Kurs online Zarządzanie zakupami — naucz się pokonywać przeszkody, stojące na drodze do sukcesu firmy | Szkoła biznesu Laba

KURS ONLINE

​​Zarządzanie zakupami

Joanna Chamera Purchasing Director
Quad/Graphics Europe

ELVTR Expansion photo

Dzięki skutecznej strategii zakupowej zyskasz pozycję lidera na rynku.

12.09-26.10

Zamówienia to coś więcej niż żmudne transakcje między kupującymi a dostawcami. Jest to aspekt działalności, który ma ogromne znaczenie zarówno na poziomie menedżerskim, handlowym, jak i międzyludzkim, zwłaszcza dla przedsiębiorców małych i średnich firm.

Joanna Chamera, doświadczony dyrektor ds. zakupów w Quad Graphics Europe, podzieli się swoim doświadczeniem dotyczącym wyzwań, przed którymi stoją przedsiębiorstwa. Przedstawi strategie zarządzania kosztami oraz budowania trwałych relacji z dostawcami i wyjaśni, jak lepiej organizować i zarządzać procesem zakupowym, aby pokonywać przeszkody, które mogą stać na drodze do sukcesu twojej firmy.

POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:

  • PRACOWNIKIEM DZIAŁU ZAKUPÓW

    Planujesz w najbliższym czasie awansować na dyrektora ds. zakupów i chcesz jak najlepiej poznać swoje obowiązki. Kurs pozwoli ci opanować wszystkie etapy zakupów (od identyfikacji potrzeb po analizę wyników) do perfekcji. Nauczysz się planować budżet i analizować wyniki.

  • POCZĄTKUJĄCYM DYREKTOREM DS. ZAKUPÓW

    Szybciej i pewniej odnajdziesz się w swojej nowej roli. Pomożemy ci w pełni wykorzystać swój potencjał, udoskonalić kompetencje miękkie oraz zbudować silną pozycję w firmie.

  • MANAGEREM

    Po kursie optymalizacja kosztów działu zakupów nie będzie stanowiła dla ciebie problemu. Stworzysz niezawodne zespoły kupców, zbudujesz skuteczną strategię zakupową oraz udoskonalisz umiejętności analityczne i negocjacyjne w procesach zakupowych.

  • Przedsiębiorcą/właścicielem MŚP

    Wzmocnisz umiejętności analityczne oraz negocjacyjne, stworzysz efektywną strategię zakupową dla potrzeb swojego biznesu, trafnie ocenisz i spriorytetyzujesz dostawców oraz wynegocjujesz lepsze ceny u kontrahentów. Będziesz lepiej organizować i zarządzać procesem zakupowym i dowiesz się, gdzie szukać okazji rynkowych i jak nie dać się zaskoczyć zjawiskom gospodarczym, aby skuteczniej chronić swój biznes.

Co cię czeka podczas kursu?

  • Tworzenie nowoczesnej strategii zakupowej

    Stworzysz skuteczną strategię zakupową i zbudujesz przewagę konkurencyjną. Poprzez eliminację słabych punktów i stworzenie spójnej wizji swojej bazy dostawców, będziesz w stanie generować oszczędności i zyskać zaufanie klientów. Dzięki praktycznemu podejściu pomożemy ci zbudować silne fundamenty i wdrożyć konkretne działania, które przyniosą realne rezultaty dla twojej firmy.

  • Organizacja działu i procesów zakupowych

    Będziesz wiedzieć, jak stworzyć zgrany zespół kupców już na etapie rekrutacji. Otrzymasz praktyczne wskazówki, które pomogą ci motywować współpracowników i zapobiegać wypaleniu zawodowemu.

  • Negocjacje z dostawcami i pracownikami

    Dowiesz się, co składa się na skuteczną komunikację się z członkami zespołu i współpracownikami. Będziesz sprawniej rozwiązywać problemy, lepiej zrozumiesz potrzeby swoich współpracowników i wzmocnisz umiejętności negocjacyjne.

