Analityk w marketingu — kurs online | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Analityka w marketingu

Przekuj dane w decyzje biznesowe i opanuj zestaw narzędzi do analizy marketingowej. Zautomatyzuj rutynowe procesy z Beatą Czarnacką, Licencing & Partnership Lead w Wargaming i ex-Marketing Director w HBO Max Warner Bros.

Co zyskasz?
Wykorzystasz najważniejsze wskaźniki marketingowe, aby zyskać cenne insighty biznesowe.
Opanujesz prognozowanie wyników marketingowych opartych na danych statystycznych.
Poznaj swoją nową wykładowczynię:
Beata Czarnacka
Licencing & Partnership Lead, Wargaming / ex-Marketing Director HBO Max Warner Bros
ex-Marketing Director w HBO Max Warner Bros
ex-Marvel Franchise Lead CEE & Marketing Disney Channel's The Walt Disney Company
Od 2021 jest członkinią Akademii Telewizyjnej przyznającej nagrody Emmy
Przez 8 lat była Brand Managerem w TVP
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w codziennej pracy i które pomogą ci osiągnąć twoje cele zawodowe.

Tematy, które poruszymy podczas kursu:

Tematy, które poruszymy podczas kursu:

Procesy analityczne

Poznasz nowe podejścia w analityce danych. Dowiesz się, jak wykorzystać metryki do pomiaru skuteczności kampanii reklamowych i jak zamienić suche wolumeny danych w skuteczne rozwiązania marketingowe na przykładzie realnych przypadków globalnych firm.

Wizualizacja danych

Zyskasz skuteczne narzędzie do wizualizacji danych (Google Data Studio) i nauczysz się wykorzystywać potencjał analizy marketingowej z elementami storytellingu.

