Kurs online Marketing Automation — stwórz scenariusze pierwszych automatyzacji | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Marketing Automation

Aby usprawnić działania wspierające sprzedaż, należy gromadzić wartościowe dane na temat klientów. W tym celu niezbędne jest korzystanie ze specjalistycznych narzędzi, które bazują na zebranych wcześniej informacjach. Razem z Michałem Korbą, dyrektorem handlowym i współzałożycielem portalu User.com, stwórz scenariusze pierwszych automatyzacji i dokonaj segmentacji bazy leadów.
Dowiedz się, jak wdrażać Marketing Automation od strony technicznej.
Stwórz dokumentację projektową i naucz się debugowania aplikacji.
Zaprojektuj spersonalizowaną komunikację w wielu kanałach komunikacji.
Poznaj swojego
wykładowcę
Michał Korba
Chief Commercial Officer - Co-founder w User.com,
Ekspert Marketing Automation, szkoleniowiec w sprawnymarketing.pl, pasjonat i teoretyk Internetu, praktyk e-marketingu,
wykładowca na kierunku marketing internetowy w krakowskiej AGH – przedmiot „Growth Hacking”.
W branży marketingowej pracuje od ponad 20 lat.
Zna zarówno perspektywę pracy w agencji reklamowej (7 lat jako szef działu digital) oraz specyfikę pracy w dziale marketingu.
Przedsiębiorca internetowy, rozumie, co to znaczy „robić marketing przy ograniczonych zasobach”.
Mówca na wielu konferencjach m.in.: Websummit, SaaStock,Tedx, Infoshare.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, lecz praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w codziennej pracy i które pomogą ci osiągnąć twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Narzędzia
Opanujesz najpopularniejsze i najprzydatniejsze narzędzia, które pomogą Ci w automatyzacji marketingu. Dowiesz się, jak konfigurować konkretne kanały komunikacji i jak zarządzać poziomami dostępu do aplikacji.
Strategia
Stworzysz scenariusze automatyzacji marketingu, które będziesz mógł wdrożyć w firmie już w trakcie trwania kursu i zaplanujesz strukturę przechowywania danych dla swojego biznesu.
Komunikacja w zespole
Stworzysz zgrany i zaangażowany zespół. Poznasz najlepsze metody komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Zrozumiesz, jak skutecznie motywować współpracowników i zapobiegać wypaleniu zawodowemu.
Zaczynamy:
9 maja
Czas trwania:
15 zajęć
9 tygodni
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne, dzięki którym utrwalisz wiedzę i przetestujesz swoje nowe umiejętności.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do Twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Marketing Automation
9 maja, 18:30 - 20:00
  • - Czym jest marketing automation?
  • - Marketing Automation automation i jego miejsce w procesach marketingowych i sprzedażowych
  • - Jakie procesy można zautomatyzować w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta?
  • - Przegląd rynku rozwiązań klasy Marketing Automation
  • - W jaki sposób dobrać narzędzie/system do swoich potrzeb
  • - Demo narzędzia na którym przeprowadzona będzie praktyczna część szkolenia
Zajęcia nr 2.
Marketing Automation od strony biznesowej
10 maja, 18:30 - 20:00
  • - Framework wdrożenia - jak podejść do organizacji procesu
  • - Narzędzia/kanwy/schematy pomocne w organizowaniu procesu
  • - Kompletowanie zespołu/kompetencji które są niezbędne do wdrożenia automatyzacji marketingu w małej, średniej i dużej firmie
  • - Koncepcja lejka marketingowo sprzedażowego
Zajęcia nr 3.
Marketing Automation od strony technicznej
16 maja, 18:30 - 20:00
  • - Sposoby zasilania danymi systemu do automatyzacji marketingu
    • - Importy plików płaskich CSV
    • - Techniki Front-Endowe (Google Tag Manager / wtyczki / JavaScript)
    • - Podstawy REST-API
    • - Integratoratory
  • - Konfiguracja konkretnych kanałów komunikacji (domeny wysyłkowe, konfiguracje senderów (email) , SMS , PUSH )
  • - Tworzenie atrybutów obiektów
  • - Zarządzanie poziomami dostępu do aplikacji
Sesja Q&A z prowadzącym
17 maja, 18:30 - 20:00
Zajęcia nr 4.
Struktura danych przechowywanych w systemie
18 maja, 18:30 - 20:00
