People Management
Budowa, rozwój zespołu i egzekwowanie zadań – opanuj te kluczowe elementy i zostań skutecznym liderem.
Data:
18 stycznia – 27 lutego
Czas trwania:
6 tygodni
Wtorki i czwartki
12 lekcji
Bycie liderem wiąże się z masą obowiązków i wyzwań – to coś więcej niż zasiadanie na kierowniczym stanowisku i wydawanie poleceń. Z nami wdrożysz narzędzia, dzięki którym zbudujesz zgrany i silny zespół, poprawisz komunikację z kluczowymi interesariuszami oraz nauczysz się zasad promowania osiągnięć własnego zespołu w organizacji.
Dla kogo jest ten kurs?
-
Dla kierowników działów
Usystematyzujesz swoje dotychczasowe umiejętności z dziedziny zarządzania zespołem z uwzględnieniem jego cyklu rozwoju. Będziesz skutecznie motywować swoich pracowników, identyfikować ich indywidualne potrzeby i odpowiadać na nie.
-
Dla przedsiębiorców
Wdrożysz narzędzia, które poprawią efektywność Twojego zespołu i stworzysz miejsce pracy, które twoi pracownicy będą cenić.
-
Dla początkujących menedżerów lub interim menedżerów
Nauczysz się zarządzać zespołem krok po kroku z wykorzystaniem praktycznych narzędzi. Zrozumiesz znaczenie swojej roli wewnątrz organizacji. Dowiesz się, jak możesz wpłynąć na jednostkowe wyniki członków zespołu oraz całego zespołu.
-
Otrzymaj potrzebną pomoc
Poszerzaj perspektywę i otrzymaj osobisty feedback od prowadzącego. Weź udział w sesji Q&A, opowiedz o wyzwaniach, z którymi spotykasz się na co dzień i otrzymaj cenne porady dotyczące dalszego rozwoju zawodowego.
-
Budowanie zespołu Pokażemy ci, jak kształtować silny zespół od momentu rekrutacji (metoda STAR). Przedstawimy metody zarządzania zespołem w różnych jego stadiach rozwoju. Nauczymy cię budować efektywny, maksymalnie samowystarczalny zespół.
-
Rozwijanie zespołu Opowiemy o tym, jak dobrać metody wspierania zespołu oraz za pomocą matrycy kompetencji pokażemy ci, jak określić umiejętności i kwalifikacje pracowników biorąc pod uwagę ich indywidualne potrzeby oraz różnice pokoleniowe.
-
Egzekwowanie zadań Nauczymy cię, jak skutecznie delegować zadania w zależności od umiejętności członków zespołu i jak je efektywnie egzekwować. Poznasz metody wyznaczania celów — SMART, OKR.
PROWADZĄCA

Agata Woszczyk
- Senior HR Manager w Amazonie
- Zajmuje stanowisko Senior HR Managera w firmie Amazon zarządzając 18-osobowym zespołem.
- Odpowiedzialna za wspieranie biznesu, współtworzyła i zarządzała strategią HR, relacjami pracowniczymi, talentami i planowaniem sukcesji.
- Jest autorką koncepcji HR Academy, która została wdrożona w strukturach HR Amazon w całej Europie.
- Obecnie prowadzi program rozwojowy dla młodszych specjalistów ds. HR na terenie Europy.
- Była odpowiedzialna za wdrożenie programu mentoringowego w trzech zakładach GE w Polsce. Przygotowała program coachingowy dla managerów realizując ponad 200 h spotkań.
- Doświadczony coach pracujący z managerami wyższego i średniego szczebla, certyfikowana trener, współzałożycielka kanału na YT „Panie od HR” oraz blogu www.panieodhr.pl.
- Absolwentka Executive MBA University of Michigan.
