Jak zbudować model biznesowy
12 zajęć
6 tygodni
niezależny konsultant strategiczny
Wypracuj model biznesowy i kreatywne myślenie potrzebne do rozwoju firmy
Poznaj zasady tworzenia zrównoważonych i innowacyjnych modeli biznesowych, dostosowanych do branżowych potrzeb i zwiększ skuteczność firmy. Naucz się identyfikować i wzmacniać sieci relacji oraz dodatkowe wartości pozafinansowe. Kurs skończysz z uporządkowaną wiedzą na temat segmentacji klientów i przeanalizowanym modelem własnego biznesu, który wzbogacisz o innowacje poznane podczas zajęć.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
PRZEDSIĘBIORCĄ
Odczuwasz zastój w rozwoju firmy? Poziom sprzedaży jest poniżej oczekiwań? Innowacja produktowa i transformacja cyfrowa to za mało? Wyjdź naprzeciw nowym technologiom, dynamicznym zmianom rynkowym i oczekiwaniom klientów – naucz się tworzyć modele biznesowe wykorzystujące zaawansowane elementy strategiczne.
-
KIEROWNIKIEM PROJEKTÓW, PM, ANALITYKIEM / KONSULTANTEM BIZNESOWYM
Masz doświadczenie w tworzeniu modeli biznesowych, ale i tak pojawiają się problemy w istniejących produktach i procesach? Sięgnij do podstaw i dogłębnie przeanalizuj model biznesowy. Zdobądź przewagę nad konkurencją i znajdź równowagę między presją trendów (zrównoważony rozwój, AI, przemysł 4.0), a dochodowym wzrostem.
-
CEO, CFO, COO LUB KIEROWNIKIEM DS. ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI
Zadbaj o model biznesowy organizacji już teraz. Rozbuduj dotychczasową wiedzę o praktyczne informacje, które pomogą podczas działań reorganizacyjnych. Zwiększ kompetencje i zmniejsz ryzyko związane z wprowadzaniem znaczących zmian w ofertach.
Co zyskasz po kursie?
-
Wiedza
Zdobędziesz zaawansowaną wiedzę strategiczną na temat budowy modeli biznesowych, będących must have każdego przedsiębiorcy. Dowiesz się, jak kształtować silne i stabilne filary firmy.
-
Praktyka
Kurs ma praktyczny charakter – teorię omówisz na przykładach znanych marek, przedstawionych przez doświadczonego prowadzącego.
-
Kanwa modelu biznesowego
Wykorzystasz zdobytą wiedzę i własnoręcznie zaprojektujesz model biznesowy. W trakcie kursu przeanalizujesz, omówisz i uzupełnisz kluczowe elementy modelu.
PROWADZĄCY
Artur
Brzyski
- Niezależny konsultant strategiczny z 10-letnim doświadczeniem
- Doradzał markom takim jak: Visa, Blue Media, mBank, Eurocash, Lidl, Canal+, BGK, LUG, PKL, Miasto Poznań
- Ma doświadczenie managerskie w branży IT i start-upach (Jakdojade, Insys)
PROGRAM KURSU
Wtorek 14.01 18:30-20:00
Model biznesowy i jego typy
- Po co nam model biznesowy?
- Business Model Canvas i inne narzędzia do wizualizacji
- Środek ciężkości (epicentre) jako klucz do zrozumienia modeli biznesowych
- Znane marki a ich typy modeli biznesowych, czyli jak wygląda innowacja w praktyce?
- Warsztaty: gdzie jest środek ciężkości w twoim modelu biznesowym?
Czwartek 16.01 18:30-20:00
Jak dopasować model biznesowy do strategii?
- Środek ciężkości a strategia biznesowa, czyli do czego używać modelu w praktyce?
- Success story i fail story. Przykłady strategii znanych marek
- Jak rentownie dostarczyć wartość dodaną?
