Digital Marketing Manager
ZOSTAŃ EKSPERTEM W DIGITAL MARKETINGU I TWÓRZ SKUTECZNE KAMPANIE REKLAMOWE!
NAJLEPSZY KURSANT ZYSKA SZANSĘ NA 3-MIESIĘCZNY STAŻ W DZIALE MARKETINGU BANKU BPS I ZRZESZENIA BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH Z GRUPY BPS*.
*OSTATECZNĄ DECYZJĘ O PRZYJĘCIU PODEJMUJE FIRMA OFERUJĄCA STAŻ. O SZCZEGÓŁY ZAPYTAJ NASZEGO DORADCĘ.
Poznaj w praktyce kluczowe dla każdego DMM-a narzędzia. Opanuj SEO, Google Ads, Google Analytics, Meta Ads, a także zarządzanie mediami społecznościowymi oraz e-mail marketingiem. Naucz się konfigurować konta reklamowe, monitorować kluczowe wskaźniki oraz interpretować zbierane dane.
POLECAMY TEN KURS, JEŚLI JESTEŚ:
-
SPECJALISTĄ DIGITAL MARKETINGU NA STANOWISKU JUNIORSKIM
Opanujesz pracę z kampaniami online, analizę statystyk i wyciąganie wniosków, które poprawią wyniki sprzedażowe. Poznasz narzędzia pomagające w zrozumieniu wyników marketingowych (Google Analytics) oraz nauczysz się z nich skutecznie korzystać. Nauczysz się dobierać najefektywniejsze kanały i narzędzia digital marketingowe do projektów, wzmocnisz swoją pozycję w firmie i zwiększysz szansę na awans.
-
OSOBĄ CHCĄCĄ ROZWIJAĆ SIĘ W MARKETINGU ONLINE
Poznasz pracę i obowiązki digital marketing managera i zrozumiesz jego rolę w organizacji. Opanujesz słownictwo branżowe oraz programy i narzędzia niezbędne w codziennej pracy. Nauczysz się zarządzać reklamami w sieci i analizować ich wyniki oraz planować działania wielokanałowe. To pierwszy krok do kariery na nowym stanowisku i wejścia w nową branżę.
-
OSOBĄ ZARZĄDZAJĄCĄ ZESPOŁEM
Prowadzisz zespół i zależy ci, aby pracownicy osiągali coraz lepsze wyniki? Zadbaj o ich rozwój i zainwestuj w ten lub inny dowolny kurs Laby. Kliknij tutaj i wypełnij krótki formularz, aby poznać szczegóły specjalnej oferty dla firm.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
-
STRATEGIA CYFROWA Odpowiedni plan działań online to obecnie klucz do sukcesu w świecie biznesu. Dzięki niemu zwiększysz zasięg prowadzonej marki, zaangażujesz potencjalnych klientów i zbudujesz lojalną społeczność. Przemyślane kampanie pozwolą na precyzyjne targetowanie, co wpłynie na wzrost konwersji oraz odpowiedzialne planowanie budżetów reklamowych.
-
SOCIAL MEDIA Biegłość w pracy w SM otwiera drzwi do dynamicznego świata komunikacji i marketingu. Dzięki dopasowanym treściom zbudujesz markę, która angażuje społeczność i nawiązuje relacje z klientami. Poznasz też trendy i potrzeby rynku, co zwiększy twoją konkurencyjność, która przełoży się na lepsze wyniki biznesowe i silniejszą obecność na cyfrowym rynku.
-
REKLAMY DISPLAY I MEDIA Dotrzesz do swoich odbiorców w nieprzypadkowych miejscach. Opanujesz tworzenie atrakcyjnych wizualnie kampanii, które przyciągną uwagę i zwiększą zaangażowanie. Nauczysz się przygotowywać treści dopasowane do różnych kanałów społecznościowych, dzięki czemu zbudujesz silną i rozpoznawalną w świecie online markę.
