Blog

8 narzędzi do e-mail marketingu, które przydadzą się w twojej firmie

Podnieś skuteczność swojego biznesu dzięki strategii e-mail marketingu.

blog-cover-email-marketing-8-tools-632093c40df21043128690.png

E-mail to jeden z kanałów komunikacji zarówno B2B, jak i B2C i wbrew pozorom – ma się naprawdę dobrze, zwłaszcza jako narzędzie skutecznego docierania do klientów. Sukces jednak zależy od tego, czy umie się wykorzystać wszystkie możliwości. Dlatego też nie brakuje różnego rodzaju usług email marketingowych, które działają na zasadzie miesięcznej subskrypcji. Aby pomóc Ci poruszać się w gąszczu ofert, przygotowaliśmy przewodnik z najpopularniejszymi narzędziami wspierającymi e-mail marketing. 

#1. Mailchimp

Jedno z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych, po części też dlatego, że to usługa bezpłatna dla klientów, którzy posiadają bazę danych z mniej niż 2000 subskrybentami. Mailchimp posiada szablony wiadomości e-mail, w których wystarczy tylko przeciągnąć i upuścić wybrane bloki z contentem. Program jest intuicyjny i łatwy w użyciu – nie tylko w kwestii tworzenia newsletterów, ale także analizy wyników kampanii.

Mailchimp oferuje nie tylko usługi związane z e-mail marketingiem. W pakiecie są również funkcjonalności, które będą wspierać rozwijanie firmy, sprzedawanie produktów i usług online, a także tworzenie stron internetowych, sklepów online, reklam w mediach społecznościowych, a nawet planowanie spotkań.

Dla kogo?

Każdy, kto zaczyna swoją przygodę z email marketingiem (posiada niewielką grupę odbiorców) lub chce eksperymentować ze swoją bazą danych (segmentacja, budowanie stron docelowych, autorespondery), przekona się, że Mailchimp to świetna platforma na rozpoczęcie działań i rozwój.

Plusy:

  • darmowa wersja do 2000 kontaktów;
  • kompleksowa platforma marketingowa.

Minusy:

  • maksymalnie 5 kont w wersji premium; 
  • ceny rosną, gdy ma się więcej niż 2000 kontaktów w bazie danych. 

#2. Sendinblue

Podobnie jak konkurencja, Sendinblue ewoluuje z platformy, która świadczy usługi związane tylko z email marketingiem w bardziej kompleksową platformę. Najnowszym dodatkiem są m.in. takie funkcje jak CRM, czy zaawansowane opcje automatyzacji. Subskrypcja zaczyna się już od 0 PLN, a pakietem w pełni wystarczającym może okazać się Lite, który kosztuje 19 EUR i pozwala na wysłanie 20000 wiadomości miesięcznie.

Kluczowe funkcje obejmują opcje biblioteki szablonów, dzięki którym stworzy się nowoczesne wiadomości e-mail, a także automatyzację różnych rodzajów e-mailów np. dedykowanym osobom, które porzuciły koszyk zakupowy czy tworzenie segmentów odbiorców na podstawie ich historii relacji z marką. 

Dla kogo?

Sendinblue kieruje swoje usługi do małych i średnich firm. Mając na uwadze szybko rozwijające się ulepszenia platformy, z pewnością już niebawem będzie można cieszyć się z większej liczby funkcji w wybranym pakiecie.

Plusy:

  • imponujący zakres automatyzacji i integracji; 
  • rozbudowane opcje szablonów.

Minusy:

  • konfiguracja konta i import danych wymaga czasu; 
  • zaawansowane tworzenie szablonów to dodatkowy koszt. 

#3. Drip

Drip oferuje e-mail i SMS marketing dla marek z branży e-commerce. Daje też zautomatyzowane możliwości wysyłania wiadomości, które świetnie sprawdzają się do promocji produktów i usług – przypominają o porzuconych koszykach, generują kampanie, które wysyłane są zaraz po dokonaniu zakupu, czy informują o rabatach. Usługa z łatwością integruje się z głównymi platformami e-commerce, w tym np. z Shopify.

Nie ma darmowej wersji, ale można zacząć korzystać z narzędzia od 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego i wypróbować różne funkcjonalności. Następnie najniższy pakiet zaczyna się od 39 USD, a cena uwarunkowana jest liczbą kontaktów w bazie danych. 

Dla kogo? 

Drip został zaprojektowany z myślą o firmach z branży e-commerce. Większe marki mogą dostrzec kilka braków w funkcjonalności, ale dla małych i średnich przedsiębiorstw jest wystarczającym narzędziem, które oferuje wszystkie integracje z systemem.

Plusy:

  • 14-dniowy okres próbny; 
  • narzędzie zaprojektowane z myślą o firmach e-commerce.

Minusy: 

  • jedno z droższych narzędzi w segmencie usług e-mail marketingowych; 
  • brak darmowej wersji. 

#4. Zoho 

E-mail marketing w Zoho Campaigns to tylko jedna z wielu funkcjonalności tego narzędzia. Kompleksowość usług obejmuje pocztę dla całego zespołu, CRM, księgowość, arkusze kalkulacyjne i wsparcie w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Zoho pozwala na edycję wiadomości e-mail, personalizację newsletterów i automatyzację komunikacji z klientami. Czasem brakuje aplikacji nowoczesnego designu, który ma np. Mailchimp, ale z racji swojej kompleksowości jest często wybierany przez firmy, którym zależy na szybkim starcie i zarządzaniu różnymi elementami w jednym miejscu.

Dla kogo? 

Zoho edukuje i oferuje pomoc w postaci np. kontaktu telefonicznego. Dlatego to idealne rozwiązanie dla firm na wczesnym etapie rozwoju lub takich, które w płynny sposób chcą zastąpić stare oprogramowanie nowym, bardziej kompleksowym. Natomiast jeśli jesteś na etapie poszukiwań usług związanych tylko z email marketingiem, rekomendujemy zdecydować się na inne narzędzie, z bardziej korzystnym systemem cenowym. 

Plusy:

  • darmowa wersja do 2000 kontaktów; 
  • do 5 użytkowników w bezpłatnym abonamencie. 

Minusy:

  • cena zależy od liczby kontaktów w bazie danych;
  • maksymalnie 5 użytkowników w pakiecie.  

#5. Campaign Monitor

Pod kątem wszechstronności dostępnych funkcji, łatwości obsługi i stosunku jakości do ceny to Campaign Monitor jest jedną z najlepszych usług email marketingowych. Edytor wiadomości i szablony wyróżniają się nowoczesnym designem, a możliwość budowania własnych niestandardowych szablonów w formacie HTML pozwala wyróżnić się wśród konkurencji.

Z Campaign Monitor można korzystać w bezpłatnym pakiecie, a atrakcyjny interfejs użytkownika z pewnością zachęci do częstszego korzystania z tego narzędzia. Natomiast płatne opcje zaczynają się już od 9 USD za miesiąc. Cena zależy od liczby kontaktów w bazie danych. 

Dla kogo? 

Campaign Monitor może nie jest naszpikowany po brzegi różnego rodzaju funkcjonalnościami, ale w generalnej ocenie może to właśnie działać na korzyść tego narzędzia. Wszystko za sprawą łatwości w poruszaniu się po programie. Każdy, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z email marketingiem, doceni prostotę, jasne reguły działania i przejrzystą analitykę. 

Plusy:

  • różnorodność szablonów wiadomości e-mail; 
  • łatwe w użyciu interfejs narzędzia oraz opcje automatyzacji. 

Minusy:

  • importowanie kontaktów może okazać się wyzwaniem w sytuacji, gdy chcemy dopasować dane do pól niestandardowych; 
  • brak wsparcia online, telefonicznego lub chatu.

#6. Freshmail

Freshmail to jeden z najpopularniejszych systemów do email marketingu w Polsce. Jest prosty w konfiguracji i posiada wiele funkcjonalności (np. przeprowadzanie testów A/B), z których będą mogli korzystać zarówno początkujący marketingowcy, jak i ci z dłuższym stażem w branży. 

