Kurs online: Marketing w branży kosmetycznej | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Marketing w branży kosmetycznej

Czas trwania: 09.01 – 17.02.2025
6 tygodni
12 zajęć
Prowadząca: Agnieszka Bernaś-Oleszczuk
E-commerce Marketing Manager & Influencer Coordinator w Eveline Cosmetics oraz Christian Laurent
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Dowiedz się, jak promować produkty i usługi w branży beauty

DATY:

09.01 – 17.02.2025

CZAS TRWANIA:

6 TYGODNI
poniedziałki i czwartki
18:30 - 20:00

Poznaj strukturę rynku kosmetycznego i metody promocji produktów, linii lub marki w tej branży. Zarządzaj profilami w mediach społecznościowych, targetuj komunikaty i naucz się tworzyć kampanie reklamowe, które przyciągają zainteresowanie odbiorców. Dowiedz się też więcej o influencer marketingu i możliwościach, jakie daje.

Kurs „Marketing w branży kosmetycznej” ukończysz z listą działań ESG dla marki, kartą produktową, planem publikacji z wykorzystaniem Excela i Canvy, mediaplanem na najbliższy rok i wieloma innymi narzędziami do wykorzystania w codziennej pracy.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • SPECJALISTĄ MARKETINGU/ JUNIOR MARKETING MANAGEREM SPOZA BRANŻY KOSMETYCZNEJ

    Dowiesz się więcej o specyfice usług marketingowych w branży kosmetycznej. Zdobędziesz wiedzę na temat tworzenia dostosowanej do potrzeb odbiorców strategii reklamowej, a nowe umiejętności ułatwią ci wejście do branży beauty.

  • OSOBĄ PROWADZĄCĄ FIRMĘ W BRANŻY BEAUTY (SALON KOSMETYCZNY, NIEWIELKA MARKA) LUB FREELANCEREM

    Stworzysz kompletną strategię marketingową, dzięki której będziesz skutecznie i konsekwentnie promować swoją markę, usługi i produkty. Szczegółowy plan działań reklamowych zmniejszy też ryzyko pojawienia się często popełnianych błędów komunikacyjnych.

TEMATY, KTÓRE PORUSZYMY PODCZAS KURSU

  1. Promowanie marki/produktu z branży beauty w Internecie

    Poznasz metody tworzenia sklepu internetowego, prowadzenia profili w mediach społecznościowych oraz najbardziej popularne platformy do rezerwacji usług. Dowiesz się też więcej o influencer marketingu.

  2. Budowanie przewagi nad konkurencją

    Nauczysz się budować persony klientów, opracowywać programy lojalnościowe oraz personalizować oferty. Otrzymasz też wskazówki dotyczące interakcji z odbiorcami w mediach społecznościowych.

  3. Tworzenie strategii marki kosmetycznej

    Określisz swój cel w branży beauty i docelowego odbiorcę usług lub produktów. Opracujesz budżet działań reklamowych i poznasz metody ustalania KPI oraz ROAS, co pomoże ci lepiej analizować wyniki kampanii.

PROWADZĄCA

Agnieszka
Bernaś
-Oleszczuk

  • E-commerce Marketing Manager & Influencer Coordinator w Eveline Cosmetics oraz Christian Laurent
  • Ma prawie 10 lat doświadczenia w prowadzeniu marketingu marek z branży beauty
  • Na co dzień współpracuje z influencerami, którzy promują w mediach społecznościowych marki Eveline Cosmetics oraz Christian Laurent
  • Pracowała w Grupie Bielenda, gdzie odpowiadała za digital marketing, zarządzała działem e-commerce oraz współtworzyła sklep internetowy bielenda.com

Program kursu

01

Czwartek 9 stycznia, 18:30-20:00

Wprowadzenie do rynku kosmetycznego: rynek polski, europejski i globalny

  • Kategoryzacja i struktura rynku beauty w liczbach: produkcja, obroty, eksport
  • Odpowiedzialność za środowisko: ekologia, działania z obszaru CSR (ang. Corporate Social Responsibility) oraz ocena działań ESG (ang. Environmental, Social and Governance)
  • Regulacje prawne w Polsce, Unii Europejskiej oraz na świecie: ograniczenia, rola Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego
  • Safety assessor i jego rola w powstawaniu produktu kosmetycznego
02

Poniedziałek 13 stycznia, 18:30-20:00

Ile waży marketing w budżecie marki kosmetycznej?

  • Matryca strategii komunikacyjnej
  • Media tradycyjne: telewizja, prasa, radio, outdoor
  • Digital marketing: paid oraz owned media, praca z UGC – treściami generowanymi przez użytkowników
  • PR i księga kryzysu
03

Czwartek 16 stycznia, 18:30-20:00

Od czego zacząć: produkt czy strategia?

