12 przydatnych narzędzi dla product managera | Szkoła biznesu Laba
should_authorize_via_email
email.input_code tel.input_code
email.code_actual_for tel.code_actual_for
apply_exit_text
session_ended
to_homepage
Blog

Wyszukiwarka

Spis treści:

12 przydatnych narzędzi dla product managera

Sprawdzone serwisy do tworzenia prototypów, analizy danych, zarządzania czasem i projektami.

product-manager-tools-cover-60c87b914b1c8237197556.jpg

Sprawdzone serwisy do tworzenia prototypów, analizy danych, zarządzania czasem i projektami.

Product manager to człowiek orkiestra. Zna się na projektowaniu i technologiach, myśli strategicznie i definiuje rozwój produktu od prototypu aż po zdobycie pierwszych klientów.

Bywa też tak, że deadline'y się zbliżają, niepewność rośnie, a po nocach śnią się MVP i metryki rzędu AARRR. Opublikować zaktualizowaną wersję produktu trzeba „na już”, a twój rower okazuje się monocyklem, opony się przebiły, a siodełko już dawno odpadło.

Wybraliśmy 12 najlepszych narzędzi, które pomogą zorganizować pracę i stworzyć produkty, które zachwycą użytkowników i konkurencję.

Narzędzia do pracy z roadmapami

Praca nad każdym produktem zaczyna się od planu. Pomocne są roadmapy – wizualne przedstawienie strategii z kamieniami milowymi i priorytetami.

#1. Aha!

Narzędzie poświęcone tworzeniu modeli biznesowych, segmentów klientów oraz przeprowadzeniu analizy SWOT. Istnieje 6 gotowych szablonów roadmap, których można używać do pokazania osobliwości projektu klientom, partnerom i zespołowi.

Serwis pozwala także na nadzorowanie projektów metodą Agile: zarządzanie backlogiem, korzystanie z wykresów typu burn down chart oraz tablic Kanban i wykresu Gantta. Aha! pomaga zarządzać terminami, przydzielać funkcje, tworzyć strategie biznesowe i planować obciążenie zespołu. Oto lista głównych funkcji tego narzędzia:

  • budowanie modeli biznesowych;
  • prowadzenie projektów w Kanban;
  • zarządzanie rolami użytkowników roadmap: właściciel, recenzent i obserwujący;
  • praca z roadmapami w aplikacji mobilnej;
  • monitoring konkurencji, łącznie z przychodami, liczbą klientów i tempem wzrostu;
  • śledzenie wykonania zadań zgodnie z planem release'u;
  • zbieranie informacji zwrotnych od użytkowników;
  • wizualizacja pomysłów;
  • raporty.

Aha! można zintegrować z następującymi narzędziami: Dropbox, Trello, Jira, GitHub, Azure DevOps, Google Analytics i Slack. Roadmapy można eksportować do formatów CSV, PNG i PDF.

Cena: od 74 $ miesięcznie za użytkownika.

Z tego narzędzia korzystają: LinkedIn, Siemens, Dell.

Narzędzie do tworzenia roadmap Aha!

Narzędzia do badania zachowań użytkowników

Skupienie się na potrzebach grupy docelowej zwiększa rentowność biznesu o 31%. Analiza informacji zwrotnych może być źródłem nieoczywistych insightów i świeżych pomysłów.

#2. Inspectlet

To narzędzie rejestruje zachowanie użytkowników na stronie internetowej oraz zapytania w wyszukiwarce, dzięki którym ludzie ją znajdują. Inspectlet także określa, co przykuwa uwagę odwiedzających stronę, a co sprawia, że ją porzucają.

Narzędzie monitoruje zachowanie użytkowników w czasie rzeczywistym. Jedną z kluczowych funkcji są różnego rodzaju heatmapy. Funkcja śledzenia wzroku pomaga zrozumieć, jakie elementy strony czy aplikacji przykuwają uwagę odwiedzających. Ciekawe dane również pokazują mapy klików – wszystkie linki, przyciski, obrazki lub fragmenty tekstu, w które klikają użytkownicy. Mapy przewijania sugerują, którą część treści, zamieszczonych na stronie, faktycznie oglądają użytkownicy.

