Zapisz się i skorzystaj ze świątecznej promocji, promocja kończy się za:
00 dni
:
00 godzin
:
00 minut
:
00 sekund
Zapisz się
18 maja - 13 lipca
Kurs online

Finanse dla przedsiębiorców

Chcesz lepiej zarządzać finansami MŚP? Komunikacja z działem księgowym sprawia ci problem? Poznaj zasady prowadzenia księgowości od eksperta z wieloletnim doświadczeniem w finansach małych i średnich firm. Analizuj księgi rachunkowe i sprawozdania finansowe, twórz narzędzia do zarządzania finansami (P&L, Budżet, Preliminarz finansowy), prawidłowo odczytuj wskaźniki i wyciągaj z nich wnioski biznesowe, które pomogą ci rozwinąć firmę.

Poznaj swojego nowego wykładowcę:

Bartosz Boberski
Bartosz Boberski
Dyrektor Finansowy Portfel Inwestycyjny Apartamenty i Hotele

  • Nauczysz się czytać dokumentację księgową i wykorzystasz ją do analizy sytuacji finansowej twojej firmy. Wdrożysz narzędzia kontrolingowe lub od podstaw zbudujesz dział analizy finansowej. Nauczysz się korzystać z narzędzi planowania finansowego, które umożliwią ci sprawne zarządzanie finansami i planowanie przyszłości przedsiębiorstwa.
  • Zrozumiesz zależności między danymi księgowymi a prognozowaniem biznesu. Nauczysz się lepiej komunikować z działem księgowym w zakresie generowanych danych i oceniać jakość sprawozdawczości księgowej w firmie. Dowiesz się, jak powiązać sprawozdania księgowe z narzędziami do zarządzania płynnością i płatnościami.
  • Lepiej zrozumiesz oczekiwania biznesu w zakresie raportowania. Poznasz narzędzia planowania finansowego, nauczysz się efektywnie prowadzić księgi handlowe i generować dane przydatne do planowania rentowności i płynności.

Program kursu obejmuje:

14 zajęć
Praktyczne zadania domowe
  • feedback od wykładowcy
  • dodatkowe materiały, do których dostęp będziesz miał nawet po ukończeniu kursu
Zapisz się na kurs

Program kursu:

  • Zajęcia nr
    Podstawowe pojęcia i mechanizmy analizowania i planowania finansów przedsiębiorstwa cz.1
    18 maja - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Księgowość jako narzędzie do analizowania przeszłości
    • Czym są księgi handlowe i jak dokonywać zapisów?
    • Klasyczny układ planu kont z wyjaśnieniem kont grup od 0 do 8
    • Prowadzenie ksiąg handlowych – jak uniknąć najczęstszych błędów, nieścisłości i problemów z odczytywaniem danych?
  • Zajęcia nr
    Podstawowe pojęcia i mechanizmy analizowania i planowania finansów przedsiębiorstwa cz.2
    23 maja - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Sprawozdania finansowe (rachunek wyników, bilans) jako obraz sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
    • P&L – narzędzie do analizy marżowości i wyników poszczególnych rodzajów działalności
    • Budżet i preliminarz finansowy – narzędzia do planowania wpływów i wydatków
  • Zajęcia nr
    Efektywny dział finansowy, czyli jaki?
    25 maja - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Mierniki efektywnego działu finansowo-księgowego
    • Księgowość wewnątrz przedsiębiorstwa, czy outsourcing?
    • Rola analizy biznesowej i analityka/kontrolera finansowego w zarządzaniu wynikami
    • Jakie informacje finansowe powinien otrzymywać CEO?
    • Rola dyrektora finansowego w nowoczesnym przedsiębiorstwie
    • Zarządzanie płynnością
  • Zajęcia nr
    Sprawozdanie finansowe – źródło
    najważniejszych informacji o biznesie cz. 1
    30 maja - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Rzetelność i kompletność ksiąg handlowych
    • Zasady sporządzania sprawozdań finansowych i elementy sprawozdania
    • Wskaźniki efektywności biznesu na bazie sprawozdań finansowych
  • Zajęcia nr
    Sprawozdanie finansowe – źródło
    najważniejszych informacji o biznesie cz. 2 – warsztaty
    1 czerwca - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Jakie informacje można pozyskać ze sprawozdania finansowego? – warsztaty bazujące na wybranych sprawozdaniach i wskaźnikach finansowych przedsiębiorstw.
  • Zajęcia nr
    Rola rachunku wyników P&L w analizie biznesu
    6 czerwca - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Budowa rachunku P&L w oparciu o plan kont i zapisy księgowe
    • Podział przychodów i kosztów w zależności od miejsc powstawania
    • Jak odczytywać P&L i wyciągać praktyczne wnioski (o podstawowych danych biznesowych, marży, cenie i EBITDA)?
  • Zajęcia nr
    Jak zbudować praktyczny rachunek P&L? – warsztaty
    13 czerwca - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Sporządzanie użytecznego i czytelnego rachunku wyników finansowych na bazie planu kont/zestawienia obrotów i sald – warsztaty.
  • Zajęcia nr
    Jak zarządzać środkami finansowymi?
    15 czerwca - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Wynik memoriałowy, a stan środków pieniężnych
    • Rola płynności finansowej w zarządzaniu biznesem – strategie płynności przedsiębiorstwa
    • Rachunek przepływów środków pieniężnych (cash-flow)
  • Zajęcia nr
    Rola preliminarza finansowego
    w zarządzaniu środkami pieniężnymi
    w przedsiębiorstwie
    27 czerwca - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Preliminarz finansowy – narzędzie planowania przyszłości finansowej przedsiębiorstwa – analiza na bazie case studies
    • Tworzenie preliminarza finansowego i odczytywanie sprawozdań
  • Zajęcia nr
    Budżet jako narzędzie planowania wpływów i wydatków w firmie
    29 czerwca - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Budżet przedsiębiorstwa – budowa budżetu i zakres odpowiedzialności za poszczególne obszary
    • Zarządzanie budżetem
  • Zajęcia nr
    Aktywna polityka cenowa jako
    narzędzie kształtowania przychodów
    4 lipca - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Cena a wysokość przychodu
    • Okno cenowe, ceny oraz sposoby realizowania polityki cenowej
    • Tworzenie wartości dla klienta jako wyższy poziom zarządzania cenami
  • Zajęcia nr
    Planowanie finansowe – warsztaty
    6 lipca - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Analiza sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa A, B i C na bazie danych z ksiąg finansowych – warsztaty
  • Zajęcia nr
    Efektywny dział finansowy, czyli jaki?
    11 lipca - czwartek - 18:30 - 20:00
    • Jak oceniać efektywność działu finansowo-księgowego?
    • Czy księgowość zewnętrzna czy wewnętrzna?
  • Zajęcia nr
    Cena narzędziem kształtowania przychodów.
    13 czerwca - wtorek - 18:30 - 20:00
    • Budowanie ceny w oparciu o koszt plus;
    • Cena odzwierciedleniem wartości tworzonej dla klienta;
    • Wpływ ceny na wysokość przychodów.

Zapisz się na kurs

Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie i zapisać się na niego, wypełnij formularz.

Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.