Copywriting | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Copywriting

Chcesz zarabiać na pisaniu, ale nie wiesz jak zacząć? Zacznij z nami! Podnieś swoje kwalifikacje na kursie copywritingu prowadzonym przez specjalistkę w branży, Magdę Ciereszko z agencji Spacecamp. Odkryj prawa rządzące reklamą, dowiedz się, jak prezentować swoje pomysły i tworzyć treści dostosowane do grupy docelowej oraz medium. Zostań copywriterem i zarabiaj, robiąc to, co kochasz!
Nauczysz się wymyślać koncepty reklamowe i tworzyć teksty copywriterskie na potrzeby różnych mediów i form reklamowych.
Dowiesz się, jak tworzyć treści odpowiadające na brief klienta i dopasowane do sprecyzowanych grup docelowych oraz jak zaprezentować swoje pomysły klientowi.
Opanujesz praktyczne umiejętności, związane z pracą copywritera takie jak przygotowanie portfolio, szukanie zleceń, wycena swojej pracy i radzenie sobie z krytyką.
Poznaj swojego nowego wykładowcę:
Magda Ciereszko
Copywriterka
Agencja Spacecamp
Od 10 lat pracuje w branży reklamowej. Odpowiada za wielokanałowe kampanie dla marki AA, realizowała także projekty dla znanych marek takich jak Netflix, Żabka, Durex, Lech, Lubella, Volkswagen.
Wymyśliła i zrealizowała projekt 360 dla marki Durex, który został nagrodzony dwiema nagrodami w konkursie kreatywnym KTR, oraz srebrnym Effie za efekty kampanii.
Prowadzi warsztaty z zakresu copywritingu i social mediów na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Jej projekty kampanii reprezentowały Polskę w międzynarodowych finałach nagrody New Stars (przy AdStars) i Young Creatives Integrated Eurobest.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz użyteczną wiedzę, której będziesz mógł używać na co dzień w pracy i która pomoże ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tworzenie konceptów kreatywnych
Dowiesz się, jak wykorzystać insight do stworzenia konceptu kreatywnego i jak opisać swój pomysł w taki sposób, by klient chciał go zrealizować.
Tworzenie angażujących realizacji reklamowych
Nauczysz się tworzyć teksty copywriterskie na potrzeby różnych grup docelowych, mediów i form reklamowych. Podczas zajęć napiszesz wiele tekstów, które wykorzystasz w swoim portfolio.
Realia pracy copywritera
Poznasz blaski i cienie pracy copywritera oraz możliwe modele zatrudnienia. Dowiesz się, jak efektywnie szukać pracy i zleceń oraz jak radzić sobie z krytyką.
Zaczynamy:
11 lipca 2022
Czas trwania:
8 tygodni
15 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Przygotowaliśmy praktyczne zadania domowe, które pozwolą ci oswoić się z materiałem. Dzięki nim, z pomocą prowadzących, przećwiczysz umiejętności związane z tworzeniem strategii EBowej krok po kroku.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji. 
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Copywriting w pigułce – przegląd i omówienie pojęć, które warto znać
11.07.2022
  • - Kim jest dziś copywriter?
  • - Rodzaje briefów i wyzwania z nimi związane
  • - Rodzaje kampanii w kontekście zmian na rynku reklamy
  • - Proces pracy nad briefem – jak to powinno wyglądać vs. jak (zwykle) wygląda
  • - Efektywna współpraca ze strategami, art directorami, grafikami – dobre praktyki
  • - Żargon reklamowy – przegląd kluczowych pojęć
Zajęcia nr 2.
W poszukiwaniu idei – jak znaleźć pomysł i jak go opisać
13.07.2022
  • - Sprawdzone narzędzia pomagające wymyślić koncept reklamowy
  • - Rola researchu, starterów od strategii i umiejętności syntezy informacji
  • - Burza mózgów - zastosowanie
  • - Case studies wybranych prac nagrodzonych na festiwalach kreatywności w reklamie – warsztat
Zajęcia nr 3.