Ustawienia filtrowania pomogą sklasyfikować akcje odbiorców według określonego klucza. Można zobaczyć, jak zachowują się użytkownicy, którzy weszli na stronę z reklamy w Google'ach, klienci, którzy już dokonali zakupu lub użytkownicy, którzy dodali coś do koszyka, ale nie dokonali płatności.

Cena: od 39 $ miesięcznie, przy rocznej opłacie cena jest niższa o 15%. Istnieje darmowa wersja, która pozwala przeanalizować jedną stronę internetową.

Z tego narzędzia korzystają: WordPress, Shopify, eBay, Cisco – łącznie około 90 tysięcy firm.

Heatmapy

Narzędzia do tworzenia ankiet

#3. Typeform

Prosty i uniwersalny system do sporządzania ankiet. Można tworzyć nieograniczoną liczbę pytań, a także dodawać do nich obrazki. Serwis analizuje także odpowiedzi i generuje dedykowaną stronę z wynikami badania. Pracować z ankietami można na dowolnym urządzeniu, możliwe są integracje z ponad 200 innymi serwisami takimi jak: Slack, Canva, MailChimp i Google Sheets.

Cena: od 35 $ miesięcznie, istnieje darmowa wersja.

Z tego narzędzia korzystają: Slack i Superhuman.

Serwis Typeform

#4. Formularze Google

Narzędzie z gotowymi szablonami ankiet: wysyłania CV, feedbacku, rejestracji na wydarzenia. W narzędziu Formularze Google jest wiele rodzajów pytań, takich jak listy rozwijane, pytania wielokrotnego wyboru czy skala liniowa. Odpowiedzi użytkowników są automatycznie przekazywane do Arkuszy Google, można je również przeglądać w formacie wykresów.

Cena: narzędzie darmowe.

Z tego narzędzia korzystają: Forbes, Dropbox, Sony.

Narzędzie do tworzenia ankiet Google Forms

Narzędzia do tworzenia prototypów

Za pomocą prototypu zrozumiesz mocne i słabe strony swojego produktu, ocenisz popyt na rynku i przetestujesz go wśród pierwszych użytkowników. Modelowy projekt również jest potrzebny, gdy planujesz pozyskiwać inwestycje na rozwój produktu.

#5. Adobe XD

Narzędzie Adobe Systems do projektowania interfejsów użytkownika stron internetowych i aplikacji mobilnych, które obsługuje grafikę wektorową i layouty www. W Adobe XD dostępna jest funkcja wypełniania Content-Aware Layout, która pozwala automatycznie wyrównywać i komponować alternatywne układy (np. dla smartfonów lub tabletów), biorąc pod uwagę zawartość wklejanych treści. Do prototypów również można dodać klawiaturę, gamepad i polecenia głosowe. Dostępna jest również funkcja edycji jednego pliku przez kilku użytkowników naraz i możliwość kontroli wersji plików.

Funkcja Content-Aware Layout w Adobe XD

 

Cena: 9,99 $ miesięcznie dla użytkowników indywidualnych, 22,99 $ dla użytkowników biznesowych, istnieje darmowa wersja.

Z tego narzędzia korzystają: 15 milionów firm, w tym Salesforce, Dell, Pivotal i Deloitte.

#6. Figma

Figma umożliwia zespołową pracę nad projektami w czasie rzeczywistym – zmiany są zapisywane w chmurze i widoczne dla wszystkich użytkowników. Można też importować pliki wektorowe z programów Adobe Illustrator lub Sketch oraz pracować nad projektami używając wykresów Gantta. Jest także funkcja Smart Animate, która pozwala tworzyć złożone prototypy.

