Kurs
online

Social Media Marketing

Wejdź na wyższy poziom świadomości marki, buduj zaangażowanie i zdobywaj obserwatorów. Dowiedz się, jak wykorzystać potęgę mediów społecznościowych,
aby zmienić swoją firmę i karierę. Maria Kuc-Jędrzejewska, Media Manager CEE w Johnson & Johnson, podzieli się swoim ponad 15-letnim doświadczeniem marketingowym i zestawem praktycznych porad, studiów przypadku i najlepszych praktyk. Nauczy cię jak:
opracować skuteczną strategię obecności w social mediach dla twojego biznesu
tworzyć kampanie w mediach społecznościowych, które zwiększą sprzedaż
analizować i oceniać rezultaty przeprowadzonych działań
oceniać działania influencerów w ramach prowadzonych kampanii
Poznaj swoją nową wykładowczynię:
Maria 
Kuc-Jędrzejewska
Media Manager CEE,
Johnson & Johnson
Ma ponad 15-letnie doświadczenie w marketingu różnych branż (OTC, alkohol, kosmetyki).
Przeprowadziła firmę Johnson & Johnson przez transformację cyfrową ze strategii 100% TV do 100% Digital.
Jest członkiem Rady Programowej iAB oraz jury konkursu Mixx Awards, który wyłania najbardziej innowacyjne kampanie cyfrowe w Polsce.
Odpowiada za holistyczną strategię mediową marek Johnson & Johnson w 8 europejskich krajach (w Niemczech, Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Litwie, Łotwie i Estonii).
Kampanie, za których realizację była odpowiedzialna jako Brand Manager i Media Manager, zdobyły wiele nagród branżowych, m.in. 6 Effie, 1 Mixx, 2 Golden Arrow.
Posiada certyfikat DIMAQ Professional i CM1.
Jest recenzentem polskiej wersji książki „How brands grow” Byrona Sharpa.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, ale i użyteczną wiedzę, której będziesz codziennie używać w pracy i która pomoże ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tworzenie strategii działań w social mediach
Nauczysz się definiować potrzeby biznesowe i realizować je w mediach społecznościowych. Zrozumiesz rolę platform mediów społecznościowych i nauczysz się, jak ustawić KPI, aby mierzyć wyniki. Stworzenie skutecznej strategii w mediach społecznościowych uzupełni wszystkie twoje inne działania marketingowe, a także zbuduje świadomość marki i przyciągnie uwagę klientów.
Budowanie kampanii w mediach społecznościowych
Zrozumiesz organiczne i płatne formaty kampanii i strategii. Dowiesz się, jakie modele zakupowe są dostępne i kiedy warto z nich skorzystać. Wspólnie przejdziemy od potrzeb biznesowych do planowania kampanii wizerunkowych, EB, organicznych, sprzedażowych i marketingowych. Dowiesz się, jak definiować rolę influencerów oraz wybierać i oceniać ich działania w ramach kampanii.
Analiza i pomiar efektów
Poznasz główne wskaźniki służące do oceny i zrozumienia wyników przeprowadzonych działań. Zapoznasz się z podstawowymi narzędziami analitycznymi i nauczysz się ich używać do optymalizacji i poprawy wyników marketingowych oraz podejmowania właściwych decyzji na podstawie liczb.
Zaczynamy:
5 września
Czas trwania:
8 tygodni
14 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Z ich pomocą zbudujesz angażującą i skuteczną strategię działań w social mediach dla swojej marki. Krok po kroku poznasz cały proces: określisz cele i grupę docelową, stworzysz treści i nauczysz się nimi zarządzać, będziesz analizować wyniki, interpretować dane i tworzyć rekomendacje ich wdrażania w trakcie kampanii.
Wspieramy każdego
Wykładowca udzieli informacji zwrotnych i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Analiza potrzeb biznesowych i jak social media mogą je realizować
5 września 19:00-20:30 /poniedziałek
  • - W jaki sposób analizować potrzeby biznesowe w kontekście social media
  • - Typologia platform social mediowych
  • - Okiem analityka: Podstawowe statystyki najpopularniejszych platform i co z nich wynika
Zajęcia nr 2.
Strategia obecności biznesowej w social mediach vs. budżet
7 września 19:00-20:30 /środa
  • - Rodzaje aktywności biznesowych w SM i ich skuteczność
  • - Jak prowadzić „customer service” – najlepsze praktyki
  • - Okiem analityka: Za co warto płacić?
Zajęcia nr 3.
