Kurs Analityk biznesowy od A do Z — zostań analitykiem biznesowym online | Kurs online w zakresie analityki biznesowej i analizy danych | Laba
Kurs
online

Analityk biznesowy od A do Z

Poprawnie prowadzona i zarządzana analiza biznesowa jest kluczem do sukcesu projektów. Właściwa identyfikacja interesariuszy, odpowiednie strategie komunikacji i współpracy z nimi, a także zrozumienie systemów biznesowych, modeli je opisujących i rzeczywistych potrzeb biznesu sprawiają, że proces zmiany – biznesowej czy z zakresu IT – można poprowadzić w sposób kontrolowany i zakończyć z powodzeniem. Pod okiem Magdaleny Straś, wiceprezeski IIBA Poland Chapter, nauczysz się, jak współpracować z biznesem i zespołem projektowym, prowadząc analizę wymagań i procesów. Dowiesz się także, jak przygotować dokumentację odpowiednią do kontekstu projektu i jak zapewnić, że realizowane projekty są spójne ze strategią i przynoszą prawdziwą wartość biznesową.
wykorzystuj sprawdzone techniki analizy jakościowej i ilościowej
twórz modele SIPOC i BPMN w praktyce
opracuj kompleksowy projekt modelowania wymagań z wykorzystaniem user stories i features
Poznaj prowadzącą:
Magdalena Straś
Wiceprezeska IIBA Poland Chapter,
Ex-Senior Business Analyst Lead w Sii Polska

To szkolenie jest zatwierdzone przez
International Institute of Business Analysis (IIBA).
Dzięki udziałowi w szkoleniu Analityk Biznesowy zdobędziesz 24 punkty PD (Professional Development).
Ma ponad 15-letnie doświadczenie w sektorze ubezpieczeniowym, bankowym, logistycznym i farmaceutycznym, a także w sektorze publicznym.
Specjalizuje się w analizie biznesowej, w tym analizie wymagań, zarządzaniu, modelowaniu i usprawnianiu procesów biznesowych oraz wspieraniu zmiany.
Prowadziła szkolenia z modelowania i zarządzania procesami (m.in. BPMN i UML) oraz analizy biznesowej dla konsultantów Maltem w Paryżu i Singapurze.
Pracowała z firmami, takimi jak: Deloitte Business Consulting, TUiR WARTA, KBC Verzekeringen, bpost (Poczta Belgijska), Sii Polska, Roche/Genentech.
Polecamy ten kurs, jeśli jesteś:
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Rola i zakres pracy analityka biznesowego
Zrozumiesz zakres obowiązków i znaczenie roli analityka biznesowego w firmie. Dowiesz się, m.in. jak przeprowadzać proces analizy biznesowej, zbierać wymagania, wdrażać zmianę, zbudować zespół projektowy oraz rozmawiać z interesariuszami.
Techniki i narzędzia
Zapoznasz się z technikami i narzędziami używanymi w pracy analityka biznesowego. Zrozumiesz znaczenie standardów BPMN i UML. Dowiesz się, w jaki sposób efektywnie komunikować zebrane wymagania i jak nimi zarządzać.
Sposoby gromadzenia wymagań
Nauczysz się prawidłowo dobierać metody zbierania wymagań do swoich potrzeb i możliwości. Poznasz dobre praktyki i spróbujesz swoich sił podczas symulacji interakcji z klientem.
Zaczynamy:

15 października 2024

Czas trwania:

8 tygodni

15 zajęć

Format:

