Dzięki skutecznej strategii zakupowej zyskasz pozycję lidera na rynku.
12.09-26.10
Zamówienia to coś więcej niż żmudne transakcje między kupującymi a dostawcami. Jest to aspekt działalności, który ma ogromne znaczenie zarówno na poziomie menedżerskim, handlowym, jak i międzyludzkim, zwłaszcza dla przedsiębiorców małych i średnich firm.
Joanna Chamera, doświadczony dyrektor ds. zakupów w Quad Graphics Europe, podzieli się swoim doświadczeniem dotyczącym wyzwań, przed którymi stoją przedsiębiorstwa. Przedstawi strategie zarządzania kosztami oraz budowania trwałych relacji z dostawcami i wyjaśni, jak lepiej organizować i zarządzać procesem zakupowym, aby pokonywać przeszkody, które mogą stać na drodze do sukcesu twojej firmy.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
PRACOWNIKIEM DZIAŁU ZAKUPÓW
Planujesz w najbliższym czasie awansować na dyrektora ds. zakupów i chcesz jak najlepiej poznać swoje obowiązki. Kurs pozwoli ci opanować wszystkie etapy zakupów (od identyfikacji potrzeb po analizę wyników) do perfekcji. Nauczysz się planować budżet i analizować wyniki.
-
POCZĄTKUJĄCYM DYREKTOREM DS. ZAKUPÓW
Szybciej i pewniej odnajdziesz się w swojej nowej roli. Pomożemy ci w pełni wykorzystać swój potencjał, udoskonalić kompetencje miękkie oraz zbudować silną pozycję w firmie.
-
MANAGEREM
Po kursie optymalizacja kosztów działu zakupów nie będzie stanowiła dla ciebie problemu. Stworzysz niezawodne zespoły kupców, zbudujesz skuteczną strategię zakupową oraz udoskonalisz umiejętności analityczne i negocjacyjne w procesach zakupowych.
-
Przedsiębiorcą/właścicielem MŚP
Wzmocnisz umiejętności analityczne oraz negocjacyjne, stworzysz efektywną strategię zakupową dla potrzeb swojego biznesu, trafnie ocenisz i spriorytetyzujesz dostawców oraz wynegocjujesz lepsze ceny u kontrahentów. Będziesz lepiej organizować i zarządzać procesem zakupowym i dowiesz się, gdzie szukać okazji rynkowych i jak nie dać się zaskoczyć zjawiskom gospodarczym, aby skuteczniej chronić swój biznes.
Co cię czeka podczas kursu?
-
Tworzenie nowoczesnej strategii zakupowej
Stworzysz skuteczną strategię zakupową i zbudujesz przewagę konkurencyjną. Poprzez eliminację słabych punktów i stworzenie spójnej wizji swojej bazy dostawców, będziesz w stanie generować oszczędności i zyskać zaufanie klientów. Dzięki praktycznemu podejściu pomożemy ci zbudować silne fundamenty i wdrożyć konkretne działania, które przyniosą realne rezultaty dla twojej firmy.
-
Organizacja działu i procesów zakupowych
Będziesz wiedzieć, jak stworzyć zgrany zespół kupców już na etapie rekrutacji. Otrzymasz praktyczne wskazówki, które pomogą ci motywować współpracowników i zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
-
Negocjacje z dostawcami i pracownikami
Dowiesz się, co składa się na skuteczną komunikację się z członkami zespołu i współpracownikami. Będziesz sprawniej rozwiązywać problemy, lepiej zrozumiesz potrzeby swoich współpracowników i wzmocnisz umiejętności negocjacyjne.
Poznaj swoją nową wykładowczynię

Joanna Chamera
- Od 15 lat zarządza zakupami w europejskim oddziale globalnego koncernu Quad, będącego światowym liderem w branży poligraficznej i usług marketingowych.
- Przekształciła zaopatrzenie w zakupy i wdrożyła niezbędne narzędzia informatyczne oraz procedury ISO, aby uprościć, zautomatyzować i usprawnić obszar zakupowo-magazynowy.
- Stworzyła zespół, który przejął obsługę zakupu materiałów eksploatacyjnych dla niemal 50 zakładów produkcyjnych Quad w Stanach Zjednoczonych.
- Jako Dyrektor Zarządzający CRT Sp z o.o. zwiększyła udział sprzedaży zagranicznej oraz z sukcesem zrealizowała projekty RND z wykorzystaniem zasobów dostawców Spółki.
Program kursu:
-
01
12.09.23 18:00-19:30
Dlaczego zakupy są tak ważne i jak zapewnić maksymalną korzyść dla firmy?
- Różnica pomiędzy zakupami a zaopatrzeniem
- Korzyści wynikające z przekształcenia zaopatrzenia w zakupy.
- Współczesne wymogi względem zakupów i łańcucha dostaw
- Budowanie i zarządzanie relacjami – najlepsze praktyki
-
02
14.09.23 18:00-19:30
Kompetencje nowoczesnego zarządzania zakupami – profil skutecznego managera ds. zakupów
- Rola i miejsce w strukturze organizacji – wybór optymalnego modelu
- Kluczowe kompetencje i umiejętności – wszystko, co można i powinno się w sobie rozwijać
- Niezbędnik narzędziowy managera ds. zakupów – autorskie rekomendacje
- Co, kto i na kiedy, czyli efektywne delegowanie odpowiedzialności
- Typowe wyzwania na stanowisku zarządczym
- Zarządzanie 4.0. Budowanie zaangażowania wśród kupców
-
03
19.09.23 18:00-19:30
Efektywny zespół zakupowy. Jak w pełni wykorzystać jego potencjał?