- Warsztaty z dopasowania modelu do strategii biznesowej na podstawie case study
- Analiza strategii i ich związku z twoim modelem biznesowym
Wtorek 21.01 18:30-20:00
Propozycja wartości jako serce modelu biznesowego
- Wartość jako odpowiedź na potrzebę klienta
- Warsztaty: narzędzia do identyfikacji potrzeb w biznesie B2B i B2C – macierz ryzyka i Value Proposition Canvas
- Jak łączyć wartość z typem modelu, środkiem ciężkości i strategią?
- Analiza propozycji wartości w twoim biznesie według poznanych narzędzi
Czwartek 23.01 18:30-20:00
Segmentacja klientów
- Jak wykorzystać badania, żeby podzielić klientów?
- Protopersony i persony jako zapis segmentacji
- Jak branże e-commerce, finansowa, produkcyjna i kosmetyczna korzystają z danych do segmentacji?
- Jak segmentacja wpływa na propozycję wartości i odwrotnie?
- Warsztaty: dzielenie segmentów według potrzeb i propozycji wartości
Wtorek 28.01 18:30-20:00
Relacje z klientami
- Możliwe typy relacji (bezpośrednie, pośrednie, automatyczne, AI)
- Jak znane marki zarządzają relacjami?
- Kiedy inwestycja w relacje ma sens w danym modelu?
- Jak dopasować typ relacji do strategii i modelu biznesowego?
- Warsztaty: typy relacji w twoim biznesie i ich potencjalne zmiany
Czwartek 30.01 18:30-20:00
Model dystrybucji
- Liczba ogniw w dystrybucji
- Dostępność i niedostępność jako wartości dodane
- Powiązania między poszczególnymi elementami modelu a kanałami dystrybucji w praktyce rynkowej
- Warsztaty: jak zmiany kanałów dystrybucji zmienią model biznesowy w twojej organizacji?
Wtorek 4.02 18:30-20:00
Strumień przychodów
- Kluczowe wskaźniki dla różnych typów modeli i ich wpływ na przychody
- Strategie cenowe – jak to robią najwięksi?
- Case study: nieoczywiste strumienie przychodów a propozycje wartości
- Jakie zmiany w poznanych składowych modelu mogą przełożyć się na przychody twojej firmy? Jakie są twoje kluczowe wskaźniki?
Czwartek 6.02 18:30-20:00
Lewa część modelu – wprowadzenie
- Omówienie elementów BMC (Business Model Canvas) i relacji między nimi
- Jak ustawić relacje elementów zgodnie z typem twojego modelu?
- Wykorzystanie relacji i partnerstw strategicznych
- Dyskusja: wspólne wypełnianie modeli znanych marek
Wtorek 11.02 18:30-20:00
Kluczowe zasoby
- Jakie zasoby decydują o przewadze na poziomie modelu?
- Jak pozyskiwać i finansować zasoby?
- Case study: zmiany zasobów w modelu biznesowym
- Warsztaty: analiza zasobów firmy i potrzebnych zmian
Czwartek 13.02 18:30-20:00
Kluczowe działania
- Jakie procesy decydują o przewadze na poziomie modelu?
- Inne działania, które uzupełnią i sfinansują kluczowe czynności
- Case study: zmiany działań w modelu biznesowym
Wtorek 18.02 18:30-20:00
Przychody vs. koszty
- Wzór na rentowność i gdzie w tym wzorze jest klient oraz jego potrzeby?
- Składowe silnika wzrostu i rentowności. Jak je mierzyć?
- Gdzie występują koszty ukryte dla firmy, środowiska i społeczeństwa? Koncepcja ESG (ang. Environmental, Social and Governance – środowisko, społeczeństwo, ład korporacyjny) a przepisy UE
- Warsztaty: kluczowe wskaźniki dla oceny rentowności w twoim modelu
Czwartek 20.02 18:30-20:00
Budowa własnego modelu biznesowego – plan działania
- Badania klientów i ich rola w modelu biznesowym
- Jak zaplanować pierwsze badania?
- Dialog z interesariuszami i dlaczego to nie jest trudne?
- Warsztaty: przenoszenie wniosków z badań na model biznesowy
Jak zbudować model biznesowy
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.