5 sprawdzonych narzędzi do automatyzacji marketingu | Szkoła biznesu Laba
should_authorize_via_email
email.input_code tel.input_code
email.code_actual_for tel.code_actual_for
apply_exit_text
session_ended
to_homepage
Blog

Wyszukiwarka

Spis treści:

5 sprawdzonych narzędzi do automatyzacji marketingu

Oszczędzaj czas, zwiększaj skuteczność działań i usprawniaj procesy w firmie.

cover-5-marketing-automation-tools-6435eb55e1243822960577.png

Automatyzacje marketingowe stały się istotną częścią nowoczesnych strategii biznesowych, optymalizując procesy marketingowe, oszczędzając czas i poprawiając efektywność prowadzonych działań.  

Według raportu „Marketing Automation Market” już teraz około 50% firm korzysta z automatyzacji marketingu, a całkowita wielkość rynku marketing automations ma osiągnąć 8,42 miliarda dolarów do 2027 roku – jest to trend, którego nie warto ignorować.

Wybór odpowiednich narzędzi do automatyzacji marketingu ma kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy, ponieważ może pomóc w skutecznym zarządzaniu i optymalizacji kampanii. W tym artykule przedstawiamy 5 najlepszych narzędzi do automatyzacji marketingu na rok 2023, zapewniając wgląd w ich cechy, korzyści i ceny.

#1. HubSpot

Platforma HubSpot, założona w 2006 roku, to narzędzie typu „wszystko w jednym” do prowadzenia inbound marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Z biegiem lat HubSpot rozwinął się w kompleksowy pakiet narzędzi, które odpowiadają na różne potrzeby strategii marketingowej firmy – dzięki bogatemu zestawowi funkcji i silnemu naciskowi na inbound marketing, HubSpot zdobył pozycję wiodącego narzędzia do automatyzacji marketingu dla małych i średnich firm.

Cena: od 18 do 3300 euro miesięcznie, w zależności od wybranego pakietu.

Kluczowe funkcje HubSpota:

  • Inbound Marketing. Jedną z najbardziej wyróżniających się funkcji HubSpota są narzędzia do inbound marketingu – tworzenia treści, SEO, zarządzania mediami społecznościowymi itd. Platforma blogowa HubSpot pozwala użytkownikom tworzyć, optymalizować i promować treści, napędzając organiczny ruch na ich stronach internetowych marek.
  • Integracja CRM. Wbudowany CRM HubSpot płynnie integruje się z platformą automatyzacji marketingu, umożliwiając firmom zarządzanie kontaktami, śledzenie interakcji z klientami i personalizację kampanii marketingowych opartą na danych klientów.
  • Lead management. Funkcje zarządzania leadami w HubSpocie pomagają firmom w zbieraniu leadów, ocenie ich potencjału i rozwoju relacji z potencjalnymi klientami. Dzięki punktowej ocenie leadów firmy mogą nadawać priorytet leadom o wysokiej wartości i stworzyć ukierunkowane kampanie lead nurturing, aby przesunąć je niżej w lejku sprzedażowym.
  • Marketing automation workflows. Wizualny kreator kolejności zadań w HubSpocie umożliwia firmom tworzenie zautomatyzowanych kampanii marketingowych, opartych na określonych czynnikach wyzwalających, takich jak przesłanie formularza lub otwarcie wiadomości e-mail. Poszczególne procesy w workflow mogą pomóc w usprawnieniu pielęgnowania leadów, onboardingu klientów oraz follow-upów.
  • Analityka i raportowanie. Kompleksowe funkcje analityczne i raportowe HubSpota umożliwiają firmom śledzenie wydajności kampanii marketingowych, identyfikowanie trendów i podejmowanie decyzji opartych na danych w celu optymalizacji strategii.

#2. MailChimp

MailChimp to popularny dostawca usług e-mail marketingowych, który ewoluował w kompleksową platformę do planowania i prowadzenia działań marketingowych. Na przestrzeni ostatnich kilku lat MailChimp rozszerzył swoją ofertę o narzędzia do tworzenia stron docelowych, zakupu reklam w mediach społecznościowych, budowania automatyzacji oraz optymalizacji treści. MailChimp to dobre rozwiązanie dla małych firm i start-upów, które jest proste we wdrożeniu i nie wymaga znaczących inwestycji finansowych.

Cena: za darmo dla firm posiadających do 500 kontaktów na liście mailingowej, wyższe pakiety startują od 13 dolarów miesięcznie.

