Jak zbudować model biznesowy — kurs online | Szkoła biznesu Laba
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Jak zbudować model biznesowy

Czas  trwania: 14 stycznia – 20 lutego
12 zajęć
6 tygodni
Wykładowca: Artur Brzyski
niezależny konsultant strategiczny
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo
Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo Kurs online na żywo

Wypracuj model biznesowy i kreatywne myślenie potrzebne do rozwoju firmy

Poznaj zasady tworzenia zrównoważonych i innowacyjnych modeli biznesowych, dostosowanych do branżowych potrzeb i zwiększ skuteczność firmy. Naucz się identyfikować i wzmacniać sieci relacji oraz dodatkowe wartości pozafinansowe. Kurs skończysz z uporządkowaną wiedzą na temat segmentacji klientów i przeanalizowanym modelem własnego biznesu, który wzbogacisz o innowacje poznane podczas zajęć.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • PRZEDSIĘBIORCĄ

    Odczuwasz zastój w rozwoju firmy? Poziom sprzedaży jest poniżej oczekiwań? Innowacja produktowa i transformacja cyfrowa to za mało? Wyjdź naprzeciw nowym technologiom, dynamicznym zmianom rynkowym i oczekiwaniom klientów – naucz się tworzyć modele biznesowe wykorzystujące zaawansowane elementy strategiczne.

  • KIEROWNIKIEM PROJEKTÓW, PM, ANALITYKIEM / KONSULTANTEM BIZNESOWYM

    Masz doświadczenie w tworzeniu modeli biznesowych, ale i tak pojawiają się problemy w istniejących produktach i procesach? Sięgnij do podstaw i dogłębnie przeanalizuj model biznesowy. Zdobądź przewagę nad konkurencją i znajdź równowagę między presją trendów (zrównoważony rozwój, AI, przemysł 4.0), a dochodowym wzrostem.

  • CEO, CFO, COO LUB KIEROWNIKIEM DS. ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI

    Zadbaj o model biznesowy organizacji już teraz. Rozbuduj dotychczasową wiedzę o praktyczne informacje, które pomogą podczas działań reorganizacyjnych. Zwiększ kompetencje i zmniejsz ryzyko związane z wprowadzaniem znaczących zmian w ofertach.

Co zyskasz po kursie?

  1. Wiedza

    Zdobędziesz zaawansowaną wiedzę strategiczną na temat budowy modeli biznesowych, będących must have każdego przedsiębiorcy. Dowiesz się, jak kształtować silne i stabilne filary firmy.

  2. Praktyka

    Kurs ma praktyczny charakter – teorię omówisz na przykładach znanych marek, przedstawionych przez doświadczonego prowadzącego.

  3. Kanwa modelu biznesowego

    Wykorzystasz zdobytą wiedzę i własnoręcznie zaprojektujesz model biznesowy. W trakcie kursu przeanalizujesz, omówisz i uzupełnisz kluczowe elementy modelu.

PROWADZĄCY

Artur
Brzyski

  • Niezależny konsultant strategiczny z 10-letnim doświadczeniem
  • Doradzał markom takim jak: Visa, Blue Media, mBank, Eurocash, Lidl, Canal+, BGK, LUG, PKL, Miasto Poznań
  • Ma doświadczenie managerskie w branży IT i start-upach (Jakdojade, Insys)

PROGRAM KURSU

01

Wtorek 14.01 18:30-20:00

Model biznesowy i jego typy

  • Po co nam model biznesowy?
  • Business Model Canvas i inne narzędzia do wizualizacji
  • Środek ciężkości (epicentre) jako klucz do zrozumienia modeli biznesowych
  • Znane marki a ich typy modeli biznesowych, czyli jak wygląda innowacja w praktyce?
  • Warsztaty: gdzie jest środek ciężkości w twoim modelu biznesowym?
02

Czwartek 16.01 18:30-20:00

Jak dopasować model biznesowy do strategii?

  • Środek ciężkości a strategia biznesowa, czyli do czego używać modelu w praktyce?
  • Success story i fail story. Przykłady strategii znanych marek
  • Jak rentownie dostarczyć wartość dodaną?
  • Warsztaty z dopasowania modelu do strategii biznesowej na podstawie case study
  • Analiza strategii i ich związku z twoim modelem biznesowym
03

Wtorek 21.01 18:30-20:00

Propozycja wartości jako serce modelu biznesowego

  • Wartość jako odpowiedź na potrzebę klienta
  • Warsztaty: narzędzia do identyfikacji potrzeb w biznesie B2B i B2C – macierz ryzyka i Value Proposition Canvas
  • Jak łączyć wartość z typem modelu, środkiem ciężkości i strategią?
  • Analiza propozycji wartości w twoim biznesie według poznanych narzędzi
04