  • Product management: jak stworzyć produkt lub usługę?
  • Brand management: zarządzanie wizerunkiem produktu, linii, serii, marki
  • Copywriting produktowy: deklaracje marketingowe (claims)
  • Jak śledzić trendy i na nie reagować?
  • Analiza konkurencji
04

Poniedziałek 20 stycznia, 18:30-20:00

Budowanie strategii marki w branży beauty

  • Twój cel w branży: sprzedajesz produkt czy monetyzujesz swoją wiedzę i umiejętności?
  • Grupa docelowa: kto jest idealnym odbiorcą twojego produktu lub usługi?
  • Określenie budżetu na działania marketingowe
  • KPI oraz ROAS: wyznaczanie wskaźników
  • Tworzenie oferty
  • Raporty i analizy
05

Czwartek 23 stycznia, 18:30-20:00

Jak zbudować przewagę nad konkurencją? Co wyróżnia twój biznes na tle innych?

  • Archetyp marki i persony klientów: do kogo kierujesz swój produkt, kto go kupi i dlaczego
  • Ambasadorzy marki: ty oraz twoi pracownicy
  • Influencer – osoba, która ma realny wpływ na potencjalnych nowych klientów
  • Lojalny klient: o tworzeniu programów gratyfikacyjnych
  • Personalizacja oferty i zarządzanie jakością obsługi
06

Poniedziałek, 27 stycznia, 18:30-20:00

Jak identyfikować klientów i analizować ich zachowania w kanałach komunikacji, które prowadzisz?

  • Niezależny audyt
  • Grupa fokusowa
  • Słabe punkty kanałów i usług – jak się ich wystrzegać?
  • Analiza ruchu na stronie w Google Analitycs 4
  • Efekt ROPO (research online, purchase offline) i jego odwrócona odmiana

07

Czwartek 30 stycznia, 18:30-20:00

Kanały komunikacji, które możesz wykorzystać do promowania marki beauty online

  • Sklep internetowy i promocja online za pomocą SEO oraz SEM
  • Social media: profile marki i płatne reklamy
  • Influencer marketing: PR, rodzaje rozliczenia z influencerami, afiliacja, ambasadorstwo
  • Portale i wydawnictwa
  • Systemy zarządzania rezerwacjami klientów (Booksy, Znanylekarz)
  • Usługi, których w internecie nie zareklamujesz
08

Poniedziałek 3 lutego, 18:30-20:00

Jak pozyskiwać klientów?

  • Content marketing
  • Influencer marketing
  • Programy afiliacyjne
  • Email marketing: praca z własną bazą oraz mailingi zewnętrzne

09

Czwartek 6 lutego, 18:30-20:00

Najlepsze platformy reklamowe dla branży beauty

  • Google Ads: rodzaje reklam, kampanie produktowe oraz Performance Max, rola katalogu i feeda produktowego, Google Local
  • Platformy video: YouTube, TikTok
  • Pinterest
  • Social commerce: Meta Ads
10

Poniedziałek 10 lutego, 18:30-20:00

Narzędzia do zarządzania projektami i kampaniami

  • Organizacja i zarządzanie projektami: Asana, Trello i inne
  • Plan publikacji: Meta Business Suite
  • Tworzenie grafik i wideo: Canva, CapCut
  • Zarządzanie kampaniami w social mediach (np. NapoleonCat, Canva, Later)
  • Wykorzystanie AI w marketingu
11

Czwartek, 13 lutego, 18:30-20:00

Jak podnosić swoje kompetencje i śledzić trendy?

  • Badania rynkowe: jak je czytać i odróżniać sponsorowane treści od generalnych tez
  • Co czytać i kogo śledzić w social mediach?
  • Branżowe raporty, które warto śledzić
  • Wydarzenia branżowe, które warto odwiedzać
12

Poniedziałek 17 lutego, 18:30-20:00

Prezentacja strategii: projekty końcowe

  • Prezentacja wybranych projektów końcowych
  • Wskazówki jak przygotować elevator pitch

Dowiedz się więcej

Wypełnij poniższy formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą, aby przekazać informacje o przebiegu i cenie kursu.

Pole obowiązkowe
Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

CO O NAS MÓWIĄ UCZESTNICY KURSÓW LABY?

Joanna Pośpiech Manager marketingu

Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.

Angelika Kowalik

Bralam udzial w kilku kursach przygotowanych przez szkole LABA - Analityka w marketingu, Marketing Automation i Google Ads Analityk reklamowy - kursy przygotowane bardzo merytorycznie. Jestem bardzo zadowolona i szczerze polecam kursy i szkole LABA!

Natalia Olszyńska HR Specialist & Recruitment Specialist

Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!

Dawid Pośliński CEO w Selleo

Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.

Grzegorz Polak

Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)

Piotr Kaczmarczyk Implementation Consultant

Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.

Iwona Todorska Kierownik projektu

Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)

Artur Wojtas Starszy Analityk Biznesowy

Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę

Anna Grabowiec HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o

Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!

Magda Radzikowska-Buchała

Profesjonalna firma, świetny kurs z Google Ads, materiały. Konkretna wiedza do wykorzystania od razu. Polecam :)

Uzyskaj informacje