Polecamy przeczytać:

blog-small-preview-5-email-metrics-63656294ac4ba194810195.png

5 metryk email marketingu, które warto śledzić

Czytaj

Kluczowe funkcje MailChimpa:

  • E-mail marketing. Podstawowa siła MailChimpa leży w jego przyjaznych dla użytkownika narzędziach do e-mail marketingu. Użytkownicy mogą tworzyć i wysyłać profesjonalne, atrakcyjne wizualnie wiadomości e-mail za pomocą gotowych szablonów lub projektując własne za pomocą edytora drag-and-drop.
  • Automatyzacje. MailChimp oferuje szereg wstępnie zbudowanych automatyzacji, takich jak powitalne wiadomości, przypomnienia o porzuconym koszyku lub follow-upy po zakupie. Te automatyzacje pomagają firmom zaangażować swoich odbiorców i poprawić wskaźnik retencji bez manualnej pracy.
  • Strony docelowe i formularze pop-up. Za pomocą MailChimpa firmy mogą tworzyć responsywne strony docelowe i formularze pop-up, aby zbierać leady lub promować oferty specjalne. Narzędzia łatwo się integrują z funkcjami e-mail marketingu i automatyzacji oferowanymi przez MailChimpa.
  • Analityka i raportowanie. MailChimp zapewnia szczegółową analitykę i raporty, co znacząco ułatwia śledzenie wydajności kampanii mailowych, monitorowanie aktywność subskrybentów i optymalizowanie działań na podstawie danych.
  • Integracje. MailChimp oferuje liczne integracje z popularnymi aplikacjami innych firm, w tym systemami CRM, platformami e-commerce i systemami zarządzania treścią.

#3. Salesforce

Platforma Salesforce, założona w 1999 roku, jest wiodącym dostawcą usług zarządzania relacjami z klientami (CRM) w chmurze. Podobnie jak MailChimp i HubSpot, z czasem platforma wzbogaciła swoją ofertę o dodatkowe funkcje, takie jak automatyzacja marketingu, zarządzanie sprzedażą, obsługa klienta i analityka.

Cena: wycena indywidualna.

Kluczowe funkcje Salesforce:

  • CRM. Kluczowym produktem Salesforce są jej solidne możliwości w zakresie zarządzania relacjami z klientami. Salesforce umożliwia zarządzanie interakcjami z klientami oraz ich monitorowanie, a także zapewnia wgląd w procesy sprzedaży i kampanie marketingowe, oferując 360-stopniowy widok na aktywność leadów oraz klientów.
  • Marketing automation. Narzędzie Marketing Cloud od Salesforce zawiera funkcje automatyzacji marketingu, takie jak Journey Builder, umożliwiające firmom tworzenie spersonalizowanych ścieżek klienta w oparciu o dane w czasie rzeczywistym i jego zachowanie.
  • Zarządzanie sprzedażą. Salesforce Sales Cloud oferuje narzędzia do zarządzania leadami, śledzenia możliwości i prognozowania sprzedaży, pomagając zespołom handlowym w ustalaniu priorytetów i szybszym zamykaniu transakcji.
  • Obsługa klienta. Salesforce Service Cloud to kompletny zestaw narzędzi do obsługi klienta, który obejmuje zarządzanie case studies, bazę wiedzy i czat na żywo, dając firmom możliwość zapewnienia wyjątkowej obsługi klienta.
  • Analityka. Salesforce Einstein Analytics oferuje oparte na sztucznej inteligencji spostrzeżenia i analitykę predykcyjną, umożliwiając przedsiębiorstwom podejmowanie decyzji opartych na danych oraz optymalizację działań marketingowych, sprzedażowych i obsługi klienta.

Dużą zaletą platformy Salesforce jest jej wysoki poziom personalizacji oraz skalowalność, dzięki czemu nadaje się dla firm każdej wielkości, od małych działalności po duże przedsiębiorstwa – a one mogą łatwo dostosować platformę do swoich specyficznych potrzeb i wymagań.

#4. ActiveCampaign

ActiveCampaign to platforma do automatyzacji marketingu i zarządzania relacjami z klientami (CRM), przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw. 

Cena: od 29 dolarów miesięcznie.

