Kurs online na żywo „Public Relations dla początkujących” – naucz się opracowywać strategie komunikacji i budować relacje z mediami | Szkoła biznesu Laba
 
 
Kurs
online
poziom junior

Public Relations dla początkujących

Opracowaliśmy kurs dla początkujących specjalistów ds. PR, marketingowców i wszystkich pracowników, którzy odpowiadają za działania PR-owe w firmie. W trakcie kursu nauczysz się zarządzać wizerunkiem firmy, opracujesz strategię komunikacyjną i nauczysz się budować relacje z mediami. W tym będzie Cię wspierać rzecznik prasowy mBanku, Krzysztof Olszewski.
Piarowiec z 17-letnim doświadczeniem w branży finansowej. Od 11 lat jest rzecznikiem prasowym mBanku, odpowiada za komunikację w Polsce, Czechach i na Słowacji.
Zarządzał dziesiątkami sytuacji kryzysowych, zarówno z punktu widzenia komunikacji z mediami, jak i klientami oraz pracownikami. 
Wspólnie z zespołem mBanku zdobył Złote Spinacze (2020) – „Oskary” polskiej branży PR – w kategoriach „issue management i komunikacja kryzysowa” oraz „social media”.
Poznaj swojego
nowego wykładowcę:
 
Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy mBanku
 
odpowiada za PR mBanku, w tym komunikację kryzysową i media relations, na trzech rynkach: w Polsce, Czechach i na Słowacji
zarządzał dziesiątkami sytuacji kryzysowych, zarówno z punktu widzenia komunikacji z mediami, jak i z klientami oraz pracownikami
wspólnie z zespołem mBanku zdobył Złote Spinacze (2020) – „Oskary” polskiej branży PR – w kategoriach „issue management i komunikacja kryzysowa” oraz „social media”
absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z marketingu internetowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Nasze podejście – dać Ci nie tylko teorię, lecz użyteczną wiedzę, której będziesz mógł używać na co dzień w pracy i która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele zawodowe.
 
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Zarządzanie wizerunkiem
Opowiemy o zarządzaniu wizerunkiem marki w prasie i środowisku online. Nauczysz się oceniać i kształtować wizerunek, oswoisz się z narzędziami do zarządzania wizerunkiem i dowiesz się, jak tym wszystkim sterować w sytuacjach kryzysowych.
PR
Nauczymy Cię pracować z mediami. Dowiesz się, na czym polega praca biura prasowego, jak tworzyć kampanie PR i jak budować relacje z liderami opinii.
Komunikacja
Opowiemy o tym, jak budować strategię komunikacji marki. Nauczysz się identyfikować jej grupę celową, tworzyć skuteczny i wszechstronny plan komunikacji dla nowego produktu i mierzyć efektywność swoich działań. 
 
Zaczynamy:
7 czerwca
Czas trwania:
7 tygodni
13 zajęć
18+ godzin
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Język: polski
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej Ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Z ich pomocą opracujesz tworzenie materiałów prasowych, nauczysz się zarządzać wizerunkiem firmy, stworzysz strategię komunikacyjną i nauczysz się budować relacje z mediami.
Wspieramy każdego
Wykładowca da informacje zwrotne i osobiście odpowie na wszystkie pytania, które pojawią się w trakcie kursu. Nasz zespół zawsze będzie do Twojej dyspozycji. 
Budujemy sieć kontaktów
Otrzymasz dostęp do zamkniętej grupy, gdzie wraz z innymi słuchaczami będziesz mógł dzielić się doświadczeniami i dyskutować o case studies.
 
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Czym jest public relations (PR)?
7 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Jak firmy i osoby publiczne mogą wykorzystywać PR?
  • - W jaki sposób rozpoznawać potrzeby interesariuszy i komunikować się z różnymi grupami odbiorców?
Zajęcia nr 2.
PR w ekosystemie komunikacji
10 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / czwartek
  • - Czym różni się PR od marketingu?
  • - Jakie miejsce powinien mieć PR w strukturze organizacyjnej firmy?
  • - Czym są media relations, komunikacja wewnętrzna, CSR?
Zajęcia nr 3.
Media relations w teorii
14 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Co trzeba wiedzieć o mediach w Polsce, aby skutecznie z nimi współpracować?
  • - Jak oceniać atrakcyjność mediów pod kątem celów komunikacyjnych?
  • - Co warto wiedzieć o nowych-starych mediach: podcastach, mediach patronackich i social mediach?
Zajęcia nr 4.
Media relations w praktyce
17 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / czwartek
  • - Jak skutecznie współpracować z dziennikarzami i redakcjami?
  • - Jak prowadzić współpracę z influencerami?
Zajęcia nr 5.
Narzędzia komunikacji PR-owca – część I
21 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Jak stosować narzędzia komunikacji – informacje prasowe, komentarze, konferencje prasowe itp. – w zależności od tematu?
  • - Jak tworzyć komunikaty, które zainteresują media?
Zajęcia nr 6.
Narzędzia komunikacji PR-owca – część II
24 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / czwartek
  • - Jak poprawnie tworzyć teksty, zdjęcia oraz materiały video i audio?
  • - Czym jest „recycling” treści i jak go wykorzystać dla lepszej efektywności pracy PR-owca?
Zajęcia nr 7.
Monitoring efektów działań PR
28 czerwca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Jak mierzyć skuteczność działań PR?
  • - Jak monitorować publikacje prasowe?
  • - Jakich narzędzi warto używać?
Zajęcia nr 8.
Działania płatne w PR
1 lipca, 18:30-20:00 GMT+2 / czwartek
  • - Kiedy i za co warto zapłacić, czyli ogłoszenia, advertoriale, materiały pod patronatem i inne formaty.
  • - Jak i kiedy komercyjnie pracować z twórcami internetowymi?
Zajęcia nr 9.
Zarządzanie sytuacją kryzysową – część I
5 lipca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Od czego zacząć działanie?
  • - Najciekawsze przykłady kryzysów.
Zajęcia nr 10.
Zarządzanie sytuacją kryzysową – część II
8 lipca, 18:30-20:00 GMT+2 / czwartek
  • - Jak przygotować się na kryzys?
  • - Reagowanie kryzysowe krok po kroku.
  • - Najciekawsze przykłady kryzysów.
Zajęcia nr 11.
PR-owiec online
12 lipca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Jak stworzyć biuro prasowe online dla dziennikarzy? Jakich narzędzi używać?
  • - SEO w PR, czyli jak pisać, by być „znalezionym”?
  • - Jak budować swoją markę osobistą? 
Zajęcia nr 12.
Etyka w PR
15 lipca, 18:30-20:00 GMT+2 / czwartek
  • - Dos and don’ts PR-owca: zasady, których musi przestrzegać profesjonalny PR-owiec.
Zajęcia nr 13.
Strategia komunikacji w praktyce (warsztat)
19 lipca, 18:30-20:00 GMT+2 / poniedziałek
  • - Jak stworzyć dobry i wszechstronny plan komunikacji dla nowego produktu (warsztaty z wykorzystaniem wiedzy omówionej w trakcie kursu).
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć Twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki serwisowi My.Laba wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i Twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat, ceniony przez pracodawców.
Potwierdzenie Twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby zapisać się na kurs,
wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza — to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.