  • - Obiekty i atrybuty
    • - Obiekt użytkownika, firmy, produktu, deala
  • - Eventy i dodatkowe zestawy danych
  • - Zarządzanie listami, tagami i segmentami
  • - Przykładowa struktura danych w sklepie internetowym
  • - Przykładowa struktura danych w firmie usługowej B2B
  • - Semantyka i nazewnictwo obiektów
  • - Tworzenie dokumentacji projektowej
  • - Przykład: Struktura danych związana procesem działań związanych z webinarami
Zajęcia nr 5.
Wdrażanie Marketing Automation w praktyce
23 maja, 18:30 - 20:00
  • - Poszerzone demo systemu klasy Marketing Automation na przykładzie rozwiązania User.com
    • - Przegląd funkcji narzędzia
    • - Tworzenie live automatyzacji od A do Z (ćwiczenie Live wykonane przez prowadzącego)
      • - Lead Generation - Pop-up wraz z cyklem maili
      • - Ratowanie porzuconych koszyków
  • - Debugowanie automatyzacji
Zajęcia nr 6.
WARSZTAT - prezentacja pracy domowej wraz z feedbackiem od prowadzącego
25 maja, 18:30 - 20:00
Zajęcia nr 7.
Specyfika różnych kanałów komunikacji
30 maja, 18:30 - 20:00
  • - Email
    • - Rodzaje komunikacji email
    • - Dostarczalność i najlepsze praktyki związane z jej zwiększaniem
  • - WebPush
    • - Techniczne aspekty związane z powiadomieniami PUSH
    • - Przykłady bizneowego użycia komunikacji WebPush
  • - SMS
    • - Specyfika komunikacji SMS
  • - Mobile Push
    • - Przykłady zastosowań komunikacji Mobile Push
  • - Planowanie działań omnichannel’owych
Zajęcia nr 8.
Personalizacja komunikacji i segmentacja bazy leadów
1 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Jak projektować spersonalizowaną komunikację w wielu kanałach komunikacji
  • - Techniczne aspekty związane z dynamicznymi treściami
  • - Jak definiować parametry, na podstawie których będziemy segmentować bazę swoich klientów i leadów
  • - W jaki sposób pozyskiwać dane potrzebne do segmentacji naszej bazy
  • - Globalne zmienne
Zajęcia nr 9.
Lead Generation
6 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Czym jest “Lead” i jak ustalić w swoim biznesie spójną definicję Lead’a
  • - Jak stworzyć skuteczny Landing Page
  • - Najlepsze praktyki związane z Pop-upami, Formularzamu i Chatbotami
  • - Płatne formy pozyskiwania Leadów (aspekty prawne i technologiczne)
  • - Projektowanie automatyzacji związanych z generowaniem Leadów
Zajęcia nr 10.
Zarządzanie leadami i lead generation
13 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Zarządzanie Leadami i współpraca działu marketingu i sprzedaży
  • - Segmentacja bazy klientów i leadów
  • - Lead Nurturing - czyli podgrzewanie leadów aż będą gotowe do przekazania do sprzedaży
  • - Lead Scoring - czyli programy punktowe
Zajęcia nr 11.
Onboarding i kampanie welcome
15 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Przykłady procesów on-boardingowych w różnych biznesach internetowych
  • - Jak projektować proces onboardingowy z wykorzystaniem komunikacji on-site
  • - Jak projektować proces on-boardingowy z wykorzystaniem komunikacji email
Zajęcia nr 12.
Automatyzacje dla sklepów Internetowych
20 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Prowadzenie działań email marketingowych w sklepie marketingowym
  • - Ratowanie porzuconych koszyków i porzuconej strony
  • - Kampanie reaktywacyjne i replenishmentowe
  • - Zestaw startowy automatyzacji w sklepie internetowym
  • - Best practices
Zajęcia nr 13.
Automatyzacje w obsłudze klienta
22 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Praca na CRM-ie w dziale obsługi klienta
  • - Baza wiedzy i praca z działu supportu z wykorzystaniem LiveChata
  • - Ankieta NPS i Customer Satisfacti
Zajęcia nr 14.
Plan wdrożenia marketing automation
27 czerwca, 18:30 - 20:00
  • - Harmonogramowanie działań
  • - Ustalanie metryk sukcesu
  • - Planowanie i zarzadzanie projektem oraz zespołem projektowym
Zajęcia nr 15.
Prezentacje planów wdrożenia marketing automation
29 czerwca, 18:30 - 20:00

4 uczestników - 20 minut prezentacja / 10 minut feedback

Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
więcej informacji