Kluczowe funkcje ActiveCampaign:

  • Email marketing. Możliwości ActiveCampaign w zakresie e-mail marketingu pozwalają tworzyć profesjonalne i bardzo spersonalizowane kampanie mailingowe przy użyciu przyjaznego dla użytkownika edytora oraz biblioteki gotowych szablonów.
  • Marketing automation. ActiveCampaign oferuje rozbudowane funkcje automatyzacji marketingu, w tym wizualne kreatory do automatyzacji podróży klientów w oparciu o różne wyzwalacze, akcje użytkowników oraz spełnione warunki.
  • CRM i automatyzacja sprzedaży. Wbudowane w ActiveCampaign narzędzia CRM i automatyzacji sprzedaży umożliwiają przedsiębiorstwom zarządzanie leadami, transakcjami i interakcjami z klientami, zapewniając płynny i efektywny proces sprzedaży.
  • Segmentacja i personalizacja. ActiveCampaign pozwala firmom segmentować odbiorców na podstawie różnych kryteriów i dostarczać spersonalizowane treści i wiadomości, poprawiając zaangażowanie klientów i wskaźniki konwersji.
  • Raportowanie i analityka. ActiveCampaign zapewnia dogłębne raportowanie i funkcje analityczne, umożliwiając przedsiębiorstwom śledzenie wydajności kampanii marketingowych, mierzenie ROI i podejmowanie decyzji opartych na danych.

ActiveCampaign wyróżnia się jako efektywna kosztowo i przyjazna dla użytkownika platforma marketing automation i CRM, szczególnie dobrze nadająca się dla małych i średnich firm. Wszechstronny zestaw narzędzi, bezproblemowe możliwości integracji i wyjątkowe wsparcie klienta czynią ActiveCampaign atrakcyjnym wyborem dla wielu firm.

Polecamy przeczytać:

blog-small-preview-email-marketing-8-tools-632093c417c46717488709.png

8 narzędzi do e-mail marketingu, które przydadzą się w twojej firmie

Czytaj

#5. Drip

Drip to zaawansowana platforma marketing automation skierowana do firm z segmentu e-commerce. Jego głównym celem jest pomoc sprzedawcom internetowym w dostarczaniu ukierunkowanych, spersonalizowanych treści do swoich klientów, ostatecznie napędzając konwersje i wspierając długoterminowe relacje.

Cena: od 39 dolarów miesięcznie.

Kluczowe funkcje platformy Drip:

  • E-commerce CRM. Funkcja eCRM zbiera i organizuje dane klientów – w tym historię zakupów, zachowanie na stronie internetowej oraz zaangażowanie w kampanie marketingowe. Informacje te pozwalają firmom lepiej rozumieć swoich klientów i tworzyć dopasowane strategie marketingowe.
  • E-mail marketing. Narzędzia oferowane przez Drip obejmują wizualny kreator wiadomości e-mail, wstępnie zaprojektowane szablony i zaawansowane funkcje personalizacji.
  • Marketing automation. Możliwości platformy Drip pozwalają firmom budować złożone automatyzacje za pomocą przyjaznego dla użytkownika wizualnego kreatora. Mogą one być uruchamiane przez określone działania klientów, takie jak porzucenie koszyka lub przeglądanie pewnych produktów, aby dostarczyć relewantne treści marketingowe w odpowiednim momencie.
  • Segmentacja i personalizacja. Zaawansowane funkcje segmentacji i personalizacji Dripa umożliwiają firmom targetowanie klientów na podstawie różnych kryteriów, takich jak historia zakupów lub poziom zaangażowania w kampanie marketingowe. To pozytywnie wpływa na doświadczenie klientów i napędza wyższe współczynniki konwersji.
  • Raportowanie i analiza. Drip oferuje kompleksowe narzędzia do raportowania i analizy, zapewniając firmom wgląd w wydajność ich kampanii marketingowych w czasie rzeczywistym. Dane te pozwalają im na podejmowanie świadomych decyzji i optymalizację strategii.

Specjalizacja Dripa w e-commerce odróżnia go od innych platform do marketing automation – jego funkcje i narzędzia są specjalnie zaprojektowane, aby sprostać unikalnym wyzwaniom i możliwościom związanym ze sprzedażą online. Rozbudowane funkcje personalizacji Dripa, takie jak możliwość używania dynamicznych zawartości i dopasowanych szablonów, umożliwiają firmom tworzenie wysoce spersonalizowanych wiadomości marketingowych, które rezonują z klientami i napędzają konwersje.

Chcesz otrzymać podsumowanie artykułów?

Jeden list z najlepszymi materiałami miesięcznie. Subskrybuj, aby niczego nie przegapić.
Dziękujemy za subskrypcję!
Powiązany kurs:
«CEO na miarę XXI wieku – wyzwania w biznesie»
Bezpłatne webinary
prowadzi Marcin Olszewski
23 lipca
Marcin Olszewski