Poznaj swoją nową wykładowczynię

Joanna Chamera

  • Od 15 lat zarządza zakupami w europejskim oddziale globalnego koncernu Quad, będącego światowym liderem w branży poligraficznej i usług marketingowych.
  • Przekształciła zaopatrzenie w zakupy i wdrożyła niezbędne narzędzia informatyczne oraz procedury ISO, aby uprościć, zautomatyzować i usprawnić obszar zakupowo-magazynowy.
  • Stworzyła zespół, który przejął obsługę zakupu materiałów eksploatacyjnych dla niemal 50 zakładów produkcyjnych Quad w Stanach Zjednoczonych.
  • Jako Dyrektor Zarządzający CRT Sp z o.o. zwiększyła udział sprzedaży zagranicznej oraz z sukcesem zrealizowała projekty RND z wykorzystaniem zasobów dostawców Spółki.

Program kursu:

  • 01

    12.09.23 18:00-19:30

    Dlaczego zakupy są tak ważne i jak zapewnić maksymalną korzyść dla firmy?

    • Różnica pomiędzy zakupami a zaopatrzeniem
    • Korzyści wynikające z przekształcenia zaopatrzenia w zakupy.
    • Współczesne wymogi względem zakupów i łańcucha dostaw
    • Budowanie i zarządzanie relacjami – najlepsze praktyki
  • 02

    14.09.23 18:00-19:30

    Kompetencje nowoczesnego zarządzania zakupami – profil skutecznego managera ds. zakupów

    • Rola i miejsce w strukturze organizacji – wybór optymalnego modelu
    • Kluczowe kompetencje i umiejętności – wszystko, co można i powinno się w sobie rozwijać
    • Niezbędnik narzędziowy managera ds. zakupów – autorskie rekomendacje
    • Co, kto i na kiedy, czyli efektywne delegowanie odpowiedzialności
    • Typowe wyzwania na stanowisku zarządczym
    • Zarządzanie 4.0. Budowanie zaangażowania wśród kupców
  • 03

    19.09.23 18:00-19:30

    Efektywny zespół zakupowy. Jak w pełni wykorzystać jego potencjał?

    • Fundamentalna zasada tworzenia struktury działu zakupów
    • Rola, obowiązki i podstawowe kompetencje dobrego kupca
    • Przykładowy model stanowisk i podziału obowiązków oraz adaptacja modelu w dynamicznej rzeczywistości
    • Czym jest i jak prawidłowo stworzyć matrycę kompetencji?
    • Przykładowe procedury w obszarze zakupowym – analiza case study
  • 04

    21.09.23 18:00-19:30

    Po co zakupom strategia? Ustalanie celów, kluczowych wskaźników efektywności, tworzenie budżetu zakupowego

    • Strategia i cele – od czego zacząć?
    • Jakie KPI wybrać?
    • Parametryzacja celu
    • Budżet zakupowy – jak go prawidłowo zbudować?
  • 05

    26.09.23 18:00-19:30

    Sprzedajesz, gdy kupujesz. Praktyczne narzędzia do zarządzania i automatyzacji Zakupów, analiza i raportowanie wyników

    • Narzędzia ERP – czym są i jakie dają korzyści?
    • Co można zautomatyzować dzięki ERP?
    • Jakie narzędzia usprawniają proces zakupowy
    • Przykładowe analizy wydatku – case study
    • Jak raportować wyniki? Transparentność i wiarygodność
    • Prezentacja dla Zarządu jako pomoc, a nie rozpraszacz – najlepsze praktyki
    • Rekomendacje, które są słuchane – zwiększanie wpływu na biznes
  • 06

    28.09.23 18:00-19:30

    Budowanie bazy dostawców - podstawy polityki wyboru dostawcy, dostawcy strategiczni

    • Dobór dostawcy vs strategia firmy
    • Dostawca strategiczny, czyli jaki?
    • Kryteria wyboru dostawcy
    • Bezpieczeństwo w zarządzaniu dostawcami
    • Kryteria oceny dostawcy
  • 07