Czwartek 23.01 18:30-20:00

Segmentacja klientów

  • Jak wykorzystać badania, żeby podzielić klientów?
  • Protopersony i persony jako zapis segmentacji
  • Jak branże e-commerce, finansowa, produkcyjna i kosmetyczna korzystają z danych do segmentacji?
  • Jak segmentacja wpływa na propozycję wartości i odwrotnie?
  • Warsztaty: dzielenie segmentów według potrzeb i propozycji wartości
05

Wtorek 28.01 18:30-20:00

Relacje z klientami

  • Możliwe typy relacji (bezpośrednie, pośrednie, automatyczne, AI)
  • Jak znane marki zarządzają relacjami?
  • Kiedy inwestycja w relacje ma sens w danym modelu?
  • Jak dopasować typ relacji do strategii i modelu biznesowego?
  • Warsztaty: typy relacji w twoim biznesie i ich potencjalne zmiany
06

Czwartek 30.01 18:30-20:00

Model dystrybucji

  • Liczba ogniw w dystrybucji
  • Dostępność i niedostępność jako wartości dodane
  • Powiązania między poszczególnymi elementami modelu a kanałami dystrybucji w praktyce rynkowej
  • Warsztaty: jak zmiany kanałów dystrybucji zmienią model biznesowy w twojej organizacji?
07

Wtorek 4.02 18:30-20:00

Strumień przychodów

  • Kluczowe wskaźniki dla różnych typów modeli i ich wpływ na przychody
  • Strategie cenowe – jak to robią najwięksi?
  • Case study: nieoczywiste strumienie przychodów a propozycje wartości
  • Jakie zmiany w poznanych składowych modelu mogą przełożyć się na przychody twojej firmy? Jakie są twoje kluczowe wskaźniki?
08

Czwartek 6.02 18:30-20:00

Lewa część modelu – wprowadzenie

  • Omówienie elementów BMC (Business Model Canvas) i relacji między nimi
  • Jak ustawić relacje elementów zgodnie z typem twojego modelu?
  • Wykorzystanie relacji i partnerstw strategicznych
  • Dyskusja: wspólne wypełnianie modeli znanych marek
09

Wtorek 11.02 18:30-20:00

Kluczowe zasoby

  • Jakie zasoby decydują o przewadze na poziomie modelu?
  • Jak pozyskiwać i finansować zasoby?
  • Case study: zmiany zasobów w modelu biznesowym
  • Warsztaty: analiza zasobów firmy i potrzebnych zmian
10

Czwartek 13.02 18:30-20:00

Kluczowe działania

  • Jakie procesy decydują o przewadze na poziomie modelu?
  • Inne działania, które uzupełnią i sfinansują kluczowe czynności
  • Case study: zmiany działań w modelu biznesowym
11

Wtorek 18.02 18:30-20:00

Przychody vs. koszty

  • Wzór na rentowność i gdzie w tym wzorze jest klient oraz jego potrzeby?
  • Składowe silnika wzrostu i rentowności. Jak je mierzyć?
  • Gdzie występują koszty ukryte dla firmy, środowiska i społeczeństwa? Koncepcja ESG (ang. Environmental, Social and Governance – środowisko, społeczeństwo, ład korporacyjny) a przepisy UE
  • Warsztaty: kluczowe wskaźniki dla oceny rentowności w twoim modelu
12

Czwartek 20.02 18:30-20:00

Budowa własnego modelu biznesowego – plan działania

  • Badania klientów i ich rola w modelu biznesowym
  • Jak zaplanować pierwsze badania?
  • Dialog z interesariuszami i dlaczego to nie jest trudne?
  • Warsztaty: przenoszenie wniosków z badań na model biznesowy

Jak zbudować model biznesowy

Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.

Pole obowiązkowe
Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Opinie o Labie

Dawid Pośliński CEO w Selleo

Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.

Piotr Kaczmarczyk Implementation Consultant

Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.

Artur Wojtas Starszy Analityk Biznesowy

Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę

Grzegorz Polak

Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)

Iwona Todorska Kierownik projektu

Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)

Natalia Olszyńska HR Specialist & Recruitment Specialist

Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!

Anna Grabowiec HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o

Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!

Joanna Pośpiech Manager marketingu

Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.

Magda Radzikowska-Buchała Google ⭐⭐⭐⭐⭐

Profesjonalna firma, świetny kurs z Google Ads, materiały. Konkretna wiedza do wykorzystania od razu. Polecam :)

Angelika Kowalik Google ⭐⭐⭐⭐⭐

Bralam udzial w kilku kursach przygotowanych przez szkole LABA - Analityka w marketingu, Marketing Automation i Google Ads Analityk reklamowy - kursy przygotowane bardzo merytorycznie. Jestem bardzo zadowolona i szczerze polecam kursy i szkole LABA!

Więcej informacji