Kurs online Analityk w marketingu — opanuj zestaw narzędzi do analizy marketingowej i dowiedz się, jak przemienić dane w decyzje biznesowe | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Analityka w marketingu

Przekuj dane w decyzje biznesowe i opanuj zestaw narzędzi do analizy marketingowej. Zautomatyzuj rutynowe procesy z Magdaleną Wieczorek, Head of Marketing w Schwarzkopf Professional.

Co zyskasz?
Wykorzystasz najważniejsze wskaźniki marketingowe, aby zyskać cenne insighty biznesowe;
Opanujesz prognozowanie wyników marketingowych opartych na danych statystycznych
Poznaj swoją nową wykładowczynię:
Magdalena Wieczorek
Head of Marketing w Schwarzkopf Professional
Jest laureatką prestiżowych nagród Henkel Polska Award za najlepszy projekt w dziedzinie zrównoważonego rozwoju 2021 oraz digitalizacji 2018, 2019.
Jest ekspertką w tworzeniu strategii zrównoważonego marketingu oraz określaniu Brand Purpose czyli sensu istnienia marki.
Wspiera firmy w rozwoju, dzięki wykorzystaniu strategicznego modelu marketingowego, opartego na ich modelu biznesowym, przewadze konkurencyjnej, wartościach dla klienta i kulturze organizacyjnej.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w codziennej pracy i które pomogą ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Procesy analityczne
Poznasz nowe podejścia w analityce danych. Dowiesz się, jak wykorzystać metryki do pomiaru skuteczności kampanii reklamowych i jak zamienić suche wolumeny danych w skuteczne rozwiązania marketingowe na przykładzie realnych przypadków globalnych firm.
Wizualizacja danych
Zyskasz skuteczne narzędzia do wizualizacji danych (Tableau, Google Data Studio) i nauczysz się wykorzystywać potencjał analizy marketingowej z elementami storytellingu.
Interakcja z grupą docelową
Dowiesz się, jak korzystać z narzędzi do analizy danych o klientach (Google Analytics, Hotjar, Brand24) i jak wykorzystywać statystyki do budowania strategii skoncentrowanej na kliencie.
Zaczynamy:
14.11.23
Czas trwania:
11 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do Twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Określamy strategię marketingową analizując zachowania konsumentów
wtorek 14.11.23 18:30
  • - Start do strategicznego marketingu – to co trzeba wiedzieć
  • - Jakie 3 korzyści przynosi Klientocentryczny Model Marketingu?
  • - Jak dopasować Strategię Marketingową do współczesnego konsumenta? – najlepsze praktyki
Zajęcia nr 2.
Wyprowadzamy segmentację w formie procesu strategicznego
czwartek 16.11.23 18:30
  • - Strategiczne zastosowania segmentacji
  • - Proces segmentacji krok po kroku
  • - Narzędzia i techniki segmentacji: segmentacja behawioralna, analiza RFM, grupowanie hierarchiczne – warsztaty praktyczne
Zajęcia nr 3.
Jak wykorzystać Ścieżkę Zakupową Klienta do realizowania celów biznesowych
wtorek 21.11.23 18:30
  • - Usprawniamy Ścieżkę Zakupową Klienta – sprawdzone metody
  • - Metodologia UX – jak poprawnie z niej korzystać?
  • - Analiza danych e-commerce – zadania praktyczne
Zajęcia nr 4.
Oceniamy Wartość Życiową Klienta (Customer Lifetime Value)
czwartek 23.11.23 18:30
  • - Obliczamy i maksymalizujemy CAC&CLV – case studies
  • - Analizujemy jak wpływać na wartość klienta w czasie – rekomendacje
Zajęcia nr 5.
Jak wykorzystać analitykę w strategii cenowej?
wtorek 28.11.23 18:30
  • - Najważniejsze strategie jakie można stosować przy ustalaniu cen
  • - Optymalizujemy strategie cenowe dla osiągnięcia maksymalnego zysku – wybrane przykłady
  • - Analiza conjoint – ćwiczenia
Zajęcia nr 6.
Rozpoczynamy analitykę Content Marketingu
czwartek 30.11.23 18:30
  • - Mierniki w Content Marketingu – o czym tak naprawdę nas informują?
  • - Analityka w służbie optymalizacji treści – najlepsze praktyki
  • - GA4, Brand 24, Google Trends, HotJar – zadania praktyczne
Zajęcia nr 7.
Analizujemy inwestycje marketingowe
wtorek 05.12.23 18:30
  • - Jak alokować i efektywnie zarządzać budżetem marketingowym – sprawdzone podejścia
  • - Analityka i zarządzanie kampaniami marketingowymi – najnowsze case studies
  • - GA4, Google Tag Manager, Google Ads – zadania praktyczne
Zajęcia nr 8.
Co Big Data oznacza dla analityki marketingowej i jaki wpływ ma na strategię?
czwartek 7.12.23 18:30
  • - Przechodzimy przez 4 etapy analityki w Big Data
  • - Poznajemy wybrane narzędzia do pomiaru Data
Zajęcia nr 9.
Skąd mamy wiedzieć, jakie działania mogą pomóc w realizacji celów marketingowych czyli start do prognozowania i eksperymentowania
wtorek 12.12.23 18:30
  • - Wykonujemy prognozy za pomocą statystyk - ćwiczenia
  • - Projektujemy eksperymenty i testujemy hipotezy
Zajęcia nr 10.
Wykorzystujemy Storytelling Danych w prezentacji analiz
czwartek 14.12.23 18:30
  • - Data Story, czyli czym jest i jak zaprezentować Best Strategic Insight
  • - Struktura wizualizacji danych w czytelnym slajdzie – najlepsze praktyki
  • - Tableau, Google Data Studio – zadania praktyczne
Zajęcia nr 11.
„Showtime session” - prezentacje uczestników
wtorek 19.12.23 18:30
  • - Wykorzystujemy nabyte umiejętności efektywnego prezentowania danych
  • - Komentarz Lektorki
  • - Sesja Q&A
  • - Podsumowanie kursu i rekomendacje do dalszego rozwoju uczestników
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe