Kurs online Skalowanie e-commerce — naucz się tworzyć strategię skalowania swojego biznesu | Szkoła biznesu Laba
Kurs
online

Skalowanie
e-commerce

Planujesz rozwój swojego biznesu internetowego? Stwórz strategię skalowania swojego biznesu, identyfikuj szanse i zagrożenia finansowe oraz optymalizuj koszty marketingowe na naszym praktycznym kursie. Ucz się od Chief Operation Managera w Brand 24, Konrada Magdziarza i mnóż zyski w firmie.
Rozwiniesz umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania procesem skalowania e-commerce, od analizy rynku przez tworzenie strategii rozwoju po monitorowanie wprowadzonych zmian.
Zrozumiesz, jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe klientów i stworzysz atrakcyjną ofertę sprzedażową.
Poprawisz efektywność swojego biznesu oraz doświadczenia klientów, którzy odwiedzają twój sklep internetowy.
Poznaj swojego
nowego wykładowcę:
Konrad Magdziarz
Chief Operating Officer w Brand 24
Manager e-commerce z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu obszarami komercyjnymi, kierowaniu multidyscyplinarnymi zespołami
i nawigowaniu złożonymi biznesowymi wyzwaniami i transformacjami.
Twórca serwisu e-commerce nagrodzonego w konkursie EFFIE, odpowiedzialny za zarządzanie marką
i komunikacją marketingową, CRM
i zarządzanie lojalnością klientów
oraz wprowadzanie marek i produktów
na rynek.
Pasjonat tworzenia strategii biznesowych, optymalizacji działań operacyjnych i komercyjnych, tworzenia wartości dla klientów
i inwestorów.
Entuzjasta zwinnych metod zarządzania.
Do 2022 roku pracował w firmach: Netia S.A., Iplex, Kantar, UPC Polska S.A., Showmax B.V. oraz InPost S.A.,
w których zdobywał doświadczenie
w obszarach marketingu, sprzedaży, prowadzenia projektów i analityki biznesowej.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, ale i użyteczną wiedzę, której będziesz codziennie używać w pracy i która pomoże ci osiągnąć Twoje cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Weryfikacja koncepcji i planowanie skalowania e-biznesu
Poznasz użyteczne narzędzia i procedury skalowania e-biznesu oraz uniwersalną metodę do weryfikacji i priorytetyzacji pomysłów. Poznasz narzędzie Business Model Canvas
i nauczysz się wykorzystywać je praktyce.
Zarządzanie zmianą w procesie skalowania
Nauczysz się zarządzać ryzykiem dzięki metodom wypracowanym w elitarnych jednostkach specjalnych US Army. Określisz KPI do monitorowania efektów skalowania oraz poznasz kryteria sukcesu i narzędzia potrzebne do efektywnej komunikacji z interesariuszami.
Analiza danych i inteligencja biznesowa w skalowaniu
e-commerce
Poznasz wskaźniki określające kondycję biznesu MRR i LTV oraz przeanalizujesz je pod kątem swojej firmy. Poznasz techniki analizowania danych oraz narzędzia raportowania, dzięki czemu wykorzystasz je do podejmowania strategicznych decyzji i zwiększania zysków firmy.
Zaczynamy:
28.09.2023
Czas trwania:
6 tygodni
12 zajęć
18 godzin
Format:
Webinary
+ feedback od wykładowcy, dotyczący zadań domowych

Język:
polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne, dzięki którym utrwalisz wiedzę i nauczysz się badać potrzeby klientów, proponować najlepsze rozwiązania oraz wykorzystywać dane biznesowe w tworzeniu strategii HR.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do Twojej dyspozycji.
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Wprowadzenie do skalowania e-biznesu
28.09
  • - Na czym polega skalowanie e-commerce i jaki ma cel?
  • - Możliwe kierunki skalowania: rozszerzenie oferty, nowe rynki geograficzne, nowe segmenty, partnerstwa
  • - Czynniki, które należy uwzględnić planując skalowanie: uwzględnienie elementów ryzyka i szansy, elastyczności i adaptacyjności, uczenia i doskonalenia, oparcia w danych
Zajęcia nr 2.
Analiza rynku e-commerce
02.10
  • - Wyjaśnienie znaczenia analizy rynku e-commerce jako podstawowego kroku przed skalowaniem
  • - Badanie trendów rynkowych, takich jak wzrost liczby klientów e-commerce, preferencje zakupowe, oczekiwania konsumentów, innowacje technologiczne
  • - Identyfikacja luk i możliwości na rynku, które można wykorzystać w procesie skalowania
  • - Przedstawienie metod i narzędzi analizy rynku
Zajęcia nr 3.
Weryfikacja koncepcji i planowanie
05.10
  • - Przegląd użytecznych narzędzi i metodyk
  • - Uniwersalna metoda do weryfikacji i priorytetyzacji pomysłów
  • - Business Model Canvas jako narzędzie do konkretyzacji pomysłów
Zajęcia nr 4.
Zarządzanie zmianą w procesie skalowania
09.10
  • - Komunikacja i zaangażowanie interesariuszy – kryteria sukcesu i narzędzia
  • - Agile, czyli elastyczność i adaptacja w prowadzeniu zmiany oraz pętla doskonalenia i uczenia się
  • - Zarządzanie ryzykiem – metody zarządzania ryzykiem wypracowane w elitarnych jednostkach specjalnych US Army
  • - Omówienie kluczowych wskaźników wydajności do monitorowania efektów
Zajęcia nr 5.
Finanse w skalowaniu e-biznesu
12.10
  • - Budżetowanie, prognozowanie przychodów i kosztów, analiza wskaźników finansowych
  • - ABC projektowe
  • - Metody i narzędzia
Zajęcia nr 6.
Optymalizacja sprzedaży
16.10
  • - Strona www – mierniki dobrej strony
  • - Projektowanie interfejsu użytkownika
  • - Analiza lejka konwersji, kluczowe wskaźniki wydajności (konwersja, wartość koszyka, porzucone koszyki)
  • - Narzędzia do mierzenia i poprawy efektywności strony
  • - Źródła dobrych praktyk i metody optymalizacji strony
Zajęcia nr 7.
Strategia marketingu internetowego
19.10
  • - Różnica między marketingiem B2B i B2C
  • - Narzędzia marketingu internetowego i ich zastosowanie
  • - Optymalizacja komunikacji przez personalizację i targetowanie
  • - Działania marketingowe stworzone na podstawie danych o zachowaniu klientów, podnoszące wartość marki i lojalność konsumencką
Zajęcia nr 8.
Polityka cenowa i ofertowa
23.10
  • - Psychologia behawioralna jako kompas zmian
  • - Narzędzia oceny własnej polityki ofertowej i cenowej na tle rynku
  • - Narzędzia do pomiaru potencjału zmiany polityki cenowej
  • - Testowanie i wprowadzanie zmiany
  • - Typy promocji i zastosowanie
Zajęcia nr 9.
Skalowanie bazy aktualnych klientów
26.10
  • - Znaczenie pracy z bazą klientów oraz wykorzystanie jej do pozyskania nowych
  • - Metody podnoszenia wartości klienta w zależności od segmentu i rodzaju produktu czy usługi
  • - Czynniki lojalności, retencja klienta
Zajęcia nr 10.
Skalowanie procesów – optymalizacja obsługi klienta
30.10
  • - Procesy krytyczne – sprzedaż, dostawy, obsługa z perspektywy klienta
  • - Kiedy i dlaczego obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu i skalowania biznesu?
  • - Kanały obsługi klienta
  • - Narzędzia do monitorowania procesów obsługowych
  • - Strategie obsługi klienta, takie jak automatyzacja, self-service, ChatBot, Voicebot, personalizacja obsługi klienta
Zajęcia nr 11.
Skalowanie procesów – doskonalenie logistyki i zarządzania magazynem
02.11
  • - Znaczenie procesów logistycznych w skalowaniu biznesu
  • - Składowe procesu logistycznego i ich potencjał do optymalizacji
  • - Systemy, narzędzia i rozwiązania optymalizujące logistykę
Zajęcia nr 12.
Analiza danych i inteligencja biznesowa w skalowaniu e-commerce
06.11
  • - Wskaźniki kondycji biznesu (MRR, LTV)
  • - Techniki analizy danych, narzędzia raportowania, wykorzystanie danych w podejmowaniu decyzji strategicznych
 
Uzyskaj informacje
Wypełnij formularz, aby zarejestrować się na kurs. Nasz konsultant ds. edukacji skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe i udzieli szczegółowych informacji na temat przebiegu i ceny kursu.
Pole obowiązkowe
Uzyskaj informacje