Przykład projektów zrealizowanych w Figmie – prototyp panelu sterowania Tesla Model 3 i elementy jego interfejsu.

Cena: darmowa wersja, 15 $ lub 45 $. Bezpłatny wariant pozwala pracować nad trzema projektami i udzielać dostępu do edycji jednemu użytkownikowi. Historia wersji projektu jest przechowywana przez 30 dni. Subskrypcja Pro zdejmuje ograniczenia dotyczące liczby projektów oraz czasu ich przechowywania i kosztuje 15 $ za użytkownika miesięcznie. Dla większych firm będzie pasowała subskrypcja Organization, która kosztuje 45 $ za użytkownika i oferuje dodatkowe funkcje dedykowane przedsiębiorstwom.

Z tego narzędzia korzystają: Dropbox, Zoom, Microsoft, Pivotal i Coinbase.

Narzędzie do tworzenia prototypów Figma

Narzędzia do badań UX

Badania doświadczeń użytkowników pomogą stworzyć skuteczną architekturę strony internetowej, aplikacji lub serwisu, a także polepszyć nawigację i uprościć użytkowanie produktu.

#7. Helio

Helio to platforma do testowania projektów, produktów i strategii marketingowej, która pomaga zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z tekstami, zdjęciami i wideo, oraz umożliwia tworzenie ankiet. Helio pozwala skonfigurować grupę docelową na potrzeby swojego badania za pomocą ponad 100 milionów parametrów. Pomysły można testować w trybie ankiet, a zebrane odpowiedzi analizować i filtrować w zależności od parametrów demograficznych, czasu udzielenia odpowiedzi itd.

Cena: 49 $ – z możliwością użycia 10 rodzajów pytań, kierowania pytania do 100 użytkowników i przeglądania wyników w wersji mobilnej i desktopowej.

Z tego narzędzia korzystają: Facebook, Microsoft, McAfee.

Platforma do przeprowadzenia testów UX Helio

Narzędzia analityczne

Nawet gdy wydaje ci się, że twój produkt jest najlepszy na rynku, nie warto lekceważyć mocy konkurencji. Ważne jest, aby rozumieć mocne i słabe strony produktu, monitorować działania innych firm z branży oraz przeprowadzać testy A/B.

#8. Google Analytics

Google Analytics to jedno z najpopularniejszych na świecie narzędzi do zbierania i analizy danych witryn internetowych, które codziennie odwiedzają tysiące użytkowników.

Serwis analizuje:

  • dane o ruchu: liczbę podstron odwiedzonych przez użytkowników, liczbę użytkowników, liczbę nowych użytkowników;
  • charakterystykę użytkowników strony: lokalizację użytkowników i ich aktywność w podziale na miasta i kraje;
  • źródła ruchu: witryny, z których użytkownicy przeszli na stronę, listę najpopularniejszych zapytań w wyszukiwarce (w połączeniu z Google Search Console), źródła ruchu per grupa użytkowników;
  • rankingi najpopularniejszych stron lub ich grup.

Dane z raportów można eksportować do plików w formatach XLS, CSV, oraz PDF.

Cena: narzędzie darmowe.

Według danych BuiltWith z Google Analytics korzysta 85% najczęściej odwiedzanych stron internetowych. To najpopularniejszy serwis do analityki internetowej.

Narzędzie Google Analytics do darmowej analityki danych

Zarządzanie zadaniami

Listy kontrolne i aplikacje do zarządzania zadaniami pomogą zebrać wszystkie szczegóły dotyczące projektu w jednym miejscu. Poza tym zorganizowany proces skraca czas na dewelopment produktu i przyśpiesza moment osiągnięcia zysku.

#9. Todoist

Todoist pozwala szybko notować zadania, porządkować je zgodnie z priorytetami i określać te, które się powtarzają. Narzędzie można zintegrować z rozwiązaniami takimi jak: Dropbox, Kalendarz Google, Outlook, Alexa, Slack i Gmail. W ramach płatnej subskrypcji dostępne są również mailowe powiadomienia o zadaniach, synchronizacja z kalendarzem, tablice Kanban i analiza produktywności według dni lub projektów.