Narzędzie ma możliwość darmowego przetestowania na okres 14 dni. Najtańszy pakiet kosztuje 99 PLN i pozwala na prowadzenie bazy danych z 2500 kontaktami. Dla każdego, kto dopiero poszerza liczbę kontaktów z odbiorcami o e-mailing marketing, Freshmail organizuje darmowe webinary, podczas których można dowiedzieć się jak korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji w programie. 

Dla kogo? 

Freshmail łączy dwa kanały – email i SMS. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Dlatego sięgają po to narzędzie freelancerzy, firmy e-commerce, organizacje non-profit oraz developerzy, którzy doceniają Freshmail za integrację z Google Analytics i szczegółowe raporty z wysyłek wiadomości. 

Plusy:

  • bardzo intuicyjny kreator wiadomości e-mail; 
  • łatwe zarządzanie bazą kontaktów. 

Minusy:

  • brak darmowej wersji;
  • brak możliwości grupowania projektów. 

#7. GetResponse

To dobry start dla każdego, kto chce zwiększyć liczbę punktów styku z grupą odbiorców. Prosty panel użytkownika i wiele możliwości automatyzacji sprawiają, że to świetny punkt wyjścia dla firm, które zaczynają swoją aktywność w sferze email marketingu. Z GetResponse stworzysz stronę internetową, landing page, webinary i reklamy w mediach społecznościowych. 

Darmowa wersja jest dostępna dla przedsiębiorców, którzy nie mają więcej niż 500 kontaktów w bazie danych. Jednak jeśli na poważnie myślisz o e-mail marketingu, warto zdecydować się na wersję płatną (już od 13 EUR / miesiąc), aby w pełni korzystać z podstawowych funkcji automatyzacyjnych i osiągać cele biznesowe.

Dla kogo? 

Każdego, kto chce poprawić swoją efektywność, ale nie chce, aby dodatkowy kanał komunikacji przejął kontrolę nad działaniami marketingowymi firmy. GetResponse jest bardzo łatwy w użytkowaniu, dlatego wybierany jest przez małe firmy. Jednak jeśli planujesz wysyłać dużą liczbę maili lub potrzebujesz całkowitej automatyzacji to bardzo możliwe, że inne narzędzia będą bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. 

Plusy:

  • darmowa wersja do 500 kontaktów; 
  • nie ma limitów wysłanych wiadomości w darmowej wersji. 

Minusy: 

  • brak automatyzacji z darmową wersją; 
  • brak możliwości planowania kampanii i testów A/B z darmową wersją. 

#8. Campaigner

Dzięki temu narzędziu uzyskasz dostęp do automatyzacji, segmentacji, tworzenia i edycji wiadomości oraz śledzenia konwersji kampanii. Wybierając platformę Campaigner będziesz też tworzyć landing page oraz formularze do zbierania leadów. 

Wiadomości e-mail dają możliwość zaawansowanej personalizacji poprzez segmentację odbiorców, analizę zachowań zakupowych i tworzenie tzw. dynamicznych newsletterów, czyli takich wiadomości, które wysyłane są przez system do indywidualnego użytkownika, a nie do grupy odbiorców. Wtedy wiadomość zostaje wygenerowana w odpowiedzi na konkretne zachowanie czy zdefiniowane wydarzenie (np. urodziny użytkownika). 

Dla kogo? 

Campaigner oferuje zaawansowane funkcje marketingowe pod złożone kampanie dla małych i średnich firm. Wiele funkcji powoduje, że narzędzie dedykowane jest doświadczonym zespołom marketingowym. Campaigner może być przytłaczający dla indywidualnych twórców lub początkujących marketerów, którzy nie mają potrzeb korzystać ze złożonych funkcji, które oferuje to narzędzie. 

Plusy:

  • 30-dniowy okres próby; 
  • zaawansowane segmentacje, automatyzacje i raportowanie. 

Minusy:

  • brak darmowej subskrypcji; 
  • stosunkowo kosztowny (najtańszy pakiet kosztuje 59 USD, a najdroższy – 649 USD).