30 źródeł wiedzy i inspiracji dla marketingowców | Szkoła biznesu Laba
should_authorize_via_email
email.input_code tel.input_code
email.code_actual_for tel.code_actual_for
apply_exit_text
session_ended
to_homepage
Blog

Wyszukiwarka

Spis treści:

30 źródeł wiedzy i inspiracji dla marketingowców

Skąd czerpać informacje o najnowszych trendach w marketingu?

cover-30-zrodel-wiedzy-i-inspiracji-64766d3c7a5f3070374669-min-64cce8c4a4aa6513974317.jpg

Marketing jest dynamiczną dziedziną, która stale się rozwija i ewoluuje. Aby nadążyć za trendami, strategiami i narzędziami, nie wystarczy sięgać po książki. Trzeba korzystać z różnorodnych źródeł informacji takich jak czasopisma branżowe, blogi, newslettery, kanały na YouTube i podcasty. Do wyboru są tysiące tytułów, pytanie brzmi więc: które z nich wybrać? Przygotowaliśmy kilka sugestii, dzięki którym zawsze będziesz na bieżąco!

Oto nasz subiektywny wybór 30 źródeł wiedzy i inspiracji dla marketingowców, które warto śledzić (kolejność jest przypadkowa).

Czasopisma i serwisy internetowe

#1. Adweek

Adweek to jedno z najważniejszych pism branżowych na świecie. Adweek prezentuje najnowsze wieści ze świata marketingu, reklamy i mediów nieprzerwanie od 1979 roku. Znajdziesz tu wywiady z czołowymi specjalistami, artykuły ekspertów i najważniejsze badania i analizy.

#2. Harvard Business Review

Harvard Business Review to najbardziej opiniotwórcze i prestiżowe wydawnictwo biznesowe, na łamach którego światowi eksperci publikują swoje nowe teorie, idee i odkrycia między innymi w dziedzinie marketingu. Na łamach HBR publikował chociażby ojciec marketingu, Philip Kotler – większej zachęty chyba nie potrzeba?

#3. Wired

Wired to kolejny tytuł, który nie jest wydawnictwem typowo marketingowym, ale zdecydowanie wartym śledzenia przez marketerów. Wired to najlepsze źródło informacji o nowych technologiach, które pomoże ci zrozumieć, jak innowacje zmieniają każdy aspekt naszego życia – w szczególności marketing.

#4. Brief

Polskie czasopismo biznesowo-marketingowe skierowane do specjalistów – pracowników działów marketingowych i szeroko pojętego biznesu – którzy szukają najnowszych informacji o rynku, trendach i ideach.

#5. Marketing w praktyce

Marketing w praktyce – magazyn dla marketerów prowadzony przez ekspertów w branży. Znajdziesz tu praktyczne porady, instrukcje i studia przypadków z różnych sfer marketingu.

#6. Sprawny Marketing

Sprawny Marketing – magazyn i blog o marketingu internetowym, w którym eksperci piszą o nowościach związanych z marketingiem, w szczególności z Google Ads, SEO i social mediami.

#7. Marketing przy kawie

Marketing przy kawie – przewodnik dla poszukujących rzetelnej wiedzy o marketingu i reklamie, który pokazuje nowe możliwości, analizuje przyczyny sukcesów i porażek strategii marketingowych oraz porządkuje wiedzę marketingową.

#8. Nowy marketing

Nowy marketing – serwis przedstawiający nowinki marketingowe, publikujący raporty i serwujący czytelnikom tak zwane „mięso” – czyli konkretną wiedzę dotyczącą marketingu internetowego.

Blogi i newslettery

#9. Neil Patel Blog

Neil Patel to imię świetnie znane w świecie marketingu. Patel jest autorem kilku bestsellerów, guru digital marketingu i założycielem firmy doradczej Neil Patel Digital. Jego blog dostarcza wartościowych insightów na prawie każdy marketingowy temat – od content marketingu, przez analizę danych, po SEO.

#10. HubSpot Blog

HubSpot to dobrze znane, kompleksowe narzędzie CRM do marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i operacji. Na blogu firmy można znaleźć praktyczne porady dotyczące każdej z tych dziedzin, a także wiele ciekawych artykułów, badań rynkowych i nowości ze świata marketingu.

#11. Moz Blog

Moz Blog – to jedno z pierwszych i najlepszych źródeł wiedzy o SEO. Na łamach Moz, najlepsi eksperci w branży rozkładają złożone strategie na czynniki pierwsze, oferując bezcenne porady, instrukcje i spostrzeżenia dotyczące nie tylko SEO, ale i innych zagadnień marketingowych.

#12. Content Marketing Institute

Content Marketing Institute istnieje po to, by robić jedno: rozwijać content marketing. Dlatego blog CMI to najważniejsze źródło wiedzy o content marketingu, jakie kiedykolwiek powstało. Znajdziesz tam ciekawe artykuły i wywiady, ale także dane, statystyki, praktyczne narzędzia oraz porady dotyczące tworzenia i promowania treści.

#13. Copyblogger

Copyblogger to kolejny must dla początkujących i nie tylko początkujących copy i content writerów. To miejsce, w którym zarówno początkujący, jak i eksperci poznają nowe sztuczki w zakresie SEO, e-mail marketingu i wielu innych zagadnień oraz rozwiną umiejętność pisania skutecznych tekstów.

#14. Paweł Tkaczyk

Blog jednego z czołowych polskich marketingowców, autora bestsellerów „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” i „Narratologia”. Tkaczyk skupia się na swoich specjalnościach – budowaniu marki, storytellingu i wykorzystaniu grywalizacji do budowania zaangażowania klientów i tworzenia programów lojalnościowych.

