11 platform edukacyjnych online dla biznesu | Szkoła biznesu Laba
should_authorize_via_email
email.input_code tel.input_code
email.code_actual_for tel.code_actual_for
apply_exit_text
session_ended
to_homepage
Blog

Wyszukiwarka

Spis treści:

11 platform edukacyjnych online dla biznesu

Podpowiadamy gdzie znaleźć najlepsze kursy online dla biznesu, uczyć się od światowej klasy ekspertów i zdobywać renomowane certyfikaty.

cover-11-platform-edukacyjnych-dla-biznesu-649b54ecef3b8862075761-min-64c3a82a658e7153329432.jpg

Zdobywanie wiedzy nigdy nie było tak proste jak dzisiaj. Jeszcze nie tak dawno, aby zdobyć najwyższej klasy wykształcenie, trzeba było dobrze się urodzić, słono zapłacić i poświęcić edukacji kilka lat życia. Studiowanie na najlepszych uczelniach często wiązało się z przeprowadzką na drugi koniec kraju, a nawet świata. 

Dzisiaj wystarczy włączyć komputer. Internet jest skarbnicą wiedzy, ale nawet obecnie, nie każdy wie, że czerpać informacje z sieci, można nie tylko za pośrednictwem Wikipedii i YouTube’a, ale także wprost z Uniwersytetu Harvarda, czy Cambridge! Podpowiadamy gdzie znaleźć najlepsze kursy online dla biznesu, uczyć się od światowej klasy ekspertów i zdobywać renomowane certyfikaty.

#1. Coursera

Coursera to globalna platforma do nauki online i rozwoju kariery, stworzona przez profesorów z Uniwersytetu Stanforda. Oferuje szeroki dostęp do otwartych kursów online z uniwersytetów, firm i instytutów naukowych z całego świata. Coursera współpracuje z ponad 300 najlepszymi uniwersytetami i firmami, w ofercie ma między innymi kursy prowadzone przez wykładowców Uniwersytetów Columbia, Princeton, Stanford, Yale dotyczące data science, analizy danych, przywództwa, informatyki i wielu innych dziedzin.

Platforma oferuje szereg możliwości uczenia się — od krótkich, praktycznych projektów przez kursy kończące się uzyskaniem certyfikatów zawodowych, po pełnowymiarowe studia uniwersyteckie. Korzystają z niej 124 miliony uczniów i ponad 7000 kampusów, firm i instytucji na całym świecie. Uczestnictwo w wielu kursach jest bezpłatne, płatne jest natomiast uzyskanie zweryfikowanego certyfikatu ukończenia kursu.

Cena: Od 10 dolarów za krótkie kursy (1-2 godziny), 49 dolarów za miesięczną subskrypcję (kursy specjalistyczne trwają 1-3 miesiące, a certyfikacje zawodowe 1-6 miesięcy), studia I i II stopnia kosztują od 9 000 dolarów i trwają 2-4 lata.

Certyfikat: Coursera oferuje możliwość uzyskania płatnych certyfikatów, a nawet stopni naukowych.

Język kursów: angielski.

#2. edX

edX to kolejna platforma, która powstała we współpracy z wiodącymi uniwersytetami i instytucjami akademickimi. Profesor MIT, Anant Agarwal i jego koledzy z MIT i Uniwersytetu Harvarda postanowili umożliwić dostęp do edukacji na najwyższym poziomie na szeroką skalę i osiągnęli swój cel.

Z platformy korzysta ponad 48 mln użytkowników, którzy uczą się na ponad 4200 kursach stworzonych przez 250 partnerów edX w dziedzinach takich jak biznes i zarządzanie, ekonomia i finanse, komunikacja, informatyka, analiza danych i statystyka, design architektura, sztuka, nauki przyrodnicze, prawo i wiele innych. Platforma edX oferuje również funkcje społecznościowe, które umożliwiają interakcję z innymi uczestnikami kursów.

Cena: uczestnictwo w otwartych kursach edX nie wiąże się z żadnymi kosztami, płatne są natomiast kursy Professional Education, Boot Camps i Executive Education, które kończą się uzyskaniem zweryfikowanego certyfikatu lub stopnia naukowego. Opłaty za certyfikowany kurs wahają się od 50 do 300 dolarów.

Certyfikat: platforma oferuje płatne kursy, które kończą się uzyskaniem zweryfikowanego certyfikatu lub stopnia naukowego.

