek 17 lutego, 18:30-20:00
Prezentacja strategii: projekty końcowe
- Prezentacja wybranych projektów końcowych
- Wskazówki jak przygotować elevator pitch
Dowiedz się więcej
Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.