Kurs
online

Analityk biznesowy od A do Z

Poznaj podstawy analizy biznesowej – skutecznie zbieraj wymagania, zarządzaj ich zmianą i twórz przejrzyste raporty. Opanuj narzędzia, które wykorzystasz na każdym etapie projektu. Senior Business Analyst w Sii Polska, Magdalena Straś nauczy cię rozumieć i wykorzystywać dane oraz pomoże wzmocnić twoje umiejętności analityczne.
Ekspertka z ponad 10-letnim doświadczeniem w analizie biznesowej, zarządzaniu, modelowaniu i usprawnianiu procesów w dziedzinach doradztwa, logistyki, ubezpieczeń i bankowości.
Prowadziła szkolenia z zakresu modelowania i zarządzania procesami (w tym BPMN i UML) oraz analizy biznesowej dla konsultantów w Paryżu i Singapurze.
Posiada certyfikat ISEB Foundation Certificate in Business Analysis.
Poznaj swoją nową wykładowczynię:
Magdalena Straś
Senior Business Analyst Lead w Sii Polska

W Sii Polska zajmuje się analizą biznesową dla sektora farmaceutycznego.
Brała udział w innowacyjnym projekcie combo.be bpost realizowanym dla Poczty Belgijskiej.
W TUiR Warta prowadziła analizę biznesową w zakresie baz klientów, ekspertów i organizacji.
Jest certyfikowanym SCRUM Masterem.
Polecamy ten kurs, jeśli jesteś:
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Rola i zakres pracy analityka biznesowego
Zrozumiesz zakres swoich obowiązków i znaczenie swojej roli. Dowiesz się, jak w praktyce poradzić sobie z problemami z interesariuszami, jak rozmawiać z poszczególnymi członkami zespołu i czego możesz wymagać w ramach swojej pracy.
Techniki i narzędzia
Zapoznasz się z technikami i narzędziami używanymi w pracy analityka biznesowego. Zrozumiesz znaczenie standardów BPMN i UML. Dowiesz się, w jaki sposób efektywnie komunikować zebrane wymagania i jak nimi zarządzać.
Sposoby zbierania wymagań
Nauczysz się prawidłowo dobierać metody zbierania wymagań do swoich potrzeb i możliwości. Poznasz dobre praktyki i spróbujesz swoich sił podczas symulacji interakcji z klientem.
Zaczynamy:

10 maja

Czas trwania:

8 tygodni

15 zajęć

Format:

Webinary

+ feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych

zamknięta grupa na Facebooku

Język: polski

Zapisz się na kurs
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej Ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Dzięki nim prześledzisz cały cykl życia projektu – jego planowanie, realizację i ewaluację. Nauczysz się rozumieć potrzeby interesariuszy, identyfikować problemy i proponować najlepsze rozwiązania.
Wspieramy każdego
Wykładowca udzieli informacji zwrotnych i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies z wykładowcą.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Zakres i aspekty pracy analityka biznesowego
10 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Zasady prowadzenia analizy biznesowej w praktyce.
  • - Rola analityka biznesowego w tworzeniu zespołu projektowego, produktu i procesów.
  • - Współpraca analityka biznesowego z innymi rolami projektowymi ze szczególnym uwzględnieniem metodyk zwinnych.
Zajęcia nr 2.
Analiza strategiczna i wizja produktu w kontekście analizy biznesowej
12 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / czwratek
  • - Znaczenie analizy strategicznej i jej wpływ na podejście do analizy biznesowej.
  • - Znaczenie środowiska biznesowego dla procesu zbierania wymagań i praktyki analizy biznesowej.
  • - Zapoznanie z narzędziami analizy: PESTLE, MOST, SWOT, Boston Box i Balanced Scorecard.
Zajęcia nr 3.
Proces analizy biznesowej krok po kroku
17 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Model rozwiązywania problemów vs. model analizy biznesowej.
  • - Omówienie poszczególnych etapów procesu analizy biznesowej – inputy i outputy.
  • - Podstawowe techniki i narzędzia używane na poszczególnych etapach.
Zajęcia nr 4.
Techniki badawcze w analizie biznesowej
19 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / czwartek
  • - Sprawdzone techniki jakościowe: analiza dokumentów, prezentacji i materiałów strategicznych, wywiady, obserwacja, warsztaty, grupy fokusowe, scenariusze, prototypowanie, persony.
  • - Wybrane techniki ilościowe: kwestionariusze, badania metryczne, analiza danych.
  • - Sposoby dokumentacji bieżącej sytuacji biznesowej – modele as-is.
Zajęcia nr 5.
Analiza interesariuszy i wzory komunikacji
24 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Wprowadzenie definicji i kategoryzacja interesariuszy w oparciu o ich pozycję i zainteresowanie.
  • - Strategie komunikacji i zarządzania interesariuszami.
  • - Schematy RACI i RASCI w praktyce.
Zajęcia nr 6.
Modelowanie systemów biznesowych, cz. 1
26 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / czwartek
  • - Techniki modelowania: model działalności biznesowej (BAM), analiza CATWOE.
  • - Wydarzenia i reguły biznesowe.
  • - Model BAM w praktyce i osiąganie konsensusu.
  • - Gap analysis.
Zajęcia nr 7.
Modelowanie procesów biznesowych, cz. 2
31 maja, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Jak uchwycić kontekst organizacyjny i systemowy?
  • - UML i BPMN – różnice i zastosowania.
  • - Tworzenie modelu w praktyce – SIPOC i BPMN.
  • - Wybrane metody usprawniania procesów.
Zajęcia nr 8.
Zbieranie i dokumentacja wymagań
2 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / czwartek
  • - Główne praktyki: wywiad, warsztat, obserwacja i prototypowanie.
  • - Tworzenie listy wymagań i praca z backlogiem.
  • - Ocena wymagań (SMART).
  • - Walidacja wymagań w praktyce.
Zajęcia nr 9.
Dokumentowanie i zarządzanie zmianami wymagań
7 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Praktyczne sposoby dokumentowania wymagań oraz wybrane narzędzia.
  • - Kategorie i priorytetyzacja wymagań (MoSCoW).
  • - Zarządzanie wymaganiami i wersjonowanie.
Zajęcia nr 10.
Modelowanie wymagań
9 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / czwartek
  • - Przypadki użycia i ich wykorzystanie w praktyce.
  • - User stories i features – wymagania w warunkach ciągłej zmiany.
  • - Modelowanie danych.
  • - Wizualne modelowanie wymagań (RML).
  • - Wdrażanie narzędzi Atlassian (Jira i Confluence).
Zajęcia nr 11.
Dostarczanie wymagań w procesie wytwórczym
14 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Główne modele procesu wytwórczego (Waterfall, SCRUM).
  • - Udział analityka biznesowego w poszczególnych etapach projektu.
  • - Współpraca z zespołem deweloperskim i testerami.
  • - Rola analityka biznesowego w zespole zwinnym.
Zajęcia nr 12.
Tworzenie business i financial case'ów
21 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Business feasibility i technical feasibility a financial feasibility.
  • - Struktura dobrego business case'u.
  • - Kategorie kosztów i zysków – ocena wpływu i ryzyka.
  • - Opiniowanie i prezentacja case'ów.
Zajęcia nr 13.
Wdrażanie zmiany biznesowej
23 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / czwartek
  • - Środowisko zmiany – zewnętrzne, wewnętrzne, indywidualne.
  • - Etapy zmiany i emocje z nimi związane.
  • - Strategia biznesowa a strategie wprowadzania zmiany (CBAM).
  • - Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz rola analityka we wsparciu zmiany.
Zajęcia nr 14.
Finalizacja projektu, cz. 1
28 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / wtorek
  • - Checklista etapów i metod pracy.
  • - Dyskusja przygotowująca do zadania końcowego.
  • - Drzewo decyzyjne – jak wybrać właściwe techniki i narzędzia.
  • - Q&A.
Zajęcia nr 15.
Finalizacja projektu, cz. 2
30 czerwca, 18:30-20:00 GMT+1 / czwartek
  • - Prezentacja i podsumowanie zadania końcowego.
  • - Dyskusja na temat wybranych prac.
  • - Podsumowanie zajęć.
  • - Jak zaprezentować nabyte umiejętności w CV?
 
NARZĘDZIA OMAWIANE W KURSIE
FreeMind
  • lub podobne - narzędzia do modelowania map myślowych, służących do zbierania i analizy informacji oraz planowania
LucidChart oraz MS Visio
  • dwa narzędzia służące do modelowania (UML i BPMN), szczególnie przydatne do modelowania procesów w ramach notacji BPMN
BizAgi
  • kompleksowe narzędzie do modelowania procesów w notacji BPMN oraz ich analizy i usprawniania
Balsamiq, Axure
  • dwa narzędzia służące do tworzenia modeli ekranów (mockupów); pierwsze jest bardzo podstawowe i pozwala po prostu na zredagowanie ekranu, umiejscowienie poszczególnych elementów, drugie natomiast jest narzędziem kompleksowym, umożliwiającym nawet tworzenie stron lub elementów stron/interface’ów
JIRA, Confluence
  • dwa narzędzia Atlassian, które wzajemnie się uzupełniają.
  • JIRA jest narzędziem online do trackowania zadań, historyjek, spalonego na projekcie czasu, zasobów, kontrolowania i planowania release’ów itd.
  • Confluence jest narzędziem w pełni z JIRĄ współpracującym, które pozwala na szeroką (w zależności od zastosowanych rozwiązań i wtyczek) dokumentację analityczną, połączenie jej z zadaniami czy historyjkami w JIRA oraz zautomatyzowane tworzenie dokumentacji
MS PowerPoint i MS Excel
  • (mogą być Google Docs i Google Slides) - podstawowe narzędzia MS - arkusz kalkulacyjny, którego będziemy używać do tworzenia list wymagań oraz prezentacji i raportów
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Od ponad 6 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.