Najważniejsze elementy tekstu reklamowego i inspirująca tradycja reklamy drukowanej
18.07.2022
  • - Claim, headline, slogan, body copy, legal – jak je (współ)tworzyć?
  • - Tworzenie nazw marek, produktów i usług (naming)
  • - Przegląd dobrych praktyk w łączeniu słowa i obrazu
Zajęcia nr 4.
Jak pisać, żeby przykuć uwagę odbiorców w każdym zaplanowanym medium?
20.07.2022
  • - Content is king
  • - Przegląd dobrze „rozsmarowanych” idei
  • - Call to action – case studies
  • - Czy można napisać ciekawy mailing?
Zajęcia nr 5.
Wprowadzenie do pisania spotów telewizyjnych i radiowych
25.07.2022
  • - Storytelling vs. spot winietowy
  • - „Radiówka” z dżinglem
  • - Jak wykorzystać 15, a jak 30 sekund
  • - Wybór i briefing lektora
Zajęcia nr 6.
Wprowadzenie do mediów społecznościowych i aktywacji
27.07.2022
  • - Ograniczenia i możliwości wynikające z charakteru danej platformy
  • - Jak konkurować z memami i postami znajomych
  • - Tworzenie aktywacji
  • - Case studies
Zajęcia nr 7.
Jak wymyślić i napisać dobre video do Internetu/mediów społecznościowych?
01.08.2022
  • - Zabiegi pozwalające zwrócić uwagę odbiorców (w tym rola typografii i montażu)
  • - Viral – święty Graal copywriterów?
  • - TVC vs. video online w różnych formatach
Zajęcia nr 8.
Jak zaplanować, napisać i „sprzedać” prezentację klientowi
03.08.2022
  • - Struktura dobrej prezentacji
  • - Miejsce na storytelling
  • - Rola zdjęć
Zajęcia nr 9.
To jest hot: copywriting na potrzeby TikToka i podcastów – warsztaty
08.08.2022
  • - Przykłady profili marek na TikToku, które świetnie rozumieją język tej platformy – case studies
  • - Komercyjne możliwości podcastów - case studies
Zajęcia nr 10.
Działania niestandardowe. Jak złapać uwagę odbiorcy tam, gdzie nie spodziewa się reklamy?
10.08.2022
  • - Gdy klient oczekuje czegoś „extra”
  • - Ambient, guerilla marketing, prankvertising, flash mob – na czym polegają?
  • - Warsztat: działanie niestandardowe dla jednej z platform streamingowych
Zajęcia nr 11.
Influencerzy – pisać za nich, z nimi czy nimi? Dobre praktyki współpracy
17.08.2022
  • - Między Young Leosią a Robertem Makłowiczem – wybór odpowiedniego influencera
  • - Jak zachować spójność w influencer marketingu
  • - Brief dla influencerów – zbiór wskazówek i rekomendacji
Zajęcia nr 12.
Jak napisać dobry brief dla podwykonawców?
22.08.2022
  • - Współpraca z fotografami, reżyserami, stylistami – pułapki, których można uniknąć
  • - Przygotowanie do PPM
Zajęcia nr 13.
UX Writing – gdy czas zastąpić lorem ipsum
24.08.2022
  • - UX writing vs copywriting – podobieństwa i różnice
  • - Głos i ton marki – jak dbać spójność marki?
  • - Zasady prostego języka
Zajęcia nr 14.
SEO nie tylko dla CEO – zasady skutecznego copywritingu
29.08.2022
  • - Google i treści - co warto wiedzieć? Algorytmy Google
  • - Jak tworzyć treści widoczne dla Google?
  • - Dlaczego analiza fraz jest tak istotna?
  • - Zasady optymalizacji tekstów
Zajęcia nr 15.
Copywriter w ogniu pytań: Jak zacząć pracę w zawodzie? Jak się przebranżowić? I jak się nie wypalić?
31.08.2022
  • - Gdzie szukać pracy i zleceń
  • - Jak przygotować portfolio
  • - Jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej
  • - Wycena naszej pracy, formy umowy
  • - Możliwości rozwoju
  • - Negatywny feedback – jak sobie z nim radzić?
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.