Webinary

+ feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych

zamknięta grupa na Facebooku

Język: polski

Zapisz się na kurs
Jak uczymy:
Przekazujemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Po wielu lekcjach czekają na ciebie zadania praktyczne i quizy, które pomogą utrwalić wiedzę zdobytą w czasie kursu. Dzięki nim krok po kroku poznasz procesy obecne w analizie biznesowej, nauczysz się dobierać odpowiednią strategię i przetrenujesz techniki badawcze.
Wspieramy każdego
Wykładowca osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu i udzieli informacji zwrotnych do każdej pracy domowej. Nasz zespół również zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program kursu
Zajęcia nr 1.
Zakres i aspekty pracy analityka biznesowego
15.10.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - zasady prowadzenia analizy biznesowej – okiem praktyka
  • - rola analityka biznesowego w tworzeniu dojrzałego zespołu projektowego, produktu i procesów
  • - współpraca analityka biznesowego z innymi rolami projektowymi (Product Owner, Klient, zespół projektowy) ze szczególnym uwzględnieniem metodyk zwinnych
Zajęcia nr 2.
Analiza strategiczna i wizja produktu w kontekście analizy biznesowej
17.10.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - analiza strategiczna i jej wpływ na podejście do analizy biznesowej
  • - środowisko biznesowe a proces zbierania wymagań i praktyka biznesowa
  • - zapoznanie z narzędziami analizy w praktyce (PESTEL, MOST, SWOT i Boston Box)
  • - przygotowanie Planu Analizy Biznesowej (Business Analysis Approach)
Zajęcia nr 3.
Proces analizy biznesowej krok po kroku
22.10.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - model rozwiązywania problemów vs. model analizy biznesowej
  • - omówienie poszczególnych etapów procesu analizy biznesowej, inputy i outputy – co należy wiedzieć?
  • - podstawowe techniki i narzędzia używane na poszczególnych etapach
Zajęcia nr 4.
Techniki badawcze w analizie biznesowej
24.10.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - sprawdzone techniki jakościowe: analiza dokumentów, prezentacji i materiałów strategicznych, wywiady, obserwacja, warsztaty, grupy fokusowe, scenariusze, prototypowanie, persony
  • - wybrane techniki ilościowe i ich praktyczne zastosowanie (kwestionariusze, badania metryczne – weryfikacja zadań i pomiar czasu, analiza danych)
  • - sposoby dokumentacji bieżącej sytuacji biznesowej (modele as-is)
Zajęcia nr 5.
Analiza interesariuszy i wzory komunikacji
29.10.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - wprowadzenie definicji i kategoryzacja interesariuszy na podstawie ich pozycji i zainteresowania
  • - strategie komunikacji i zarządzania interesariuszami
  • - schematy RACI i RASCI w praktyce
Zajęcia nr 6.
Modelowanie systemów biznesowych
31.10.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - techniki modelowania: model działalności biznesowej (BAM) i analiza CATWOE
  • - wydarzenia i reguły biznesowe
  • - model BAM w praktyce i osiąganie konsensusu, gap analysis
Zajęcia nr 7.
Modelowanie procesów biznesowych
12.11.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - jak uchwycić kontekst organizacyjny i systemowy?
  • - UML i BPMN – różnice i zastosowania
  • - tworzenie modelu w praktyce – SIPOC i BPMN
  • - wybrane metody usprawniania procesów, usuwanie wąskich gardeł, przeprojektowanie procesu
Zajęcia nr 8.
Zbieranie i dokumentacja wymagań
14.11.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - typowe problemy etapu oraz główne praktyki: wywiad, warsztat, obserwacja i prototypowanie
  • - tworzenie listy wymagań i praca z backlogiem, ocena wymagań (SMART)
  • - walidacja wymagań w praktyce – jak skutecznie walidować wymagania?
Zajęcia nr 9.
Dokumentowanie i zarządzanie zmianami wymagań
19.11.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - praktyczne sposoby dokumentowania wymagań oraz preferowane narzędzia
  • - kategorie i priorytetyzacja wymagań (MoSCoW)
  • - zarządzanie wymaganiami i wersjonowanie
Zajęcia nr 10.
Modelowanie wymagań
21.11.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - przypadki użycia i ich wykorzystanie w praktyce
  • - user stories, features – wymagania w warunkach ciągłej zmiany
  • - modelowanie danych
  • - wizualne modelowanie wymagań (RML)
  • - wdrożenie narzędzi Atlassian (Jira i Confluence)
Zajęcia nr 11.
Dostarczanie wymagań w procesie wytwórczym
26.11.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - główne modele procesu wytwórczego (Waterfall, SCRUM)
  • - udział analityka biznesowego w poszczególnych etapach projektu
  • - współpraca z zespołem developerskim i testerami
  • - rola analityka biznesowego w zespole zwinnym
Zajęcia nr 12.
Tworzenie business i financial case'ów
28.11.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - business feasibility, technical feasibility a financial feasibility
  • - struktura dobrego business case'u
  • - kategorie kosztów i zysków – ocena wpływu i ryzyka
  • - opiniowanie i prezentacja case'ów
Zajęcia nr 13.
Wdrażanie zmiany biznesowej
03.12.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - środowiska zmiany: zewnętrzne, wewnętrzne i indywidualne
  • - etapy zmiany i emocje z nimi związane
  • - strategia biznesowa a strategie wprowadzania zmiany (CBAM)
  • - komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • - rola analityka we wsparciu zmiany
Zajęcia nr 14.
Finalizacja projektu
05.12.2024 czwartek 18:30-20:30
  • - checklista etapów i metod pracy – podsumowanie i dyskusja przygotowująca do zadania końcowego
  • - drzewo decyzyjne – jak wybrać właściwe techniki i narzędzia?
  • - Q&A
Zajęcia nr 15.
Podsumowanie kursu i wprowadzenie do BABOKa
10.12.2024 wtorek 18:30-20:30
  • - rozszerzenie najciekawszych tematów z kursu
  • - wprowadzenie do specyfiki analizy w rozumieniu IIBA, z uwzględnieniem sposobu czytania BABOKa, kompetencji i ścieżek rozwoju w analizie biznesowej
  • - pakiet to-go: jak zaprezentować nabywane umiejętności w CV
 