Język kursów: angielski.

#3. Udemy

Udemy to jedna z najpopularniejszych platform edukacyjnych online, która zawiera szeroki wybór kursów z różnych dziedzin tworzonych przez ekspertów i społeczność użytkowników (w marcu 2023 roku było już ponad 210 tys. kursów stworzonych przez ponad 70 tys. instruktorów w 75 językach). Platforma oferuje szeroki wybór kursów biznesowych, które obejmują różne aspekty biznesu, takie jak marketing, finanse, zarządzanie projektami, umiejętności przywódcze i wiele innych obszarów. 

Udemy oferuje również kursy dotyczące specyficznych narzędzi i technologii używanych w biznesie. W ramach kursów otrzymasz materiały wideo, zadania praktyczne i testy, możesz uczyć się w dowolnym miejscu i czasie.

Cena: kursy są sprzedawane w formie jednorazowych zakupów. Możesz kupić dowolny kurs i mieć do niego stały dostęp. Ceny kursów na Udemy wahają się od 20 do 200 dolarów w zależności od tematu, wykładowcy, a także typu i długości kursu. Udemy Business oferuje subskrypcję biblioteki kursów online i cyfrowych narzędzi edukacyjnych dla firm.

Certyfikat: tak.

Język kursów: dostępne kursy w 75 językach.

#4. Pluralsight

Pluralsight jest platformą e-learningową, skoncentrowaną na umiejętnościach technicznych i informatycznych, ale oferuje także szeroką gamę kursów biznesowych związanych z zarządzaniem, marketingiem i analityką oraz kursy dla branży kreatywnej uczące umiejętności takich jak fotografia, UX, projektowanie graficzne. Pluralsight oferuje zarówno kursy dla początkujących, jak i zaawansowanych profesjonalistów, a uczestnicy mogą uczyć się poprzez wideolekcje, praktyczne ćwiczenia i projekty.

Cena: platforma działa na zasadzie subskrypcji. Dostępne są dwie opcje abonamentu: standard kosztuje 29 dolarów miesięcznie i zawiera dostęp do podstawowej biblioteki zawierającej 2500 kursów. Opcja premium to koszt 45 dolarów miesięcznie i dostęp do całej biblioteki zawierającej ponad 7000 kursów, w tym zaawansowanych i niszowych treści i nagrań z konferencji technologicznych oraz do egzaminów, projektów i kursów interaktywnych. Jest możliwość skorzystania z wersji próbnej (10 dni lub 200 minut kursów).

Certyfikat: tak.

Język kursów: angielski.

#5. LinkedIn Learning

Portal LinkedIn Learning, wcześniej znany jako Lynda.com, to platforma edukacyjna zintegrowana z popularną siecią społecznościową LinkedIn. Kursy na LinkedIn dzielą się na cztery kategorie: biznes, kreatywność, technologia i certyfikaty. Platforma ta jest szczególnie skoncentrowana na umiejętnościach zawodowych i rozwoju kariery dlatego oferuje szeroki wybór kursów biznesowych dotyczących zarządzania, umiejętności komunikacyjnych, technologii, sprzedaży, marketingu itp. 

Dzięki integracji z portalem LinkedIn możesz liczyć na spersonalizowane rekomendacje kursów wybierane na podstawie twoich zainteresowań i profilu zawodowego. Kursy są prowadzone przez praktyków, ekspertów z danej dziedziny, a platforma oferuje również interaktywne ćwiczenia i quizy.

Polecamy przeczytać:

blog-small-preview-study-tips-62cb64cfdd524902194429.png

13 wskazówek, które pomogą uczyć się szybciej i efektywniej

Czytaj

Cena: subskrypcja LinkedIn Learning kosztuje 149 zł miesięcznie (ponad połowę taniej w abonamencie rocznym) i oferuje dostęp do kilkunastu tysięcy kursów wideo na różne tematy. Subskrybenci LinkedIn Learning mogą korzystać również z benefitów konta Premium na portalu społecznościowym LinkedIn. Nowi użytkownicy mogą skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego.

Certyfikat: dyplom ukończenia kursu możesz automatycznie dodać do swojego profilu na platformie LinkedIn.

Język kursów: angielski.

