Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale Summer Sale
smile
Kup 1 kurs
drugi dostaniesz za darmo!
Kurs
online

Marketing B2B

Czy w twojej firmie główną rolę odgrywa marketing B2C? Czas to zmienić. Otwórz się na B2B marketing i zyskaj zupełnie nowe perspektywy sprzedażowe. Poznaj motywacje zakupowe klientów biznesowych, twórz buyer persony i optymalizuj lejki sprzedażowe, wykorzystując up selling i cross selling. Podnieś wskaźniki rentowności twoich kampanii i generuj więcej leadów.
To kurs, który „odczarowuje” marketing B2B uważany za żmudny, skomplikowany i drogi. Nasza ekspertka udowadnia, że w rzeczywistości jest nie tylko bardziej opłacalny niż marketing B2C, ale także dużo ciekawszy i dużo bardziej perspektywiczny
Podczas zajęć nie tylko stworzysz strategię marketingu B2B dla twojej firmy, ale przełożysz jej założenia na konkretne działania i zaczniesz mierzyć ich wpływ na wysokość sprzedaży
Na kursie dowiesz się, gdzie szukać przyczyn spadku rentowności kampanii B2B, jakie pytania sobie zadać oraz jak analizować i optymalizować swoje działania, by podnieść wskaźniki rentowności
Poznaj swojego nowego wykładowcę:
Izabella Hernik
Marketing Communications Expert
Grupa DHL
20 lat doświadczenia w marketingu B2B
Strateg marketingowy z ponad 20-letnim doświadczeniem w marketingu B2B. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla klientów biznesowych, zarządzaniu marką, kampaniach 360 stopni i rebrandingu
Obecnie zajmuje się przygotowywaniem strategii marketingu B2B dla klientów biznesowych w DHL Parcel Polska
Opracowała i zaimplementowała strategię marketingową dla segmentu B2B banku BNP Paribas. Odpowiada także za skuteczny rebranding i pozycjonowanie banku.
Jest dyplomowanym strategiem marketingowym. Ukończyła Szkołę Strategii Marki Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR.
Nasze podejście – dać ci nie tylko teorię, ale i praktyczne umiejętności, które wykorzystasz w codziennej pracy i które pomogą ci osiągnąć cele zawodowe.
Tematy, które poruszymy podczas kursu:
Budowanie i realizacja strategii marketingu B2B
Dowiesz się, dlaczego twoja firma potrzebuje marketingu B2B. Zaczniesz realizować efektywne działania skierowane do klientów biznesowych i mierzyć ich skuteczność. Dowiesz się, jak stworzyć i wdrożyć nowoczesną strategię marketingu B2B, aby osiągnąć sukces sprzedażowy.
Pozyskiwanie leadów biznesowych
Dowiesz się, gdzie szukać klientów B2B, w jaki sposób do nich dotrzeć i jak ich pozyskać oraz wdrożysz pełną analitykę leadów biznesowych. Nauczysz się szacować koszty i pozyskiwać leady bez dużego budżetu.
Marketing automation
Dowiesz się, jak wykorzystać automatyzację marketingu, aby zwiększyć konwersję, zmniejszyć wydatki i zatrzymać klientów. Krok po kroku wdrożysz marketing automation w twojej firmie.
Zaczynamy:
13 września
Czas trwania:
6 tygodni
12 zajęć
Format:
Webinary + feedback od wykładowcy,
dotyczący zadań domowych
Jak uczymy:
Dajemy wiedzę i umiejętności praktyczne
Żeby łatwiej ci było oswoić się z materiałem, przygotowaliśmy specjalne zadania praktyczne. Z ich pomocą opanujesz najważniejsze założenia i narzędzia B2B Marketingu. Zyskasz umiejętności, które będziesz wykorzystywać w codziennej pracy.
Program
kursu:
Zajęcia nr 1.
Klient B2B, czyli właściwie kto?
13.09.22
18:00-19:30
  • - marketing B2B vs. marketing B2C: podobieństwa i różnice
  • - klient niejedno ma imię – B2B, B2B2C: planowanie komunikacji w zależności od modelu biznesowego firmy
  • - klient B2B też człowiek: motywacje zakupowe w B2B
  • - customer journey: mapowanie ścieżki klienta
Zajęcia nr 2.
Persony zakupowe i dlaczego warto je budować
15.09.22
18:00-19:30
  • - buyer persona a profil klienta idealnego
  • - znaczenie buyer persony w planowaniu skutecznych działań marketingowych
  • - budowa buyer persony krok po kroku (warsztaty)
Zajęcia nr 3.
Tworzenie strategii marketingowej
20.09.22
18:00-19:30
  • - dlaczego każdy biznes potrzebuje strategii marketingowej?
  • - Aktualne trendy w marketingu B2B, na które warto zwrócić uwagę
  • - jak stworzyć skuteczną strategię marketingową (warsztaty)
Zajęcia nr 4.
Planowanie i realizacja skutecznych działań marketingowych (1)
22.09.22
18:00-19:30
  • - od strategii marketingowej do strategii komunikacji
  • - lejek sprzedażowy: czym jest i jak zoptymalizować jego funkcjonowanie (growth hacking)
  • - w poszukiwaniu insightów (warsztaty)
Zajęcia nr 5.
Planowanie i realizacja skutecznych działań marketingowych (2)
27.09.22
18:00-19:30
  • - plan marketingowy i plan go-to-market: kluczowe czynniki sukcesu (warsztaty)
  • - jak dobrać skuteczne kanały i narzędzia komunikacji?
  • - jak definiować i rozliczać KPI marketingowe?
  • - jak zarządzać budżetem marketingowym w czasie i jak zwiększać jego efektywność?
Zajęcia nr 6.
Generowanie leadów sprzedażowych (1)
29.09.22
18:00-19:30
  • - strategia generowania leadów – jak stworzyć, jak wdrożyć?
  • - źródła leadów B2B
  • - kategorie leadów
  • - jak obliczyć optymalny koszt pozyskania leada?
  • - marketing online:
    • SEO/SEM
    • narzędzia Google: demo
    • kampanie performance: kanały, narzędzia, modele rozliczeniowe
    • social selling
    • LinkedIn: Święty Graal marketerów B2B?
Zajęcia nr 7.
Generowanie leadów sprzedażowych (2)
04.10.22
18:00-19:30
  • - czym jest content marketing i dlaczego ma wielką przyszłość w marketingu B2B?
  • - jak skutecznie pozyskiwać leady B2B poprzez działania bezpośrednie: targi, eventy, direct marketing, rekomendacje?
  • - rola mediów tradycyjnych
  • - nowoczesny event marketing
  • - metody pomiaru skuteczności działań performance
Zajęcia nr 8.
Prowadzenie działań marketingowych na bazach klienckich
06.10.22
18:00-19:30
  • - up-selling/cross-selling
  • - jak zmniejszyć churn w organizacji?
  • - programy lojalnościowe: przeżytek czy przyszłość?
  • - nowoczesny event marketing
  • - rola automatyzacji działań
Zajęcia nr 9.
Prawo w marketingu B2B
11.10.22
18:00-19:30
  • - RODO a marketing B2B: aktualne regulacje i ich zastosowanie w praktyce
  • - konkursy, loterie, program lojalnościowy: o czym trzeba pamiętać, planując działania?
  • - zakup baz zewnętrznych i ryzyka prawne z tym związane
  • - budowa legalnej bazy danych
  • - programy partnerskie
Zajęcia nr 10.
Marketing automation
13.10.22
18:00-19:30
  • - wdrożenie krok po kroku i praktyka na wersji demo jednego z dostępnych na rynku rozwiązań
Zajęcia nr 11.
Miejsce i rola marketingu B2B w organizacji
18.10.22
18:00-19:30
  • - marketing B2B a marketing B2C: szorstka przyjaźń czy pełna synergia działań?
  • - zasady współpracy z zespołem sprzedaży, kwalifikacji, CRM, PR, CSR,
  • - procurement: best practices
  • - wsparcie sprzedaży: najnowsze i sprawdzone rozwiązania w tworzeniu skutecznych materiałów dla zespołu sprzedaży
  • - let’s go international: implementacja kampanii międzynarodowych/prowadzenie działań marketingowych za granicą
Zajęcia nr 12.
Jak zbudować efektywny zespół marketingu B2B
20.10.22
18:00-19:30
  • - cele i kompetencje
  • - wdrożenie i adaptacja
  • - motywacja i zaangażowanie: best practices
  • - źródła wiedzy i inspiracji
  • - sprawna komunikacja w zespole i w organizacji (warsztaty z wykorzystaniem przydatnych narzędzi online)
 