PROWADZĄCY
Martyna
Dumieńska
- Content Marketing Manager w CCC z 7-letnim doświadczeniem
- Zaczynała w sektorze NGO od koordynacji projektów i strategii marketingowej. Tworzyła i realizowała plany marketingowe dla ponad 300 wydarzeń filmowych w Polsce
- W przeszłości była związana z marką Levi’s, gdzie koordynowała działania marketingowe 360° w 15 krajach
- Zdobywczyni nagród: złota statuetka za kampanię „Sport is an attitude. Sprandi” w kat. Young Audience oraz srebrna statuetka za kampanię „Hi 90s! Hi Sprandi”! w kat. Retail
Konrad
Jałoszyński
- Marketing Manager Bank Polskiej Spółdzielczości SA, w branży od ponad 10 lat
- Pracuje jako niezależny konsultant bezpośrednio z zarządami firm oraz kadrą managerską, pomagając w realizacji celów biznesowych
- Doświadczenie w marketingu zdobywał w firmach: Toyota, Generali, Banki Spółdzielcze z Grupy BPS, Impel Group
- Certyfikowany specjalista DIMAQ Professional, międzynarodowego standardu kwalifikacji digital marketingowych
- Od 2 lat jest jurorem w konkursach SGH w Warszawie na najlepsze prace dyplomowe z dziedziny e-marketingu
Gościnnie wystąpią
- Katarzyna Mazur, Digital Specialist w NAOS Poland
- Marta Janus, Social Media Marketing Team Leader w Lidl Polska
- Anna Koszala, Head of Engineering w Silent Eight
- Dr Wojciech Goszczyński, adiunkt w Instytucie Socjologii UMK, ex-Kierownik Zespołu ds. Badań Rynkowych w NEUCA S.A
PROGRAM KURSU
Moduły
- Zawód marketera cyfrowego i rynek marketingu cyfrowego
- Strategia cyfrowa
- Social media
- Reklamy display i media
- Narzędziownik Google
- MarTech – jak wykorzystywać nowe technologie do osiągania celów marketingowych?
- CRM: klucz do lojalności klienta
- Marketing w e-commerce
- Zarządzanie zespołem i rozwój zawodowy marketera cyfrowego
Moduł 1: Zawód marketera cyfrowego i rynek marketingu cyfrowego
Środa 7.08 18:00-19:30
Marketing cyfrowy, jego miejsce w firmie i na rynku
- Czym marketing jest, a czym nie? Podstawowe pojęcia
- Rynek digital marketingu w liczbach
- Miejsce marketingu w strukturze i strategii firmy
- Cele i zadania marketingu cyfrowego
- Gdzie szukać wiedzy i inspiracji?
Poniedziałek 12.08 18:00-19:30
Podmioty marketingu, zadania marketera, ścieżki rozwoju
- Podmioty marketingu cyfrowego
- Dynamika współpracy między podmiotami, przetargi, briefy
- Podstawowe kanały komunikacji digital – czym są i jak je dopasować do odbiorców?
- Gdzie zacząć? MŚP czy korporacja? Zadania i narzędzia digital marketera w dużych firmach i MŚP
Moduł 2: Strategia cyfrowa
Środa 14.08 18:00-19:30
Analiza produktu, grupy docelowej i konkurencji
- Analiza grupy docelowej – narzędzia
- Analiza produktu
- Przykłady analiz i wyciąganie wniosków
- Analiza konkurencji SWOT – po co jest potrzebna?
- Na co zwrócić uwagę przy analizie konkurencji?
- Tworzymy unique selling proposition (USP)
Poniedziałek 19.08 18:00-19:30
Od konsumenta do skutecznej strategii
- Podstawy strategii: Buyer Persona (B2B, B2C), mapa empatii
- Strategia marketingu cyfrowego: cele komunikacyjne SMART, wskaźniki skuteczności, KPI, ROI, KPI
- Kluczowe wskaźniki efektywności w marketingu internetowym
- Wskaźniki ROI, ROAS i dlaczego są tak ważne?
- Wybór danych vs cel kampanii
- KPI przy określaniu celu kampanii marketingowej
Środa 21.08 18:00-19:30
Lejki cyfrowe
- Różne rodzaje lejków (np. marketingowy, sprzedażowy, zakupowy), punkty styku (touchpointy), Consumer Journey oraz Customer Decision Journey
- Optymalizacja konwersji CRO (Conversion Rate Optimization)
- Model AIDA
- Różnica między lejkiem B2B a B2C
Poniedziałek 26.08 18:00-19:30
Consumer Decision Journey jako podstawa strategii cyfrowej
- Consumer Decision Journey, czyli ścieżka zakupowa konsumenta
- Omówienie każdej z faz ścieżki zakupowej
- Rola touchpoints w ścieżce konsumenckiej
- Część warsztatowa - tworzymy buyer personę i ścieżkę zakupową
Środa 28.08 18:00-19:30
Social Media Marketing — Meta: FB+IG, LinkedIn