Interakcja z grupą docelową

Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi do analizy danych o klientach (Google Analytics, Hotjar, Brand24) i jak wykorzystywać statystyki do budowania strategii skoncentrowanej na kliencie.
Zaczynamy:
18.09.24
Czas trwania:
12 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program kursu
Zajęcia nr 1.
Marketing oparty na danych
środa 18.09 18:00
  • - Wprowadzenie do świata cyfrowych danych, cele w organizacji
  • - Kim jest analityk marketingowy i jego rola w rozumieniu klienta?
  • - Kluczowe obszary analizy: biznes, marketing, usługi
  • - Jak wykorzystywać informacje i rodzaje danych marketingowych
  • - Przykłady dobrego i złego wykorzystywania danych
Zajęcia nr 2.
Wskaźniki, mierniki, KPI marketingowo-sprzedażowe
poniedziałek 23.09 18:00
  • - Metryki marketingowe (CTR, CR, CPC, CPA, CPL itp.)
  • - Analiza danych dotyczących konwersji i sprzedaży
  • - Źródła danych i techniki interpretacji danych w marketingu: Google Analytics, CRM, e-commerce
Zajęcia nr 3.
CRM i jego rola w zarządzaniu relacjami z klientami
środa 25.09 18:00
  • - Marketing zarządzania relacjami z klientami (CRM)
  • - Customer Lifetime Value, ścieżka zakupowa klienta, UX – kluczowe wskaźniki
  • - Narzędzia i techniki segmentacji: segmentacja behawioralna, analiza RFM, grupowanie hierarchiczne
  • - Personalizacja komunikacji, automatyzacja, analiza efektywności
Zajęcia nr 4.
Analiza rynku i konkurencji
poniedziałek 30.09 18:00
  • - Proces oceny dynamiki rynku i trendów, monitorowania działań konkurentów
  • - Analiza trendów rozwoju rynku: Google Trends, Big Data
  • - Identyfikowanie konkurencji, analiza SWOT, benchmarking
  • - Metody analizy udziału rynkowego
  • - Zastosowanie wyników w planowaniu, rozwoju i pozycjonowaniu produktu
Zajęcia nr 5.
Hipotezy, eksperymenty i punkty wzrostu
środa 2.10 18:00
  • - Formułowanie hipotez dotyczących produktu w oparciu o CJM i doświadczenia konsumenckie
  • - Formułowanie hipotez dotyczących kampanii reklamowej w oparciu o lejek sprzedażowy
  • - Prowadzenie eksperymentów marketingowych, testowanie hipotez
  • - Prowadzenie i analiza testów A/B spełniająca określone cele
Zajęcia nr 6.
Kampanie reklamowe offline
poniedziałek 7.10 18:00
  • - Pomiar jakości kreacji i lokowania w mediach
  • - Struktura budżetu mediowego inwestycji w offline, planowanie i struktura
  • - Podstawowe metryki kampanii offline w poszczególnych mediach
  • - Analiza wskaźników medialnych i ich optymalizacja
Zajęcia nr 7.
Analiza inwestycji marketingowych
środa 9.10 18:00
  • - Określenie celów marketingowych i alokacja zasobów
  • - Podział środków finansowych na różne kanały i działania marketingowe
  • - Zbieranie danych, analiza i raportowanie
  • - Analiza wyników kampanii
  • - Zarządzanie kampaniami marketingowymi
Zajęcia nr 8.
Analityka content marketingu
poniedziałek 14.10 18:00
  • - Mierniki w content marketingu, mediach społecznościowych, SEO, SEM
  • - Analityka w służbie optymalizacji treści – najlepsze praktyki
  • - Wykorzystanie narzędzi: GA4, Brand24, Google Trends, HotJar
Zajęcia nr 9.
Organizacja badań marketingowych
środa 16.10 18:00
  • - Badania jakościowe i ilościowe
  • - Badania jakościowe: jak stworzyć kwestionariusz wywiadu pogłębionego/fokusowego i jak dobrać respondentów
  • - Badania ilościowe: tworzenie ankiety i dobór respondentów
  • - Możliwe wyniki badań i ich analiza
Zajęcia nr 10.
Wizualizacja danych i tworzenie dashboardów
poniedziałek 21.10 18:00
  • - Typy wykresów i opcje formatowania
  • - Storytelling danych i dobre praktyki
  • - Wizualizacja raportów marketingowych
  • - Główne błędy w wizualizacji danych
Zajęcia nr 11.
Wykorzystanie AI w analizie danych marketingowych
środa 23.10 18:00
  • - Analiza danych klientów z użyciem narzędzi AI
  • - Mierzenie skuteczności treści za pomocą AI
  • - Analiza skuteczności kampanii z użyciem narzędzi AI
  • - Przewidywanie trendów z użyciem AI
Zajęcia nr 12.
Przygotowanie do procesu rekrutacyjnego
poniedziałek 28.10 18:00
  • - Przygotowanie CV – jakie kompetencje i umiejętności podkreślić?
  • - Standardowe zadania rekrutacyjne
  • - Ścieżka kariery w analityce
  • - Rozwój umiejętności – kursy, szkolenia, bieżące śledzenie zmian i trendów
 
Co o nas mówią
Iwona Todorska
Kierownik projektu
Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)
Dawid Pośliński
CEO w Selleo
Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.
Piotr Kaczmarczyk
Implementation Consultant
Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.
Artur Wojtas
Starszy Analityk Biznesowy
Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę
Grzegorz Polak
Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)
Natalia Olszyńska
HR Specialist & Recruitment Specialist
Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!
Anna Grabowiec
HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o
Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!
Joanna Pośpiech
Manager marketingu
Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.
Magda Radzikowska-Buchała
Google ⭐⭐⭐⭐⭐
Profesjonalna firma, świetny kurs z Google Ads, materiały. Konkretna wiedza do wykorzystania od razu. Polecam :)
Angelika Kowalik
Google ⭐⭐⭐⭐⭐
Bralam udzial w kilku kursach przygotowanych przez szkole LABA - Analityka w marketingu, Marketing Automation i Google Ads Analityk reklamowy - kursy przygotowane bardzo merytorycznie. Jestem bardzo zadowolona i szczerze polecam kursy i szkole LABA!
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie oraz cenie kursu.
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.