Liderzy na rynku
edukacji online
Przez ponad 5 lat pomagamy osiągać cele zawodowe
Nasze kursy ukończyło już ponad 35 tysięcy słuchaczy i ta liczba codziennie rośnie
Pomagamy zdobyć praktyczną wiedzę razem z najlepszymi specjalistami z każdej dziedziny
Nasz cel – wesprzeć twój rozwój zawodowy. Nasze kursy – to więcej niż same wykłady. 
Twoja nauka w jednym miejscu
Dzięki profilowi w naszym systemie wszystkie materiały, zajęcia i zadania domowe masz zawsze pod ręką.
Zawsze online
Wykładowca i twój osobisty opiekun odpowiedzą na wszystkie twoje pytania. Wystarczy, że je zadasz.
System zadań domowych i testów
Sprawi, że zdobędziesz umiejętności praktyczne. 
Certyfikat ceniony przez pracodawców
Potwierdzenie twojej wiedzy i umiejętności. 
Dostęp do materiałów kursu na zawsze
Lekcje, studia przypadków i artykuły są wygodnie poukładane i nigdy się nie zgubią.
Zapisz się
na kurs
Żeby otrzymać więcej szczegółów o tym kursie
i zapisać się na niego, wypełnij formularz.
Rejestrując się na kurs i klikając przycisk „zapisuję się” zgadzasz się z warunkami oferty i polityką prywatności i ochrony danych osobowych.
Pole obowiązkowe
Aktualna wiedza to pierwszy krok do rozwoju kariery. Nasi studenci pracują w czołowych firmach na wysokich stanowiskach – zostań jednym z nich.