Cena: darmowa wersja pozwala korzystać z 5 projektów i współtworzyć każdy z nich z  5 użytkownikami. Obsługuje pliki do 5 MB. Subskrypcja Pro kosztuje 4 $ miesięcznie, pozwala pracować na 300 projektach, dzielić je z 25 użytkownikami. Obsługuje pliki do 100 MB, ma nieograniczoną historię aktywności i tworzy kopie zapasowe danych.

Z tego narzędzia korzystają: Amazon, Facebook, Disney.

Menedżer zadań Todoist

#10. Jira

Jira to oprogramowanie do zarządzania zespołowymi projektami, które pozwala synchronizować pracę z roadmapą rozwoju produktu. Jira, dostępna w wersji mobilnej i desktopowej, chroni dane, regulując poziomy dostępów i korzysta z szyfrowania informacji podczas ich transmisji lub przechowywania. Za pomocą narzędzia Jira można:

  • Planować – narzędzie pozwala tworzyć historie użytkowników, kształtować sprinty, tworzyć zadania i dzielić je wśród członków zespołu.
  • Śledzić postępy – ustalać priorytety i omawiać pracę zespołową.
  • Publikować aktualizacje – oprogramowanie pozwala aktualizować środowisko produkcyjne i wprowadzać zmiany, korzystając z różnych urządzeń.
  • Tworzyć raporty – aktualizowane na bieżąco, wizualne dane pozytywnie wpływają na produktywność zespołu.

Jira umożliwia różne opcje planowania – w tym według metodologii Scrum, Kanban oraz innych mieszanych. Narzędzie można zintegrować z innymi, takimi jak: Gmail, Trello, Slack, Zoom, Figma, GitHub i Microsoft Teams.

Cena: od 7 $ miesięcznie za użytkownika, dostępna darmowa wersja.

Z tego narzędzia korzysta: ponad 65 tysięcy firm, w tym Visa, eBay, Cisco i Pfizer.

Narzędzie dla deweloperów Jira

#11. Google Keep

Google Keep pozwala tworzyć głosowe notatki, dodawać obrazki, odhaczać wykonane zadania i dzielić się nimi z innymi użytkownikami. Notatki można uzupełniać o teksty, grafiki lub listy, oraz dyktować informacje aplikacji mobilnej Google Keep, która zamieni słowa na tekst. Dane synchronizują się na wszystkich urządzeniach, dostępna jest funkcja wspólnej edycji notatek.

Cena: narzędzie darmowe.

Narzędzie Google Keep

#12. Asana

Aplikacja pozwala przydzielać zadania, ustalać priorytety i wyznaczać terminy. Można również śledzić status każdego z projektów, uzupełniać i komentować zadania, załączać pliki oraz wizualizować cele za pomocą kalendarza.

Domyślnie projekty są wyświetlane w postaci tabeli Kanban, ale można też przeglądać je w postaci listy, kalendarza lub na osi czasu. Na maila przychodzą ważne powiadomienia – „palące się” lub przeterminowane zadania oraz raporty tygodniowe. Projekty można eksportować do plików w formacie CSV i JSON, a samą Asanę integrować z narzędziami takimi jak: Google Drive, Dropbox, Slack i GitHub.

Cena: podstawowa wersja jest darmowa, z niej może korzystać do 15 użytkowników w jednym projekcie. Płatne subskrypcje zaczynają się od 9,99 $ za użytkownika przy płatności za rok z góry.

Z tego narzędzia korzystają: Google, Uber, Spotify, Slack, PayPal, Figma, National Geographic.

Serwis Asana

Chcesz otrzymać podsumowanie artykułów?

Jeden list z najlepszymi materiałami miesięcznie. Subskrybuj, aby niczego nie przegapić.
Dziękujemy za subskrypcję!