Czym jest certyfikacja HRCI i jak ją zdobyć? | Szkoła biznesu Laba
should_authorize_via_email
email.input_code tel.input_code
email.code_actual_for tel.code_actual_for
apply_exit_text
session_ended
to_homepage
Blog

Wyszukiwarka

Spis treści:

Czym jest certyfikacja HRCI i jak ją zdobyć?

Dowiedz się więcej o jednym z najbardziej pożądanych certyfikatów dla specjalistów z branży HR.

blog-cover-hrci-certificate-63c16e96c9bda768882286-min-64526a273d53c420515070.jpg

W zawodach, w których umiejętności miękkie odgrywają bardziej znaczącą rolę od umiejętności twardych, coraz bardziej aktualną staje się kwestia potwierdzenia ich poziomu.  Specjaliści, których CV zawiera standardowe sformułowania rodzaju „wysokie umiejętności interpersonalne” czy „świetny gracz zespołowy” już nie wyróżniają się spośród innych – szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że większości z tych charakterystyk nie da się sprawdzić przed przystąpieniem do pełnienia obowiązków na nowym stanowisku. Jak więc pracodawca może się upewnić co do posiadanych przez kandydata umiejętności, a specjalista wyróżnić się na tle innych, starając się o stanowisko marzeń? Z pomocą przychodzą zawodowe akredytacje i certyfikacje – wcześniej opowiadaliśmy już o certyfikacji PMI dla kierowników projektów. Dzisiaj przyjrzymy się certyfikacji HRCI, dedykowanej specjalistom w dziedzinie zarządzania personelem.

Czym jest certyfikacja HRCI?

Human Resource Certification Institute to międzynarodowa organizacja z siedzibą w Wirginii, która zapewnia akredytacje i szkolenia dla specjalistów ds. zasobów ludzkich. HRCI funkcjonuje już od 45 lat, pomagając specjalistom od HR udowodnić swoją doskonałość, a firmom stać się lepszymi. Działając w tej dziedzinie od prawie pół wieku, HRCI jest wybierane przez 30,4% specjalistów HR jako miejsce akredytacji.

HRCI postrzega swoją misję jako umożliwienie ludziom realizacji ich potencjału i jest głęboko zaangażowana w szerzenie wartości różnorodności i inkluzywności. Certyfikat HRCI może utorować drogę do kariery w HR nawet bez tytułu licencjata lub po ukończeniu studiów z innej dziedziny. 

Certyfikat, wydawany przez HRCI, nazywa się PHR – Professional in Human Resources, i ma następujące odmiany:

  • Associate Professional in Human Resources;
  • Associate Professional in Human Resources – International;
  • Professional in Human Resources;
  • Professional in Human Resources – International;
  • Professional in Human Resources – California;
  • Senior Professional in Human Resources;
  • Senior Professional in Human Resources – International;
  • Global Professional in Human Resources.

Egzamin PHR poświadcza najwyższe kwalifikacje specjalisty od HR, a także jego znajomość standardowych praktyk w tej dziedzinie, a mianowicie:

  • zarządzanie zatrudnieniem: rekrutacje, negocjacje wynagrodzeń, onboarding i orientacja, utrzymanie pracowników i odejście;
  • tworzenie warunków pracy, strategie relacji pracowniczych i ich wdrożenie;
  • projektowanie i ocena programów szkolenia pracowników, a także zarządzanie ich skutecznością;
  • tworzenie i egzekucja programów świadczeń;
  • strategia biznesowa i wpływ HR-u na jej efekty;
  • zarządzanie ryzykiem.

Jakie korzyści niesie certyfikacja HRCI?

#1. Wzrost wynagrodzenia

Według badania Payscale HR-owcy z certyfikatem HRCI zarabiają o 31,6% więcej w porównaniu do niecertyfikowanych specjalistów.

#2. Zyskuje na wartości z czasem

Stając się coraz bardziej popularną, certyfikacja HRCI sprawia, że korzyści są również większe. O ile w 2008 roku pensje HR-owców z certyfikatem HRCI były wyższe o 17%, to do 2018 roku ta rozbieżność wzrosła prawie dwukrotnie. Kto wie, jak duża stanie się w przyszłym roku?

#3. Zdawalności egzaminów НRCI wynosi tylko 69%

Na pierwszy rzut oka może to nie brzmieć jak korzyść, natomiast liczba ta tylko potwierdza wysokie standardy, którym powinien odpowiadać certyfikowany specjalista. 

#4. Certyfikacja НRCI zapewnia szybszy rozwój kariery

Wśród asystentów HR (stanowisko, od którego najczęściej zaczyna się ścieżka kariery w dziedzinie HR) w ciągu pięciu lat na wyższe stanowisko awansuje 82% certyfikowanych profesjonalistów – podczas gdy wśród niecertyfikowanych specjalistów ta liczba wynosi zaledwie 68%. Certyfikacja HRCI zapewnia także większe o 25% szanse na awans dla dyrektorów HR.

Polecamy przeczytać:

blog-small-preview-5-ted-talks-hr-managers-62790976a902c200068621-min-643ea94c5036b752182512.jpg

Zbuduj wieżę, stwórz zespół: 5 prelekcji TED dla rekruterów i HR-ów

Czytaj

Jak otrzymać certyfikacje HRCI?

Oto trzy kroki, przez które musisz przejść, aby uzyskać certyfikację HRCI:

  • wybór rodzaju certyfikatu, który chcesz uzyskać; 
  • przygotowywanie się do egzaminu i uiszczenie opłaty za niego;
  • rejestracja na egzamin i zdanie go.

Po uzyskaniu certyfikacji musisz także podtrzymywać jej aktualność zdobywając punkty recertyfikacyjne co trzy lata po zdaniu egzaminu. Możesz to robić poprzez szkolenia w akredytowanych przez HRCI centrach szkoleniowych.

Szkoła biznesu Laba także uzyskała akredytację HR Certification Institute® – nasze kursy dla profesjonalistów z branży HR pomagają zarówno przygotować się do zdawania egzaminu, jak i podtrzymać aktualność otrzymanego już certyfikatu PHR, aPHRi, PHR, PHRca, PHRi, SPHR, SPHRi, czy GPHR.

Dowiedz się więcej o naszych kursach z dziedziny HR i zrób kolejny krok w rozwoju swojej kariery.

Chcesz otrzymać podsumowanie artykułów?

Jeden list z najlepszymi materiałami miesięcznie. Subskrybuj, aby niczego nie przegapić.
Dziękujemy za subskrypcję!
Powiązany kurs:
«People management»
Human Resources
prowadzi Agata Woszczyk
18 czerwca 20 sierpnia
Agata Woszczyk