#6. Skillshare

Skillshare skupia się na kursach kreatywnych i praktycznych. Charakteryzuje się interaktywnymi lekcjami wideo i możliwością nauki od profesjonalistów. Platforma oferuje szeroki wybór kursów w dziedzinach takich jak projektowanie graficzne, fotografia, ilustracja, programowanie, pisarstwo, rękodzieło, muzyka i wiele innych. Choć nie jest to platforma skoncentrowana na biznesie, w swojej ofercie ma wiele kursów z zakresu przedsiębiorczości, marketingu, copywritingu i innych zagadnień przydatnych w biznesie.

Dzięki aplikacji Skillshare uczestnicy mogą uczyć się gdziekolwiek się znajdują, mogą także pobrać poszczególne kursy i oglądać je offline oraz korzystać z napisów i transkrypcji kursów.

Cena: Skillshare oferuje kursy darmowe i płatne, które są dostępne w abonamencie premium. Pierwszy miesiąc korzystania z Skillshare Premium jest darmowy. W kolejnych miesiącach członkostwo kosztuje 32 dolary miesięcznie lub 168 dolarów rocznie i daje nieograniczony dostęp do całej biblioteki liczącej 35 000 kursów.

Certyfikat: nie.

Język kursów: angielski.

#7. MasterClass

Tym, co wyróżnia kursy MasterClass, są z pewnością ich wykładowcy. Zajęcia MasterClass są prowadzone przez najlepszych z najlepszych – znanych na całym świecie ekspertów i celebrytów. Kurs projektowania mody prowadzi Marc Jacobs, kreatywnego pisania uczy Margaret Atwood, przywództwa Bill Clinton, przedsiębiorczości Richard Branson, a budowania marki osobistej… Kris Jenner.

Dostęp do kursów jest abonamentowy. Członkostwo MasterClass umożliwia dostęp do całego katalogu ponad 180 kursów oraz możliwość korzystania z aplikacji na smartfony i telewizory. Każdy kurs to około 20 wysokiej jakości lekcji wideo (10-20 minutowych) z dodatkowymi ćwiczeniami. Dzięki nowej funkcji Sessions by MasterClass subskrybenci mogą także zadawać pytania i wchodzić w interakcje z innymi uczniami i moderatorami kursów MasterClass.

Cena: MasterClass to spore zobowiązanie, ponieważ możliwy jest jedynie zakup abonamentu rocznego w cenie 600 zł (taniej, jeśli kupujemy abonament dla dwóch lub trzech użytkowników). MasterClass nie oferuje także bezpłatnego okresu próbnego, zapewnia za to 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy.

Certyfikat: nie.

Język kursów: angielski.

#8. FutureLearn

FutureLearn oferuje szeroki wybór kursów online, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych, z dziedzin, takich jak nauka, sztuka, biznes, technologia, języki obce, zdrowie i wiele innych. Kursy FutureLearn są opracowane przez renomowane uniwersytety i instytucje partnerskie. Są interaktywne i angażujące. 

Oferują różnorodne formy nauki, takie jak quizy, dyskusje w grupach i praktyczne zadania domowe. FutureLearn tworzy także dynamiczną społeczność. Uczestnicy mają możliwość dyskusji ze studentami z całego świata, dzielenia się doświadczeniami oraz współpracy przy projektach.

Cena: Nauka na większości krótkich kursów jest bezpłatna przez cały czas trwania kursu (wyjątkiem są kursy dla profesjonalistów, które oferują bardziej zaawansowane materiały i specjalistyczną wiedzę). Jeśli jednak chcesz zyskać dodatkowe materiały i  nieograniczony dostęp do konkretnego kursu oraz zdobyć certyfikat jego ukończenia, będziesz musiał zapłacić za pakiet Upgraded (cena zależy od specyfiki kursu). Możesz także dołączyć do FutureLearn Unlimited za 39,99 dolarów miesięcznie i uzyskać pełny dostęp do wszystkich kursów na platformie.

Certyfikat: w wersji płatnej.

Język kursów: angielski.

#9. Harvard Business School Online

Uniwersytet Harvarda to instytucja, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Renoma Harvardu gwarantuje wysoką jakość materiałów oferowanych przez platformę. Harvard Business School Online oferuje kursy tematyczne z zakresu biznesu i zarządzania takie jak „Podstawy przedsiębiorczości”, „Analiza biznesowa”, „Mistrzostwo w negocjacjach”, „Marketing strategiczny”, które umożliwiają pogłębienie wiedzy w konkretnych dziedzinach biznesu.