- Przykłady formatów kreacji i miejsca, w których mogą się znajdować
- Elementy mogące pogorszyć skuteczność kampanii
- Przykłady dobrych i złych praktyk kampanii
- Część warsztatowa – konfiguracja kampanii w Menedżerze reklam Meta
Moduł 3: Social media
Poniedziałek 2.09 18:00-19:30
SoMe, panel reklamowy Meta
- Wprowadzenie do Menedżera reklam Meta: przegląd interfejsu i podstawowych funkcji platformy
- Konfiguracja i monitorowanie zdarzeń kluczowych służących śledzeniu konwersji
- Kluczowe ustawienia zestawu reklamowego: budżet, harmonogram
- Warsztat: przejście przez proces konfiguracji kampanii krok po kroku z wykorzystaniem zdobytych umiejętności
Środa 4.09 18:00-19:30
Badania marketingowe
- Czego można oczekiwać od badań rynkowych (a czego nie)? Badania marketingowe w praktyce działalności biznesowej
- Po co nam badania marketingowe? Dane, wiedza i informacja zarządcza
- Jak badać z głową? Budowa kaskady pomiarów działalności biznesowej
- Instrukcja obsługi. Miejsce zespołów badawczych w działalności biznesowej
- Dobre (i mniej dobre) praktyki badawcze. Wybrane przykłady badań i ich wpływ na aktywność biznesową
Poniedziałek 9.09.2024 18:00-19:30
Social media – reklama wideo, YouTube, TikTok
- Wstęp, czyli tzw. tort reklamowy w Polsce – rosnące znaczenie reklamy wideo w Polsce
- Specyfika platform video (Youtube, TikTok i inne)
- Segmentacja rynku wideo online – Youtube, TikTok i inne
- Dobór odpowiedniego kanału do zakładanego celu kampanii
- Czas kontaktu z reklamą, czyli co działa najlepiej
Środa 11.09 18:00-19:30
Wprowadzenie: RTM i virale, influencer marketing
- SM w Polsce – jak konsumowane są social media w Polsce?
- Jak złapać uwagę czyli angażowanie użytkownika w SM?
- Virale i RTM-y – case studies
- Virale i RTM-y tips & tricks, czyli kilka zasad jak tworzyć posty, które angażują
- Kim jest influencer i jaki ma wpływ na lejek sprzedażowy?
- Czy influencer marketing ma sens?
- Jak wybrać i sprawdzić influencera?
- Prawne aspekty współpracy z influencerami
Moduł 4: Reklamy display i media
Poniedziałek 16.09 18:00-19:30
Social media przyszłości, gaming
- Metaverse i gaming: pojęcia, rynek
- Metaverse social mediami przyszłości: jak trafić do społeczności gamerów?
- Formaty reklamowe w grach
- Grywalizacja a gaming
- Case Study CCC: kampania Game Garage Playoffs
Moduł 4: Reklamy display i media
Środa 18.09 18:00-19:30
Media
- Formaty i kanały komunikacji marketingowej
- Briefing i codzienna współpraca z domem mediowym
- Budżet marketingowy – co to jest i jak go zaplanować?
- Media plan – jak wygląda i dlaczego jest ważny?
- Raporty mediowe, post buy
Poniedziałek 23.09 18:00-19:30
Programmatic
- Kluczowe definicje
- Typowe formaty w programmatic
- Ciasteczka
- Proces zakupu powierzchni reklamowej
- RTB okiem Media Buyer
- RTB od strony Wydawcy
- RTB od strony SSP
- RTB od strony platformy DSP
Moduł 5: Narzędziownik Google
Środa 25.09 18:00-19:30
Podstawy Google Analytics
- Analityka internetowa: czym jest i po co stosować ją w e-biznesie?
- Google Analytics: jak skonfigurować narzędzie?
- Zdarzenia, konwersje i raportowanie
- Modele atrybucji
- Słowniczek pojęć
- Dashboard analityczny
Poniedziałek 30.09 18:00-19:30
Wprowadzenie do systemu Google Ads
- Reklama PPC – wprowadzenie
- Jak działa Google Ads?
- Cele i typy kampanii
- Grupy reklam
- Wynik jakości i mierniki efektywności kampanii
Środa 2.10 18:00-19:30
Jak znaleźć się na szczycie wyszukiwarek internetowych?
- Podstawowe pojęcia SEM, SEO oraz SEA – jak działają roboty Google?
- On-page SEO: tagi, metatagi, meta opisy, słowa kluczowe, wewnętrzna struktura linków, Responsive Web Design
- On-page SEO: content
- Znaczniki title i description dla wybranych stron, opisy ALT, nagłówki H1, H2, H3
- Off-page SEO: zewnętrzna struktura linków, jakość linków, odnośniki z social media
- Narzędzia Google: Search Console, Merchant Center, Google Maps
Moduł 6: MarTech – jak wykorzystać nowe technologie do osiągania celów marketingowych?