- Fundamentalna zasada tworzenia struktury działu zakupów
- Rola, obowiązki i podstawowe kompetencje dobrego kupca
- Przykładowy model stanowisk i podziału obowiązków oraz adaptacja modelu w dynamicznej rzeczywistości
- Czym jest i jak prawidłowo stworzyć matrycę kompetencji?
- Przykładowe procedury w obszarze zakupowym – analiza case study
-
04
21.09.23 18:00-19:30
Po co zakupom strategia? Ustalanie celów, kluczowych wskaźników efektywności, tworzenie budżetu zakupowego
- Strategia i cele – od czego zacząć?
- Jakie KPI wybrać?
- Parametryzacja celu
- Budżet zakupowy – jak go prawidłowo zbudować?
-
05
26.09.23 18:00-19:30
Sprzedajesz, gdy kupujesz. Praktyczne narzędzia do zarządzania i automatyzacji Zakupów, analiza i raportowanie wyników
- Narzędzia ERP – czym są i jakie dają korzyści?
- Co można zautomatyzować dzięki ERP?
- Jakie narzędzia usprawniają proces zakupowy
- Przykładowe analizy wydatku – case study
- Jak raportować wyniki? Transparentność i wiarygodność
- Prezentacja dla Zarządu jako pomoc, a nie rozpraszacz – najlepsze praktyki
- Rekomendacje, które są słuchane – zwiększanie wpływu na biznes
-
06
28.09.23 18:00-19:30
Budowanie bazy dostawców - podstawy polityki wyboru dostawcy, dostawcy strategiczni
- Dobór dostawcy vs strategia firmy
- Dostawca strategiczny, czyli jaki?
- Kryteria wyboru dostawcy
- Bezpieczeństwo w zarządzaniu dostawcami
- Kryteria oceny dostawcy
-
07
03.10.23 18:00-19:30
Jaka umowa najlepiej zabezpieczy Twój biznes? - przewodnik po dobrej umowie
- Po co właściwie mi ta umowa?
- Typy i formy prawne umów zakupowych
- Jakie elementy powinna zawierać umowa
- Jak prawidłowo określić przedmiot umowy?
- Incoterms 2020 - nie daj się złapać
- Mała rzecz, a robi różnicę – na co zwrócić szczególną uwagę
-
08
05.10.23 18:00-19:30
Gdzie szukać usprawnień i oszczędności? Optymalizacja kosztowa w firmie z udziałem zakupów
- Trzy główne obszary zakupowe
- Kluczowe czynniki i oczekiwania w każdym z tych obszarów
- Obszary do doskonalenia
- Efektywny proces zakupowy, czyli jaki?
- Strategy Deployment. Dlaczego to tak dobrze działa?
-
9
10.10.23 18:00-19:30
Budowanie portfolio produktów i zarządzanie zapasami
- Od czego zacząć?
- Kryteria wyboru produktów
- Jak prawidłowo porównywać oferty na zakup produktów, usług i inwestycji?
- Znaczenie zarządzania zapasami
- Współczynnik rotacji zapasów
- Monitoring złogów magazynowych
-
10
12.10.23 18:00-19:30
Zarządzenie ryzykiem i projektami w zakupach. Dlaczego musisz to wdrożyć?
- Standardy ISO wpływające na obszar zakupowy
- Metodologia zarządzania ryzykiem na podstawie ISO
- Przykładowe zagrożenia dla obszaru zakupowego
- Przykładowe działania w celu zminimalizowania zagrożenia – case study
- Czym jest zespół interdyscyplinarny i kiedy warto go stworzyć?
- Jak zbudować interdyscyplinarny zespół projektowy?
- Jak zapewnić dowiezienie wyniku niezależnie od okoliczności?
- Najczęstsze bariery w projektach zakupowych
-
11
17.10.23 18:00-19:30
Etyka w zakupach i kontaktach z dostawcami. Czy wystarczająco zabezpieczasz swój biznes?
- Co oznacza etyka w biznesie
- Zasady, które pomagają zapobiegać oszustwom oraz korupcji w zakupach
- Zgodność z prawem wolnej konkurencji
- Zrównoważony rozwój i ślad węglowy
- CSR i ESG
- Kodeks etyki
-
12
19.10.23 18:00-19:30
Negocjacje w zakupach – dobór odpowiedniej strategii
- W czym tkwi podstawa sukcesu: „Jeśli się nie przygotujesz, przygotuj się na porażkę”?
- BATNA – czym jest i po co mi to?
- Po czym poznać skuteczne negocjacje?
- Dobre nawyki w trakcie negocjacji
- Co zrobić, gdy wszystko idzie nie tak?
- Efektywne narzędzia negocjacyjne
- Co zrobić gdy dostawca jest agresywny?
- Podstawy komunikacji interpersonalnej
-
13
24.10.23 18:00-19:30
Negocjacje w zakupach – warsztaty
- warsztaty z negocjacji
-
14
26.10.23 18:00-19:30
Ścieżki rozwoju kariery, trendy oraz najbliższa przyszłość zakupów
- Czym jest ścieżka kariery i jak ją rozwijać?
- Od czego warto zacząć jeśli chcę zmienić pracę?
- Jak przygotować aplikację, która wyróżni się na tle innych?
- Możliwości LinkedIna, o których mało kto wie?
- Jak rozwijać w sobie kompetencje przyszłości
- Przyszłość Zakupów
ZAPISZ SIĘ NA KURS
Żeby zapisać się na kurs, wypełnij formularz.