KURS ONLINE
ZOSTAŃ DYREKTOREM OPERACYJNYM
ZBUDUJ SILNĄ ORGANIZACJĘ I OSIĄGAJ ZAŁOŻONE CELE BIZNESOWE
CZAS TRWANIA:
12 TYGODNI
12 ZAJĘĆ ONLINE
PONIEDZIAŁKI 17:30-20:00
Pod okiem Grzegorza Szatona, Head of Group Delivery Operations w Allegro, opanujesz niezbędne narzędzia, takie jak Agile, Scrum, G Suite, które pomogą ci w skutecznej realizacji celów finansowych i jakościowych oraz optymalizacji procesów i efektywności zespołu. Po ukończeniu kursu zaczniesz skuteczniej zarządzać organizacją oraz zespołem i trafnie definiować KPI.
DLA KOGO?
-
Osób na kierowniczych stanowiskach lub regionalnych dyrektorów operacyjnych
Naucz się skuteczniej realizować cele finansowe oraz jakościowe w organizacji. Zapanuj nad wysoką rotacją oraz procesem prac budżetowych. Podnieś skuteczność prognoz, zyskaj szerszą perspektywę biznesową i przygotuj się do awansu (np. do centrali).
-
Osób aspirujących do roli COO
Poznaj całokształt zadań i kompetencji COO, związanych ze stałą optymalizacją procesów biznesowych, budową zespołu i zarządzaniem strukturą organizacyjną. Ustalaj oraz prognozuj cele finanse i naucz się komunikacji na różnych poziomach. Zdobądź nowe umiejętności i pewność siebie, by skutecznie przygotować się do objęcia w najbliższej przyszłości roli COO.
-
Dyrektorów operacyjnych (COO), którzy niedawno awansowali
Dobieraj i wdrażaj odpowiednie narzędzia do optymalizacji procesów biznesowych. Wzmocnij performance i dojrzałość zespołu. Podnieś trafność prognoz oraz własnych rekomendacji i stań się godnym zaufania liderem biznesu.
TEMATY
-
Optymalizacja procesów i struktury organizacyjnej
Zarządzaj Ops Clockiem, monitoruj i inicjuj zmiany w procesach operacyjnych. Ustalaj i wdrażaj dopasowaną strukturę dla własnej organizacji, przy pomocy struktury macierzowej. Zacznij wykorzystywać awanse poziome, racjonalizację liczby direct reports oraz inne narzędzia, by stale modelować optymalną strukturę biznesu.
-
Budowa samodzielnego zespołu operacyjnego
Zbuduj od podstaw efektywny zespół operacyjny, korzystając z macierzy ról i kompetencji. Powstrzymaj wysoką rotację oraz mnogość kultur organizacyjnych i buduj relacje oparte na precyzyjnie wytyczonych wartościach. Wykorzystuj ocenę roczną i zróżnicowane typy feedbacku do realizacji celów operacyjnych biznesu.
-
Realizacja budżetu i celów operacyjnych
Wdrażaj narzędzia do budowy budżetu i zyskaj pełną wiedzę o jego składnikach. Przygotuj się też do obrony budżetu na różnych etapach. Zdefiniuj wyzwania stawiane przez organizację i przekuj je w cele operacyjne dla pracowników. Korzystaj z narzędzi analityki celów operacyjnych oraz zbuduj własne.
-
Integracja i restrukturyzacja biznesu
Przygotuj się na fundamentalne zmiany w biznesie. Przejdź krok po kroku etapy integracji spółek, oswój związane z nią ryzyka i chroń pracowników, stosując quick wins oraz inne metody. Przeprowadź również skuteczną restrukturyzację biznesu i osiągaj założone cele strategiczne.
WYKŁADOWCA
Grzegorz Szaton
- Pracuje jako Head of Group Delivery Operations w Allegro
- Zarządza 25 oddziałami kurierskimi
- Ma 13 lat doświadczenia z branży TSL, które zdobywał podczas pracy w firmach takich jak: DHL, GLS
- Zarządza procesami operacyjnymi w trzech krajach
PROGRAM KURSU
20.05 poniedziałek 17:30
Nie daj się rotacji – zbuduj samodzielny zespół, który będzie za Tobą podążał
- Kiedy poziom rotacji jest za wysoki?
- Z czego może wynikać wysoka rotacja i jak sobie z tym poradzić?
- Budujemy zespół operacyjny od podstaw – macierz ról i kompetencji
- Jak zbudować relacje z zespołem od pierwszego momentu? – zestaw wartości
27.05 poniedziałek 17:30
Ciągłe doskonalenie struktury organizacyjnej – pozwól ludziom się rozwijać?
- Czy moja organizacja ma strukturę macierzową?
- Struktura macierzowa (matrixowa) kontra liniowa (hierarchiczna) – komentarz lektora
- Awanse poziome i inne metody doskonalenia struktury organizacyjnej
- Co ma liczba direct reportów do idealnej struktury organizacyjnej
03.05 poniedziałek 17:30
Cele operacyjne – jak je prawidłowo stawiać i osiągać?
- Jakie cele stawiają przed nami organizacje?
- Jakie cele stawiamy naszym ludziom i jak to zmierzyć?
- Analityka celów operacyjnych krok po kroku
- Użyj sprawdzonych narzędzi – rekomendacje lektora
- DIY czyli zbuduj własne narzędzia
10.06 poniedziałek 17:30
Dlaczego idealny proces nie istnieje? Lepsze wrogiem dobrego – nie dotyczy procesów operacyjnych
- Kiedy ostatnio zmieniałeś proces operacyjny?
- Zarządzanie Ops Clockiem
- Jak często i przez kogo powinny być inicjowane zmiany procesów operacyjnych?
- Continuous improvement – analiza case study
17.06 poniedziałek 17:30
Ocena roczna, a feedback – czy aby na pewno wiesz jak i wobec kogo stosować?
- Jedna firma, wiele kultur organizacyjnych – co można na to poradzić?
- Mnogość kultur w międzynarodowej organizacji – wnioski dla COO
- Ocena roczna - nie zmarnuj jej! – autorskie metody
- Feedback dopasowany do pracownika, współpracownika, przełożonego
24.06 poniedziałek 17:30
Strategia – jak się w niej odnaleźć i dalej kształtować?
- Strategia firmy z perspektywy COO
- Myślenie strategiczne
- Kształtowanie strategii
- Wpływ strategii na codzienną pracę pracownika liniowego
01.07 poniedziałek 17:30
Zbuduj budżet, a następnie zrealizuj swoje cele
- Po co budujemy budżet i z jakich narzędzi korzystamy?
- Składniki budżetu i ich rola
- Praktyczne rekomendacje na bazie P&L firmy
- Obrona budżetu – jako wyzwanie (etapy i konsekwencje każdego z nich)
- Największe błędy związane z projektowaniem P&L i jak ich uniknąć
08.07 poniedziałek 17:30
Integracja spółki – jak zbudować most przez który pracownicy mniejszej spółki przejdą suchą stopą?
- Integracja spółek – kluczowe elementy
- Analiza audytu finansowo-operacyjny przejmowanej spółki
- Największe wyzwania
- Potencjalne ryzyka
- Quick wins
15.07 poniedziałek 17:30
Restrukturyzacja – od czego zacząć?
- Dlaczego trzeba to robić?
- Pozytywna EBITDa – jak osiągnąć?
- Największe wyzwania
- Potencjalne ryzyka
- Jak osiągnąć założone efekty
22.07 poniedziałek 17:30
Efektywna współpraca z CFO – warsztat
- Co o finansach powinien wiedzieć COO
- Perspektywa COO vs Perspektywa CFO
- Jak osiągnąć wzajemne zrozumienie – rekomendacje prowadzącego
- Analiza Business Case’ów – aktywność w grupach
29.07 poniedziałek 17:30
Zbuduj własną markę – nie bądź tylko “strażakiem”
- Jak sprawdzić swoją pozycję w organizacji i ją następnie wzmocnić?
- Autorytet/ wiarygodność i inne cechy lidera (COO)
- Ekspozycja
- Jak zdobyć i utrzymać/ rozwinąć pozycję COO w „wymarzonej” organizacji?
- Jak przygotować się do aktywnej rekrutacji/ rozmowy rekrutacyjnej – kanały, CV, zadania protipy od lektora
- Aktualne trendy branżowe i możliwości dalszego rozwoju/ kariery zawodowej (awans pionowy i poziomy)
- Podsumowanie kursu i refleksje na do widzenia
05.08 poniedziałek 17:30
Sesja Q&A
POZNAJ SZCZEGÓŁY
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.