Analiza grup docelowych w SM – metody, narzędzia, źródła danych
12 września 19:00-20:30 /poniedziałek
  • - Które dane są najcenniejsze w SM
  • - Przydatne narzędzia do definiowania i „targetowania” odbiorców
  • - Okiem analityka: Segmentacja i pozycjonowanie – krok po kroku
Zajęcia nr 4.
Jak pisać/czytać brief dla strategii w SM
14 września 19:00-20:30 /środa
  • - Kluczowe elementy briefu i co z nich wynika dla „mediowca” /pracownika agencji reklamowej
  • - Jak stworzyć dobry brief – case studies
  • - Okiem analityka: umiejętny dobór wskaźników i narzędzi do celów zawartych w briefie, estymacje budżetowe
Zajęcia nr 5.
Kluczowe narzędzia aktywności w social mediach
19 września 19:00-20:30 /poniedziałek
  • - Zróżnicowanie funkcji i narzędzi w najpopularniejszych platformach SM
  • - Kampania full funnel brand strategy w SM
  • - Okiem analityka: Jak czytać statystyki udostępniane przez platformy
Zajęcia nr 6.
Formaty i strategie kampanii organicznych – analiza
21 września 19:00-20:30 /środa
  • - W jaki sposób użytkownik szuka treści
  • - Jak budować atrakcyjny content, czyli gdzie szukać topowych tematów
  • - Formaty i strategie kampanii – best practices
  • - Okiem analityka: Analiza algorytmu/robotów, optymalizacja kampanii organicznej w czasie rzeczywistym
Zajęcia nr 7.
Formaty i strategie kampanii płatnych – analiza
26 września 19:00-20:30 / poniedziałek
  • - Czy kampanie płatne są nieuchronne dla biznesu?
  • - Modele zakupowe na poszczególnych platformach + how to, do's & dont's
  • - Główne formaty i wytyczne dla poszczególnych platform social mediowych
  • - Wykorzystanie poszczególnych formatów do realizacji celów biznesowych – creative best practices
  • - Okiem analityka: Analiza algorytmu/robotów najpopularniejszych platform SM, optymalizacja płatnych kampanii, wskaźniki efektywności/ sukcesu kampanii
Zajęcia nr 8.
Rynek influencer marketingu – charakterystyka, koszty, efekty, analiza
28 września 19:00-20:30 /środa
  • - Kto jest uważany za influencera a kto nie
  • - W jak spsób można współpracować z influencerami dla realizacji własnych celów biznesowych w jaki sposób wykorzystać tworzony przez nich content
  • - Okiem analityka: W jaki sposób wykorzystać tworzony przez influencerów content – best practices
Zajęcia nr 9.
Monitoring kampanii – zaplanuj, co i jak mierzyć, dashboardy managerskie ze wskaźnikami, możliwości bieżącej optymalizacji
3 października 19:00-20:30 / poniedziałek
  • - Jakimi KPI posługujemy się w social mediach - definicje i interpretacja
  • - Jakie KPI należy brać pod uwagę w zależności od celu biznesowego
  • - Okiem analityka: Jak można budować raporty z kampanii social mediowej (narzędzia dostępne na platformach)
Zajęcia nr 10.
Warsztat 1: Kampania wizerunkowa w SM
5 października 19:00-20:30 /środa
  • - Wspólnie tworzymy kampanię wizerunkową w SM
  • - Omówienie wykonania zadania
  • - Najlepsze przykłady kampanii wizerunkowych
Zajęcia nr 11.
Warsztat 2: Kampania EB 
10 października 19:00-20:30 / poniedziałek
  • - Wspólnie tworzymy kampanię EB/HR
  • - Omówienie wykonania zadania
  • - Najlepsze przykłady kampanii EB/HR
Zajęcia nr 12.
Warsztat 3: Kampanie marketingowo-sprzedażowe
12 października 19:00-20:30 /środa
  • - Wspólnie tworzymy marketingowo-sprzedażową
  • - Omówienie wykonania zadania
  • - Najlepsze przykłady kampanii marketingowo-sprzedażowych
Zajęcia nr 13.
Prezentacja przez lektora „best in class" z naszego kursu na podstawie zadań domowych
17 października 19:00-20:30 / poniedziałek
  • - Prezentacja najlepszych prac / zadań uczestników kursu wraz z pogłębionym komentarzem lektora
Zajęcia nr 14.
Trendy i ewolucja aktywności organizacji w SM
19 października 19:00-20:30 /środa
  • - Trendy, zmiany w SM
  • - Bonus: ścieżki kariery „mediowców”
  • - Sesja Q&A
  • - Refleksje na do widzenia!
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Od ponad 6 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.