#15. Hatalska.com

Nazwisko Natalii Hatalskiej nie jest obce polskim marketingowcom. Hatalska jest czołową analityczką trendów, autorką raportów z dziedziny nowych technologii i założycielką infuture.institute, czyli instytutu badań nad przyszłością, który definiuje najważniejsze trendy w relacjach na styku rynek-marka-technologia-konsument oraz i wskazuje ich konsekwencje dla gospodarki i marek. Warto śledzić jej bloga, aby zrozumieć, w którą stronę zmierza świat i nie dać się zaskoczyć kolejnym zmianom. 

Polecamy przeczytać:

7-ksiazek-marketing-small-preview-606b8b802ce21381727375-min-6409d827c3401731589538.jpg

7 książek o marketingu, które warto przeczytać

Czytaj

#16. Janina Daily 

Janina Bąk wie wszystko o statystyce, liczbach i mierzeniu wyników, a bez tego żadne działanie marketingowe nie mają sensu! Zdecydowanie warto czytać.

#17. Mediafeed

Najstarszy polski blog poświęcony tematyce marketingowej i nowym technologiom. Już od ponad 14 lat jego autor, Adam Przeździęk, analizuje światowe trendy i szuka ich zastosowania w branży marketingowej.

#18. Artur Jabłoński

Blog jednego z najlepszych ekspertów od social mediów, z którego dowiesz się wszystkiego, co warto wiedzieć o social media marketingu, a w szczególności o reklamach na Facebooku i Instagramie.

#19. Jakub Biel

Blog i newsletter o kreatywnym marketingu, który czyta już ponad 14 tys. odbiorców. Dzięki niemu poznasz najnowsze trendy, inspirujące kampanie i analizy oraz dowiesz się wszystkiego, co warto wiedzieć o nowych technologiach.

#20. Seth’s Blog

Seth’s Blog to pozycja obowiązkowa dla każdego marketera. Jego autor, Seth Godin, to nie tylko ekspert w dziedzinie marketingu, ale także świetny pisarz. Jego książki, newslettery, a nawet krótkie blogowe posty to prawdziwa poezja! W dodatku poezja, która w przystępny sposób tłumaczy skomplikowane marketingowe zagadnienia.

#21. wMinutę

wMinutę to idealny newsletter dla tych, którym wiecznie brakuje czasu, ponieważ, jak sama nazwa wskazuje, czyta się go w minutę. Codziennie, w samo południe, otrzymasz porcję marketingowej wiedzy w pigułce. Będą to małe, ale znaczące wskazówki, które możesz natychmiast wprowadzić w życie.

#22. Blog Laby

Czyli uwaga – autoreklama :) Na blogu Laby prezentujemy wiele przydatnych narzędzi, trendów, analiz i wywiadów z ekspertami – nie tylko z dziedziny marketingu, ale także zarządzania, HR, sprzedaży i biznesu. Współpracujemy z najlepszymi specjalistami w swoich branżach, więc możesz mieć pewność, że nasze materiały są najwyższej jakości.

Podcasty i kanały na YouTube

#23. Marketing Over Coffee

Nagrywany w bostońskiej kawiarni przez Johna Walla i Christophera Penna podcast, w którym prowadzący i zaproszeni goście dzielą się praktycznymi wskazówkami i pomysłami dotyczącymi strategii marketingowych. To doskonałe źródło wiedzy na temat najnowszych trendów.

#24. Marketing School

10 minut praktycznych porad dotyczących marketingu internetowego, SEO i strategii cyfrowych, które możesz od razu wprowadzić w życie. Ten codzienny, krótki podcast prowadzą dwaj światowi eksperci – Neil Patel i Eric Siu.

#25. Marketing Brew

Codzienny newsletter, dzięki któremu będziesz na bieżąco z najważniejszymi wydarzeniami w branży marketingowej. Marketing Brew dostarcza najświeższych informacji z branży, pokazuje najgorętsze kampanie i najnowsze trendy.

#26. Online Marketing Made Easy

Amy Porterfield, ekspertka w dziedzinie marketingu internetowego, tłumaczy marketing. Znajdziesz tu praktyczne porady dotyczące tworzenia strategii marketingowej, których co tydzień słuchają setki tysięcy osób.

#27. Marketing 360

Kanał na YouTube dotyczący marketingu w małych firmach. Znajdziesz tu porady i wywiady z ekspertami dotyczące różnych stron marketingu.

#28. Digital Marketer

Digital Marketer to kanał, który zabierze cię w podróż po świecie marketingu cyfrowego. Znajdziesz tu serie poświęcone poszczególnym kanałom social mediów i wiele innych ciekawych zagadnień oraz wywiady z kluczowymi graczami w branży przedstawiającymi najlepsze i najnowsze strategie marketingowe.

#29. Wyższy poziom marketingu

Polski podcast o marketingu strategicznym, który inspiruje do spojrzenia na markę od strategicznej strony, budowania ekosystemów marketingowych i wprowadzania skutecznej metodologii marketingowej.

#30. Email [i] Marketing

Email [i] Marketing to kolejny kanał marketingowy na YouTube rodzimej produkcji. Program prowadzi Paweł Sowa – specjalista od e-mail marketingu i twórca FreshMail – jednej z największych platform e-mail marketingowych. Email [i] Marketing to rozmowy na temat marketingu internetowego, do których prowadzący zaprasza przedsiębiorców i marketerów.

Chcesz otrzymać podsumowanie artykułów?

Jeden list z najlepszymi materiałami miesięcznie. Subskrybuj, aby niczego nie przegapić.
Dziękujemy za subskrypcję!
Powiązany kurs:
«Cyberbezpieczeństwo»
Laba IT
prowadzi Mateusz Siedlarz
6 czerwca 30 lipca
Mateusz Siedlarz