Co o nas mówią
Iwona Todorska
Kierownik projektu
Zdecydowanie polecam kursy LABA - świetna organizacja, świetne przygotowanie merytoryczne, wspaniała atmosfera, praktyczne podejście:)
Dawid Pośliński
CEO w Selleo
Bardzo fajnie strukturyzuje wiedzę z wybranego zakresu. Solidne przygotowanie prowadzącego - łatwość dostępu do informacji i spora dawka praktyki w kursie, którą można przełożyć na swoje codzienne obowiązki i usprawniać.
Piotr Kaczmarczyk
Implementation Consultant
Ogólnie polecam! dobry poziom kursów, fajni prowadzący, świetna obsługa klienta i ceny ok.
Artur Wojtas
Starszy Analityk Biznesowy
Do tej pory odbyłem dwa kursy z LABA. Jestem naprawdę zadowolony z obu. Pomogli mi podnieść kwalifikacje i ubiegać się o lepiej płatną pracę
Grzegorz Polak
Za mną już kilka kursów organizowanych przez Laba.
Świetnie zorganizowane, przyjaźni, ale i wymagający wykładowcy. Gorąco polecam :)
Natalia Olszyńska
HR Specialist & Recruitment Specialist
Super merytoryczne kursy oraz materiały, polecam!
Anna Grabowiec
HR Manager w Safic-Alcan Polska sp z o.o
Polecam! To zupełnie nowe podejście do szkoleń!
Joanna Pośpiech
Manager marketingu
Fajna kadra, dużo praktycznej wiedzy, tempo nauki dostosowane do możliwości osób pracujących. Skorzystałam raz, ale na pewno jeszcze wróce do Laby.
Magda Radzikowska-Buchała
Google ⭐⭐⭐⭐⭐
Profesjonalna firma, świetny kurs z Google Ads, materiały. Konkretna wiedza do wykorzystania od razu. Polecam :)
Angelika Kowalik
Google ⭐⭐⭐⭐⭐
Bralam udzial w kilku kursach przygotowanych przez szkole LABA - Analityka w marketingu, Marketing Automation i Google Ads Analityk reklamowy - kursy przygotowane bardzo merytorycznie. Jestem bardzo zadowolona i szczerze polecam kursy i szkole LABA!
Chcesz poznać
więcej szczegółów?
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą tak szybko, jak to możliwe i opowie o szczegółach oraz cenie kursu.
Pole obowiązkowe

Powyższe informacje mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego – po więcej szczegółów skontaktuj się z naszym doradcą.

Narzędzia, z których będziemy korzystać podczas kursu:
FreeMind
  • (lub podobne) - narzędzia do modelowania map myślowych, służących do zbierania i analizy informacji oraz planowania
LucidChart i MS Visio
  • narzędzia służące do modelowania (UML i BPMN), szczególnie przydatne do modelowania procesów w ramach notacji BPMN
BizAgi
  • kompleksowe narzędzie do modelowania procesów w notacji BPMN oraz ich analizy i usprawniania
Balsamiq i Axure
  • narzędzia służące do tworzenia modeli ekranów (mockupów); pierwsze jest bardzo podstawowe i pozwala po prostu na zredagowanie ekranu, umiejscowienie poszczególnych elementów, drugie natomiast jest narzędziem kompleksowym, umożliwiającym nawet tworzenie stron lub elementów stron/interface’ów
JIRA i Confluence
  • narzędzia Atlassian, które wzajemnie się uzupełniają; JIRA jest narzędziem online do trackowania zadań, historyjek, spalonego na projekcie czasu, zasobów, kontrolowania i planowania release’ów itd. Confluence jest narzędziem w pełni z JIRĄ współpracującym, które pozwala na szeroką (w zależności od zastosowanych rozwiązań i wtyczek) dokumentację analityczną, połączenie jej z zadaniami czy historyjkami w JIRA oraz zautomatyzowane tworzenie dokumentacji
MS PowerPoint i MS Excel
  • (mogą być Google Docs i Google Slides) - podstawowe narzędzia MS – arkusz kalkulacyjny, którego będziemy używać do tworzenia list wymagań oraz prezentacji i raportów
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Od ponad 8 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 90 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę pod okiem najlepszych specjalistów z różnych dziedzin z zakresu biznesu, IT i zarządzania
Nasz cel wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie aktualności, materiały, nagrania zajęć i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i opiekun kursu odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz!
Zadania domowe i testy
Sprawią, że zdobędziesz umiejętności praktyczne.
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzi zdobytą wiedzę i umiejętności.
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Do nagrań zajęć, studiów przypadków i udostępnionych materiałów możesz wrócić nawet długo po zakończeniu kursu.