SYLLABUS
-
01
18.01, 18:30-20:00 czwartek
Strategiczne zarządzanie zespołem z użyciem kluczowych wskaźników
- 3 filary nowoczesnego zarządzanie firmą
- Definiowanie celów zespołu oraz właściwych wskaźników do ich bieżącego monitoringu
- Zarządzanie strategiczne na podstawie analizy kluczowych wskaźników
- Przeglądy wyników działu i komunikowanie ich w organizacji
-
02
23.01, 18:30-20:00 wtorek
Sztuka podejmowania dobrych decyzji w środowisku biznesowym
- Analiza danych przed podjęciem decyzji biznesowej
- One way door decision vs. two way door decisions
- Delegowanie uprawnień do zespołu
-
03
25.01, 18:30-20:00 czwartek
Kompetencje w zespole – jak realizować strategię biznesową za pomocą odpowiednio dobranego zespołu
- Misja, wizja i cele zespołu
- Tworzenie matryc kompetencji
- Szukanie i selekcja pracowników
- Standaryzowanie procesu rekrutacji
-
04
30.01, 18:30-20:00 wtorek
Świadome budowanie zespołu – zestaw narzędzi
- Prowadzenie rozmów rekrutacyjnych metodą STAR/ wywiad behawioralny
- Badanie motywacji kandydata – o co dokładnie pytać
- Unikanie ulegania subiektywnym wrażeniom/stereotypom w trakcie procesu rekrutacyjnego – 1 sesja
-
05
01.02, 18:30-20:00 czwartek
(Od)Budowanie zaufania w zespole – actionplan
- Komunikacja jako podstawa zaufania – ustalenie zasad, przeciwdziałanie ich łamaniu
- Właściwe udzielanie feedbacku i feedforwardu członkom zespołu
- Proszenie o feedback w stosunku do siebie – praca z wynikami
- Budowanie zaufania poprzez relacje w zespole
- Kryzys zaufania i rozwiązywanie konfliktów
-
06
06.01, 18:30-20:00 wtorek
Etapy rozwoju zespołu
- Etapy tworzenia zespołu (forming, storming, norming and performing) – kluczowe działania
- Cechy efektywnego zespołu
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Analiza etapu tworzenia zespołu i zarządzanie w ramach każdego z nich
-
07
08.02, 18:30-20:00 czwartek
Przekładanie celów operacyjnych biznesu na cele zespołu — monitorowanie osiągnięć
- Wybór celów, planowanie długo- i kkrótkoterminowe, jakość i mierzalność celów
- Metody wyznaczania celów (SMART, OKR)
- Delegowanie zadań, komunikowanie oczekiwań oraz konsekwencja w ich egzekwowaniu
- Wspieranie pracowników w zależności od poziomu ich umiejętności oraz zaangażowania
- Adresowanie problemów z osiąganiem zakładanych wyników
-
08
13.02, 18:30-20:00 wtorek
Strategiczne zarządzanie motywacją pracowników
- Jak badać motywacje i oczekiwania pracowników w sposób ciągły
- Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu – pracowników i własnemu
- Motywacja poza materialna na podstawie trendów pokoleniowych na przykładzie generacji Z
- Employer branding wewnętrzny – czyli jak utrzymać pracowników w firmie
-
09
15.02, 18:30-20:00 czwartek
Wpływ strategii zarządzania talentami na realizację celów biznesowych
- Talent w odniesieniu do różnych pokoleń, czyli kto? – wyzwania współczesności
- Dopasowanie strategii zarządzania talentami do celów organizacji
- Wyszukiwanie i utrzymywanie specjalistów – przygotowanie i egzekwowanie planów rozwoju, planowanie szkoleń, coachingu, mentoringu
-
10
20.02, 18:30-20:00 wtorek
Definiowanie stylu przywództwa oraz zarządzanie zmianami w organizacji
- Definiowanie swojego stylu przywództwa
- Misja + wizja zespołu oraz jej znaczenie w osiąganiu wyników biznesowych
- Model przywództwa partycypacyjnego i przywództwa służebnego
- Moment prawdy przywódcy — zarządzanie innowacjami i zmianami
-
11
22.02, 18:30-20:00 czwartek
Sukcesja gwarantująca sukces biznesu
- Kiedy powinieneś zacząć myśleć o następcy i dlaczego od razu?
- Jak znaleźć następcę i przygotować go do roli sukcesora
- Jak zaplanować zastępowalność osób w zespole
- Najczęstsze błędy w onboardingu – case studies
-
12
27.02, 18:30-20:00 czwartek
Narzędzia rozwojowe w zarządzaniu zróżnicowanymi zespołami
- Model coachingowy GROW i jego zastosowanie w adresowaniu planów poprawy i planów rozwojowych
- Kiedy stosować mentoring?
- Shadowing jako narzędzie przygotowujące do poszerzenia kompetencji zespołu
Uzyskaj więcej szczegółów
Wypełnij poniższy formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z tobą i odpowie na pytania.