Kursy trwają od 4 do 12 tygodni. Nauka odbywa się za pośrednictwem nagrań wideo, jednak uczniowie kursu mają wyznaczone terminy na ukończenie konkretnych modułów, co ułatwia interakcje z innymi uczestnikami.

Pakiet „Ścieżki szkoleniowe” umożliwia uczestnikom wzięcie udziału w trzech kursach w ramach określonego obszaru tematycznego. Jeśli wszystkie trzy kursy zakończą się pomyślnie w ciągu 18 miesięcy, uczniowie otrzymają Certyfikat Specjalizacji.

Cena: Cena kursu jest zależna od programu, może wynosić od kilkuset do kilku tysięcy dolarów.

Certyfikat: otrzymasz renomowany certyfikat ukończenia kursu na Uniwersytecie Harvarda.

Język kursów: angielski.

#10. Laba

Międzynarodowa szkoła biznesu Laba od lat szkoli profesjonalistów na całym świecie. Na polskim rynku działa od dwóch lat i oferuje kursy w dziedzinie biznesu prowadzone w języku polskim przez najlepszych specjalistów na rynku. 

W odróżnieniu od większości wymienionych powyżej platform szkoła biznesu Laba oferuje kursy online, które odbywają się w czasie rzeczywistym. Uczestnicy kursów mają niepowtarzalną możliwość wchodzenia w interakcję z ekspertami w branży podczas warsztatów i sesji Q&A, mogą zadawać pytania i otrzymać feedback dotyczący zadań domowych wykonywanych w ramach kursu. 

Dzięki platformie e-learningowej mają także dostęp do nagrań webinarów i wszystkich materiałów stworzonych w ramach kursu, dzięki czemu mogą utrwalić wiedzę. 

Laba oferuje kursy w dziedzinach takich jak: marketing i sprzedaż, Human Resources, biznes i zarządzanie, finanse oraz oprogramowanie. Kursy prowadzą najlepsi eksperci w kraju i na świecie (w przypadku serii kursów Laba Global). Zajęcia odbywają się zazwyczaj dwa razy w tygodniu i trwają od kilku do kilkunastu tygodni. Wiele kursów realizuje kompleksowy program przygotowujący profesjonalistów do zmiany branży lub podniesienia kwalifikacji zawodowych i rozwoju kariery.

Cena: koszt poszczególnych kursów jest zależny od wykładowcy, poziomu zaawansowania i długości kursu. Aby uzyskać informacje o cenie konkretnego kursu należy wypełnić formularz aplikacyjny.

Certyfikat: wszyscy uczestnicy otrzymują renomowany certyfikat, a najlepsi absolwenci kursu także dyplom.

Język kursów: polski oraz angielski (wybrane kursy ze światowymi ekspertami).

#11. Skvot

Skvot to platforma edukacyjna, która oferuje kursy online dla specjalistów z branży kreatywnej, wśród nich kursy doskonalące umiejętności w dziedzinie brandingu i komunikacji. Dzięki kursom prowadzonym przez wybitnych specjalistów z najlepszych firm na polskim rynku, możesz zdobyć wiedzę i narzędzia, dzięki którym wykreujesz skuteczną strategię dla swojej marki i poznasz tajniki komunikacji biznesowej w mediach społecznościowych.

Podobnie jak szkoła biznesu Laba, także Skvot oferuje kursy online na żywo, które umożliwiają  uczestnikom bezpośredni kontakt z wykładowcami, dają możliwość zadawania pytań i otrzymywania feedbacku na temat projektów wykonywanych w ramach kursu. Uczestnicy mają także stały dostęp do nagrań webinarów i wszystkich materiałów stworzonych w ramach kursu dzięki platformie e-learningowej. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu przez kilka do kilkunastu tygodni. 

Cena: aby uzyskać informacje o cenie konkretnego kursu, należy wypełnić formularz aplikacyjny. Cena jest zależna od długości i programu kursu.

Certyfikat: wszyscy uczestnicy otrzymują renomowany certyfikat, a najlepsi absolwenci kursu także dyplom.

Język kursów: polski.

Chcesz otrzymać podsumowanie artykułów?

Jeden list z najlepszymi materiałami miesięcznie. Subskrybuj, aby niczego nie przegapić.
Dziękujemy za subskrypcję!
Powiązany kurs:
«Dyrektor operacyjny»
Biznes i zarządzanie
prowadzi Grzegorz Szaton
20 maja 5 sierpnia
Grzegorz Szaton