Poniedziałek 7.10 18:00-19:30
MarTech wprowadzenie
- Podstawowe pojęcia: MarTech vs AdTech, platformy vs produkty cyfrowe
- Marketing platform cyfrowych – case studies największych graczy na rynku
- Produkty cyfrowe w służbie marketingu: proximity marketing, NFC, Internet of Things: smart home etc, wearables, AR
- Czym się zajmuje i jak zbudowany jest dział Product Development? Punkty styku z marketingiem
- Specyfika pracy działu PD – jak oni pracują? Waterfall, Agile i Lean
- Rozwój produktu cyfrowego w duchu Lean
Środa 9.10 18:00-19:30
Projektujemy produkty cyfrowe: jak rozmawiać w języku IT?
- UX a UI — czym się zajmują, jak konstruować brief, dobre praktyki briefu i feedbacku?
- Dobre praktyki w projektowaniu UX i UI stron internetowych
- Część warsztatowa: analiza UX i feedback wybranych stron www
- Rodzaje badań UX, badania funkcjonalności na przykładzie strony typu landing page (eye tracking, bounce rate etc)
- Workflow projektowy na przykładzie landing page’a, elementy skutecznego LP
Poniedziałek 14.10 18:00-19:30
Wykorzystanie AI w marketingu
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji
- Prawo i etyka w AI
- Narzędzia do generowania i optymalizacji treści
- Generowanie grafik, dzwięku i wideo
- Warsztat z użyciem narzędzi Chat GPT i Copilot
Moduł 7: CRM: klucz do lojalności klienta
Środa 16.10 18:00-19:30
CRM
- Podstawy CRM – znaczenie w marketingu cyfrowym
- Integracja CRM z narzędziami marketingowymi i automatyzacja
- Analiza danych, raportowanie, scoring klientów
- Jak wykorzystać system CRM w B2B?
Poniedziałek 21.10 18:00-19:30
Podstawy e-mail marketingu
- E-mail marketing: podstawowe pojęcia i rynek e-mail marketingu w liczbach
- Jak przygotować mailing?
- Automatyzacje, treści dynamiczne
- Quiz online w czasie rzeczywistym
Środa 23.10 18:00-19:30
Marketing CRM i badanie skuteczności
- SMS, MMS, app push w strategii CRM
- Podstawowe pojęcia związane ze skutecznością CRM marketingu
- Lejek oraz CJ marketingu i automatyzacje
- Customer journey CRM dla wybranego segmentu klientów
Moduł 8: Marketing w e-commerce
Poniedziałek 28.10 18:00-19:30
Digital Marketing a strategia w E-commerce
- E-commerce, podstawowe pojęcia i rynek w liczbach, e-commerce a pandemia COVID 19
- E-commerce a showrooming
- Wybór kanałów i metod działań w e-commerce
- Najistotniejsze elementy w procesie sprzedaży – płatności, dostawa, opinie, UX
- Wyzwania marketera w kontekście e-commerce
Środa 30.10 18:00-19:30
E-commerce FMCG – jak być konkurencyjnym na rynku?
- E-commerce – korzyści i bariery zakupów online według konsumentów
- Jakie atrybuty sklepu są ważne podczas zakupów online?
- Planowanie komunikacji w e-commerce – z kim i jak się komunikować?
Moduł 9: Zarządzanie zespołem i rozwój zawodowy marketera cyfrowego
Poniedziałek 04.11 18:00-19:30
Zarządzanie zespołem w digital marketingu
- Teorie psychologiczne dot. budowania zespołu
- Dobre praktyki briefu (team briefing) i feedbacku w kontekście digital marketingu
- Specyfika zarządzania zespołami w kontekście pracy marketera, współpraca z działami kreatywnymi, technicznymi
- Przetargi i dobre praktyki współpracy z kontrahentami
Środa 6.11 18:00-19:30
Rola digital marketera i content marketingu w korporacji
- Content marketing i design thinking a współpraca z różnymi zespołami w dużej firmie (działy kreatywne, sprzedaż, CRM)
- Dobre praktyki briefu i feedbacku w kontekście współpracy digital marketingu z innymi działami w dużej firmie
- Część warsztatowa: omówienie najtrudniejszych prac domowych, powtórka wybranych zagadnień i ćwiczenia praktyczne
Poniedziałek 13.11 18:00-19:30
Rozwój zawodowy
- Budowanie marki osobistej
- Skuteczne CV – checklista
- Gdzie szukać ofert? Portale pracy, LinkedIn, networking, agencje zatrudnienia
- Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?
- Dobre praktyki procesu rekrutacyjnego
- Rożne ścieżki rozwoju
Środa 18.11 18:00-19:30
Warsztaty z rozwoju zawodowego
- Warsztat, na którym uczestnicy będą mogli podzielić się swoim doświadczeniem zawodowym i ambicjami na przyszłość
Co o nas mówią
Dowiedz się więcej
Wypełnij formularz, a nasz doradca edukacyjny skontaktuje się z tobą i przekaże szczegóły o programie i cenie kursu.