    03.10.23 18:00-19:30

    Jaka umowa najlepiej zabezpieczy Twój biznes? - przewodnik po dobrej umowie

    • Po co właściwie mi ta umowa?
    • Typy i formy prawne umów zakupowych
    • Jakie elementy powinna zawierać umowa
    • Jak prawidłowo określić przedmiot umowy?
    • Incoterms 2020 - nie daj się złapać
    • Mała rzecz, a robi różnicę – na co zwrócić szczególną uwagę
  • 08

    05.10.23 18:00-19:30

    Gdzie szukać usprawnień i oszczędności? Optymalizacja kosztowa w firmie z udziałem zakupów

    • Trzy główne obszary zakupowe
    • Kluczowe czynniki i oczekiwania w każdym z tych obszarów
    • Obszary do doskonalenia
    • Efektywny proces zakupowy, czyli jaki?
    • Strategy Deployment. Dlaczego to tak dobrze działa?
  • 9

    10.10.23 18:00-19:30

    Budowanie portfolio produktów i zarządzanie zapasami

    • Od czego zacząć?
    • Kryteria wyboru produktów
    • Jak prawidłowo porównywać oferty na zakup produktów, usług i inwestycji?
    • Znaczenie zarządzania zapasami
    • Współczynnik rotacji zapasów
    • Monitoring złogów magazynowych
  • 10

    12.10.23 18:00-19:30

    Zarządzenie ryzykiem i projektami w zakupach. Dlaczego musisz to wdrożyć?

    • Standardy ISO wpływające na obszar zakupowy
    • Metodologia zarządzania ryzykiem na podstawie ISO
    • Przykładowe zagrożenia dla obszaru zakupowego
    • Przykładowe działania w celu zminimalizowania zagrożenia – case study
    • Czym jest zespół interdyscyplinarny i kiedy warto go stworzyć?
    • Jak zbudować interdyscyplinarny zespół projektowy?
    • Jak zapewnić dowiezienie wyniku niezależnie od okoliczności?
    • Najczęstsze bariery w projektach zakupowych
  • 11

    17.10.23 18:00-19:30

    Etyka w zakupach i kontaktach z dostawcami. Czy wystarczająco zabezpieczasz swój biznes?

    • Co oznacza etyka w biznesie
    • Zasady, które pomagają zapobiegać oszustwom oraz korupcji w zakupach
    • Zgodność z prawem wolnej konkurencji
    • Zrównoważony rozwój i ślad węglowy
    • CSR i ESG
    • Kodeks etyki
  • 12

    19.10.23 18:00-19:30

    Negocjacje w zakupach – dobór odpowiedniej strategii

    • W czym tkwi podstawa sukcesu: „Jeśli się nie przygotujesz, przygotuj się na porażkę”?
    • BATNA – czym jest i po co mi to?
    • Po czym poznać skuteczne negocjacje?
    • Dobre nawyki w trakcie negocjacji
    • Co zrobić, gdy wszystko idzie nie tak?
    • Efektywne narzędzia negocjacyjne
    • Co zrobić gdy dostawca jest agresywny?
    • Podstawy komunikacji interpersonalnej
  • 13

    24.10.23 18:00-19:30

    Negocjacje w zakupach – warsztaty

    • warsztaty z negocjacji
  • 14

    26.10.23 18:00-19:30

    Ścieżki rozwoju kariery, trendy oraz najbliższa przyszłość zakupów

    • Czym jest ścieżka kariery i jak ją rozwijać?
    • Od czego warto zacząć jeśli chcę zmienić pracę?
    • Jak przygotować aplikację, która wyróżni się na tle innych?
    • Możliwości LinkedIna, o których mało kto wie?
    • Jak rozwijać w sobie kompetencje przyszłości
    • Przyszłość Zakupów

ZAPISZ SIĘ NA KURS

Żeby zapisać się na kurs, wypełnij formularz.

Pole obowiązkowe
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z  warunkami oferty i  polityką prywatności i ochrony danych osobowych .